problem z zaworem wydehcowym ktm sx 125 2002r.
Posty: 11
• Strona 1 z 1
problem z zaworem wydehcowym ktm sx 125 2002r.
witam!!
Ostatnio zrobiłem remont w swoim sx'e (nowy tłok i tuleja żeliwna)Wszystko ładnie złożone pali od kopa. ale nie generuje mocy;/ w skrócie chodzi jak komar.wkręca sie do ok. 6 tyś i dalej nie chce. Mam wrażenie że zaw. wydechowy się zacina. Zawór był rozłozony i złożony ponownie, wszystko wyczyszczone papierkiem ścienym i benzynką ekstrakcyjna. Czyste jakby z fabryki wychodziło. Jedyne co zauważyłem to wodzik z żebami (popychacz 3 wałków) ma luzy. zastanawiam się czy to może być to. Myślalem że może to być wina krzywo wyciętych kanałów, ale nie jest aż tak źle żeby wadziły o zawór. pomóżcie bo mi już ręce na to opadają i nie mam już pomysłu co to może być.
Oczywiście świeca nowa (przepalona), gaźnik wyregulowany i czysty, filtr powietrza wyprany i nasączony.
Ostatnio zrobiłem remont w swoim sx'e (nowy tłok i tuleja żeliwna)Wszystko ładnie złożone pali od kopa. ale nie generuje mocy;/ w skrócie chodzi jak komar.wkręca sie do ok. 6 tyś i dalej nie chce. Mam wrażenie że zaw. wydechowy się zacina. Zawór był rozłozony i złożony ponownie, wszystko wyczyszczone papierkiem ścienym i benzynką ekstrakcyjna. Czyste jakby z fabryki wychodziło. Jedyne co zauważyłem to wodzik z żebami (popychacz 3 wałków) ma luzy. zastanawiam się czy to może być to. Myślalem że może to być wina krzywo wyciętych kanałów, ale nie jest aż tak źle żeby wadziły o zawór. pomóżcie bo mi już ręce na to opadają i nie mam już pomysłu co to może być.
Oczywiście świeca nowa (przepalona), gaźnik wyregulowany i czysty, filtr powietrza wyprany i nasączony.
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
- szybki90
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
- Lokalizacja: Grudziadz
hmm moze po prostu go dotrzyj. moto czasem po złozeniu chodzi dziwnie. potem dopiero po dotarciu pokazuje na co go stac. zwłaszcza że masz żeliwo niestety ten materiał wymaga czasu na dobrą obróbke wiec najpierw dotrzyj moze a potem zobacz czy sie nie poleposzy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
zeliwo dociera sie do 10x dluzej niz nicasil
wiec nie dziwota
w motorowerach nicasil 100km zeliwo 1000km
wiec jak w crossie dociera sie 2-5mth to nie dziw sie ze nie ma mocy, ps nie mecz i nie grzej dziada
niech spokojnie sobie jeździ
wiec nie dziwota
w motorowerach nicasil 100km zeliwo 1000km
wiec jak w crossie dociera sie 2-5mth to nie dziw sie ze nie ma mocy, ps nie mecz i nie grzej dziada
niech spokojnie sobie jeździ
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
to po weekendzie się odezwę bo praktycznie 3 baki ma juz za soba;/ Ale nadal mam wrażenie że zawór wydechowy go blokuje;/ praktyczne w całym zakresie pracy.;/ nie ważne czy niskie czy wysokie obroty
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
- szybki90
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
- Lokalizacja: Grudziadz
powiem tak jeżeli zawór w sxie sie blokuje to po 1 motor idzie ale do połowy moze wiecej gazu, dalej pierdzi tzn buczy, ale nie idzie jak by tlok sie konczyl, nastepnie mocno kopci
tak sie dzieje kiedy zawór się zawiesi na dolnym zakresie
jeżeli zawiesi sie na górnym to aby ruszyc i miec jaką kolwiek moc na dolnej partii obrotowej musisz w obroty wchodzic, góra jest ok ale na małych obrotach nie chce isc
dzieje się to po przez zawieszenie się zaworu na górze
jak sprawdzic czy zawór ok działa?
po prostu przestawiasz go góra dól, jeżeli w miare płynnie chodzi jest ok
tak sie dzieje kiedy zawór się zawiesi na dolnym zakresie
jeżeli zawiesi sie na górnym to aby ruszyc i miec jaką kolwiek moc na dolnej partii obrotowej musisz w obroty wchodzic, góra jest ok ale na małych obrotach nie chce isc
dzieje się to po przez zawieszenie się zaworu na górze
jak sprawdzic czy zawór ok działa?
po prostu przestawiasz go góra dól, jeżeli w miare płynnie chodzi jest ok
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
dokładnie. jezeli sie zawiesił na dole to z dołu powinien isc normalnie a na wysokich traci moc, jezeli sie zawiesił otwarty to z dołu muł ale jak sie wkręci idzie normalnie jak powinien isc. rozkrec dekielek o ile taki posiadasz i poruszaj dzwigienkami jak płynnie chodza to nie powinno byc zadnego problemu i po prostu musisz dotrzec
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
jest dokładnie tak jak mówicie, zawór jest zawieszony i motor chodzi tylko w dolnym zakresie;/;/ Po ruszaniu dźwigienką zawór pracuje ale z oporem. Nie wiem czy mogę go całego potraktować smarem czy nie. ;/ Ew. Co radzicie??
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
- szybki90
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
- Lokalizacja: Grudziadz
mozesz posmarowac a moze jest xle złozony - kombinuj
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ja bym wpierw sprawdził czy nie jest pokrzywiony i zdeformowany
przyłóż do szyby i zobacz czy nie giba sie na boki
jeżeli giba to masz odpowiedź, jeżeli niee to szukamy dalej
przyłóż do szyby i zobacz czy nie giba sie na boki
jeżeli giba to masz odpowiedź, jeżeli niee to szukamy dalej
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
jest prostyjak.. szyba:D
Jutro/dzisiaj planuje rozłożyć popychacz zaworu, może tam tkwi problem;/
Ale też na 100% przesmaruję zawór smarem, bo wg. mnie za ciężko pracuje, a nie ogarniam w jaki sposób ma wracać do pierwotnego ułożenia..
Jutro/dzisiaj planuje rozłożyć popychacz zaworu, może tam tkwi problem;/
Ale też na 100% przesmaruję zawór smarem, bo wg. mnie za ciężko pracuje, a nie ogarniam w jaki sposób ma wracać do pierwotnego ułożenia..
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
- szybki90
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
- Lokalizacja: Grudziadz
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości