Fz6 sprzegło pomocy!!
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Fz6 sprzegło pomocy!!
Witam.... Mam taki problem mianowicie. jak wrzuce na wysze biegi swojego Fz6 2004r np. 3,4,5 czasami mam problemy z rzuceniem ich w dół a przewaznie z 3 na 2 i z 2 na 1 lub z 2 na luz. Czasami wystepuje tzw. wiertarka najczęściej na 1 przy zrzucaniu biegow na wysokich obrotach. Zeby zrzucic bieg trzeba podciagnac lekko dzwignie zmiany biegów do góry i nastepnie zrzucic na dół i przewaznie z 3 do 1. Natomiast przy ruszaniu i wbijaniu kolejno biegow nic nie słychać wszystko działa prawidłowo... Jestem swierzakiem wiec moze mogli byście mi coś doradzic w tej kwesti... <przepraszam za nie fachowa terminologie>
- rysio134
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 7/11/2010, 17:26
- Lokalizacja: radom
A powiedz mi jak zrzucasz te biegi? Czy jedziesz powiedzmy na 5, zatrzymujesz się na światłach i zrzucasz w dół do 1 lub neutrala (i wtedy występuje problem), czy może jadąc zrzucasz biegi i hamujesz silnikiem?
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa
luz powinien by około 2-3 mm już nie pamiętam na klamce zobaczy jaki masz. czyli klamkę naciskasz 3mm a ono ciągnie sama linkę nie czujesz oporu
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
3 opcję - Twoja technika zmiany biegów jeszcze szwankuje albo skrzynia do roboty albo sprzęgło do skontrolowania (niech to ktoś rozbierze i pomierzy sprężyny, tarcze, przekładki), naciąg linki. Ten luz 2-3mm wcale nie musi być by sprzęgło dobrze działało ( oczywiście nie mówie o przeginkach typu mega napięta linka lub szmata) Jak beirze przy górze to naciąg linki masz raczej mocny niż za słaby co by wskazywało na skrzynie raczej bo nic nie piszesz, że sprzęgło ci sie ślizga). To fabryczne zalecenie ale to wszystko zależy od motocykla. Jak masz hydraulicznie wysprzęglane to luzu na klamce nie ma np. I nic z tym nie zrobisz
JEżeli sprzęgło sie nie ślizga (przegoń motocykl do odciny pare razy i patrz czy obroty nie wzrastaja niewspółmiernie to oddawanej mocy).
to zostaje kwestia techniki zrzucania biegów oraz sama skrzynia.

JEżeli sprzęgło sie nie ślizga (przegoń motocykl do odciny pare razy i patrz czy obroty nie wzrastaja niewspółmiernie to oddawanej mocy).
to zostaje kwestia techniki zrzucania biegów oraz sama skrzynia.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
W FZ6 jest sprzęgło na lince.
Moim zdaniem należy rozpocząć od sprawdzenia działania samego mechanizmu zmiany biegów, czy nie ma za dużego luzu na elementach, czy w mechanizmie są całe nie uszkodzone (pęknięte, zdeformowane, odkształcone) sprężynki.
Kolejny element to czy dźwignia zmiany biegów jest prawidłowo ustawiona.
Moim zdaniem należy rozpocząć od sprawdzenia działania samego mechanizmu zmiany biegów, czy nie ma za dużego luzu na elementach, czy w mechanizmie są całe nie uszkodzone (pęknięte, zdeformowane, odkształcone) sprężynki.
Kolejny element to czy dźwignia zmiany biegów jest prawidłowo ustawiona.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości