Yamaha DT 80 LC2 czy Honda MTX 80 ?
Posty: 76
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Yamaha DT 80 LC2 czy Honda MTX 80 ?
Siema, mam pytanie odnośnie tych motorów, bo nie wiem który wybrać... i czy w ogóle opłaca się któryś kupić.
1) Yamaha DT 80 LC2
- rocznik 1989
- przebieg 20000 km
- fabrycznie zablokowany, ma nowe zębatki, łańcuch, płyny, kierownicę, wahacz, opony, klocki
- cena 1200 zł
2) Honda MTX 80
- rocznik 1988
- ma nowe opony typu asfalt - teren
- cena 1100 zł
Pytanie, czy w ogóle się je opłaca kupić napisałem, ponieważ są dość stare. Ogólnie stan ich oceniam po zdjęciach na dobry+, służyły by mi do zabawy w terenie ale też żebym mógł gdzieś nimi pojechać.
Piszcie co myślicie
1) Yamaha DT 80 LC2
- rocznik 1989
- przebieg 20000 km
- fabrycznie zablokowany, ma nowe zębatki, łańcuch, płyny, kierownicę, wahacz, opony, klocki
- cena 1200 zł
2) Honda MTX 80
- rocznik 1988
- ma nowe opony typu asfalt - teren
- cena 1100 zł
Pytanie, czy w ogóle się je opłaca kupić napisałem, ponieważ są dość stare. Ogólnie stan ich oceniam po zdjęciach na dobry+, służyły by mi do zabawy w terenie ale też żebym mógł gdzieś nimi pojechać.
Piszcie co myślicie

- PawelloF
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 6/11/2010, 21:25
- Lokalizacja: Bełchatów
hmm oba sprzęty są niezłe. nie ma od nich co wymagac nie wiadomo czego. jednak o ile jest w miare niezlym stanie to moga posluzyc jakis czas bez wiekszego wkładu poniewaz są to dosyc mocne sprzęty. a w razie juz awarii to częsci zamienne są tanie. na pewno cena początkowa jest okazyjna. moim zdaniem lepiej kupic np tego mtxa niz jakiegos chinczyka za ta kase. no i dobra cena tego mtxa jest
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
powiem ci tak. i tak i nie. jezeli kupisz nowszy zawsze to samo moze sie zepsuc. bo głownie co pada to tłok sprzęgło uszczelniacze przedniego zawieszenia korbowód ew jakies łozyska. w starym motorze duzo wiecej tez sie nie popsuje. fakt mogą pasc np zaciski hamulców czy cos. ale i tak i tak koszty nie są duze i raczej rzadko sie to dzieje. ja sam mialem stara DT latałem ponad sezon jedną i nic sie nie psuła. wystarczy troche o nią zadbac. to samo kumpel kupił tanio yamaszke DT 80... wsadzil w nią kilka stówek - odmalował powymieniał linki wszystkie płyny, porobił troche elektryke (czesto starsze moto maja z nią problem) i motor był w niemalze idealnym stanie. nie było sie do czego przyczepic. i słuzył mu moto jakis czas i z bólem serca sprzedał bo musiał miec kase na cos innego. a tak zapewne smigał by nią do dzis
pozatym do nauki jazdy im tanszy moto tym lepszy 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no w błoto to byś wyrzucił kupując chińczyka którego byś naprawiał co tydzień, ewentualnie mógłby wytrzymać 2 tygodnie i zrypać się na amen. Jeśli podane przez ciebie sprzęty są w dobrym stanie, nic nie puka, biegi wchodzą jak należy i nie wypadają, rama prosta nie spawana to czemu nie brać, ewentualnie będzie cię czekał wtedy szlif i zmiana tłoka ale w przypadku tych sprzętów nie będzie to jakaś wielka kasa, w najlepszym przypadku moto mogło mieć niedawno remont i sobie przeżyje niejednego chińczyka. Myślę że dt80 będzie lepszym wyjściem, z uwagi na tą blokadę.
- matm117
- Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
- Lokalizacja: Turek
tu i tu jest podobnie. nie powiem ci dokladnie. ale spalanie waha sie w granicach 3-4,5 litra
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie sugeruj się tym, żaden z nich nie spali ci nie wiadomo ile, poza tym powiedzmy mtx może mieć źle wyregulowany gaźnik i zaciśnięte klocki i może spalić ci 10 litrów, i to samo może tyczyć się dt. Raczej patrz na stan, niż na spalanie i osiągi w przypadku tych motorków i tych roczników.
- matm117
- Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
- Lokalizacja: Turek
no spoko, jeśli jest tak jak pisze henio12323 to byłbym zadowolony, bo kiedyś czytałem na jakimś forum, że ta yamaha w terenie potrafi właśnie spalić nawet do 10 litrów i to mnie trochę przeraziło
mam jeszcze pytanie, czy to prawda, że yamaha ma słabe zawieszenie?

- PawelloF
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 6/11/2010, 21:25
- Lokalizacja: Bełchatów
Może wkleję opis to powiesz mi co o tym wszystkim myślisz
Motor godny uwagi i polecenia,po kapitalnym remoncie,nowe zębatki łańcuch płyny kierownica wahacz opony klocki itp Niesprawne kierunkowskazy,do poprawek lakierniczych Motorem jeździłem 3 sezony i sprawował się bez najmniejszego problemu wymaga jedynie sprawdzenia oleju w skrzyni. Motor bardzo zrywny fabrycznie zablokowany do 80 km/h pali od kopa,zapraszam na jazdę próbną

Motor godny uwagi i polecenia,po kapitalnym remoncie,nowe zębatki łańcuch płyny kierownica wahacz opony klocki itp Niesprawne kierunkowskazy,do poprawek lakierniczych Motorem jeździłem 3 sezony i sprawował się bez najmniejszego problemu wymaga jedynie sprawdzenia oleju w skrzyni. Motor bardzo zrywny fabrycznie zablokowany do 80 km/h pali od kopa,zapraszam na jazdę próbną

- PawelloF
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 6/11/2010, 21:25
- Lokalizacja: Bełchatów
nie ma prawa sie grzac. ja mialem DT jeździlem w maxymalnych warunkach razem z crossówkami na torze wyciskalem 110% z DTtki i nigdy w zyciu jej nie przegrzałem;D sprzet nie do zarżnięcia. żeby zatrzec silnik trzeba chyba na spirytusie śmigac
oba przęty są bardzo mocne. co do blokady zalezy jaka to jeszcze jest blokada. ale jezeli na module to to żadna blokada. ona blokuje predkosc na 6 biegu. wiec tak czy siak na 6 jej nie zagrzejesz nigdy - przegrzac sie da piłujac ciagle moto np na 1 biegu ale przeciez nikt tak nie smiga :d co do spalania - technicznie jest to niemozliwe zeby 10 litrów DT pociagnela tyle bo ma za maly tloczek zeby tyle przepalila. full crossy tyle nie pala
przy normalnym smiganiu spalanie bedzie takie jak napisalem.


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie ma. wadą mozna nazwac np starter. poniewaz ciezko spotkac moto z oryginalnymi walkami startera mianowicie tam sie to wszystko wyrabiało i zębatka spadała i kopać sie nie dało. wiem ze sporo dt ma z tym problem. jednak nie jest to jakas masakra wystarczy dotoczyc nową tulejke i wsadzic ciasniejsze zabezpieczenie o ile by sie pojawial w ogole taki problem
generalnie wady są b drobne. nie ma rażących wad to bardzo udane kostrukcje

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
To ja jeszcze siÄ™ dorzuce
Miałem starego MTX-a z 83' i ci powiem że to jest sprzęt nie do zajechania. To był mój pierwszy mocniejszy sprzęt po niemieckim komarku. Nawet w niego nie inwestowałęm aż nadto
. Przez ponad pierwsze 2 miesiące jazdy nie czyściłem filtra powietrza i dopiero przy sprzedaży postanowiłem go wyczyścić, a tu się okazuje że już go nie ma
. Przez tą całą jazde bez czyszczenia filtra Honda mi nie przerwała i wkręcała się dalej tak samo na obroty. Miałem też z nią przypadek, iż jadąc bardzo powoli nagle motor zgasł i niechiał odpalić. Cewka była strasnie gorąca i dopiero kiedy ostygła motor zapalił. Co do spalania max 4l. Osiągi były znakomite wyciągałą niecałe 100km/h. Jedynie wadą MTX-a z jaką się spotkałem to był słaby spaw na ramie gdzieś koło amortyzatora. ( 2 razy mi pękł) oraz kolejną wadą to te uchwyty na kierownicy na dżwignie. Generalnie motor nie do zajechania.
Co do DT to też silnik beton, spalanie podobne co do MTX-a. Oba motory są idealne na początek jazdy w terenie-asfalt.
Henio więcej wie o DT bo ją przerabiał non stop
.
Wybór należy do Ciebie czy Honda czy Yamaha, bo oba motocykle made in Japan.

Miałem starego MTX-a z 83' i ci powiem że to jest sprzęt nie do zajechania. To był mój pierwszy mocniejszy sprzęt po niemieckim komarku. Nawet w niego nie inwestowałęm aż nadto


Co do DT to też silnik beton, spalanie podobne co do MTX-a. Oba motory są idealne na początek jazdy w terenie-asfalt.
Henio więcej wie o DT bo ją przerabiał non stop

Wybór należy do Ciebie czy Honda czy Yamaha, bo oba motocykle made in Japan.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
A co jeszcze powiecie o Hondzie MTX z 88r. ? Czy jest gorsza od Yamahy DT ? I czy opłaca się brać Honde? Bo Yamahy chyba niestety nie wezmę, nie wiem czy już nie jest sprzedana i trochę za dużo bym musiał wydać na paliwo do samochodu, żeby tam dojechać 

- PawelloF
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 6/11/2010, 21:25
- Lokalizacja: Bełchatów
powiem ci tak
podkusiles mnie i kupiłem ta yamaszke
motor super
załuj ze sie nie pospieszyles :d
mtx nie jest duzo gorszy. to bardzo podobny motocykl



mtx nie jest duzo gorszy. to bardzo podobny motocykl

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 76
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości