[Yamaha R6 2001] Wymiana silnika albo naprawa starego.
Posty: 11
• Strona 1 z 1
[Yamaha R6 2001] Wymiana silnika albo naprawa starego.
Witam.
Niestety w mojej R6 zrąbałem silnik. Tłok i cylinder zatarty.
Mechanik radzi aby kupić inny silnik, ale nie wiem czy kupować inny silnik za ponad 2 tys jak tam tylko jeden tłok zajechany i ten cylinder a reszta wszystko OK czyli skrzynia, zawory, glowica itp.
Co radzicie ? szukac drugi silnik, jezeli tak to brać bez gaznikow i czego jeszcze ? a jeżeli brac silnik w czesciach to jakie te czesci muszą być dolny i gorny karter ?
Trochę jestem kiepski z mechaniki więc pytam sie Was o rade.
Niestety w mojej R6 zrąbałem silnik. Tłok i cylinder zatarty.
Mechanik radzi aby kupić inny silnik, ale nie wiem czy kupować inny silnik za ponad 2 tys jak tam tylko jeden tłok zajechany i ten cylinder a reszta wszystko OK czyli skrzynia, zawory, glowica itp.
Co radzicie ? szukac drugi silnik, jezeli tak to brać bez gaznikow i czego jeszcze ? a jeżeli brac silnik w czesciach to jakie te czesci muszą być dolny i gorny karter ?
Trochę jestem kiepski z mechaniki więc pytam sie Was o rade.
-
omerx - Świeżak
- Posty: 170
- Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
- Lokalizacja: Leszno
Bierz silnik bez dekli gazniko bedzie taniej a skrzynbie sobie zachowaj bo lubieja padac. REszte potem opyl co CI zostanie.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
W dobrym warsztacie samo wyjęcie silnika z ramy i jego ponowny montaż to koszt rzędu 500-800 zł. Koszt czesci to przynjamniej drugie tyle. Nie wiadomo co jeszcze pod drodze trzeba bedzie wymienic i jaka jest gwarancja, ze wszystko znow bedzie poprawnie dzialac, dlatego tez radze wymienic caly silnik.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
A ja, skoro tylko tłok jest zatarty ale nic nie przywaliło w głowice ani wał to bym kupił tłoki (4 sztuki!) i blok cylindrów. Dał do splanowania głowicę, pomierzenia tych tłoków co się kupi i ich cylindrów. Masz wtedy przynajmniej pewność co masz w silniku. Może nie jest to najtańsza opcja ale na moje najpewniejsza. Nie wiem jak w R6 ale część sprzętów pozwala na ściągniecie głowicy i cylindrów z tłoków z silnikiem w ramie. Wtedy sporo taniej. Ten sposób (ale z pomiarami i zrobiony przez fachowca!) jest dobry tak samo jak nowy silnik kompletny. Nowy silnik kompletny i tak trzeba obejrzeć wewnątrz choćby na luzy zaworowe i stan rozrządu. Często silniki ze "szrotów" sa przechowywane w barbazyńskich warunkach co później może się odbić na ich stanie wewnątrz. POdsumowując - co kto lubi
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Koledzy dobrze radzą z tym silnikiem nie baw się w naprawę bo nie warto . Kup nowy piec jak najbardziej "okrojony" wsadź części ze starego silnika a pozostałości jakie się da opyl .
sc33 FireBlade
-
JędrekZDW - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Dzieki panowie za odpowiedzi.
W sumie silnik i tak juz zdjęty i rozebrany na czesci pierwsze, więc mechanikowi i tak juz jestem winien pewną sumkę za rozebranie.
Ale chyba zrobie tak jak piszecie, że poszukam drugi silnik.
W sumie silnik i tak juz zdjęty i rozebrany na czesci pierwsze, więc mechanikowi i tak juz jestem winien pewną sumkę za rozebranie.
Ale chyba zrobie tak jak piszecie, że poszukam drugi silnik.
-
omerx - Świeżak
- Posty: 170
- Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
- Lokalizacja: Leszno
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości