Zobacz wÄ…tek - GSX F kopci na niebiesko - czy to normalne?
NAS Analytics TAG

GSX F kopci na niebiesko - czy to normalne?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

GSX F kopci na niebiesko - czy to normalne?

Postprzez marcinoo28 » 23/3/2007, 09:32

witam .
po rozruchu moj motocykl wydaje z siebie niebieski, gryzacy dym
stan oleju jest ok, zreszta nie nabijam takich przebiegow zeby stwierdzic ze bierze olej.
Czy takie niebieskawe spaliny to normalka? kopci jak stara syrena... na niebiesko albo trabant
pozdrawiam
suzuki GSX 750F 1996r
Avatar użytkownika
marcinoo28
Świeżak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 4/3/2007, 10:28
Lokalizacja: Ostroleka


Postprzez spazz » 23/3/2007, 09:44

a caly czas czy tylko ma poczatku? jak caly czas to pewnie ze bierze olej
Avatar użytkownika
spazz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien


Postprzez marcinoo28 » 23/3/2007, 10:35

spazz napisał(a):a caly czas czy tylko ma poczatku? jak caly czas to pewnie ze bierze olej
wydaje mi sie ze na poczatku, jak jade to juz raczej nie widac tej niebieskiej chmury ; ] zreszta latem nie widac dymu zbytnio bo jest cieplo i nie ma roznicy temperatur.
suzuki GSX 750F 1996r
Avatar użytkownika
marcinoo28
Świeżak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 4/3/2007, 10:28
Lokalizacja: Ostroleka

Postprzez siegi_85 » 23/3/2007, 12:49

Zacznijmy od tego że kopcenie na jaki kolwiek inny kolor niz biały czy jasno-szary jest oznaka że coś sie zaczyna dziać z silnikiem lub już się dzieje coś niedobrego, niebieski dym to oczywiście oznaka przedostawania sie oleju do komory spalania, przyczyna-prawdopodobnie pierścienie. Na początku gdy luz jest mały po rozgrzaniu silnika kopcenie ustaje ale po dłuższym okresie podejrzewam że zacznie kopcić cały czas, straci kompresje i moc-na twoim miejscu skontrolował bym stan pierścieni i cylindrów bo potem może być za póżno i naprawa może kosztować dużo więcej.
Podrawiam
...Zawsze jestem sobÄ… nie statystykÄ… OBOP'u...
Honda CBR 600 PC25
Avatar użytkownika
siegi_85
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 17/2/2007, 00:11
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez lowlo » 23/3/2007, 13:11

siegi_85 napisał(a):Zacznijmy od tego że kopcenie na jaki kolwiek inny kolor niz biały czy jasno-szary jest oznaka że coś sie zaczyna dziać z silnikiem lub już się dzieje coś niedobrego, niebieski dym to oczywiście oznaka przedostawania sie oleju do komory spalania, przyczyna-prawdopodobnie pierścienie. Na początku gdy luz jest mały po rozgrzaniu silnika kopcenie ustaje ale po dłuższym okresie podejrzewam że zacznie kopcić cały czas, straci kompresje i moc-na twoim miejscu skontrolował bym stan pierścieni i cylindrów bo potem może być za póżno i naprawa może kosztować dużo więcej.
Podrawiam


Zgadzam sie. Mi tez wydaje sie ze pierscienie. Przestaje kopcic jak sie rozszerza pierscienie od temp czyli jak sie zagrzeje. Sprawdz te pierscienie.
Avatar użytkownika
lowlo
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 228
Dołączył(a): 1/8/2006, 14:44
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Grubas » 23/3/2007, 18:53

Ja jako czytelnik teorii to raczej zaczytałem, że kopcenie na początku to nie pierścienie, tylko uszczelniacze zaworów. Jak silnik stoi to sobie olej powoli spływa do cylindrów. Ale najlepiej nie teoretyzować tylko zmierzyć kompresję.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez siegi_85 » 24/3/2007, 00:18

Grubas napisał(a):Ja jako czytelnik teorii to raczej zaczytałem, że kopcenie na początku to nie pierścienie, tylko uszczelniacze zaworów. Jak silnik stoi to sobie olej powoli spływa do cylindrów. Ale najlepiej nie teoretyzować tylko zmierzyć kompresję.


Bardzo prawdopodobne, przyznaje się nie pomyślałem o zaworach, zmierzenie kompresji nie jest kosztowne a z pewnością potwierdzi albo zaprzeczy temu czy z silnikiem sie cos niedobrego dzieje
Pozdrawiam
...Zawsze jestem sobÄ… nie statystykÄ… OBOP'u...
Honda CBR 600 PC25
Avatar użytkownika
siegi_85
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 17/2/2007, 00:11
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Wombat » 24/3/2007, 11:25

Jesli jest gryzacy i niebieski to z pewnoscia nie jest to tylko para wodna...
Grubas - jestes moim guru w znajdowaniu prostych rozwiazan. Ja tez obstawiam w tym kierunku i pojechałbym zmierzyc kompresje :):):)
pozdro
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Grubas » 24/3/2007, 16:39

Eeee... bo trudniejszych nie znam.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê