Zobacz wątek - Spadek prędkości i dławienie przy starcie
NAS Analytics TAG

Spadek prędkości i dławienie przy starcie

i inne małe pojemności
_________

Spadek prędkości i dławienie przy starcie

Postprzez Man1ek17 » 31/10/2010, 23:49

Witam, posiadam chińczyka 50cm3, marka HAOTIAN HN50QT-10. Jest to chińczyk jak każdy, ale mam problem w nim, a nawet dwa. Przed zdjęciem blokad skuter jechał 35km/h, jeździłem z tą prędkością ponad 2000km, później z kolegą ściągnąłem, miałem tylko blokadę obrotów, wystarczyło odczepić kabelek. Gdy to zrobiliśmy przejechałem się i skuter jechał dalej 35km/h, byłem tak wkur..., że chciałem go wyrzucić. Popatrzeliśmy inne blokady i nic nie było, więc szukaliśmy innego rozwiązania. Odkręciliśmy jakiś tam "moduł", gdzie lecą spaliny. Początkowo leciały od głowicy, przez ten moduł, filter, aż wylatywały na ziemię. Odkręciliśmy przy tym module, skuter od razu dostał takiego powera, że hej. Leciał 80km/h, bardzo zrywny, dobre przyspieszenie, ale za to bardzo głośny. Jeździłem nim dość długo, aż niedawno odnotowałem w nim spadek prędkości, z 80 spadła na 70, później 65, aż teraz do 60, 55 na prostej!!! Dodatkowo musi pochodzić z 2-3 minuty żeby jechał normalnie, bo inaczej zaczyna się dławić jak przekręcę manetkę i gaśnie. We wtorek chcę przykręcić na nowo ten "moduł" może coś to zmieni, ale sądzę, że tylko będzie cichszy i spadnie prędkość do początkowej. Jak myślicie co może być zmorą takiego czegoś? Dźwięk skutera przypomina motocykl o mocy 500KM i 2litry poj.
Man1ek17
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 17/9/2010, 07:22


Postprzez henio12323 » 1/11/2010, 10:21

moze masz zasyfiony filtr powietrza lub gaźnik ?
ps chyba nigdy nie słyszałes takiego motocykla haha
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Man1ek17 » 1/11/2010, 10:45

Filtr czyściłem niedawno, jakoś w wakacje, a wcześniej był czyszczony tylko na przeglądach czyli co pół roku i nic mu nie było. A co do dźwięku to taki żarcik to był, ale jest w chuj głośny.
Man1ek17
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 17/9/2010, 07:22

Postprzez Angus » 1/11/2010, 15:07

sprawdzałeś ciśnienie w oponach?
Avatar użytkownika
Angus
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 21/4/2010, 20:01
Lokalizacja: Wałcz

Postprzez Man1ek17 » 1/11/2010, 22:33

Nie, jutro pojadę, bo dzisiaj święto więc nie wypadało grzebać przy skuterze jak rodzina w domu :D
Man1ek17
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 17/9/2010, 07:22

Postprzez Man1ek17 » 1/11/2010, 22:47

A tak btw. to ciśnienie powinno być z przodu 2.0 a z tyłu 2.1?
Man1ek17
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 17/9/2010, 07:22

Postprzez Angus » 2/11/2010, 15:03

ja mam 1,25 przód, a tył 1,75
Avatar użytkownika
Angus
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 21/4/2010, 20:01
Lokalizacja: Wałcz

Postprzez Man1ek17 » 2/11/2010, 17:31

I jak dobrze się jedzie? Ja wcześniej pompowałem do 2.0 i 2.1 :D. Dzisiaj przykręcałem ten "moduł" i jechał cicho jak na początku i prędkość była max 57 więcej nie jechał, nie wiem co się z nim dzieje :<. A gaźnika nie przeczyszczę, bo z kolegą rozmawiałem i on mówił, że musiał cały silnik wyciągać, zrobiłbym to ale za ch*** nie wiem jak tam dojść i nie mam kluczy, czyli zostaje mi mechanik jedynie :/, jutro pojadę pod pompować opony, bo dzisiaj za dużo roboty w domu i miałem mało czasu.
Man1ek17
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 17/9/2010, 07:22

Postprzez Angus » 2/11/2010, 17:55

tak, zobacz jaki ty powinieneś mieć w instrukcji obsługi od twojego skuterka. Słuchać u ciebie taki metaliczny dźwięk (jakby szorowanie) z przekładni?
Avatar użytkownika
Angus
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 21/4/2010, 20:01
Lokalizacja: Wałcz

Postprzez krzysieg » 2/11/2010, 19:28

Większość tych chińskich skuterków ma dostęp do gaźnika na dnie kufra.
Na pewno nie trzeba wyjmować silnika żeby dostać się do gaźnika co najwyżej cały tył rozebrać jeśli nie ma otwieranego dna kufra..
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez grunder » 3/11/2010, 14:50

to ciśnienie powinno być z przodu 2.0 a z tyłu 2.1?


Standardowo przód 1,7, tył 2,1.

Co do dostępu gaźnika to może być różnie u mnie wystarczyło zdjąć boczki, wywalić kufer i cacy . Niech ci kolega takich bredni nie opowiada że cały silnik wyciągać ( dla niego bije brawa). Przyjżyj się i sam oceń sytuację, niesłuchaj się kolegów, bo czasami oni przedobrzą sprawę. A co do kluczy to tam żadne specjalne raczej nie idą :D. Zresztą co do kluczy to chińczyk mógł coś durnego wymyśleć :D
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez komarcc » 3/11/2010, 15:18

Angus napisał(a):tak, zobacz jaki ty powinieneś mieć w instrukcji obsługi od twojego skuterka. Słuchać u ciebie taki metaliczny dźwięk (jakby szorowanie) z przekładni?


Jeśli tak to co, masz jakieś info na ten temat?
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Man1ek17 » 3/11/2010, 20:17

Kufer mam odczepiany na dole, popatrzę na necie jeszcze jak się ogarnia ten gaźnik, bo nie umiem nawet jedyne co przy nim robię to czyszczę filter, myję go i tankuję :D.


Słuchać u ciebie taki metaliczny dźwięk (jakby szorowanie) z przekładni?

Nie słychać, ale czasem czuje takie wibracje z prawej strony na stopie ale tam jest tylko plastyk. I czasem też jak się schylę do wariatora to słychać jak pasek chodzi :).
Man1ek17
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 17/9/2010, 07:22

Postprzez Angus » 4/11/2010, 18:19

komarcc mam patent. Jak masz chinola to mogą o siebie tryby w przekładni trzeć ja tak miałem koło podczas cofania dawało opór wtedy i te takie szorowanie tryb został oddany do tokarza który z toczył taką ware bo to przez nią tak tarło. Teraz dalej trze ale tak cichutko ale chyba tak powinno być i teraz cofa się bardzo lekko
Avatar użytkownika
Angus
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 21/4/2010, 20:01
Lokalizacja: Wałcz

Postprzez komarcc » 4/11/2010, 21:10

Dzięki, zobaczę jak u mnie to koło się cofa, ale z tego co pamiętam to idzie lekko, w każdym razie niedługo mam zaplanowany remont, więc tam zajrzę i sprawdzę co i jak.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości




na górê