palenie regulatora napiecia yamaha r1
Posty: 8
• Strona 1 z 1
palenie regulatora napiecia yamaha r1
witam wszystkich!
ma pytanie odnosnie ladowania w r1 z 2000 r
widzialem juz podobny temat do mojego i skorzystalem z porad jednak nic to nie dalo.
zaczne moze od poczatku
pojechalem do polski z angli moja r1 i padlo mi jadowanie naszczescie bylem juz na miejscu, wiec oddalem motor do serwisu okazalo sie ze jest spalony regulator i stojan. po wymianie po przejechaniu ok 100 km znowu spalilo regulater, wiec dalem go znowu do naprawy wymienili jakas kostke po siedzeniem i niby bylo ok przez pare tygodni. ale teraz znowu spalilo nastepny regulator i potopilo przewody podlaczone do niego oraz kostke.
zalozylem nowy regulator wymienilem kostke sprawdzalem wszystkie styki i jest ok, sprawdzilem rowniez ladowanie i laduje poprawnie ale strasznie sie grzeje regulator boje sie zeby tez nie spalilo tego, sprawdzalem napiecie na przewodach ze stojana i na wszystkich trzech jest ok 6v. co moze byc przyczyna palenia regla. pomocy! juz nie mam sily do tego moto
z gory wielkie dzieki
ma pytanie odnosnie ladowania w r1 z 2000 r
widzialem juz podobny temat do mojego i skorzystalem z porad jednak nic to nie dalo.
zaczne moze od poczatku
pojechalem do polski z angli moja r1 i padlo mi jadowanie naszczescie bylem juz na miejscu, wiec oddalem motor do serwisu okazalo sie ze jest spalony regulator i stojan. po wymianie po przejechaniu ok 100 km znowu spalilo regulater, wiec dalem go znowu do naprawy wymienili jakas kostke po siedzeniem i niby bylo ok przez pare tygodni. ale teraz znowu spalilo nastepny regulator i potopilo przewody podlaczone do niego oraz kostke.
zalozylem nowy regulator wymienilem kostke sprawdzalem wszystkie styki i jest ok, sprawdzilem rowniez ladowanie i laduje poprawnie ale strasznie sie grzeje regulator boje sie zeby tez nie spalilo tego, sprawdzalem napiecie na przewodach ze stojana i na wszystkich trzech jest ok 6v. co moze byc przyczyna palenia regla. pomocy! juz nie mam sily do tego moto
z gory wielkie dzieki
- r1misiek
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 28/10/2010, 14:11
- Lokalizacja: londyn
Sprawdź jakie napięcie wychodzi z alternatora. Tylko nie może być 6V jak napisałeś, a ponad 100V- wnioskuje że mierzyłeś multimetrem z nastawem na napięcie stałe DC. Tymczasem z alternatora wychodzi napięcie sinusoidalne AC. Jeżeli pali regiel to albo gdzieś jest zwarcie za regulatorem w instalacji (coś pobiera za duży prąd) lub napięcie z uzwojeń alternatora jest za wysokie. Serwisówka w dłoń- tam powinny być podane odpowiednie napięcia i impedancje. Multimetr w łape i mierzymy. Jak nic z tego nie wyjdzie to moto do dobrego zakładu elektronicznego. Pozdro
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
no z tego wynika ze mialem zle ustawiony multimetr bo byl na DC. jutro sprawdze to tak jak mowisz. moze mi opisac dokladniej jak to pomierzyc mam na mysli czy na odlaczonej od alternatora i czy na zapalonym silniku?? a i jeszcze gdzies wyczytalem ze trzeba zmierzyc omomierzem ile jest omow na poszczegulnych przewodach z alternatora i jesli jest mniej niz 3 lub wiecej niz 10 to kolo magnetyczne do wymiany. co o tym myslisz?
dzieki balchan1
zaraz biore sie za serwisowke
dzieki balchan1
zaraz biore sie za serwisowke
- r1misiek
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 28/10/2010, 14:11
- Lokalizacja: londyn
Nie pamiętam już jakie powinny być opory, ale niewłaściwa rezystancja uzwojeń alternatora może świadczyć albo o zwarciu na stojanie (R=0), lub o przerwaniu obwodu (R=nieskończoność). Dane odpowiednie do moto powinny być w serwisówce. Napięcia mierzy się na odpalonym silniku, między przewodami fazowymi z alternatora (kolor zazwyczaj żółty, o ile dobrze pamiętam) a masą moto. Bez odłączania żadnych kostek, rzecz jasna- musisz dostać się do styków w kostkach. Rezystancje cewek uzwojenia sprawdza się na odłaczonych przewodach, rzecz jasna na wyłączonym moto
Tak czy siak bez serwisówki ani rusz.

komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości