Zobacz wątek - Słaby AM6
NAS Analytics TAG

Słaby AM6

i inne małe pojemności
_________

Słaby AM6

Postprzez hubertus96 » 25/10/2010, 16:04

Witam
Niedawno zakupiłem motorek z silnikiem Minarelli AM6 (dokładniej enduro - Rieju MRX 50). Kupiłem go od handlarza który sprowadził go z Francji. Moto troche stało i wymagało poprawek (przeczyszczenie gaźnika i tłumika (strasznie głośno chodzil), wymianie swiecy itp) udało mi się przejechać nim pierwszy raz. Jednak moc jest niezadowalająca (wiem że nie mogę dużo wymagać od 50, ale na filmach motorki z tym silnikiem bezproblemowo stają na kółku, co w moim przypadku sie nie udało). Do tego wydaje mi się że ma słabą kompresję - można odpalić go nawet ręką (byloby to nic złego jeśli miałby odpowiednią moc). I jeszcze jedno - w czasie jazdy od silniki słychać jakieś szuranie jakby coś się o siebie ocierało.

Jeśli ktokolwiek miał podobny problem lub wie jak to rozwiązać. Jaka może być tego przyczyna? Jak zwiększyć kompresje?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
hubertus96
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25/10/2010, 14:56
Lokalizacja: Jarosław


Postprzez rna » 25/10/2010, 16:32

Zwiększyć kompresje możesz wymieniając pierścienie, ale, że to podobno(tyle wyczytałem na tym forum) starcza na krótko, no to wymiana cylindra, tłoku, pierścieni.
Avatar użytkownika
rna
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2/8/2010, 18:20
Lokalizacja: Siedlce


Postprzez hubertus96 » 25/10/2010, 16:40

a czy zamiast wymiany cylindra wystarczy szlif.
a i handlarz powiedział że odzywają się łożyska na wale. czy to też może być przyczyną?
hubertus96
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25/10/2010, 14:56
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez swirus2007 » 25/10/2010, 17:23

to nie 1000ccm tylko 50 wiec nie postawisz na kolo z gazu,
zmierz kompreche i napisz
wydaje mi sie ze za duzo wymagasz do 50
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez hubertus96 » 25/10/2010, 17:34

dobra. jak sprawdzę to dam znać. a co do wymagań. To jest AM6, a to jeden z lepszych silników więc wydaje mi się że z tym nie powinien mieć problemów
hubertus96
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25/10/2010, 14:56
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez krzysieg » 25/10/2010, 18:23

Można postawić ale strzałem ze sprzęgła a to już inna sprawa ....
Te silniki nawet jak są zablokowane to całkiem nieźle radzą sobie z podjeżdzaniem pod górki nie trzeba aż tak bardzo redukować .

Ja zmieniłem pierścienie na nowe bo stare miały duży luz na zamku i zrobił się troche słabszy także nie polecam
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez hubertus96 » 25/10/2010, 19:02

a co do łożysk. Miał ktoś kiedyś z tym styczność?
hubertus96
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25/10/2010, 14:56
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez krzysieg » 25/10/2010, 19:21

Słyszałem że jak łożyska padają to ruszająć wałem można wyczuć luz .
Mi tak lekko się odzywają czasem to jest taki szum ledwo słyszalny tak mi mechanik mówił że nie są idealne ...ale u ciebię są w gorszym stanie i już trze...
Im wyższe obroty tym bardziej trze ?

Nawet na nowym zestawie tłok cylinder no może po dotarciu już odpalisz ręką w każdej 50tce..

Te silniki chodzą nieźle od 6000 obrotów jest wtedy nagle wyraźny przyrost mocy :)
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez hubertus96 » 25/10/2010, 20:00

jeśli chodzi o tarcie. według tego co słyszę to one wyją tak samo bez względu na obroty
hubertus96
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25/10/2010, 14:56
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez krzysieg » 26/10/2010, 14:00

Na luzie też to tarcie słychać ?
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez swirus2007 » 26/10/2010, 14:58

ja nie odpale nsr rekÄ…
moze to to ze starsza konstrukcja i inne przełozenie, nie wiem, z kolpa pali od razu,
zaden zdrowy silnik 50 nie powinien miec problemu z podjazdem (chyba ze wazysz z 150kg to moze byc problem),

wg mnie to jemu chodzi bardziej o ten dzwiek który wytwarza membrana,a nie łozyska
jak kupilem to tez myslalem ze łoozyska a okazalo sie ze puszka filtra nie byla szczelna
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez hubertus96 » 26/10/2010, 15:14

@krzysieg

na luzie tez to słychać.

@swirus2007

a ty stajesz na kole swojÄ… nsr-kÄ…?
hubertus96
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25/10/2010, 14:56
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez hubertus96 » 28/10/2010, 18:58

zmierzyłem kompresje - 6 barów
hubertus96
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25/10/2010, 14:56
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez Slomyr » 28/10/2010, 19:37

wiec juz masz odpowiedz 6 barow to za malo powino chyba byc 8 9 nie znam sie dokladnie
Sprzedam skutera Soprano z silnikiem hondy dio wiecej info prosze o wyslanie wiadomosci :D
Slomyr
Świeżak
 
Posty: 186
Dołączył(a): 16/9/2009, 15:53
Lokalizacja: Miedzyrzecze Górne

Postprzez hubertus96 » 28/10/2010, 20:21

a co powinno pomóc - wymiana uszczelek i pierscieni?
hubertus96
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25/10/2010, 14:56
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez krzysieg » 29/10/2010, 05:50

Najlepiej tłok i cylinder nowy , widziałem za 200zł na mielochu Tec , bo no name z allegro za 100zł raczej nie warto...
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez melonick » 29/10/2010, 16:55

6 barów....

Ciesz się, że ci się jeszcze tłok nie zablokował. :D

Ogólnie silnik katastrofa, do dużego remontu i obawiam się, że na cylindrze, tłoku, uszczelek się nie skończy.

Ogólnie am6 to badziewny silnik, sam taki miałem...
melonick
Świeżak
 
Posty: 179
Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42

Postprzez swirus2007 » 29/10/2010, 17:24

hubertus96 napisał(a):@krzysieg

na luzie tez to słychać.

@swirus2007

a ty stajesz na kole swojÄ… nsr-kÄ…?


jakos nie potrafie... bo prawdopodobnie ma złe zębatki i jest długa krowa
nie chce nia na kole jezdzic bo to sie automatycznie wiaze z glebamy...
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez henio12323 » 29/10/2010, 17:49

kilka sprostowan./ minarelli am6 to nie tylko najlepszy silnik pod względem mocy. najlepszy to znaczy najlzejszy i najbardziej wytrrzymały. a moce są rózne honda CRE 50 niby tez ten sam silnik ale ma takie modyfikacje że jest sporo mocniejsza od DT np. skoro masz 6 barów to jak koledzy napisali znacznie za mało. wystarczy że zrobisz szlif i wymienisz tłok. co do łozysk. zalezy które to łozysko bo na wale są tak jakby 3 łozyska. moze to byc wina łozyska na korbowodzie. tak czy siak rozbierz cylinder i zobacz czy korbowód nie ma nieporządanych luzów. dla przypomnienia korba moze miec luzy na boki delikatne. nie moze miec ruchów skrętnych ani góra dół. i wtedy tez zobaczysz czy wał ma luzy na karterach. czyli czy są wywalone łozyska na wale. jeżeli tak to czeka cię rozpoławianie silnika.

co do waszego stawania na koło. ja miałem zdrową AM6stke i mi nie stawała - po prostu miałęm takie przełożenia. w innym motorze z kolei miałem bardziej na moc to jedynie podrywała a silnik mialla równiez zdrowy. wiec nie kazda 50 ccm bedzie mozna smigac na kole ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez swirus2007 » 29/10/2010, 21:01

dokladnie,
zeby wyrwac na kolo trzeba miec w miare odpowiednie przelozenie i odpodiednio dlugi motocykl(motorower w tym przypadku)
wiadome ze enduro jest latwiej poderwac, ja z mtx'em nie mam problemu
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê