Zobacz wątek - CZym podeprzeć motocykl by zrzucić lagi - nietypowo
NAS Analytics TAG

CZym podeprzeć motocykl by zrzucić lagi - nietypowo

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

CZym podeprzeć motocykl by zrzucić lagi - nietypowo

Postprzez Przemo_rene » 25/10/2010, 15:45

Yo, teraz temat ode mnie:

Z racji silnika V2 (dokładniej L2) trudno mi wykombinowac jak postawić swojego sprzęta by wyciągnąć mu lagi do zmiany oleju i pomiarów sprężyn.
Mocował już go ktoś jakoś warsztatowo?
Tam nie ma miejsca zbytnio , kolektory powyginane niesymetrycznie, rama same skosy...nawet jakby zdemontować kolektory to miska olejowa jest płasko bardzo wąska i zbyt mało stabilne to by było.

Dysponuje podnośnikiem zwykłym takim jak ten: Obrazek
A także lewarkiem samochodowym, deseczkami...ale cholera ma być stabilnie :) Już ktoś to z Was patentował? :)

foto rozebranego TLR'a:

Obrazek

[/img]
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez Traperoso » 25/10/2010, 16:05

Nie masz tam jakiejś opcji podwieszenia za ramę, może jakaś stalowa belka się znajdzie?
Ostatnio edytowano 25/10/2010, 16:07 przez Traperoso, łącznie edytowano 1 raz
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez rna » 25/10/2010, 16:05

Hmm. Blokujesz czymś ze wszystkich stron tylne kolo, albo wrzucasz bieg(generalnie to szkoda, ze nie ma centralki :P ) Jak masz w garażu jakąś belkę z dostępem, no to dobra linka. Najpierw z jednej strony ramy wiążesz, przez belkę, z drugiej strony ramy. Najlepiej by chyba było w okolicach główki ramy dać tą linkę. Tylko najlepiej, to jakbyś miał dwie belki pod sufitem garażu, to będzie stabilniej i to dużo. Taki patent już widziałem, tylko wątpię, że sam dasz rade to zrobić... 200kg to nie mało
Avatar użytkownika
rna
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2/8/2010, 18:20
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez Endrju. » 25/10/2010, 17:51

Jeszcze pod spód możesz podłożyć... Opony. Będzie w miarę miękko i stabilnie. Dla pewności powiązać linką jak kolega wyżej wspomniał, albo podeprzeć jakimiś kołkami żeby moto się nie gibało.
Endrju.
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 27/6/2010, 08:08

Postprzez Konio » 25/10/2010, 21:03

Ja w garazu mam hak w suficie to moto przewiazalem taka linka przy glowce ramy, a drugi koniec do haka i dzialalo :) A jak nie to obczaj tak ze moto stawiasz na nozce bocznej, przechylasz moto tak zeby trzymalo sie na nozce i podstaw cos z drugiej strony pod set albo rame ;)
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez RUTRA.RD » 26/10/2010, 07:34

pod silnik podnosnik samochodowy plus deska i krecisz w gore. do tego stojak na przod i podpierasz jedna lage druga wyjezdza, tyl oczywiscie tez na stojaku, zmieniasz olej ona wraca a nastepna z powrotem wylatuje. ja tak robilem. mozna rozebrac bak amor skretu, przedni stelaz, owiewke i za rame na linie podciagnac w gore. olej to L01 ktory jak pewnie wiesz odpowiada 5w na forach polecaja jednak lanie 7,5w tak ja wyczytalem przynajmniej. zmien od razu sprezyny. grandysy maja progresywne 9. 9,5. 10 do wyboru pod mase zadzwon do nich to ci podpowiedza koszt do 500zl z przesylka sie wyrobisz
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 26/10/2010, 08:23

chyba porzeźbie z podnośnikiem z tyłu, i jakaś konstukcję wyrzeźbie pod silnik z drewna. Taką do takich rzeczy właśnie. Podwiesić nie ma jak (nie mój garaż więc wiercić nie mogę w suficie) Olej to wiem, że 5W ;) Spręzyn od razu nie zmienie chyba, że bedą poza wymiarami. Na razie inne wydatki. Dzieki za odpowiedzi.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez RUTRA.RD » 26/10/2010, 08:28

czy przod ci dobija ? na jakich nastwach z przodu jezdzisz zawieszenia? pytam bo mi na zalecanych nastawach dobijal, ustawilem na twarde wedlug ksiazki i jest lepiej ale i tak praca mi sie nie podoba zawieszenia. ja waze 100kg
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Seba_ER5 » 26/10/2010, 08:32

Ja RS :D 125 przy zmianie LAG i tylnego amortyzatora postawilem na zwyklym krzesle :D ale to lekkie badziewie bylo hehe.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5223
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Przemo_rene » 26/10/2010, 08:40

ja waże 75kg. W ubraniach 85kg. Zawiecha ustawiona wg. mojej wagi i wyszło 4 kreski wstepnego napięcia widoczne. Odbicia i dobicia nie pamietam ale optymalnie na szybkie latanie i raczej twardo ale w miare szybko odbija. Pare razy mi dobiło ale to jak przeginałem z pionem na gumie i były "lądowania awaryjne" nożnym ;) Zdarza się i tak niestety. Poza tym nigdy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez RUTRA.RD » 26/10/2010, 09:15

daj znac jak zmierzysz ile ci wyszlo
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Invi » 31/10/2010, 17:31

Tutaj koleś ma ciekawie wyrzeźbiony (?) stojak pod główkę ramy (fotka nr 2):
http://moto.allegro.pl/zimowanie-motocy ... 50561.html
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez loony » 1/11/2010, 18:08

kobyłki pod dekle silnika i po problemie
ZX-6R
loony
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 5/2/2008, 21:40
Lokalizacja: Lublin

Postprzez swirus2007 » 1/11/2010, 19:01

masz troche nie fart
ja mam dobrze bo jak kiedys ojciec cos takiego chcial zrobic to pozyczyl od kolegi taki sprzed do wyciagania silników z samochodów i na tym go powiesił i posadził go na kobylkach ale mial w miare odpowiednia rame ze sie dalo
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

....

Postprzez marco79 » 3/11/2010, 20:13

lej 10W a nie 5w do lag , zresztą jak wlejesz 5W to będzie zbyt miękki serwisowo zalali by ci 10W do latania typu sport zaleca się gęstszy olej do amorów oleje te są mieszalne w proporcjach można uzyskać nawet 12 , 15 17 W nie lej 5W to dobre do enduro , p.s jest dobra opcja jeszcze połozenia motocykla na boku na oponach przykrytych jakims czyms miękkim typu koc lakieru nie zniszczy a zawiech zdejmiesz ;-)
marco79
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 23/10/2008, 12:32

Postprzez Przemo_rene » 4/11/2010, 10:22

Pod dekle silnika nic nie podstawisz bo sa plastikowe i wąskie. ..
Olej fabrycznie zalecany to właśnie 5W z racji konstrukcji tłoczyska w ladze i wcale nie jest miękko. 7W robi już tyle co zazwyczaj 15W a 10W to wrażenia jak po 20W. Tak więc jak nie wiesz to nie pisz :) Ten motocykl jest INNY. Z tego wszystkiego wyjdzie chyba najbezpieczniej mi go jednak położyć (na materacu dmuchanym :lol:) - przynajmniej będzie stabilnie.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez RUTRA.RD » 4/11/2010, 11:12

a tak w ogóle to po co olej wymieniasz ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 4/11/2010, 12:42

jak to po co? To się wymienia bo się zużywa. Normalne. Co dwa/trzy sezony warto go wymienić - różnica zawsze znaczna po wymianie. Daje sobie głowe uciąć, że w mojej sztuce pływa oryginalny jeszcze...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez RUTRA.RD » 4/11/2010, 12:46

po co to wiem tak pytam bo sie nudze w robocie :) pamietaj o podaniu mi dlugosci swoich sprezyn
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 4/11/2010, 12:55

a co? chcesz porównac kto ma większe? :lol: hehe. Za te lagi zabiore sie najwcześniej w grudniu.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na g�r�