Zobacz wątek - Honda VTR SP1 na co dzień?

Honda VTR SP1 na co dzień?

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Honda VTR SP1 na co dzień?

Postprzez pitti » 22/10/2010, 09:01

Drogie Bravo!
Piszę do Was z prośbą o pomoc w podjeciu decyzji. Przegladałem archiwum forum, szukałem w google i nic. Do niedawna smigałem na cebuli (2 sezony) więc nadeszła pora na zmiany. W zwiazku z tym zacząłem się rozglądać i po długim procesie tentegowania w glowie wybór padl na SV1000S. Moto praktycznie idealne: silnik V, wygodne, żwawe ale do ogarniecia, z owiewką (nakety są zajebiste ale nie w trasie :P) i co równie ważne dobrze wygladające. Byłem praktycznie zdecydowany, dopóki na zywo nie zobaczylem i usłyszałem VTR SP1. Przekopałem internet i znalazłem dużo pochlebnych opinii, moto zajebiste, tako silnik i w ogóle fajny sprzęt. W związku z tym proszę o opinie użytkownikow SP, czy będzie ono dobrym wyborem gdy potrzebuję moto do:
1. Latania po mieście oraz dojazdów do pracy
2. Krótszych wycieczek za miasto (ok 200km) w łikendy
3. Dłuższych wycieczek łikendowych ze 4 razy w roku

Generalnie potrzebuję porady jak sp1 sprawdza się w miescie, w korkach. Zaletą wydaje sie być to że jest wąska ale jak z pozycja za sterami, masą moto, łatwościa manewrowania między puszkami? Mój plecaczek nie za bradzo lubi podróżować czymś co ma mniej niz 4 kola więc motocykl może byc 1 osobowy. Ale jakby raz na ruski rok zdecydowała się na podróz to da radę w dwie osoby na sp? Jeśli chodzi o dłuższe wycieczki - jak pozycja na trasę ~500km? Przypaszą jakieś tekstylne sakwy? No i last but not least czy 136KM w V-ce to coś nad czym da się zapanować mając doświadczenie z 500ccm i bedac na tyle starym że odpada lanserka przed każdą napotkaną laską (tylko tymi lepszymi :wink:)?

Czy może sp1 pozostawic w sferze marzen a brac sv? Z moto chciałbym związać się na dłuzej. SP2 odpada ze wzgledu na fundusze (ok 12tys pln)

sorry za przydługi post. dzięki.
pzdr.pitti
pitti
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29/9/2008, 11:51
Lokalizacja: W-wa


Re: Honda VTR SP1 na co dzień?

Postprzez pan_wiewiorka » 22/10/2010, 09:05

pitti napisał(a):[...]długim procesie tentegowania w glowie wybór padl na SV1000S. Moto praktycznie idealne[...]

Uważasz, że sportowa Vałka jest idealna dla osoby przesiadającej się z dwugarowej pięćsetki? A to rispekt i szacun na dzielni Obrazek (otwórz link)
pan_wiewiorka
 

Postprzez pitti » 22/10/2010, 09:54

chyba się nie rozumiemy. Nie uważam a na lansie mi nie zalezy. Pytam bo moto mi sie podoba. Co do sv to dużej nie nazwał bym "sportowa Vałką" tylko raczej szosowo-turystyczną i wlasnie dlatego prosiłem o opinie o sp1 bo to jest sportowa Vka i nie wiem czy "jest idealna dla osoby przesiadającej się z dwugarowej pięćsetki".

sv650 zarzucilem ze wzgledu na mozliwe dalsze wycieczki i po rozmowach z kilkoma włascicielami. Krytyka moich wyborów mile widziana ale raczej konstruktywna :)
pzdr.pitti
pitti
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29/9/2008, 11:51
Lokalizacja: W-wa

Postprzez gfgfgf » 22/10/2010, 11:28

SP1 TO W ZASADZIE TAKA JEDNO OSOBWA JEST I NIE WIE JAK CHCESZ TAM UPCHNAC PLECACZEK ALE MOZE DASZ RADE
Avatar użytkownika
gfgfgf
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 15/10/2010, 22:14

Postprzez RUTRA.RD » 22/10/2010, 15:19

TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 22/10/2010, 16:03

Ja tam tilera nie polecam do jazdy po mieście, na trasy także, a jużSZCZEGÓLNIE z bagazami czy pasażerem. Skrzynia jest tak zesptopniowana, że w korkach ciężko i wszystko Cie boli. Sprzęgło hydrauliczne - jego jedyny plus to miękkość (względna) operowania nim. Precyzji prawie żadnej. Trasy rzędu 300km dziennie to już mały wyczyn nim.
Spalanie na trasie to 7-8litrów. Miasto -8-10 (lub tryb fun gdzie zalewasz za 30 zł i jeździsz dwie godziny na kole, starty spod świateł na czerowne pole po gumie to wtedy bak starcza na 5 motogodzin)
Trasa 500km to przygotuj się na rehabilitację. Wiem co mówie. Kocham ten motocykl - swój motocykl ale nie jest to przyjazna maszyna "do życia" bynajmniej. To coś innego ;)
On został stworzony do napier*****. Tylko wtedy czuje się normalnie - tak motocykl jak i jeździec.


SP1 - fajny sprzęt ale też typowy SS.

Baardzo dużo palą - kupel jeździ i nie chodzi tu o regulacje czy styl jazdy - spalanie to 9 do nawet 15 litrów na 100km czyli pełny bak schodzi w 150km średnio. W korkach chłodnice się grzeją i ciężko je ostudzić podczas jazdy bo są z boku. Ogólnie z tego co opisujesz to zostaw SP1 na razie i weź SV1000 - bedziesz zadowolony a i w trasie polecisz i na gumie jak trzeba ;) Po SVce nikt nie broni Ci kupić SP1 lub SP2 ale od razu po 500tce nie polecam mocnego sportowego litra.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez bochen_team » 22/10/2010, 16:10

no tez mnie bardzo ciekawi temat vtr sp1 lub sp2. moim zdaniem bardzo charakterny motocykl. na allegro jest kilka sztuk. przyznam sie ze na zywo jeszcze nigdy nie widziałem. jedyne info o tym motocyklu to internet no i youtube.com na przelotach dzwiek silnika ma piękny, aż ciary przechodzą. jestem ciekawe jak wypadnie w porównaniu z Suzuki Tl 1000R, moc porównywalna, ciekawe jak wlasciwosci jezdne. wiem ze Przemo_rene gustuje w V-kach bo ma TLR-a więc moze cos sie wypowie ? Juz omijając to ze po cebuli to najwyzej mozesz sobie kupic CBR 600 F4 lub Sv 650 jeśli chcesz motocykl z silnikiem V. Nie jestem zwolennikiem kupowania małych pojemnosci, jak przejezdziłeś tyle km to doswiadczenie nijako masz. Głupotą jest kupić duzy motocykl i stawiać na nim początki, poprostu sie na nim uczyc. Jak ktoś w młodosci jezdził jakąś MZ, WSK, i szalał po polach i drogach piaskowych to wiecej umie niz nie jeden gosciu ktory wychował sie w miescie i na takie nauki nie mogł sobie pozwolić.
Temat o VTR SP1 czas zacząć :D
bochen_team
Świeżak
 
Posty: 126
Dołączył(a): 19/1/2009, 13:21

Postprzez pitti » 22/10/2010, 20:23

RUTRA.RD tl-a to ja sie boję :P

Przemo_rene o takie wypowiedzi mi chodziło! sp1 zajebiscie mi sie podoba ale właśnie obawiam się jej mocy w połaczeniu z moim doświadczeniem.

bochen_team zastanawiałem się nad cbr600f4i ale chcialbym jednak v-ke.

Dzięki za opinie i chetnie poczytam wiecej :) Póki co skłaniam się do odłożenia zakupu sp1 na później. Raczej bede celował w SV. No ale w sumie mam zimę na przemyślenia. A może jakieś inne typy? (w tym temacie coby nie zaśmiecać forum)
pitti
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29/9/2008, 11:51
Lokalizacja: W-wa

Postprzez RUTRA.RD » 23/10/2010, 08:18

co do v to nie bardzo inne typy sa dukata pomijam to zostaje jeszcze aprilia w dobrej kasie można kopić
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez bochen_team » 23/10/2010, 18:19

no kto sie odezwie ?! :D czekamy czekamy. coś o VTR SP1
bochen_team
Świeżak
 
Posty: 126
Dołączył(a): 19/1/2009, 13:21

Postprzez Raczek_6 » 23/10/2010, 20:12

Jeździłem SP1, jak dla mnie potulna jak baranek, brak agresywności typowej dla V-twin, ale odkręcasz manetkę i czujesz że zasuwa,
ale to nic w porównaniu z Aprilią - to dopiero wymiata, Tuono 1000 przy szybkiej zmianie biegów 1-2-3 oglądasz niebo, to co masz przed sobą, niebo ... niebo, droga,

Jest dużo bardziej agresywna jak SP.

Obie lekko zmodyfikowane wydechy, mapa wtrysku.

A i tak przy Ducati to pikuś :-)

S2R 1000DS nie ma żadnej dziury z dołu, od razu idze na koło i zasuwa jeszcze lepiej jak mocniejsze tuono czy SP1 , przynajmniej takie wrażenie z jazdy.

Po za tym SP1 w porównaniu z Włoszczyzną na Brembo i 320mm tarczach nie hamuje.

Aprilia to prawdziwy V-twin 60stopni.
Honda to też L-twin
Ducati to już L-twin.

Osobiście szukałbym Aprilia Futura, bardzo wygodny turystyczny motocykl z bardzo dobrymi hamulcami i osiągami przy rozsądnym spalaniu rzędu 7-8 litrów w mieście (zależnie od stylu eksploatacji).

Natomiast jeśli chodzi o pozycję to dla przeciętnego użytkownika, nowicjusza na SS - po krótkiej jeździe zsiądzie i będzie przeklinał że go nadgarstki bolą, kwestia pozycji na motocyklu.

Na co dzień moim zdaniem powinno się szukać czegoś co będzie się w stanie utrzymać. Chyba że nie ma problemów finansowych.
Ostatnio edytowano 23/10/2010, 20:52 przez Raczek_6, łącznie edytowano 2 razy
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez bochen_team » 23/10/2010, 20:47

Raczek_6 powiem Ci ze zdziwiła mnie Twoja wypowiedź, zawsze wydawało mi sie ze VTR-a to potwór.
Jak szukałem motocykla dla siebie to równiez rozwazałem Aprilie RSV 1000, ale jakoś nie bylo do tego sprzęta przekonania, to motocykl o który trzeba bardzo dbać, regularne wymiany płynu w sprzęgle bo strasznie szybko sie brudzi, odpowietrzanie, trzeba urzyc duzej siły zeby zaciągnąć klamke sprzegła ( pomimo tego ze jest hydrauliczne i powinno chodzic na jeden palec). No i najgorsze jest to że chlopcy w dresach na swoich R1 chyba zawsze bedą RSV wyprzedzać. Ale ja lubie charakterne motocykle i napewno o czymś takim pomysle ...
bochen_team
Świeżak
 
Posty: 126
Dołączył(a): 19/1/2009, 13:21

Postprzez Raczek_6 » 23/10/2010, 20:56

R1 ze startu nie wyprzedza RSV Mille, po za tym Aprilią robisz większą furorę na mieście niż pan w Dresie.

Że tak powiem wyraziłem swoje subiektywne odczucia.

Nie mówię że SP1 jest słaba tylko że jak to Honda ma bardziej przyjazną charakterystykę oddawania mocy.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez pitti » 27/10/2010, 15:06

Widze ze temat mimo iż obszerny najwyraźniej się wyczerpał, tak więc dzięki wszystkim za odpowiedzi :)

Lewa!
pitti
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29/9/2008, 11:51
Lokalizacja: W-wa

Postprzez RUTRA.RD » 27/10/2010, 18:15

kup tl ja chce swojego sprzedać, jak cie nie zabije to cie wielu rzeczy nauczy :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez pitti » 27/10/2010, 20:44

hehe, tl mógłby mnie zabić zanim zdążył by mnie wzmocnić :P

Raczek widziałem że w jakims innym wątku na pytanie czy możesz polecić pewnych sprzedawców moto na południu, odpowiedziałeś że tylko Wawa i okolice. Podpowiesz kogoś? Tu albo na priv.

pozdro
pitti
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29/9/2008, 11:51
Lokalizacja: W-wa

Postprzez cycu9104 » 28/10/2010, 16:17

Mam podobny problem jak ty, z tym że ja celuję w vfr800. Może też powinieneś się przyjrzeć temu sprzętowi, myślę że ładnie by się wpasował w twoje wymagania, wiarę wygodny i powera też ma słusznego.
poszukuje cb 500 lub er5
cycu9104
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26/7/2009, 13:04
Lokalizacja: Krasne/Rzeszów

Postprzez pitti » 28/10/2010, 21:12

vfr hmm, myślałem o niej i w sumie nie ograniczam się w wyborze poza kwestią kasy. Szczerze to wolałbym v2 zamiast v4 ale opinie zbiera bardzo dobre. Tylko że vfr jest bardzo dobra a sp1 jest zajebista. To różnica subiektywna. Nic na to nie poradzę :)
pitti
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29/9/2008, 11:51
Lokalizacja: W-wa

SP1

Postprzez Pretorian1990 » 15/11/2010, 22:52

Jeżdżę Tym sprzętem na co dzień i polecam... Polecam ale doświadczonym motocyklistom.
Spalanie... hmmm w trasie do 7l jeśli nie przekraczas 150km/h. A jeśli lubisz dynamiczniejszą i szybszą jazdę to nawet 11 ;<
W korkach się grzeje, ale bez przesady, powietrze doprowadzone wlotami do chłodnic świetnie zmniejsza temp silnika.
W zakrętach to bajka- ten środek ciężkości, waga, krótki rozstaw osi sprawiają, że nie ma lepszych w zakrętach...
A co do mocy- montujesz power commandera i nie ma agresywniejszej bestii...
Dłuższe wyprawy? Hmmm, ja często weekendami robię ponad 500km i plecy troszkę dają znać, że nie ta pozycja... Ale z drugiej strony nie ma tragedii...
Pozdro
FOUR WHEELS CAN MOVE BODY, BUT TWO MOVE SOUL...
Pretorian1990
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 15/11/2010, 22:41

Postprzez Kohelet » 16/11/2010, 10:16

Też polecam smoka.
O wypadach we 2 się nie wypowiem, bo mam przerobiony zadupek na 1os.
Miasto: 10-11, trasa 7-8.
Co do tras, to powyżej 1h w siodle i zaczyna się robić nieciekawie.
A jak zobacze Cie z tekstylnymi sakwami na niej, to gwozdz w bak :)
V rulez.
Avatar użytkownika
Kohelet
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 27/4/2010, 08:32
Lokalizacja: SP1 / wrocek



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr