docieranie kx 125
Posty: 8
• Strona 1 z 1
docieranie kx 125
Niedawno zatarlem kxa (niewiem dokladnie jak) do wymiany :
tlok,pierscienie,nikasil,korba i cos tam jeszcze...
jak juz bede mial gotowego to jak go dobrze docierac?? najlepiej tak zeby byl najlepiej dotarty ale zebym w tym czasie mogl jezdzic po terenie????
tlok,pierscienie,nikasil,korba i cos tam jeszcze...
jak juz bede mial gotowego to jak go dobrze docierac?? najlepiej tak zeby byl najlepiej dotarty ale zebym w tym czasie mogl jezdzic po terenie????
-
michol - Świeżak
- Posty: 95
- Dołączył(a): 23/5/2010, 21:29
- Lokalizacja: Slask
mieszanka jak najbogatrza 1:25-1:30, ja w mojej CR na docieraniu lałem 1:20. Odrazu mozesz się przygotować na wymiane świec
Nie piłować, po trochu stanowczo gazu, NIE WKRĘCAJ GO ODRAZU NA MAKSA!. Najlepiej to się wybrac na jakiś tor. A wiadomo to jak na torze raz gaz raz nie. I uważać też trzeba aby sie nie przegrzał...
Nie pamiętam ile ilości baków paliwa trzeba zużyc na dotarcie, chyba 2 albo 3.
Jeździj na połowie manetce gazu najlepiej.
Po złożeniu nowych części odpal go niech pochodzi na wolnych, ale nie za długo! Najlepiej się dociera na różnych zakresach obrotów.
Może coś jeszcze Henio dorzuci
A na ile ci spasowali tłoka 0.05?

Nie piłować, po trochu stanowczo gazu, NIE WKRĘCAJ GO ODRAZU NA MAKSA!. Najlepiej to się wybrac na jakiś tor. A wiadomo to jak na torze raz gaz raz nie. I uważać też trzeba aby sie nie przegrzał...
Nie pamiętam ile ilości baków paliwa trzeba zużyc na dotarcie, chyba 2 albo 3.
Jeździj na połowie manetce gazu najlepiej.
Po złożeniu nowych części odpal go niech pochodzi na wolnych, ale nie za długo! Najlepiej się dociera na różnych zakresach obrotów.
Może coś jeszcze Henio dorzuci

A na ile ci spasowali tłoka 0.05?
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
niewiem jak mi to spasowal
ale to juz ogolnie wiem ale mozesz opisac po kolei co w punktach co i jak dlugo mam robic?
1.na nowych czesciach pierwsze pol h niech pochodzi na wolnych obrotach
2....
A i nie niektorzy tez pisza, ze mam docierac np 3-4 banki - prawie bez pelnych obrotow....
to jak ja mam jezdzic 2t bez obrotow ? przeciez 2t musi miec obroty zeby jechal.
Np jak jade pod kopiec(gore) to musze dac pelny bo inaczej nie wyjade
ale to juz ogolnie wiem ale mozesz opisac po kolei co w punktach co i jak dlugo mam robic?
1.na nowych czesciach pierwsze pol h niech pochodzi na wolnych obrotach
2....
A i nie niektorzy tez pisza, ze mam docierac np 3-4 banki - prawie bez pelnych obrotow....
to jak ja mam jezdzic 2t bez obrotow ? przeciez 2t musi miec obroty zeby jechal.
Np jak jade pod kopiec(gore) to musze dac pelny bo inaczej nie wyjade
-
michol - Świeżak
- Posty: 95
- Dołączył(a): 23/5/2010, 21:29
- Lokalizacja: Slask
Dobra to ja ci powiem moją technike docierania która sam zastosowałem w CR. UWAGA!: jeśli ktoś inny ma coś do dodania proszę śmiało walic:
1.Zrób właściwą wedle twojego uznania mieszanke zakres: 1:25-1:30
2. Odpal moto na ssaniu na załóżmy 10 min. niech chodzi na jałowych. Odczasu lekko przygazuj aby ci nie zgasła. Wyłącz ssanie jak będą ciepłe chłodnice.
3. ZgaÅ› motor, niech wystygnie
4. Odpal znowu motor na ssaniu. Jak będzie ciepła chłodnica wyłącz ssanie i jedziemy w teren.
5. Jedziemy wbijasz powoli biegi rozpędzając się 2,3,4,5 i 6 (jeżeli masz ów 6) na niskich obrotach.
6. Teraz na jakiś tor w pobliżu jeżeli masz, tam nie dodając gazu na full zrób pare okrążeń. Po czym sprawdź czy cylek jest wrzątek- jeśli tak zgaś go poczekaj nie ostygnie. Zrób sporo okrążeń.
7. Zwiększaj powoli zakres obrotów.
To tak mniej więcej była moja technika. Robiłem tak 2 baki pełne paliwa, a na 3 dałem w piz***. Oczywiście na 2 baku zakres obrotó był trochę większy niż na 1.
1.Zrób właściwą wedle twojego uznania mieszanke zakres: 1:25-1:30
2. Odpal moto na ssaniu na załóżmy 10 min. niech chodzi na jałowych. Odczasu lekko przygazuj aby ci nie zgasła. Wyłącz ssanie jak będą ciepłe chłodnice.
3. ZgaÅ› motor, niech wystygnie
4. Odpal znowu motor na ssaniu. Jak będzie ciepła chłodnica wyłącz ssanie i jedziemy w teren.
5. Jedziemy wbijasz powoli biegi rozpędzając się 2,3,4,5 i 6 (jeżeli masz ów 6) na niskich obrotach.
6. Teraz na jakiś tor w pobliżu jeżeli masz, tam nie dodając gazu na full zrób pare okrążeń. Po czym sprawdź czy cylek jest wrzątek- jeśli tak zgaś go poczekaj nie ostygnie. Zrób sporo okrążeń.
7. Zwiększaj powoli zakres obrotów.
To tak mniej więcej była moja technika. Robiłem tak 2 baki pełne paliwa, a na 3 dałem w piz***. Oczywiście na 2 baku zakres obrotó był trochę większy niż na 1.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
akurat tych tematów jest tu kilkanascie o doccieraniu. głowna zasada docierania to dociera sie wszystkie partie obrotów a to dla tego ze na wyzszych obrotacch masz inne temp tłoka i cylka wiec inne ich rozmiary i przy za wolnej jeździe te partie sie nie docieraja i potem moto stracci moc. oczyscie nie ma cco sie bac i piłowac go od razu. ale tu chodzi o to zeby nie jezdzic 10 baków pyrkajac na 6 biegu. motor musi miec dobre smarowanie a jak wiadomo w 2T nie mozna puszczac gazu na dojazdach - albo sprzegło albo szybka redukcja i hamowanie.
co do tuleji i nicasilu. nicasil dociera sie znacznie szybciej. ale w przypadku tc ego i tego nie ryzykował bym przytarc czy puchniecia tłoczka. i bym doccierał do 5 baków i tu i tu. 1 bak spokojna jazda moze byc pyrkanie. chodzi zeby nie wkreccic za wysoko bo moze puchnąć tłok. 2 bak juz szybciej ale czeste postoje bo moto lubi sie grzac - i to jest norma. i reszta bakow to samo jazda juz praktycznie normalna z tym ze co jakis czas stawiasz motor do ostygniecia zeby nie zagrzac go zbytnio, najlepiej zeby ciagle miał te robocze 90-100 stopni.
co do tuleji i nicasilu. nicasil dociera sie znacznie szybciej. ale w przypadku tc ego i tego nie ryzykował bym przytarc czy puchniecia tłoczka. i bym doccierał do 5 baków i tu i tu. 1 bak spokojna jazda moze byc pyrkanie. chodzi zeby nie wkreccic za wysoko bo moze puchnąć tłok. 2 bak juz szybciej ale czeste postoje bo moto lubi sie grzac - i to jest norma. i reszta bakow to samo jazda juz praktycznie normalna z tym ze co jakis czas stawiasz motor do ostygniecia zeby nie zagrzac go zbytnio, najlepiej zeby ciagle miał te robocze 90-100 stopni.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie da sie tego okreslic. zalezy od tego jakie moto ma chlodzenie, jaka jest temp powietrza - jak dajesz moto w dupe.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości