Zobacz wÄ…tek - 2T czy 4T Cross/Enduro
NAS Analytics TAG

2T czy 4T Cross/Enduro

Enduro, Cross
_________

2T czy 4T Cross/Enduro

Postprzez Gapox21 » 16/10/2010, 07:31

Poczytałem troche tematów ale nie znalazłem odpowiedzi mianowicie:

Od dawna przymierzam sie do kupna crossa/enduro. Pojemnośc jaka mnie interesuje to 125 - 250. Nie zależy mi na oszałamiającej mocy. Ważne aby motor był mało awaryjny i jego eksploatacja była jak najtańsza. Do wydania mam jakieś 8-10 tyś. Dodam że zależy mi na tym aby motocykl miał homologacje chociaż nie koniecznie musi. Co polecacie? Moje pytanie brzmi:
- Mniej awaryjny i koszty eksploatacji mniejsze przy 2T czy przy 4T?
- Które maszyny polecacie?

PS. Użyłem opcji "szukaj" i przejrzałem tematy więc proszę po mnie z góry nie jechac, forum jest po to aby się zapytac się ekspertów :D
Gapox21
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18/4/2010, 14:01
Lokalizacja: Durdy


Postprzez barek253 » 16/10/2010, 08:00

ktm exc,yamaha wr
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez niuniek909 » 16/10/2010, 08:27

2T sporo pali i ma o wiele większą moc więc jest większym pożeraczem kasy bo potrzebuje remontów co jakiś sezon może dwa a 4T nie oszałamia mocą nie ma tak wyżyłowanego silnika jak 2T nie potrzebuje prawie w ogóle remontów o wiele mniej pali i często jest cięższy niż 2T
to tyle z mojej strony
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez nie_mam_motora » 16/10/2010, 08:41

Remont 2T to mniejszy koszt - ale częstszy. Jak trzeba będzie remontować 4T to wyjdzie trochę drożej, ale teoretycznie masz spokój na dłuższy czas:)
WR 426
Avatar użytkownika
nie_mam_motora
Świeżak
 
Posty: 221
Dołączył(a): 1/7/2009, 00:04
Lokalizacja: Tarnów - okolice

Postprzez henio12323 » 16/10/2010, 08:51

było :) źle szukasz najwidoczniej :P

a wy koledze źle doradzacie.

po 1 - nie ma róznicy cenowej w remontach między 2T i 4T. fakt w 2T robisz częsciej remont ale tanszym kosztem. w 4T robisz raz rzadziej ale remont kosztuje kilka tyś. wiec to na jedno wychodzi :)
co do mocy - nie wolno mówic że 2T jest duzo mocniejszy bo alternatywą dla 125 w 2T jest 250 w 4T :)

wiec to juz od ciebie zalezy co chcesz kupic 2T czy 4T bo to zalezy od stylu jazdy no i od tego co kto lubi.

jezeli chcesz czegos niezawodnego cyzli polecam ci jakiegos softa. nie wiem jak by ci sie widziała np yamaha DT 125. to b niezawodny sprzęt i popularny wiec łatwo o częsci. to samo mozna powiedziec o husce WRE to ta sama klasa własciwie.
jezeli chcesz cos mocniejszego to hard endurak bd najlepszy i tu juz masz większy wybór bo masz ktm exc 125, 250, exc-f 250 huske WR, yamaha WR, jest jeszcze takie cos jak kawasaki klx 250 to własciwie jest 1 hard enduro w 4T produkowany od daaawna i jest b lekki jak nawet na starszy motor i daje rade :D no i silnik sporo wytrzymuje.
oczywiscie jak przeczytałes juz zapewne to hard enduraki lubią miec w miare częste remonty - nie pytaj co ile bo w serwisówce kazdego motocykla masz to opisane. softy nie wymagaja aż tylu remontów ale co za tym idzie nie mogą miec mocnych silników.
i każdy motor jest niezawodny (2T i 4T) o ile sie o niego dba i na czas wszystko robi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Gapox21 » 16/10/2010, 09:03

Wielkie dzięki koledzy za przydatne informacje ;)
"henio12323" - własnie myślałem nad czymś pośrednim miedzy DT 125 (jezdzilem i troszke za słaba jest) a między exc 250 2T. Slyszalem ze exc-f 250 czesto sie psuje i wgl zawory trzeba regulowac czesto itp.

Jeszcze jedno pytanie co ile trzeba robic remonty silnika przy takiej bardziej amatorskiej jezdzie np przy 4T i co trzeba zazwyczaj wymieniac?
Gapox21
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18/4/2010, 14:01
Lokalizacja: Durdy

Postprzez Duriv » 16/10/2010, 10:47

Husqvarna WR 125 :) To jest złoty środek, Na tor się nadaje, do lasu, trasy cross country itp.
Husqvarna przoduje jeśli chodzi o ten segment Hard Enduro. PS mam na sprzedaż, bo zmieniam na MX 1 :)
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez henio12323 » 16/10/2010, 12:11

duriv nie ogłaszaj sie w kazdym poście :P
i nie zgodze sie z tym ze huska góruje. bo np exc 125 to klasa WRki ;P
exc-f trzeba robic często regulacje bo taka jest specyfika 4T. czy sie czesto sypie. jezeli wszystko wymienione na czas to samo z siebie nigdy ci sie nie posypie. zawsze albo ktos cos źle zrobi, albo złe użytkowanie bo samo z siebie od tak nie padnie.

zalezy jaki 4T. hard enduro to robisz remonty co jakies 2 ciezkie sezony. i zmieniasz zawory łancuszek tłok i korbe. to taka norma. zalezy jeszcze jaki motocykl. w softach 4T robisz to rzadziej ale kazdy moto ma nieco inny czas. ja np w swoim ktmie mam jeszcze wszystkie oryginalne częsci a moto ma juz 5 lat. i nic sie nie posypało a na zime po prostu zrobie remoncik dla świętego spokoju :P ale mysle ze jakbym nic nie robiłto jeszcze jakis czas bezproblemowo śmigał ;D małe hard enduraki i full crossy w 4T to są najbardziej wyżyłowane silniki i wymagaja najczęstszych remontów. ale odwdzięczają sie niską masą i sporą mocą :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piciasek » 19/10/2010, 22:06

Fakt ale moim zdaniem 4t są nieco droższe jesli chodzi o hard enduro, w 4t regulacja zaworow, zmiana oleju co pare motogodzin. No ale 2t więcej spali i mieszanka, remonty w 4t nie oklamujmy sie w hard enduro malych pojemnosci robi się czesto remonty a one kosztują glupi przyklad ceny tloka w 4t mniej wiecej 550zl a w 2t 250-300zl to samo z korbą. Nawet jest artykul na scigacz.pl eksploatacji exc 450 a exc 250 w 2t, wygral 2t.

PS. ale co sie nierobi dla momentu obrotowego 4t i pięknego dźwięku ;) Ja sam raz 2t teraz 4t i w planach 2t. Ciężki wybór.
Avatar użytkownika
piciasek
Świeżak
 
Posty: 255
Dołączył(a): 11/5/2008, 17:23

Postprzez henio12323 » 19/10/2010, 22:13

ja bym sie nie do konca zgodzil z tamtym porównaniem. bo to jeszcze zalezy od jazdy. jezeli ktos jest zawodnikiem to tak 4T moze i mu drozej wyjdzie. dla porównania moj exc po 100-150 mth powinien miec zmieniony tlok. ja przy mojej jeździe czyli po asfalcie fakt zabawy bo na 1 kole czasem przygazowka czy szybki przelot ale generalnie wolno i przy terenie gdzie czasem latam turystycznie a czasem wyciskam z siebie ile sie da to moge zrobic kolo 400 mth. zaden 2T tyle nie wycisnie i smigam praktycznie 4-5 lat na 1 tloczku. exc 250 nawet jakbym tak latal musial bym mimo wszystko czesciej go zmieniac. i wtedy przy takich okolicznosciach nie wiem czy 4T nie wyszedł by taniej :)
dlatego ja przyjmuje ze koszta utrzymania 2T i 4T sÄ… takie same.
co do regulacji - tylko zawodowcy oddaja do serwisu na regulacje. ona jest tak prosta ze kazdy moze w domu jÄ… wykonac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na górê