2T czy 4T Cross/Enduro
Posty: 10
• Strona 1 z 1
2T czy 4T Cross/Enduro
Poczytałem troche tematów ale nie znalazłem odpowiedzi mianowicie:
Od dawna przymierzam sie do kupna crossa/enduro. Pojemnośc jaka mnie interesuje to 125 - 250. Nie zależy mi na oszałamiającej mocy. Ważne aby motor był mało awaryjny i jego eksploatacja była jak najtańsza. Do wydania mam jakieś 8-10 tyś. Dodam że zależy mi na tym aby motocykl miał homologacje chociaż nie koniecznie musi. Co polecacie? Moje pytanie brzmi:
- Mniej awaryjny i koszty eksploatacji mniejsze przy 2T czy przy 4T?
- Które maszyny polecacie?
PS. Użyłem opcji "szukaj" i przejrzałem tematy więc proszę po mnie z góry nie jechac, forum jest po to aby się zapytac się ekspertów
Od dawna przymierzam sie do kupna crossa/enduro. Pojemnośc jaka mnie interesuje to 125 - 250. Nie zależy mi na oszałamiającej mocy. Ważne aby motor był mało awaryjny i jego eksploatacja była jak najtańsza. Do wydania mam jakieś 8-10 tyś. Dodam że zależy mi na tym aby motocykl miał homologacje chociaż nie koniecznie musi. Co polecacie? Moje pytanie brzmi:
- Mniej awaryjny i koszty eksploatacji mniejsze przy 2T czy przy 4T?
- Które maszyny polecacie?
PS. Użyłem opcji "szukaj" i przejrzałem tematy więc proszę po mnie z góry nie jechac, forum jest po to aby się zapytac się ekspertów

- Gapox21
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 18/4/2010, 14:01
- Lokalizacja: Durdy
2T sporo pali i ma o wiele większą moc więc jest większym pożeraczem kasy bo potrzebuje remontów co jakiś sezon może dwa a 4T nie oszałamia mocą nie ma tak wyżyłowanego silnika jak 2T nie potrzebuje prawie w ogóle remontów o wiele mniej pali i często jest cięższy niż 2T
to tyle z mojej strony
to tyle z mojej strony
- niuniek909
- Świeżak
- Posty: 77
- Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
- Lokalizacja: okolice Trzcianki
Remont 2T to mniejszy koszt - ale częstszy. Jak trzeba będzie remontować 4T to wyjdzie trochę drożej, ale teoretycznie masz spokój na dłuższy czas:)
WR 426
-
nie_mam_motora - Świeżak
- Posty: 221
- Dołączył(a): 1/7/2009, 00:04
- Lokalizacja: Tarnów - okolice
było
źle szukasz najwidoczniej
a wy koledze źle doradzacie.
po 1 - nie ma róznicy cenowej w remontach między 2T i 4T. fakt w 2T robisz częsciej remont ale tanszym kosztem. w 4T robisz raz rzadziej ale remont kosztuje kilka tyś. wiec to na jedno wychodzi
co do mocy - nie wolno mówic że 2T jest duzo mocniejszy bo alternatywą dla 125 w 2T jest 250 w 4T
wiec to juz od ciebie zalezy co chcesz kupic 2T czy 4T bo to zalezy od stylu jazdy no i od tego co kto lubi.
jezeli chcesz czegos niezawodnego cyzli polecam ci jakiegos softa. nie wiem jak by ci sie widziała np yamaha DT 125. to b niezawodny sprzęt i popularny wiec łatwo o częsci. to samo mozna powiedziec o husce WRE to ta sama klasa własciwie.
jezeli chcesz cos mocniejszego to hard endurak bd najlepszy i tu juz masz większy wybór bo masz ktm exc 125, 250, exc-f 250 huske WR, yamaha WR, jest jeszcze takie cos jak kawasaki klx 250 to własciwie jest 1 hard enduro w 4T produkowany od daaawna i jest b lekki jak nawet na starszy motor i daje rade
no i silnik sporo wytrzymuje.
oczywiscie jak przeczytałes juz zapewne to hard enduraki lubią miec w miare częste remonty - nie pytaj co ile bo w serwisówce kazdego motocykla masz to opisane. softy nie wymagaja aż tylu remontów ale co za tym idzie nie mogą miec mocnych silników.
i każdy motor jest niezawodny (2T i 4T) o ile sie o niego dba i na czas wszystko robi


a wy koledze źle doradzacie.
po 1 - nie ma róznicy cenowej w remontach między 2T i 4T. fakt w 2T robisz częsciej remont ale tanszym kosztem. w 4T robisz raz rzadziej ale remont kosztuje kilka tyś. wiec to na jedno wychodzi

co do mocy - nie wolno mówic że 2T jest duzo mocniejszy bo alternatywą dla 125 w 2T jest 250 w 4T

wiec to juz od ciebie zalezy co chcesz kupic 2T czy 4T bo to zalezy od stylu jazdy no i od tego co kto lubi.
jezeli chcesz czegos niezawodnego cyzli polecam ci jakiegos softa. nie wiem jak by ci sie widziała np yamaha DT 125. to b niezawodny sprzęt i popularny wiec łatwo o częsci. to samo mozna powiedziec o husce WRE to ta sama klasa własciwie.
jezeli chcesz cos mocniejszego to hard endurak bd najlepszy i tu juz masz większy wybór bo masz ktm exc 125, 250, exc-f 250 huske WR, yamaha WR, jest jeszcze takie cos jak kawasaki klx 250 to własciwie jest 1 hard enduro w 4T produkowany od daaawna i jest b lekki jak nawet na starszy motor i daje rade

oczywiscie jak przeczytałes juz zapewne to hard enduraki lubią miec w miare częste remonty - nie pytaj co ile bo w serwisówce kazdego motocykla masz to opisane. softy nie wymagaja aż tylu remontów ale co za tym idzie nie mogą miec mocnych silników.
i każdy motor jest niezawodny (2T i 4T) o ile sie o niego dba i na czas wszystko robi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Wielkie dzięki koledzy za przydatne informacje
"henio12323" - własnie myślałem nad czymś pośrednim miedzy DT 125 (jezdzilem i troszke za słaba jest) a między exc 250 2T. Slyszalem ze exc-f 250 czesto sie psuje i wgl zawory trzeba regulowac czesto itp.
Jeszcze jedno pytanie co ile trzeba robic remonty silnika przy takiej bardziej amatorskiej jezdzie np przy 4T i co trzeba zazwyczaj wymieniac?

"henio12323" - własnie myślałem nad czymś pośrednim miedzy DT 125 (jezdzilem i troszke za słaba jest) a między exc 250 2T. Slyszalem ze exc-f 250 czesto sie psuje i wgl zawory trzeba regulowac czesto itp.
Jeszcze jedno pytanie co ile trzeba robic remonty silnika przy takiej bardziej amatorskiej jezdzie np przy 4T i co trzeba zazwyczaj wymieniac?
- Gapox21
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 18/4/2010, 14:01
- Lokalizacja: Durdy
duriv nie ogłaszaj sie w kazdym poście
i nie zgodze sie z tym ze huska góruje. bo np exc 125 to klasa WRki ;P
exc-f trzeba robic często regulacje bo taka jest specyfika 4T. czy sie czesto sypie. jezeli wszystko wymienione na czas to samo z siebie nigdy ci sie nie posypie. zawsze albo ktos cos źle zrobi, albo złe użytkowanie bo samo z siebie od tak nie padnie.
zalezy jaki 4T. hard enduro to robisz remonty co jakies 2 ciezkie sezony. i zmieniasz zawory łancuszek tłok i korbe. to taka norma. zalezy jeszcze jaki motocykl. w softach 4T robisz to rzadziej ale kazdy moto ma nieco inny czas. ja np w swoim ktmie mam jeszcze wszystkie oryginalne częsci a moto ma juz 5 lat. i nic sie nie posypało a na zime po prostu zrobie remoncik dla świętego spokoju
ale mysle ze jakbym nic nie robiłto jeszcze jakis czas bezproblemowo śmigał ;D małe hard enduraki i full crossy w 4T to są najbardziej wyżyłowane silniki i wymagaja najczęstszych remontów. ale odwdzięczają sie niską masą i sporą mocą 

i nie zgodze sie z tym ze huska góruje. bo np exc 125 to klasa WRki ;P
exc-f trzeba robic często regulacje bo taka jest specyfika 4T. czy sie czesto sypie. jezeli wszystko wymienione na czas to samo z siebie nigdy ci sie nie posypie. zawsze albo ktos cos źle zrobi, albo złe użytkowanie bo samo z siebie od tak nie padnie.
zalezy jaki 4T. hard enduro to robisz remonty co jakies 2 ciezkie sezony. i zmieniasz zawory łancuszek tłok i korbe. to taka norma. zalezy jeszcze jaki motocykl. w softach 4T robisz to rzadziej ale kazdy moto ma nieco inny czas. ja np w swoim ktmie mam jeszcze wszystkie oryginalne częsci a moto ma juz 5 lat. i nic sie nie posypało a na zime po prostu zrobie remoncik dla świętego spokoju


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Fakt ale moim zdaniem 4t są nieco droższe jesli chodzi o hard enduro, w 4t regulacja zaworow, zmiana oleju co pare motogodzin. No ale 2t więcej spali i mieszanka, remonty w 4t nie oklamujmy sie w hard enduro malych pojemnosci robi się czesto remonty a one kosztują glupi przyklad ceny tloka w 4t mniej wiecej 550zl a w 2t 250-300zl to samo z korbą. Nawet jest artykul na scigacz.pl eksploatacji exc 450 a exc 250 w 2t, wygral 2t.
PS. ale co sie nierobi dla momentu obrotowego 4t i pięknego dźwięku
Ja sam raz 2t teraz 4t i w planach 2t. Ciężki wybór.
PS. ale co sie nierobi dla momentu obrotowego 4t i pięknego dźwięku

-
piciasek - Świeżak
- Posty: 255
- Dołączył(a): 11/5/2008, 17:23
ja bym sie nie do konca zgodzil z tamtym porównaniem. bo to jeszcze zalezy od jazdy. jezeli ktos jest zawodnikiem to tak 4T moze i mu drozej wyjdzie. dla porównania moj exc po 100-150 mth powinien miec zmieniony tlok. ja przy mojej jeździe czyli po asfalcie fakt zabawy bo na 1 kole czasem przygazowka czy szybki przelot ale generalnie wolno i przy terenie gdzie czasem latam turystycznie a czasem wyciskam z siebie ile sie da to moge zrobic kolo 400 mth. zaden 2T tyle nie wycisnie i smigam praktycznie 4-5 lat na 1 tloczku. exc 250 nawet jakbym tak latal musial bym mimo wszystko czesciej go zmieniac. i wtedy przy takich okolicznosciach nie wiem czy 4T nie wyszedł by taniej
dlatego ja przyjmuje ze koszta utrzymania 2T i 4T sÄ… takie same.
co do regulacji - tylko zawodowcy oddaja do serwisu na regulacje. ona jest tak prosta ze kazdy moze w domu jÄ… wykonac.

dlatego ja przyjmuje ze koszta utrzymania 2T i 4T sÄ… takie same.
co do regulacji - tylko zawodowcy oddaja do serwisu na regulacje. ona jest tak prosta ze kazdy moze w domu jÄ… wykonac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości