Zobacz wątek - Ktorą Yamahe wybrać R1 czy R6 ?
Advertisement
NAS Analytics TAG

Ktorą Yamahe wybrać R1 czy R6 ?

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Ktorą Yamahe wybrać R1 czy R6 ?

Postprzez Gajd » 14/10/2010, 13:06

Witam.
Proszę tego tematu nie traktować jako prowokacje.
Naprawdę gnębi mnie pytanie którą Yamahe wybrać
z góry mówię że to nie będzie mój pierwszy motocykl
miałem już ETZ 150 później Jawe 350 TS no i w końcu R6 z 2003.
Jednak R6 musiałem sprzedać z powodu kłopotów z kasa.
Teraz postanowiłem na początku lutego kupić znów jakąś Yamahe.
Kwota do wydania to 9200.
Wiec pytanie jest takie czy za takie pieniądze znajdę coś wartego uwagi wśród R1 bo na allegro ceny są podobne do R6 pytanie co z stanem technicznym. Mam też nadzieje że do lutego ceny spadną.

Wiec, co myślicie za taką cenę da się kupić dobry motocykl w dobrym stanie?
Gajd
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14/3/2009, 21:34


Postprzez JędrekZDW » 14/10/2010, 13:08

Ile jeździłeś tą R6 ? Podaj najlepiej przebieg jaki na niej nakręciłes
sc33 FireBlade
Avatar użytkownika
JędrekZDW
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
Lokalizacja: Zduńska Wola


Postprzez Invi » 14/10/2010, 13:13

R6-R1 za 9200zł? Ceny nie spadną.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Gajd » 14/10/2010, 13:15

ok 7tyś na motorach jeżdżę od 12 roku życia wiec myślę ze te 20km (w porównaniu R1 (150km) do R6 (120km) nie powinno stanowić wielkiej różnicy)
myślę nad tą R1 ponieważ jak jechaliśmy z ekipa do Brna (kilka litrówek kilka 600) To ja na tej R6 aby trzymać się w grupie miałem spalanie nieziemskie, a z tego co wiem to R1 z 2000 roku może przy rozsądnej jeździe spalić z 6l. więc całkiem przyzwoicie.


Rocznik Yamahy jaki mnie interesuje to 1998 do 2002
Gajd
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14/3/2009, 21:34

Postprzez JędrekZDW » 14/10/2010, 13:17

Wydaje mi sie ze za tyle kupisz "ulepa" co nie jest dobrym pomyslem
sc33 FireBlade
Avatar użytkownika
JędrekZDW
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez Gajd » 14/10/2010, 13:23

Gajd
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14/3/2009, 21:34

Postprzez flaash4747 » 14/10/2010, 20:14

witam, wiec co lepsze ry1 czy er6 :)
merciless tactics...r1
Avatar użytkownika
flaash4747
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24

Postprzez Gajd » 14/10/2010, 20:33

No to jest nas dwóch.
Sadzicie że ceny do lutego pójdą jeszcze w dół ??

Jeszcze pytanko do flaash4747

W jakiej kwocie szukasz takiej maszyny ??
Gajd
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14/3/2009, 21:34

Postprzez Seba_ER5 » 14/10/2010, 20:52

koles jak ostatnio kupil r6 za 9000 z 1999 albo 2000 nie wime sam :D. To silnik automatycznie poszedl do wymiany ~2000+
A do tego przednia owiewka laminat wiec podzwonowy trup.
W Polsce jest mit tanich motocykli. Juz bym wolal cos z zagranicy starszego z pewnym przebiegiem kupic.

W Augustowie jest ladna 636 z 2003 ale ten model na gaznikach za 1000. Czasem lepiej dolozyc. Od razu mowie ze angol ale ogladalem i raczej warta swojej ceny. Tyle od mnie.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez limak14 » 15/10/2010, 06:58

Seba_ER5 napisał(a):W Polsce jest mit tanich motocykli. Juz bym wolal cos z zagranicy starszego z pewnym przebiegiem kupic.

W Augustowie jest ladna 636 z 2003 ale ten model na gaznikach za 1000. Czasem lepiej dolozyc. Od razu mowie ze angol ale ogladalem i raczej warta swojej ceny. Tyle od mnie.

Podpisuje sie pod tym rekami i nogami.
I dodam jeszcze, że ja zawsze płaciłem więcej za motocykle ale...nie miałem z nimi problemów w eksploatacji. W sumie podliczyć wymiany jakie trzeba zrobić w trupie to wyjdzie ci tak samo albo drożej jakbyś od razu kupił zadbane moto (nie "igłe" albo "okazję")
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez RUTRA.RD » 15/10/2010, 07:52

za taka kase kup gsxr 750 srada z ostatniego roku produkcji bardzo fajne moto
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Seba_ER5 » 15/10/2010, 09:29

True true :). Tylko uwazaj na ulepy.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Przemo_rene » 15/10/2010, 09:40

ŻADNE, podkreślam, ŻADNE z motocykli typu super sport NIE SĄ TANIE W UTRZYMANIU. Jeżeli ktoś jednak tak uważa to zwyczajnie nie serwisuje należycie takiego motocykla oraz jeździ na częściach wymiannych (jak płyny, klocki, opony) tanich i "pożal się boże" lub zużytych do granic przyzwoitości.

Popatrz na to tak:

komplet opon do R1 aby w pełni móc korzystać z tej maszyny to około 1100zł (nie pierdolcie o używkach lub leżakach spod gruszy lub że "ma przecież bieżnik...")

Klocki komplet to 260zł na przód. Napęd to 600zł.
Olej i płyn hamulcowy to ok. 250zł (mam na myśli markowy motocyklowy olej, oraz płyn hamulcowy DOBREJ FIRMY DOT4 lub coś lepszego jak RBF600 motula -inaczej zagotujecie go)

SUMUJĄC na tych podstawowych rzeczach mamy prawie 2000zł.

Nie mówie o serwisie jak choćby luz zaworowy (280zł) , stan rozrządu (od 0-500zł), łożyska w kołach (500zł) łożysko główki ramy (300zl), robota przy gaźnikach (250zł) lub wtrysku (120zł), olej w zawieszeniu (nie wmówie już o wyciekach) 180zł, filtr powietrza (100zł), świece (100zł), przewody WN...

Wtedy dopiero taki motocykl jest (o ile jest prosty) do jazdy i bezpiecznego (o ile nie spawany i prostowany) zamiatania po ulicach czy okazyjnie torze.

Łącznie mamy około 3500zł na start do włożenia w sprzęta "TANIEGO" Drogie sztuki z allegro czyli np. R1 z 1999r za 13tyś zł. To "pakiet startowy" może wynieśc najmniej 500zł i nie mówcie, że są używane sprzęty bez wkladu w serwis lub eksploatację...
NIE MA.

(wyjatkiem są takie które przechodza te wszystkie potrzebne wymiany i serwis przed sprzedażą zlecane specjalnie przez kupującego) ale to tak jakby się w sumie samemu za to płaciło w cenie końcowej.

SUMUJĄC

R6 czy R1 za 9koła to padlina. Nie potrzebuje do tego zdjęć by stwierdzić, że część z tych maszyn woógle nadaje sie tylko na złomowanie a pozostała część to sztuki zaniedbane serwisowo i eksploatacyjnie z wkładem około 3-4tyś zł.

ps. jezeli ktoś patrzy na spalanie przy tego typu motocyklach i jest to dla niego głównym kryterium to stanowczo odradzam kupno takiego motocykla bo jak na beznyne nie bedzie to skąd na serwis i części się znajdzie??

Ja wiem... "bede jeździł sezon aż wszsytko wyjadę do zera...opony, klocki, napęd,olej to bedzie smoła itd...hampel bedzie z gumy..." a później do żyda po konkretnym picowaniu lakieru, założeniu kompletu opon za 50zł i heyah na allegro za kolejne 8-9 tyś.

Tylko ile razy coś takiego ten sprzet przezyje skoro już w stanie ciężkim trafił w ręce takiego "centusia" a wyjeżdża bynajmniej delikatnie mówiąc
"do poprawek, niedoinwestowany"

tak - rzygam stanem technicznym większości polskich motocykli oraz wkuriają mnie ich właściciele którym szkoda kasy 2oo a wymagają za zerowe pieniądze IGIEŁ.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Gajd » 15/10/2010, 09:56

Powiem tylko tyle że ja do takich nie należę.
Nigdy nie było mi szkoda kasy na wymianę części. Opony do tamtej R6 kupiłem Michelin Pilot Sport wiec nie jest to jakiś tam chłam.
Wymieniłem przewody, klocki Vesrah, plyny.
Ogólnie tamta R6 stała rozebrana 2 miesiące przed pierwsza jazda (od lutego do kwietnia)

A o kwestie spalania to chodzi mi o to że muszę często postój robić na stacjach kiedy litry maja jeszcze znaczne ilości paliwa.

A jak to może wyglądać z SRADEM 1998r. ?? technologicznie dużo odbiega od R6 ?

Da sie kupić dobrego SRADA lub K1 w tej cenie ?
Gajd
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14/3/2009, 21:34

Postprzez Przemo_rene » 15/10/2010, 10:29

Ostatnio edytowano 15/10/2010, 10:31 przez Przemo_rene, łącznie edytowano 1 raz
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez RUTRA.RD » 15/10/2010, 10:30

opony trowki super stan 450zl powiedzmy 2 tyly na sezon 650zl. 2 wymiany oleju z filtrem 350zl. lancuch raz na 3 sezony 600zl reszta to paliwo i jakies pierdoly
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 15/10/2010, 10:35

litr K1 w cenie 9 koła - abstrakcja - na 100% po dzwonowy lub jak opisałem wyżej. JEdynie co to Thunderace'a za 9,200zł można już przyzwoitego wyrwać ale i tak ma wkład.

Ogólnie na litry od 98-00 roku trzeba mieć 14 tyś to bedzie wtedy do jazdy (zakłądając, ze kupujesz za plus minus 11tyś i wkładasz 1,5-3 tyś)

Ja swojego kupiłem bardzo zadbanego - oryginalne lakier, przebieg. Wkład na start 1600zł (opony, płyny, klocki). Zaraz doszła wymiana elementów wysprzęglika bo ciekł, sprawdzenie luzów zaworowych (były w normie), synhro przepustnic, czyszczenie filtra powietrza i smarowanie olejem (BMC), świece. Później po lataniu około miesiąca doszły wymiany łożysk główki ramy, regeneracja amora skrętu (ciekł), łożyska w przednim kole, klocków, wymiana żarówki.
Teraz przez zimę do wymiany idzie łożyska w kole tył. Napęd (ma naciąg, równo wyciągniety ale nie ufam mu jakoś...zapyziały taki). Dalej olej w lagach, wyciągniecie wtryskiwaczy i oddanie ich do czyszczenie ultra dźwiekami bo mam podejrzenie, że lekko przylewają, wymiana filtra paliwa (130zł w baku), wymiana znowu płynów oleju i hydraulicznych oraz chłodniczego.

Tak więc jak widać sprzęt regularnie serwisowany i wcale nie przesadzam w rzeczach które chce zrobić bo wyznaję zasadę, że jak czymś zapierniczasz ostro to niech to chociaz bedzie w 100% sprawne i takie jak inżynierowie wymyślili (poza zamontowanym TRE i PC i krótkim rolgazem ;) )
Ostatnio edytowano 15/10/2010, 10:43 przez Przemo_rene, łącznie edytowano 1 raz
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez RUTRA.RD » 15/10/2010, 10:46

Ogólnie na litry od 98-00 roku trzeba mieć 14 tyś to bedzie wtedy do jazdy (zakłądając, ze kupujesz za plus minus 11tyś i wkładasz 1,5-3 tyś)


bez przesady tl 1000r jak masz w naprawde super stanie kupi sie za 12tys
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 15/10/2010, 10:47

Opony to tylko przykład - ja latam na Metzelerach M3 i jeszcze uślizgu nie miałem a ewolucji i manety nie oszczędzam ;)

Łańcuch to fakt co napisałeś ale w poprzednim moto jak go zmieniałem to po 8tys wyglądał nadal jak nowy...tak więc swojemu aktualnemu w TLR'rze nie ufam - niby DID, niby spoko naciąg, ale taki brudny, zapyziały, zębatki już widza oznaki użycia powoli...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez RUTRA.RD » 15/10/2010, 10:52

mi lancuch na 30tys starcza spokojnie w sezonie robie okolo 10-15 tys wiec tak wyjdzie ze to 3 lata.

zmien przednia zebatke, przewaznie 2 przednie starczaja na caly naped jesli sie zostawia przednia na cale zycie lancucha to ona szybko wykonczy lancuch
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na gr