Zobacz wÄ…tek - tlok
NAS Analytics TAG

tlok

Enduro, Cross
_________

tlok

Postprzez barek253 » 9/10/2010, 17:28

witam
to znowu ja
pech mnie nie opuszcza
nie zdazylem sie dobrze przejechac i jak zapalalem motor stana mi tlok
rozebralem i ....
nizej zdjecia
takie rysy sa i na tloku i na tulei bo tak owa mam

dlaczego mi sie tak stalo tlok mial ok.5 miesiecy jakies 15mth

i pytanie czy kupic kuty tlok czy zwykly i jakiej firmy
Załączniki
1.JPG
1.JPG (133.12 KiB) PrzeglÄ…dane 2357 razy
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez grunder » 9/10/2010, 17:46

Kwestia jak był docierany i jaka mieszanka była lana. Odczytaj jakiej firmy masz tłok i jaką selekcję (jak nie wiesz to będzie literka, cyfry i firma typu: Vertex, Wossner, Meteor itp)
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa


Postprzez barek253 » 9/10/2010, 18:11

wiem ze tlok jest namura
ale nie wiem jaka selekcja
ale byl 5 miesiecy temu wkladany tak samo jak tuleja

juz wiem tlok ma 53.94
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 9/10/2010, 20:48

tłoki namury nie sa najlepszej jakosci. lepiej kuty wossnerka. to najczęstszy tłok i ludzie go chwalą. dlaczego tak sie stało ? za mało oleju.
kolejna sprawa to troche norma ze na wydechu sie podciera. ale dziwne bo tłok nie wyglada tak źle. mój w CR wygladał gorzej tez miałtakie podtarcie na wydechu ale śmigał jak głupi :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 10/10/2010, 07:49

tylko ze on z 2 stron jest taki
i na tulei tez sa takie rysy

a co jakbym go zalozyl dalej by chodzil
czy moze niszczylby bardziej tuleje i znowu by sie zacia?


a i dlaczego ma on tylko jeden pierscien jak wiekszosc ma 2
Załączniki
IMAG0165.JPG
IMAG0165.JPG (157.54 KiB) PrzeglÄ…dane 2316 razy
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 10/10/2010, 07:59

aha to ewidentnie za mało oleju mu dawałes. 1 pierscien to taka wersja. róznei sie mówi. generalnie 1 pierscien jak tłok ma to tłok jest lżejszy i wkręca moto do wyzszych obrotów bo nie ma tego spręzania co w przypadku 2 pierscieni. ale co za tym idzie gubi troche NM na niskich obrotach. i ma mniejsza zywotnosc bo im wyzsze obroty tym szybciej siada wszystko. wiec lepiej 2 pierscieniowe zakładac. chyba że jestes pro ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 10/10/2010, 08:09

czli go juz niemoge zalozyc?
mieszanka byla 1:45
a byl docierany na 1:35

a najpier szlif pozniej tlok tak?

moze byc taki tlok czym on sie rozni od normalnego bo jest jakis krotki
http://allegro.pl/wossner-tlok-honda-cr ... 64110.html
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez arti16 » 10/10/2010, 10:04

Po pierwsze przyczyna tego może być założona tuleja, w 125 2T się one niezbyt sprawdzaja.
Gdzie zakładałeś tuleje?
Jaki lałeś olej do mieszanki?
Powinienes szukać tłoka pod tuleje, wossner i vertex mają takie modele
Ostatnio edytowano 10/10/2010, 10:17 przez arti16, łącznie edytowano 1 raz
arti16
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04

Postprzez grunder » 10/10/2010, 10:14

człowieku ja na docieraniu swojej lałem 1:20, a teraz jeżdze na 1:27...

Bierz Wossnera lub Vertexa, ja do nich zaufałem.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez barek253 » 10/10/2010, 11:03

ja go nie docieralem bo kupilem jak bylo zalozone i dotarte
bylo to na oleju castrol power 1 racina
a nie musze najpier zrobic szlifa tulei a pozniej tlok ?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez balchan1 » 10/10/2010, 12:22

Widocznie tak było założone i dotarte przez poprzedniego właściciela. Za mało oleju w mieszance + przegrzanie silnika// ewentualnie dochodzi za mały luz montażowy tłoka. Najpierw kupujesz tłok o średnicy większej niż średnica tulei obecnie (kolejna selekcja), dajesz do szlifierza nowy tłok z cylkiem, jeżeli nie ma podanego luzu montażowego to mówisz mu jaki powinien być i on Ci to robi. Składasz i docierasz.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez barek253 » 10/10/2010, 12:50

jezeli mam 53.94 to kupic 53.95?
a jaka mam wogole selekcje?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez grunder » 10/10/2010, 14:14

53.92 MM -A
53.93 MM -B
53.94 MM -C
53.95 MM -D
53.96 MM -E
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez balchan1 » 10/10/2010, 15:26

Nie, źle powiedziałem. Zapomniałem że w crossach selekcje są inaczej rozłożone. Jeżeli Ci się przytarła to nie możesz założyć kolejnej selekcji, ale nadwymiar. Np taki +0.5 czy +0.25. Selekcje A,B,C,D,E itp służą do wymiany tłoka bez szlifu cylindra. Jeżeli się mylę, niech ktoś mnie poprawi.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez barek253 » 10/10/2010, 16:08

wyrobilo mi sie kilka minimalnych takich jakby rowkow podluznych przu dole tulei na 2-3 cm jest ich kilka


no to najpierw kupic i do niego szlifowac?


a jak co to gdzie kupic taki nadwymiarowy tlok?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 10/10/2010, 17:32

rozumiem ze masz zeliwo. zrob inaczej. idz do serwisu powiedz zeby ci dopasowali tlok. zaplacisz im za szlif plus za 100% oryginalny tlok jaki wskażesz i oni ci juz dopasuja. bo skoro masz zeliwo to nie patrzysz na wymiary starego tloka. tylko patrzysz czy nowy nie bedzie za maly do cylka.
jak masz nicasil to to samo musisz oddac do zwymiarowania i oni dopasuja najlepszy tlok. taki zeby ani nie byl za ciasny bo bedzie mial chwile moc olbrzymia ale szybko sie zatrze, albo za luzny i od razu bedzie mial slaba kompreche. wiec tak i tak oddaj do serwisu. zaplacisz moze kilkadziesiat zl wiecej niz robiac to sam (bo czasem da sie tlok taniej na allegro kupic choc z niepewnego zrodla no i szlify moga byc tansze ale czesto gosc od szlifow nie robi szlifow dokladnych pod wymiar do danego motocykla tylko szlifuje jak mu wygodniej. wiec warto doplacic)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 10/10/2010, 18:20

nie mam zabardzo serwisu kolo siebie
moge to oddac takiemu starszemu gosciowi co caly czasto robi zeby on mi to zwymiarowal i tlok dobral
tylko jak mi nie bedzie chciala zadna selekcja podejsc to gdzie kupic taki tlok?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 10/10/2010, 18:29

omg i tobie kolejnemu trzeba tlumaczyc

idziesz do kogos kto ma przyrządy pomiarowe. mierzy ci cylinder i mowi jaki ma dokladnie wymiar. potem ty patrzysz jaki nastepny wymiar bedzie odpowiedni. i kupujesz taki tlok (serwis jest o tyle dobry ze sam ci tlok zamowi) i potem serwis dostaje tlok albo kto kolwiek kto ma maszyne do robienia szlifow. i ci wtedy szlifuje cylinder pod tłok. i masz gotowy zestaw. jezeli masz juz najwiekszy tlok i nie ma wiekszych to musisz wstawic nową tuleje. mozesz tez zagadac z serwisem i mozesz im podesłac cylinder i ci odesla gotowy cylinder z nowym tlokiem. we wrocku w moto(r?) techu tak robia

chyba ze masz nicasil. i masz na nim rysy to musisz albo wstawic tuleje zeliwna. albo kupic nowy cylinder albo wyslac gdzies do nicasilowania
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 10/10/2010, 18:41

myslalem o motor techu
anie wieszjakie maja ceny za szli i dobor tloka?



aha zbliza sie zima a ja rozebralem caly moto i jest w czesciach moge go tak na zime zostawic?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez grunder » 10/10/2010, 18:44

A to wiesz zależy, warto do niego zadzwonić, myśle że sam szlif z dobraniem tłoka+uszczelki+olej Samurai to w granicah 500zł. Ale warto zadzwonić.

A swojÄ… drogÄ… polecam Woryne.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê