Problem z biegiem jalowym
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Problem z biegiem jalowym
|Witam mam problem z wolnymi obrotami . Wiec sprawa wyglada nastepujaco gdy silnik jest zimny to wszystko wyglada ok ale po rzejechaniu okolo 20 km gdy silnik zlapie temp. moje obroty na biegu jalowym sa okolo 2000 tys jak mozna je zmniejszyc pomocy
- tom0506
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 8/10/2010, 10:20
Wogóle to tak:
jaki motocykl
jakieś inne objawy - większe spalanie, ciężko odpalić jak ciepły/zimny
było coś robione przy nim - nowy wydech, filtr powietrza, ktoś grzebał przy gaźnikach itd.
Luzy zaworowe kiedyś sprawdzane?
jaki motocykl
jakieś inne objawy - większe spalanie, ciężko odpalić jak ciepły/zimny
było coś robione przy nim - nowy wydech, filtr powietrza, ktoś grzebał przy gaźnikach itd.
Luzy zaworowe kiedyś sprawdzane?
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
no to oddaj moto na regulację luzów zaworowych, a PO NICH czyszczenie, regulację i synchronizację gaźników (nie podałeś roku tego gixa ale wnioskuje że to raczej gazior po problemach)
Niech sprawdzą stan filtra powietrza i świec do tego i ew. ich wymiana. Po tych zabiegach gwarantuje, że nie poznasz moto (na plus) i problemy znikną.
Koszt całościowy to około 250zł regulacje luzu+ew. płytki (10zł sztuka a może ich być od zera do 16tu do wymiany), serwis gaźnika też około 250zł, filtr powietrza 50zł, świece 100zl.
Niech sprawdzą stan filtra powietrza i świec do tego i ew. ich wymiana. Po tych zabiegach gwarantuje, że nie poznasz moto (na plus) i problemy znikną.
Koszt całościowy to około 250zł regulacje luzu+ew. płytki (10zł sztuka a może ich być od zera do 16tu do wymiany), serwis gaźnika też około 250zł, filtr powietrza 50zł, świece 100zl.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
lutecki napisał(a):Jak silnik jest już ciepły to wyreguluj obroty jałowe. Zazwyczaj robi się to specjalną śrubą lub linką. Poszukaj w manualu gdzie jest to u Ciebie.
ile razy trzeba powtarzać, że ta śruba to jest TYLKO do regulowania obrotów jałowych gdy WSZYSTKO INNE JEST JUŻ SPRAWNE I WYREGULOWANE I JEDYNIE TRZEBA ZROBIĆ DROBNĄ KOREKTĘ (+-200 obrotów) zaraz po pracach warsztatowych.
Tym nie regulujesz defacto wolnych obrotów a jedynie takie wrażenie to robi bo zwyczajnie je podwyższa lub obniża ale nie REGULUJE.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo_rene napisał(a):ile razy trzeba powtarzać, że ta śruba to jest TYLKO do regulowania obrotów jałowych (...) Tym nie regulujesz defacto wolnych obrotów a jedynie takie wrażenie to robi bo zwyczajnie je podwyższa lub obniża ale nie REGULUJE.
Generalnie w tym miejscu dyskusja z Twoją osobą się kończy miły Panie.
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa
coś jak... "schodzi mi powietrze z koła - co zrobić? Dopompować."
Takiego własnie typu jest odpowiedź z "pokrętłem regulacji obrotów jałowych"
Najpierw trzeba wyeliminować przyczynę a nie leczyć "syfa pudrem"
Jak tego nie rozumiesz...
Takiego własnie typu jest odpowiedź z "pokrętłem regulacji obrotów jałowych"
Najpierw trzeba wyeliminować przyczynę a nie leczyć "syfa pudrem"
Jak tego nie rozumiesz...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo_rene napisał(a):coś jak... "schodzi mi powietrze z koła - co zrobić? Dopompować."
Takiego własnie typu jest odpowiedź z "pokrętłem regulacji obrotów jałowych"
Twoja odpowiedź natomiast wygląda jak "masz sparciałą gumę, a powietrze uchodzi 15 cm na lewo od wentyla", a wszystko to w oparciu jednego zdania pisanego bez jakichkolwiek informacji mogących na to wskazywać. Brawo miszczu.
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa
jakbyś troche posiedział przy różnych motocyklach i przerobił dziesiątki podobnych objawów i połączył to z prawdopodobieństwem tego co się może dziać (sądząc po ilości przypadków) to też byś tak napisał.
Inne rzeczy jak lewe powietrze przy króccach czy podciśnieniach i tak by wyszło podczas rozbiórki i regulacji gaźników, tak więc prosze...odpuść sobie utarczki słowne a spróbuj wskazać coś innego co z tego może być przyczyną podwyższających się obrotów po nagrzaniu silnika i zwiększonego spalania.
Silinik i jego osprzęt to nie magia a typowe objawy biorąc pod uwagę to, że mało kto (może 5%) serwisuje motocykle zgodnie z częstotliwością serwisowania wg. książek serwisowych, to mamy własnie nic innego ale to co napisałem.
Tak na szybko byś może ogarnął:
luzy zaworowe podczas zmiany temperatury zmieniają się i gdy są poza tolerancjami zaczynają klepać (przy płytkowych rzadko) lub siedzą cicho ale wypalają gniazda zaworowe i czynią ogólne spustoszenie, pogorszenie odpalania, kultury pracy, osiągów. Dlatego trzeba to skontrolować najpierw. To, że gaźnik rozregulowuje się z biegiem czasu sam w sobie to jedno ale pomagają mu w tym zmienne podciśnienia wytwarzane przez każdy z garów. A dlaczego zmienne? Bo luzy zaworowe się zmieniają, ich uszczelniacze inaczej trzymają, pierścienie i tłoki się zurzywają itd.
Tak więc jak widzisz jest to powiązane. Dlatego m.in po regulacji luzów zaworowych trzeba wykonac conajmniej synchronizację przepustnic bo podciśnienia będa BARDZO inne od tych do jakich gazior był ustawiony.
Gwarantuje, że po sprawdzeniu luzów zaworowych i ich ew. korekcie, wyczyszczeniu gaziora, ustawieniu mieszanki, po wymianie filtra powietrza i świec oraz zrobieniu na końcu synchra - bedzie działał prawidłowo i objawy ustąpią.
Takie objawy jak nierówna praca, podwyższanie się lub spadanie obrotów jałowych, większe spalanie, słabsze osiągi, niższa kultura pracy to objawy mówiące wprost:
ZAJMIJ SIE UKłADEM PALIWOWYM ORAZ DOLOTOWYCH.
Trudno streścić mechanikę i powiązania tych wszsytkich elementów ze soba w jednym poście i nie oto teraz tutaj chodzi. Cały sęk w tym, że nawet przez neta (a jak TUTAJ niby inaczej??) taka diagnoza na 99% jest trafiona PO TYM CO NAPISAŁ ten facet.
...miszczu?
Bardzo dobrze zdaję sobie sprawę, że jego objaw może to być mix różnych rzeczy i że może zaraz napisać, że np. dysze mu lały bo był syf, lub że linka gazu była tak mocno naciągnieta, że to ona po krótkiej jeździe zaczynała trzymać przepustnice otwarte bardziej robiąc wrażenie, że to po nagrzaniu moto. takie jednak rzeczy uważam, że pytający w temacie sprawdził sam bo to całkowita podstawa jak sprawdzanie ciśnienia w kołach. Sprawdził i nie znalazł przyczyny - stąd się pyta.
heh..
Inne rzeczy jak lewe powietrze przy króccach czy podciśnieniach i tak by wyszło podczas rozbiórki i regulacji gaźników, tak więc prosze...odpuść sobie utarczki słowne a spróbuj wskazać coś innego co z tego może być przyczyną podwyższających się obrotów po nagrzaniu silnika i zwiększonego spalania.
Silinik i jego osprzęt to nie magia a typowe objawy biorąc pod uwagę to, że mało kto (może 5%) serwisuje motocykle zgodnie z częstotliwością serwisowania wg. książek serwisowych, to mamy własnie nic innego ale to co napisałem.
Tak na szybko byś może ogarnął:
luzy zaworowe podczas zmiany temperatury zmieniają się i gdy są poza tolerancjami zaczynają klepać (przy płytkowych rzadko) lub siedzą cicho ale wypalają gniazda zaworowe i czynią ogólne spustoszenie, pogorszenie odpalania, kultury pracy, osiągów. Dlatego trzeba to skontrolować najpierw. To, że gaźnik rozregulowuje się z biegiem czasu sam w sobie to jedno ale pomagają mu w tym zmienne podciśnienia wytwarzane przez każdy z garów. A dlaczego zmienne? Bo luzy zaworowe się zmieniają, ich uszczelniacze inaczej trzymają, pierścienie i tłoki się zurzywają itd.
Tak więc jak widzisz jest to powiązane. Dlatego m.in po regulacji luzów zaworowych trzeba wykonac conajmniej synchronizację przepustnic bo podciśnienia będa BARDZO inne od tych do jakich gazior był ustawiony.
Gwarantuje, że po sprawdzeniu luzów zaworowych i ich ew. korekcie, wyczyszczeniu gaziora, ustawieniu mieszanki, po wymianie filtra powietrza i świec oraz zrobieniu na końcu synchra - bedzie działał prawidłowo i objawy ustąpią.
Takie objawy jak nierówna praca, podwyższanie się lub spadanie obrotów jałowych, większe spalanie, słabsze osiągi, niższa kultura pracy to objawy mówiące wprost:
ZAJMIJ SIE UKłADEM PALIWOWYM ORAZ DOLOTOWYCH.
Trudno streścić mechanikę i powiązania tych wszsytkich elementów ze soba w jednym poście i nie oto teraz tutaj chodzi. Cały sęk w tym, że nawet przez neta (a jak TUTAJ niby inaczej??) taka diagnoza na 99% jest trafiona PO TYM CO NAPISAŁ ten facet.
...miszczu?
Bardzo dobrze zdaję sobie sprawę, że jego objaw może to być mix różnych rzeczy i że może zaraz napisać, że np. dysze mu lały bo był syf, lub że linka gazu była tak mocno naciągnieta, że to ona po krótkiej jeździe zaczynała trzymać przepustnice otwarte bardziej robiąc wrażenie, że to po nagrzaniu moto. takie jednak rzeczy uważam, że pytający w temacie sprawdził sam bo to całkowita podstawa jak sprawdzanie ciśnienia w kołach. Sprawdził i nie znalazł przyczyny - stąd się pyta.
heh..
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości