Aprilia rs 125 FATALNY PROBLEM
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Aprilia rs 125 FATALNY PROBLEM
Nie wiedziałem gdzie to napisać.
Mam nie lada problem w aprilce którą nacieszyłem sie 1 dzień
Otóż podczas jazdy przy około 8 tys obrotów słychać było zgrzyt i motor zgasł.
Został oddany do mechanika ,który po rozpolowiniu silnika stwierdził że poszło łożysko na korbowodzie .
Skótki tego to zatarty tłok w cylindrze wał do wymiany korbowód do wymiany.
Zeby tego było mało korbowód rozwalił kartery i kartery również są do wymiany.
Znalazłem stary silnik z 93 roku dodam że moja była z 97
lecz ten silniczek nie pasuje.
Więc oddałem tamte kartery do spawu aluminowego i będe chciał wrzucić bebechy z tego co kupiłem.
Ogólnie rzecz biorąc mechanik powiedział że jak 30 lat robi to pierwszy raz widzi taką rzecz,
na dodatek stało się to 1 dzień po zakupie a motorek chodził wcześniej wyśmienicie nic nie pukało w silnika pięknie się wkręcał na obroty i wogóle.
Mam pytanie czy ktoś miał podobny problem w swoim 2 t .?
Mam nie lada problem w aprilce którą nacieszyłem sie 1 dzień
Otóż podczas jazdy przy około 8 tys obrotów słychać było zgrzyt i motor zgasł.
Został oddany do mechanika ,który po rozpolowiniu silnika stwierdził że poszło łożysko na korbowodzie .
Skótki tego to zatarty tłok w cylindrze wał do wymiany korbowód do wymiany.
Zeby tego było mało korbowód rozwalił kartery i kartery również są do wymiany.
Znalazłem stary silnik z 93 roku dodam że moja była z 97
lecz ten silniczek nie pasuje.
Więc oddałem tamte kartery do spawu aluminowego i będe chciał wrzucić bebechy z tego co kupiłem.
Ogólnie rzecz biorąc mechanik powiedział że jak 30 lat robi to pierwszy raz widzi taką rzecz,
na dodatek stało się to 1 dzień po zakupie a motorek chodził wcześniej wyśmienicie nic nie pukało w silnika pięknie się wkręcał na obroty i wogóle.
Mam pytanie czy ktoś miał podobny problem w swoim 2 t .?
- daderga
- Świeżak
- Posty: 164
- Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09
to nie wina handlarza
handlarz to porzadny gosc ktory ja szanował bardzo
mamy kotakt z handlarzem pokryje część kosztów
to kwestia nie wymieniania lozysk przez taka pierdołe cały silnik do wymiany :/
Handlarz myśli że ja ją rozwaliłem , no bo po 1 dniu caly silnik do wymiany,
zresztą on nią jeździł na codzień a jak kupowałem byłem tam z kumplem mechanikiem i ocenił ją bardzo dobrze.
PO prostu niesamowity pech
handlarz to porzadny gosc ktory ja szanował bardzo
mamy kotakt z handlarzem pokryje część kosztów
to kwestia nie wymieniania lozysk przez taka pierdołe cały silnik do wymiany :/
Handlarz myśli że ja ją rozwaliłem , no bo po 1 dniu caly silnik do wymiany,
zresztą on nią jeździł na codzień a jak kupowałem byłem tam z kumplem mechanikiem i ocenił ją bardzo dobrze.
PO prostu niesamowity pech
- daderga
- Świeżak
- Posty: 164
- Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09
Tłok zmieniał na czas, za to ma +. Dlatego czasem warto sprawdzic inne części w silniku, jeżeli taki remont się przeprowadza.
Co ja ci poradze? Cieś się że za dużo nie wyłożysz ze swojej kieszeni. A czy miałem taki przypadek? Nie i już nie będę miał bo z CR przechodze na 4T i tu zaacznie się dopiero...
Co ja ci poradze? Cieś się że za dużo nie wyłożysz ze swojej kieszeni. A czy miałem taki przypadek? Nie i już nie będę miał bo z CR przechodze na 4T i tu zaacznie się dopiero...
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
zdarza sie
wypadki chodza po ludziach. moze olej sie skonczyl ? brak samrowania i poszło. moze za bardzo przyciskałes go np na zimnym silniku. no ale to tez troche urok pojazdów mechanicznych ;D nigdy nie ma 100% pewnosci ze cie nie zawiedzie. ale dziwne jest to ze od razu kartery zozsadziło. mi nie raz poszedł wał i wystarczyło łozysko zmienic i korbe i było wszystko jak nowe ;D

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
opiłki na świecy były ;/
Najgorsze że to jechał mój kuzyn on też lubi sobie przygazować a silnik był nagrzany wcześniej pilnowałem żeby było 65 stopni ;p
mało płynu chłodniczego było ale to chyba nie wpłyneło na to co się stało
olej do mieszanki lałem raz zresztą to zaraz na 2 dzień po kupnie a motor chodził jak żyleta ;p
Najgorsze że to jechał mój kuzyn on też lubi sobie przygazować a silnik był nagrzany wcześniej pilnowałem żeby było 65 stopni ;p
mało płynu chłodniczego było ale to chyba nie wpłyneło na to co się stało
olej do mieszanki lałem raz zresztą to zaraz na 2 dzień po kupnie a motor chodził jak żyleta ;p
- daderga
- Świeżak
- Posty: 164
- Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09
65 stopni ? to jeszcze zimny
temp robocza silnika spalinowego benzynowego chłodzonego cieczą to 90 stopni kolego ;D a nawet 90-100 (100 z groszami)
mało płynu szybko by nie zajeździło moto. ja ci powiem ze miałem DT zreszta juz to pisałem i pół roku ponad latałem z padnieta uszczelka pod głowica. co kilka dni wody dolewalem (choc wode silnik przepalał w kilkanascie minut ;P) wiec latałem albo bez wody całkiem albo z wodą w komorze spalania xD i jeździł pół roku a potem oddałem do naprawy bo mnie wkurzał ;P a tak o jeszcze by ciagnał. to był mocny sprzet. wiec to co sie u ciebie stało to po prostu przypadek. to samo grunder miał podobnie. na kumpla CR która była w idealnym stanie wszystko paliło od kopa chodził ładnie i jechał i nagle wał stanął. z nikąd. nie wyciskał 100% mocy ale tak sie po prostu czasem dzieje

mało płynu szybko by nie zajeździło moto. ja ci powiem ze miałem DT zreszta juz to pisałem i pół roku ponad latałem z padnieta uszczelka pod głowica. co kilka dni wody dolewalem (choc wode silnik przepalał w kilkanascie minut ;P) wiec latałem albo bez wody całkiem albo z wodą w komorze spalania xD i jeździł pół roku a potem oddałem do naprawy bo mnie wkurzał ;P a tak o jeszcze by ciagnał. to był mocny sprzet. wiec to co sie u ciebie stało to po prostu przypadek. to samo grunder miał podobnie. na kumpla CR która była w idealnym stanie wszystko paliło od kopa chodził ładnie i jechał i nagle wał stanął. z nikąd. nie wyciskał 100% mocy ale tak sie po prostu czasem dzieje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości