jaka benzyna w kawie er6
Posty: 16
• Strona 1 z 1
jaka benzyna w kawie er6
witam, mam maly problemik, gdyz wybralem sie wczoraj w strone miasta zeby zatankowac bo rezerwa sie swiecila od jakiegos czasu i w polowie drogi sprawdzajac po kieszeniach odwiecilo mnie ze portwela zapomnialem i musialem sie wrocic na druga taka probe juz mi raczej nie starczy benzyny w baku, wiec teraz tak:
kawasaki er6 n 2009
jak kupilem koles mi powiedzial w komisie zebym sobie zalal 98 na poczatek, [kupilem miala 500km przebiegu] no i tak lalem [teraz 1300km przebiegu], a ze dzisiaj taka pogoda ze by sie polatalo a tu susza w baku, wiec moge zalac 95 ? bo akurat w domu mam.
wiec jakbym dolal ta kilka litrow 95 do tego litra co juz jest w baku i pozniej juz dolal w miescie 98 do tego ? czy przejsc [moge?] na 95.
kawasaki er6 n 2009
jak kupilem koles mi powiedzial w komisie zebym sobie zalal 98 na poczatek, [kupilem miala 500km przebiegu] no i tak lalem [teraz 1300km przebiegu], a ze dzisiaj taka pogoda ze by sie polatalo a tu susza w baku, wiec moge zalac 95 ? bo akurat w domu mam.
wiec jakbym dolal ta kilka litrow 95 do tego litra co juz jest w baku i pozniej juz dolal w miescie 98 do tego ? czy przejsc [moge?] na 95.
- czolgerson
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 15/8/2010, 21:29
ja tam czuje roznice jak zaleje normalnego diesla a np v powera albo verve ..... rowniej silnik chodzi mniej spali i ma lepsza pipe... 

habba babba!
-
palgumeniedusze - Stały bywalec
- Posty: 1295
- Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
- Lokalizacja: WLKP
spokojnie możesz zalać Pb95 zrobiłem kilka tys na er6n z 2008r sprzęt nigdy mnie nie zawiódł i nigdy nie było spalania stukowego - zwróć uwagę tylko zęby to paliwo było z dobrej stacji a nie u kazia w podwórku
pozdro

pozdro
- twardy-99
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
- Lokalizacja: Wrocław
Roznica jest w ilosci OKTANÓW...
95 jest mniej wydajna czyli mowiac po chlopsku ,benzyna 98 ma wiecej benzyny w benzynie ,jest bardziej wydajniejsza lepiej sie spala ma lepsze wlasciwosci chemiczne
Cena jej jest znacznie wyzsza ,gdyz aby uzyskac benzyne 98 potrzeba wiecej czynnosci rafineryjnych do jej uzyskania...to jest cos na zasadzie wody mineralnej i jej skladu mineralow ,jedno i drugie woda mineralna tylko jedna ma wiecej np magnezu itp itd a druga mniej
A mieszac mozna 95 z 98
95 jest mniej wydajna czyli mowiac po chlopsku ,benzyna 98 ma wiecej benzyny w benzynie ,jest bardziej wydajniejsza lepiej sie spala ma lepsze wlasciwosci chemiczne
Cena jej jest znacznie wyzsza ,gdyz aby uzyskac benzyne 98 potrzeba wiecej czynnosci rafineryjnych do jej uzyskania...to jest cos na zasadzie wody mineralnej i jej skladu mineralow ,jedno i drugie woda mineralna tylko jedna ma wiecej np magnezu itp itd a druga mniej
A mieszac mozna 95 z 98

- hans313
- Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 2/9/2010, 23:40
- Lokalizacja: Piła
dokladnie. wszystko mozna mieszac i jak kolega pisal roznica w skladzie. ale powiem cos innego. na 95 moto nie zamula tylko jedzie jak trzeba. z kolei 98 moze miec lepszego kopa - choc nie musi. bo nie kazdy motocykl jest w stanie przepalic 98. i po prostu czesc oktanow niespalona (bo za malo powietrza idzie) idzie w spaliny. jak dla mnie szkoda 98 tankowac bo roznica w cenie spora. a korzysci praktycznie rzadnych. roznica bedzie dla zawodowca ktory ma wyczuta maszyne. dla zwyklego urzytkownika przecinakow turystykow czy endurakow (crossow rowniez) nie ma to az takiego znaczenia. bo wystarczy ze zalozymy nowa opone ktora jest ciezsza o kilka gram od poprzedniej i juz teoretycznie moc odczuwalna nam spada. to samo mozna porownac do tego ze zatankujemy mniej paliwa. moto z polowa baku lepiej ciagnie niz z zalanym do pelna - ale czy ktos to rzeczywiscie odczuwa ? wiec bez sensu placic tam z 10 gr na 1 litrze wiecej zeby miec tyle frajdy wiecej ze sie nie zauwazy. co do odczuwania. to jeszcze jest cos takiego jak sie zatankuje to ma sie ma od razu uczucie ze moto lepiej jedzie. kiedys jak sie bawilem w tuning rometa :d scialem koncowke tlumika. glosniej chodzil a mi sie wydawalo ze jedzie 2X szybciej
choc tak na prawde wcale nie bylo roznicy. tylko w mom łbie byla wizja ze jak zrobilem cos co moze poprawic predkosc to rzeczywiscie ja poprawilo
P.S roznica moze byc lejac 95 lub nizsza ( np 89) a 105 oktanow. wtedy to rzeczywiscie bedzie czuc ze 105 dale lepsza reakcje na gaz i sie lepiej zbiera


P.S roznica moze byc lejac 95 lub nizsza ( np 89) a 105 oktanow. wtedy to rzeczywiscie bedzie czuc ze 105 dale lepsza reakcje na gaz i sie lepiej zbiera

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
sorry, ale pitolicie głupoty chłopaki.
jakie tam nie przepalone oktany i moc na wyższej liczbie oktanowej..
Czy aby liczba oktanowa to nie wyznacznik odporności na samozapłon?? a nie tak jak pospolicie się uważa, kaloryczność? (bo widzę, że wiele osób nie odróżnia tutaj tych dwóch pojęć..)
Pójdźmy prostym tokiem myślenia: niższa liczba oktanowa--> mniejsza odporność na samozapłon, więc i większa podatność na zapłon --> większy kop... niestety też kosztem kultury pracy silnika.
Nie można jednak lać benzyny o niższej liczbie oktanowej niż podaje producent motocykla, bo to grozi właśnie spalaniem stukowym, więc i uszkodzeniem silnika po pewnym czasie takiej pracy...
Benzynka o wyższej liczbie oktanowej jest zaś polecana do silników mocno wysilonych, z dużym stopniem sprężania itd..
Podsumowując ER6 nie jest zbyt wyżyłowanym sprzętem, więc nie przepłacaj i lej tańszą i w 100% zadowalającą Twój silnik 95!

jakie tam nie przepalone oktany i moc na wyższej liczbie oktanowej..
Czy aby liczba oktanowa to nie wyznacznik odporności na samozapłon?? a nie tak jak pospolicie się uważa, kaloryczność? (bo widzę, że wiele osób nie odróżnia tutaj tych dwóch pojęć..)
Pójdźmy prostym tokiem myślenia: niższa liczba oktanowa--> mniejsza odporność na samozapłon, więc i większa podatność na zapłon --> większy kop... niestety też kosztem kultury pracy silnika.
Nie można jednak lać benzyny o niższej liczbie oktanowej niż podaje producent motocykla, bo to grozi właśnie spalaniem stukowym, więc i uszkodzeniem silnika po pewnym czasie takiej pracy...
Benzynka o wyższej liczbie oktanowej jest zaś polecana do silników mocno wysilonych, z dużym stopniem sprężania itd..
Podsumowując ER6 nie jest zbyt wyżyłowanym sprzętem, więc nie przepłacaj i lej tańszą i w 100% zadowalającą Twój silnik 95!

MMMOTÓRR!!
- lysy5g1
- Świeżak
- Posty: 82
- Dołączył(a): 28/3/2008, 18:30
a ja powiem tylko taka ciekawostke, ze moj kolega robi na rozlewni paliw i opowiadał mi ,ze te wszystkie rożne benzyny to wszystko to samo tylko do innych zbiornikow nalewane ,tak samo jak ze stacjami benzynowymi, ze bp lub verwa to inne paliwa. Otoz nie, bo wszystko idzie z jednej rozlewni tylko do roznych cystern z roznych stacji . I niech ktos mi powie ze zatankuje tu czy gdzie indziej i czuje roznice. Jedyna moze wazna uwaga to ta ,ze np wlasciciel stacji nas oszukuje, a nie rozlewnia ,to wtedy mozna roznice poczuc ewentualnie. bo wszystko jest rozlewane na jedno kopyto
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
- oskaarek
- Świeżak
- Posty: 203
- Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
- Lokalizacja: Inowrocław
to i ja powiem ciekawostke
na stronie ktma jest wykaz jaka benzyna do poszczególnych motocykli. zaden motocykl nie powinien jeździc na 98 oktanowym paliwie. do 90% motocykli ktm zaleca 95 oktanów a do motocykli jak chyba lc4 zaleca nawet 85 oktanowe... zreszta nie wierzycie - sami możecie sprawdzic
ktm.com 



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
lejesz to co jest w instrukcji obsługi. jak stoi tam "95 lub wyżej" to lejesz 95 lub co chcesz - 95/98. Jak stoi tam "98" to lejesz tylko 98 lub wyżej (vpower racing itd). Rodzaj paliwa zależy od zaleceń producenta! (szczegolnie w nowych motocyklach) a nie od "Pana Mietka na początek lej..."
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości