Motocykl z Niemiec a norma EURO 3
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Motocykl z Niemiec a norma EURO 3
Chce sprowadzic motocykl z Niemiec, Honde CBF 500.
Motocykl nie spełnia normy EURO 3 (dlatego w 2007 przestal byc produkowany). Przeczytalem w ze niemozna zarejestrować pojazdy gdy nie spelnia tej normy.
Mozna go przerejestrować, ale ja kupie go juz wyrejestrowanego w niemczech, inaczej sie sprzedawca nie zgodzi.
Czy bedzie możliwa rejestracja takiego motocykla w Polsce? Czy ta zasada dotyczy tylko nowych motocykli ktore nie spelniaja EURO 3? a uzywane mozna rejestrowac normalnie.
Motocykl nie spełnia normy EURO 3 (dlatego w 2007 przestal byc produkowany). Przeczytalem w ze niemozna zarejestrować pojazdy gdy nie spelnia tej normy.
Mozna go przerejestrować, ale ja kupie go juz wyrejestrowanego w niemczech, inaczej sie sprzedawca nie zgodzi.
Czy bedzie możliwa rejestracja takiego motocykla w Polsce? Czy ta zasada dotyczy tylko nowych motocykli ktore nie spelniaja EURO 3? a uzywane mozna rejestrowac normalnie.
- hax-ldz
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 1/9/2010, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
Wydaje mi sie ze uzywane mozesz rejestrowac spokojnie. przeciez starsze motocykle nie spelniaja zadnych norm a mimo tego rejestrujesz je bez zadncyh problemow. 

Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
-
gruby19 - Stały bywalec
- Posty: 1220
- Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
- Lokalizacja: witkowo
można zarejestrowac.
W Niemczech też można jeździc takim motocyklem, ale pod jednym warunkiem. Musisz zapłacic opłate miesięczna w każdym większym mieście. Przed wjazdem do miast są specjalne kontrole dla motocykli, starych samochodów. Pozdrawiam
W Niemczech też można jeździc takim motocyklem, ale pod jednym warunkiem. Musisz zapłacic opłate miesięczna w każdym większym mieście. Przed wjazdem do miast są specjalne kontrole dla motocykli, starych samochodów. Pozdrawiam
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
grunder napisał(a):W Niemczech też można jeździc takim motocyklem, ale pod jednym warunkiem. Musisz zapłacic opłate miesięczna w każdym większym mieście.
Mozesz wyjasnic co piszesz ?
Po pierwsze to aby poruszac sie pojazdem w Niemczech musi byc zarejestrowany, oplacony podatek drogowy oraz ubezpieczenie.
Niewiem skad pojawila sie u Ciebie informacja o miesiecznym obowiazku wykupienia ubezpieczenia ? W przypadku podanych przezemnie informacji o tablicach z zoltym paskiem mozesz najdluzej wykupic ubezpieczenie na 5 dni.
grunder napisał(a):Przed wjazdem do miast są specjalne kontrole dla motocykli, starych samochodów.
A to nowosc ! Od kiedy ? Cos tam slyszales ale niewiesz dokladnie co !
Jak do tej pory jakos nie widzialem aby ktokolwiek stal gdzies w niemieckich miejscowosciach i sprawdzal cokolwiek.

- Pat123
- Świeżak
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11
No wybacz w Berlinie jadąc do pracy starą Jetta 2 ściagnęli na bok i musiałem zapłacic niecałe 100 euro za wjazd do miasta. To nie jest żart.
"W Niemczech też można jeździc takim motocyklem, ale pod jednym warunkiem. Musisz zapłacic opłate miesięczną w każdym większym mieście."
To źle ująłem- bo głównie nie chodziło mi o rejestracje itp, tylko właśnie o opłate miesięczna za użytkowanie starego samochodu, motocykla (gdzie norma spalania wynosi ponizej 5).
"W Niemczech też można jeździc takim motocyklem, ale pod jednym warunkiem. Musisz zapłacic opłate miesięczną w każdym większym mieście."
To źle ująłem- bo głównie nie chodziło mi o rejestracje itp, tylko właśnie o opłate miesięczna za użytkowanie starego samochodu, motocykla (gdzie norma spalania wynosi ponizej 5).
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
"Od września samochody spełniające "starą" normę Euro 4 będą stopniowo wycofywane z rynku. Nie będą bowiem mogły uzyskać homologacji. Dodatkowo w lipcu br. wszedł w życie nowy roczny eko-podatek, który muszą płacić ci kierowcy, których auta emitują więcej niż 120 g/km CO2 (2 euro za każdy dodatkowy gram)."
Źródło: http://moto.money.pl
Źródło: http://moto.money.pl
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
grunder napisał(a):No wybacz w Berlinie jadąc do pracy starą Jetta 2 ściagnęli na bok i musiałem zapłacic niecałe 100 euro za wjazd do miasta. To nie jest żart.
I owszem, zaplaciles kare za brak tzw Abgasplakette ( 4 rozne kolory ). Zgadza sie rowniez, ze w kilku wiekszych miastach ( Berlin, Hannover, Monachium ) plakietki sa wymagane, kosztuja 5,- € na rok na miesiac nie wykupisz – niema takiej opcji.
grunder napisał(a):To źle ująłem- bo głównie nie chodziło mi o rejestracje itp, tylko właśnie o opłate miesięczna za użytkowanie starego samochodu, motocykla (gdzie norma spalania wynosi ponizej 5).
Mieszasz, plakietki sa tylko i wylacznei na pojazdy wielosladowe a konkretniej mowiec na auta, ciezarowki, autobusy. Motocykle nie musza ich posiadac. Pomijam juz fakt, ze motocykle podczas badan emisji spalin maja normy o takiej wielkiej tolerancji, ze nikogo to nieinteresuje, jaka ona faktycznie jest.
grunder napisał(a):"Od września samochody spełniające "starą" normę Euro 4 będą stopniowo wycofywane z rynku. Nie będą bowiem mogły uzyskać homologacji. Dodatkowo w lipcu br. wszedł w życie nowy roczny eko-podatek, który muszą płacić ci kierowcy, których auta emitują więcej niż 120 g/km CO2 (2 euro za każdy dodatkowy gram)."
Źródło: http://moto.money.pl
O jakich samochodach mowimy ? Nowych czy uzywanych ?
Niezupelnie, w Niemczech kazdy pojazd ktory otrzymal papiery ma homologacje. Tego nieda sie zabrac czy zniwelowac – prawo nie dziala wstecz. Tak wiec to z ta homologacja to lipa.
Niemcy co jakis czas zwiekszaja podatek drogowy i dostosowuja go do aktualnej normy czy czegos co w jakis sposob da sie jakostam wytlumaczyc.
Na dzien dzisiejszy nie wypowiem sie na temat eco podatku ( 2,- € za dodatkowy gram ) o ktorym piszesz, jezeli Cie to interesuje to moge sprawdzic i sie dowiedziec.

- Pat123
- Świeżak
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11
grunder napisał(a):To co powiesz o motocyklach 2T? mam tu na myśli np starą CRM 250, co do jej spalin to może byc problem.
A stare motocykle? No już pomijając te nowe itp.
A co mam powiedziec ?
W Niemczech jezeli takowy w przeszkosci byl juz zarejestrowany to mozesz go nawet i po 20 latach zameldowac i nim jezdzic. Do tego mozesz go zarejestrowac jako pojazd historyczny ( jezeli ma ponad 30 lat od daty pierwszej rejestracji ).
Obowiazuja tam normy jakie musial spelnic wtedy keidy byl po raz pierwszy rejestrowany / produkowany.
W PL niegra roli, bo niemasz mozliwosci tymczasowego wyrejestrowania jak jest w Niemczech.

- Pat123
- Świeżak
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość