Zobacz wątek - Pytanie o olej (Motul 5100 i 7100)
NAS Analytics TAG

Pytanie o olej (Motul 5100 i 7100)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Pytanie o olej (Motul 5100 i 7100)

Postprzez ryto » 1/10/2010, 22:04

Witam,
Wiadomo, zbliza się koniec sezonu i pora wymienić olej. Problem w tym, że nie wiem, na jakim oleju jeździł mój moto do tej pory (motocykl to Yamaha FZS 600 Fazer z 2003r z przebiegiem 42000).

I teraz wlać Motul 5100 10W40 czy 7100 10W40? Pierwszy to półsyntetyk i ta opcja wydaje się chyba najrozsądniejsza (skoro nie wiadomo co było wcześniej). Drugi to syntetyk, a nie znając przeszłości moto boję się, że "wypłuka mi nagar" z silnika i go rozszczelni... A pytam, bo z tego co wyczytałem w necie, 7100 trochę lepiej smaruje, przede wszystkim sprzegło, które w motocyklach Yamaha trochę kuleje ;-)

Co polecacie? Motul 5100 czy jednak 7100? I czy warto w ogóle przepłacać prawie 100zł za 7100?
Proszę o pomoc,
pozdrawiam.
ryto
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 4/8/2010, 12:01
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Invi » 1/10/2010, 22:26

Temat już był. Wielokrotnie.

Nic ci nie wypłuka. To mit żyjący od czasów konstrukcji z PRL.

Ja leję 5100, ale wymieniam 2 razy na sezon.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez rossavu » 2/10/2010, 06:22

Invinciblee napisał(a):wymieniam 2 razy na sezon.


Jak bijesz 12 tys km w ciagu sezonu... :twisted:

Olej za 5000zl i tak nie uratuje skrzyni w yamaszkach... W koncu to fortepiany 8)
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez ryto » 2/10/2010, 07:22

Zgadza się, nie uratuje, ale może wydłużyć jej żywot i sprawić, że będzie działała trochę lepiej ;-)
I stąd moje pytanie. Nie chcę zrujnować silnika, dlatego pytam czy półsyntetyk czy jednak syntetyk...
ryto
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 4/8/2010, 12:01
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez melvin » 2/10/2010, 07:53

lej 5100 i będzie żyć... ja od 3 sezonów latam na 5100 i wszyscy u mnie na tym latają (prócz tych co mają nowe erłany itp)
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Invi » 2/10/2010, 10:04

rossavu napisał(a):
Invinciblee napisał(a):wymieniam 2 razy na sezon.


Jak bijesz 12 tys km w ciagu sezonu... :twisted:


No właśnie o to chodzi. A 12 tys to pewnie jeszcze przekroczę ;). No i odlicz cały maj w którym moto było rozbite, a noga uszkodzona.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez limak14 » 2/10/2010, 18:00

Ja tam zawsze do mojego moto leje full syntetyka. Nie wiem dlaczego, ale tak mam. Taki schizzz :D
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Trimix » 2/10/2010, 18:32

melvin napisał(a): (prócz tych co mają nowe erłany itp)


a Oni niby na czy latają ?


Motul 300 v , lecz ta je... kontrolka się świeci uhh :twisted:
Ostatnio edytowano 2/10/2010, 18:34 przez Trimix, łącznie edytowano 1 raz
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez limak14 » 2/10/2010, 18:33

No i ja jestem wyznawcą tego konkretnego oleju :D
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez ryto » 2/10/2010, 22:59

300V to już za wysoka półka ;-) Bez przesady, nie będę brał udziału w wyścigach, fakt, przycisnę czasami, ale nie na tyle, żeby inwestować w "sportowy" olej...

5100 lub 7100 mi wystarcz. Tylko właśnie który ;-)
Cóż, sam nie wiem. Pewnie podjadę do mechanika w tygodniu i zobaczę, co on mi poradzi...
ryto
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 4/8/2010, 12:01
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Boguc » 3/10/2010, 19:00

pisza Ci zebyś lał 5100 to lej ;) mechanior pewnie po wie to samo :P
Avatar użytkownika
Boguc
Świeżak
 
Posty: 212
Dołączył(a): 17/4/2009, 18:43
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez limak14 » 3/10/2010, 19:02

Do tego typu moto też zalałbym raczej 5100. Aczkolwiek 7100 też dałby radę ale jednak chyba półsynetyk.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez krzysztofgs500 » 3/10/2010, 21:38

Ja do mojego gsxra 600 02 którego kupiłem w zimę zalałem 5100, stwierdziłem że silnik nie bierze oleju i na następny sezon zaleje 7100. Jeżeli nie bierze oleju lejcie syntetyki, wydłużycie tym życie silnika.
krzysztofgs500
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 16/1/2010, 21:59

Postprzez ryto » 4/10/2010, 11:55

Dziękuję wszystkim za pomoc...
Co prawda mam jeszcze wątpliwości, ale polecam wszystkim ten artykuł (link podany przed internautę na innym forum):
http://www.gae.pl/temp/oleje.pdf

Nie wiem, na ile można temu ufać, ale nie sądzę, żeby autor zadał sobie tyle trudu i "nakłamał". A artykuł generalnie obala mit o rozszczelnieniu silnika po przesiadce z półsyntetyka na ful syntetyk... (rozdzial 5). Tłumaczy również dlaczego pełen syntetyk jest "lepszy" od pozostałych... Oraz porusza najważniejsze kwestie związane z jakością olejów...
Odniosłem tylko wrażenie, że strasznie reklamowany jest jeden z producentów olejów ;-)

Jeżeli nie bierze oleju lejcie syntetyki, wydłużycie tym życie silnika.

Po przeczytaniu tego artykułu to wydaje się jak najbardziej na miejscu!

Pozdrawiam i polecam lekturę...[/quote]
ryto
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 4/8/2010, 12:01
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mart_ » 12/10/2010, 13:14

Hejka

Podpinam sie pod temta

Co wlac do FZ1 z 2006 ???
Moto ma 8.5k przebiegu , ostatni wlasciciel nie wie co bylo zalewane. Na tym oleju bylo zrobione ok 4k tylko ,ze w dwa lata.

Zastanawiam sie pomiedzy 5100 a 7100 .

Nie chce narobic bigosu , jak myslicie co bedzie lepsze w takim przypadku , full czy polsyntetyk ???
mart_
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 7/1/2010, 16:21
Lokalizacja: krk/irl

Postprzez sebasbox » 12/10/2010, 13:50

stary nad czym Ty się zastanawiasz, lej full syntetic
sebasbox
Świeżak
 
Posty: 382
Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07

Postprzez henio12323 » 12/10/2010, 16:15

dzisiaj bylem w serwisie oficjalnym np ktma. i gosc kupowal olej i chcial tez kupic pół syntetyka bo mowil ze ma starszy motor i boi sie nalac syntetyka. mechanik powiedzial ze nie ma co sie martwic. ze syntetyki sa po prostu najlepsze i nie polecal mineralnego.aha i jeszcze wspomnial taka rzecz ciekawa. ze niby w serwisówkach jest napisane zeby lac 10W, i sie nie do konca zx tym zgadzał. bo 10W jest dla temp od - iluśtam do plus 40. czyli niby polskie warunki - ale kto jeździ w ujemnych temp ? (oprócz mnie oczywiscie xd ) i mowil ze do jazdy w sezonie w polsce poleca 15 W bo jest od 0 do plus 50 czyli bardziej polskie warunki. bo 10 W jest za rzadki i przy wysokich temp jest nieco za rzadki.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Raczek_6 » 15/10/2010, 14:48

To człowiek się niestety nie zna na olejach.
10W 40

http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy

10W - ten parametr wg. SAE określa lepkość w Zimę
40 - ten parametr określa lepkość po rozgrzaniu.

Po za tym jest kilka sposobów dobierania oleju silnikowego po klasyfikacji SAE.

Motocyklowe oleje o tej samej lepkości mogą być - mineralne, półsyntetyczne, syntetyczne.

Oraz oleje motocyklowe mają zupełnie inne dodatki niż samochodowe.

Osobiście uważam że w motocyklu pełen syntetyk tylko do sportów i wyczynu, a dla codziennej eksploatacji w zupełności wystarczą półsyntetyczne oleje silnikowe.

Nawet jeden z kolegów w Crossie 4T testował półsyntetyk i jego zdaniem wypadł tak samo jak niby pełen syntetyk.

Nie zawsze to co jest na opakowaniu jest prawdą - syntetyk, pół syntetyk.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez RUTRA.RD » 15/10/2010, 19:04

ja latam na syntetyku z lidla 5w/40 za 17zl za litr oczywiscie samochodowy i co i nic juz 5 tys strzelilo sprzeglo sie nie slizga :) albo nowosc oleje hydrokrakowane jak v 300 :) niby 100% syntetyk :)
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez henio12323 » 15/10/2010, 21:30

a mozesz mi zdradzic w jaki sposób testował olej ? :P bo wiesz zalanie oleju i że jedzie tak samo to nie test. test jest jak miał 2 identyczne moto zalał do jednego pół syntetyk. do drugiego syntetyk puscił na 1 tor i po 10 tys km powiedzmy otwiera silniki i wtedy widac róznice. bo zalac raz na miesiac i polatac to nie jest żaden test :P
co do oznaczen to rzeczywiscie :D
ale to nie zmienai faktu takiego że skoro mielibysmy idealny olej 0W 40 czyli w zimie przy zimnym rozruchu mamy prawie wode :D i od razu ładne smarowanie :P a na rozgrzanym silniku mamy 40stke czyli tyle samo co inne oleje. to czemu miał by ktos lac 15 W i przy chłodniejszych dniach miał za gęsty olej ? wtedy kazdy by raczej kupował 0 od razu. i w serwisówkach by podawali od 0 bo taki na zdrowy rozum wydaje sie najbardziej uniwersalny ? moze ktos to mi wyjasnic bo sie aż zamotałem :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr