Yamaha FZS 600 - świece zapłonowe gorące i zimne
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Yamaha FZS 600 - świece zapłonowe gorące i zimne
Witam,
zbliża się wymiana świec więc....
Przeglądałem ostatnio katalog części NGK i trudno dociec, które swiece są dla mojego modelu. Mam FZS 600 z 2003r, z katalogu NGK nic nie wynika. Wg serwisówki mogą być:
Specified spark plug:
Except for D, F
CR8E, CR9E (NGK) or
U24ESR-N, U27ESR-N
(DENSO)
For D, F
CR7E, CR8E, CR9E (NGK) or
U22ESR-N, U24ESR-N,
U27ESR-N (DENSO)
Nie wiem, co to znaczy to D,F, ale generalnie pochodziłem po necie i wyszło, ze CR9E (lub irydowe CR9IEX) będą ponoć najlepsze (czyżby?).
Z forum dowiedziałęm się, że ta cyferka to "ciepłota" świecy; znaczy się:
- zimne to CR9E
- gorÄ…ce to NGK CR7E
- neutralne to CR8E
I teraz moje pytanie, jak ciepłota wpływa na pracę silnika? Kiedy należy zmienić świece CR9E (czyli zimne, a te są polecane) na np. CR8E? Czy ktoś zna te zależności i może to wyjaśnic?
W zasadzie pewnie zakupię świece irydowe, wg NGK to CR9EIX lub właśnie CR8EIX?
Pozdrawiam.
zbliża się wymiana świec więc....
Przeglądałem ostatnio katalog części NGK i trudno dociec, które swiece są dla mojego modelu. Mam FZS 600 z 2003r, z katalogu NGK nic nie wynika. Wg serwisówki mogą być:
Specified spark plug:
Except for D, F
CR8E, CR9E (NGK) or
U24ESR-N, U27ESR-N
(DENSO)
For D, F
CR7E, CR8E, CR9E (NGK) or
U22ESR-N, U24ESR-N,
U27ESR-N (DENSO)
Nie wiem, co to znaczy to D,F, ale generalnie pochodziłem po necie i wyszło, ze CR9E (lub irydowe CR9IEX) będą ponoć najlepsze (czyżby?).
Z forum dowiedziałęm się, że ta cyferka to "ciepłota" świecy; znaczy się:
- zimne to CR9E
- gorÄ…ce to NGK CR7E
- neutralne to CR8E
I teraz moje pytanie, jak ciepłota wpływa na pracę silnika? Kiedy należy zmienić świece CR9E (czyli zimne, a te są polecane) na np. CR8E? Czy ktoś zna te zależności i może to wyjaśnic?
W zasadzie pewnie zakupię świece irydowe, wg NGK to CR9EIX lub właśnie CR8EIX?
Pozdrawiam.
- ryto
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 4/8/2010, 12:01
- Lokalizacja: Warszawa
ciepłota na chłopski rozum to stopnień odprowadzania ciepła danej świecy. Im zimniejsza tym jest jej to łatwiej zrobić ale bez przesady bo później przy wysokich temperaturach mogą się jaja z zapłonem robić. Ogólnie to temat dość trudny do zobrazowania w jednym poście.
Zalecane są CR9E i są "zimne" choć tak na prawdę nie zimne a właśnie "normalne" bo zimne to 10tki w nomenklaturze BGK. Bierz te CR9E lu CR9EIX jeżeli irydowe i nie bój nic
Zalecane są CR9E i są "zimne" choć tak na prawdę nie zimne a właśnie "normalne" bo zimne to 10tki w nomenklaturze BGK. Bierz te CR9E lu CR9EIX jeżeli irydowe i nie bój nic

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
http://www.larsson.pl/
D - Niemcy
F - Francja
Powinieneś szukać jakie świece powinny być stosowane w naszym klimacie.
D - Niemcy
F - Francja
Powinieneś szukać jakie świece powinny być stosowane w naszym klimacie.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Przepraszam, ze wroce do tematu a czy ktos mogl powiedziec jakie maga byc objawy zbyt cieplej swiecy ?? bo w cbr 125 mam 8 po odblokowaniu zaczela przerywac wymienilem swiece znow na 8 i dalej to samo po zimie jak byl mroz moto chodzil jak szalony teraz znow to samo ?
- kulonek01
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 26/3/2011, 11:47
mam dokładnie ten sam model Fazera, na początku śmigałem na CR8E, a od dwóch sezonów śmigam na CR9E. Mója sztuka przyjechała z CR8E z włoch i u nas też się nieżle sprawowały. Osemka się na oko lepiej oczyszcza i nie było z nimi problemów.
<a href="http://szkolnis.pl">szkolnis.pl</a>
-
Nal - Świeżak
- Posty: 408
- Dołączył(a): 13/6/2009, 14:05
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki / Warszawa
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości