Zobacz wątek - co wybrac

co wybrac

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

co wybrac

Postprzez moto zigu » 28/9/2010, 15:40

witam jestem tu nowy wiec sie najpierw przywitam: 30 lat facio zafascynowany jednosladem a teraz majacy troche grosza zeby to zrealizowac. przed nowym rokiem zamierzam zrobic prawko a co idzie za tym kupic motor, motor powinien być nowy albo roczny z małym przebiegiem do 6000tys. motor 10 miesiecy w roku bedzie mi słuzył do dojechania do pracy a w nastepne wakacje chce spedzic w siodle tzn chce jechac na południe francji w góry potem w włoskie alpy, do austri do południowych niemiec słowacja i polskie góry no i na koncy tydzien z rodzina a potem powrót do londynu(oczywiscie wszystko to z ludzmi którzy mnie tym zarazili przez opowiadanie i pokazanie matariałów z ich wypraw) na motorze bede przejezdzał 40 km dziennie wiec sie zdąze oswoic mówie tu równiez o miesiacach zimowych bo sezon tutaj sie nie konczy teraz pytanie mam dylemat pomiedzy 2 motorami a jest to kawasaki versys albo bmw 650 gs. pytanie który lepszy i oczym powinienem pamietac jezdzac na motorze nowym .. trzeba je docierac jak kiedys??
z góry dziekuje za odpowiedzi
moto zigu
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28/9/2010, 11:01
Lokalizacja: londyn


Postprzez Landryss25 » 28/9/2010, 17:09

Podałeś 2 bardzo fajne maszyny. Jeśli masz możliwość zakupu nowego to bierz nowy, zrozumiałem że motocykl ma służyć kilka lat a wiadomo nowy to nowy. Co do wyboru motocykla to skupiłbym się na pieniądzach. Wyjściowa wersja GS kosztuje 34tyś a kawasaki 28tyś (ceny za wersje bez ABS). Te 6000zł różnicy w cenie to dość sporo zwłaszcza że planujesz turystykę i motocykl trzeba będzie doposażyć w różne akcesoria. Jeśli pieniądze mają dość duże znaczenie na to który wybierzesz to bierz kawę i ją trochę ,,ubierz".

Jeśli kasa nie gra roli to bierz GS wersję 800. Niech nikogo nie zmyli że jeden to 650 a drugi to 800, w obydwu pojemność jest taka sama a zmieniona jest jedynie charakterystyka silnika. Lepszy moment obrotowy na trasie się przyda. Jest ona też trochę lepiej wyposażona.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Pat123 » 28/9/2010, 18:33

Landryss25 napisał(a):Te 6000zł różnicy w cenie to dość sporo zwłaszcza że planujesz turystykę i motocykl trzeba będzie doposażyć w różne akcesoria. Jeśli pieniądze mają dość duże znaczenie na to który wybierzesz to bierz kawę i ją trochę ,,ubierz".


Mam na to troche inny punkt zapatrywania. Do F 800 ( bo o tym mowa ) mozna dostac wiecej akcesoriow roznych firm nie tylko oryginalnych BMW. Szperajac po sezonie mozna znalesc juz moto z kuframi.

W przypadku Versus'a asortyment jest biedny i zadko mozna dostac cos uzywanego ktore/ych w przypadku BMW na ebay'u.de jest wiecej.

Kupujac BMW musisz wziasc pelna opcje czyli z ABS'em dosc ciezko sprzedaje sie go pozniej bez.



Landryss25 napisał(a):Jeśli kasa nie gra roli to bierz GS wersję 800. Niech nikogo nie zmyli że jeden to 650 a drugi to 800, w obydwu pojemność jest taka sama a zmieniona jest jedynie charakterystyka silnika. Lepszy moment obrotowy na trasie się przyda. Jest ona też trochę lepiej wyposażona.


Poprzednia formy F 650 GS ( jednocylindrowiec rotax'a jest bardzo przyjemny w prowadzeniu, wybacza wlasciwie wszystko poza zbyt niskimi obrotami na danym biegu :mrgreen: .

O ile mnie pamiec nie myli to byly produkowane do chyba zeszlego roku ( lub 2 lat wstecz ) Nowa wersja modelu mimo, ze nazywa sie F 650 GS Ma dwucylindrowy silnik o poj. 800 ccm.

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez madcap » 28/9/2010, 19:21

jeśli cię tak ciągnie do turystyki, przy wieku 30 lat, to dopiszę do twoich popozycji jeszcze dl 650 (vstrom)
najmniej z nich urodziwy, ale za to ma naprawdę sporo możliwości
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez pan_wiewiorka » 29/9/2010, 06:40

Również popieram Madcapa. Pierwsza sprawa, to motocykle te, nawet używane, są zazwyczaj w bdb stanie. Druga, jest masa akcesoriów producentów niezależnych (od kufrów, przez układy wydechowe, na szybach i handbarach kończąc). Z drugiej strony, jeśli planujesz wyprawę po Europie (Świecie), to Assistance oferowane przez Beemdablju nie jest bez znaczenia.
pan_wiewiorka
 

Postprzez moto zigu » 29/9/2010, 08:19

dziekuje za odpowiedzi . jezeli chodzi o suzuki v storm to jest ciut za duze jak dla mnie. a co do tych 2 chyba zuce moneta. :) tylko jesscze jedno pytanie mnie nurtuje odnosnie docierania motoru jest to jeszcze potrzebne w tych nowych silnikach czy juz nie jak tak na jakiej zasadzie sie to dobywa i jeszcze jedno motorem, podczas podrózy bede sie starał jezdzic jak najmniej po asfalcie co wiaze sie ze zmniana opon to oczywiste, ale czy musze jakos specjalnie dostrajac zawieszenie ?
moto zigu
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28/9/2010, 11:01
Lokalizacja: londyn

Postprzez pan_wiewiorka » 29/9/2010, 08:43

Producenci zalecają docieranie i lepiej cię tego trzymać. Choć zdania na temat docierania silników w nowych motocyklach są bardzo podzielone. Poza tym są też różne metody docierania. Tak czy siak jak kupisz nowego sprzęta, to pewnie będziesz coś na zasadzie shiftlighta, który poinformuje Cię o tym, że za chwilę przekroczysz dozwolone obroty.
pan_wiewiorka
 

Postprzez Landryss25 » 29/9/2010, 21:17

moto zigu napisał(a): podczas podrózy bede sie starał jezdzic jak najmniej po asfalcie co wiaze sie ze zmniana opon to oczywiste, ale czy musze jakos specjalnie dostrajac zawieszenie ?


Czyli odpowiednim moto dla Ciebie będzie F800 GS. Fabrycznie stoi on na kołach 21 z przodu i 17 z tyłu a 650 ma 19 i 17, ma lepsze opony i zawieszenie oraz dodatki typu osłony dłoni czy płyta chroniąca silnik. Jeśli chcesz dużo jeździć po za asfaltem to raczej Kawa odpada. Koła 17 z przodu i z tyłu oraz dużo mniejsze skoki zawieszeń pozwalają raczej na delikatną jazdę po twardych szutrach, GS potrafi sporo więcej.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr
cron