2 suw i wydech pytanie co do mocy.
Posty: 10
• Strona 1 z 1
2 suw i wydech pytanie co do mocy.
Witam mam takie co do wydechy w 2 suw bo one nie pojada bez wydechu no moze pojada ale i tak dziadowsko bo 2 suw bierze paliwo w tedy gdy spaliny sie wydala i tu jest moje pytanie ja mam wydech od cylka wszytko ok przykrecony ale on byl w 2 miejscach przecinany i potem spawany no ale te spawy nie sa tak perfekcyjne jak by z fabryki wyjechal i sa dziury i czy nie trace cos mocy przez ten przeciek bo nie mam jednego wylotu tylko tak jak y mbial z 4 stron
p.s sorki za bledy ale klawiatura sie zacina
p.s sorki za bledy ale klawiatura sie zacina
Sprzedam skutera Soprano z silnikiem hondy dio wiecej info prosze o wyslanie wiadomosci 

- Slomyr
- Świeżak
- Posty: 186
- Dołączył(a): 16/9/2009, 15:53
- Lokalizacja: Miedzyrzecze Górne
A więc tak, w 2T cały układ wydechowy powinien byc szczelny. Powodem tego jest zjawisko fizyczne które się nazywa: rezonans fali. Poczytaj troche o tym, a bedziesz wiedział. Dyfuzor w 2T jest po to aby regulował cała ilośc fal. Dzięki temu sterujesz momentem obrotowym w 2t. Radze ci dobrze pospawac, albo uciac tamten kawalek i wstawic nowy z dobrze wykonanymi spawami.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Założmy na przykład odkrec caly tlumik i jezdzij bez. I zobaczysz ze to tylko jest zludzenie twojej mocy, poniewaz silnik dostaje wysokiego momentu obrotowego i nic wiecej, a poza tym jest wieksze spalanie. ale predkosc tez sie zmieni np z 90 do 70. Wszsytko przez to ze nie ma szczelnego układu wydechowego i nie zachodzi zjawisko rezonansu fali.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
A czy katalizator w komorze rozprężnej zmniejsza moc?
Bo mam dość małą komorę(spawaną, w sensie nie do rozkręcenia), a w niej katalizator i nie wiem czy jest sens jej cięcia.
A czy np. wybebeszenie końcówki tłumika może też zwiększyć moc?
Bo mam dość małą komorę(spawaną, w sensie nie do rozkręcenia), a w niej katalizator i nie wiem czy jest sens jej cięcia.
A czy np. wybebeszenie końcówki tłumika może też zwiększyć moc?
- Marshal
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 25/8/2010, 10:40
- Lokalizacja: Mikoszewo
Najpierw wyjaśnij sobie do czego służy katalizator. Głownym jego zadaniem jest zmniejszenie toksycznych pierwiastków szkodliwych dla środowiska. Czyli katalizaotr hamuje swobodny przepływ fali, dlatego też może zmniejszyc troszeczke mocy motoru.
Wybebeszenie końcóki tłumika. Próbowałem to MTX 80 i bez skutku co do mocy silnika. Jedynie bedzie moto głosniejsze i nic poza tym, choc nie wiem jaki ty masz moto i nie wiem jak sie zachowa, sproboj to zdemontowac. Zobaczysz wtedy
Wybebeszenie końcóki tłumika. Próbowałem to MTX 80 i bez skutku co do mocy silnika. Jedynie bedzie moto głosniejsze i nic poza tym, choc nie wiem jaki ty masz moto i nie wiem jak sie zachowa, sproboj to zdemontowac. Zobaczysz wtedy
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
żadko kiedy mogą ci wykryc, no chyba że trafisz na takiego policjanta że aż szkoda gadac. Motocykl może byc zakwalifikowany kiedy jest uciążliwy dla środowiska z powodu: wydawania nadmiernego hałasu, z pojazdu wycekają różne płyny, zawartośc spalin jest nieprawidłowa. Załużmy że w książce o motocyklu pisze spalanie norma: EURO 3, a policjant Ciebie może zatrzymac w celu sprawdzenia motoru w stacji obsługi pojazdów, a będzie do dupy norma spalania i bedzie problem.
Moje zdanie jest takie, możesz jeździc bez katalizatora, napewno jest w jakiś sposób karalne, ale nie aż tak. W moim rejonie jest za dużo głobów w poplicji i nic się nie znają, zreszta kto to sie czepi? W Niemczech to miałbyś problem bo tam środowisko dla nich to rzecz najważniejsza, a do Polski ten teamt wkracza bardzo powoli...
Moje zdanie jest takie, możesz jeździc bez katalizatora, napewno jest w jakiś sposób karalne, ale nie aż tak. W moim rejonie jest za dużo głobów w poplicji i nic się nie znają, zreszta kto to sie czepi? W Niemczech to miałbyś problem bo tam środowisko dla nich to rzecz najważniejsza, a do Polski ten teamt wkracza bardzo powoli...
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
ten chód będzie taki metaliczny, ale ja tego dźwięku nie nawidze, jeszcze jak się moto bardzo powoli rozpędza ( więcej huku niż osiagów).
Opinie są podzielone co do przeróbki seryjnego wydechu. Inni mówią żeby lepiej tego nei robic, a jak już to założyc cały układ wydechowy tunningowy. Może wyjęcie tej części z wydechu tj, katalizatora, motor wpadnie ci w lepsze obroty, to wtedy wyreguluj dawke powietrza na gaźniku.
Opinie są podzielone co do przeróbki seryjnego wydechu. Inni mówią żeby lepiej tego nei robic, a jak już to założyc cały układ wydechowy tunningowy. Może wyjęcie tej części z wydechu tj, katalizatora, motor wpadnie ci w lepsze obroty, to wtedy wyreguluj dawke powietrza na gaźniku.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Ogólnie po wymianie cylindra nic więcej z nim nie robiłem. Tj. cały czas chodzi na fabrycznych częściach.
Oczywiści każde łożysko i uszczelka dokładnie sprawdzona.
Myślę, że sama regulacja dawki powietrza i paliwa dużo by dała, a wymiana gaźnika na większy to już wgl:D
Z wydechem zobaczę co da się zrobić, w razie czego będę informował:)
Oczywiści każde łożysko i uszczelka dokładnie sprawdzona.
Myślę, że sama regulacja dawki powietrza i paliwa dużo by dała, a wymiana gaźnika na większy to już wgl:D
Z wydechem zobaczę co da się zrobić, w razie czego będę informował:)
- Marshal
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 25/8/2010, 10:40
- Lokalizacja: Mikoszewo
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości