Jak brać zakręty? Pomocy!
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Jak brać zakręty? Pomocy!
Witam być może juz jest taki temat lecz mam pytanie jak brac zakręty np.
z przyspieszeniem czy na luzie albo na równych obrotach??
Prosze o pomoc gdyż niedawno o włos nie zaliczyłem szlifu;/
z przyspieszeniem czy na luzie albo na równych obrotach??
Prosze o pomoc gdyż niedawno o włos nie zaliczyłem szlifu;/
Zapierdlać trzeba!:D
- marcintzr
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 26/7/2010, 14:30
motocyklista doskonały w sklepie jest do nabycia
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Również polecam książkę "Motocyklista doskonały". W rozdziale 2 jest wszystko ładnie opisane. Odnośnie Twojego pytania (w ogromnym skrócie) należy odpowiednio dohamować przed zakrętem, pochylić moto i zakręt pokonywać delikatnie dodając gazu (z uwagi na lepsze rozłożenie masy, geometrię moto i budowę samych opon). Pozdro
- ZICOq
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 28/6/2010, 10:58
ZICOq napisał(a):Odnośnie Twojego pytania (w ogromnym skrócie) należy odpowiednio dohamować przed zakrętem
1. Dlaczego dohamowac ?
ZICOq napisał(a):delikatnie dodając gazu (z uwagi na lepsze rozłożenie masy, geometrię moto i budowę samych opon).
Radzilbym sam poczytac ze zrozumieniem bo poprzez pisanie nazwijmy to takich dyrdymalow mozesz kogos do grobu doprowadzic !
To poprzez dodawanie gazu geometria motocykla i budowa samych opon bedzie lepsza / inna / zmieni sie cos ? Zechcesz sie wypowiedziec jak zmieni sie rozlozenie masy i co to da ?

Ostatnio edytowano 20/9/2010, 09:56 przez Pat123, łącznie edytowano 1 raz
- Pat123
- Świeżak
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11
Nie chce mi się fatygować, bo pan_wiewiórka wszystko już wyjaśnił tak jak Bóg przykazał.
Aha, rozwinę jeszcze tylko kwestię dodawania gazu w zakręcie. Zaokrąglony profil opony motocykla powoduje, że powierzchnia styku opony z asfaltem w złożeniu przesuwa się w bok. Średnica opony jest mniejsza na bokach niż po środku, dlatego też niejako kompensuje się to poprzez dodanie gazu, by teoretycznie utrzymać tę samą prędkość co przed złożeniem motocykla.

Aha, rozwinę jeszcze tylko kwestię dodawania gazu w zakręcie. Zaokrąglony profil opony motocykla powoduje, że powierzchnia styku opony z asfaltem w złożeniu przesuwa się w bok. Średnica opony jest mniejsza na bokach niż po środku, dlatego też niejako kompensuje się to poprzez dodanie gazu, by teoretycznie utrzymać tę samą prędkość co przed złożeniem motocykla.
- ZICOq
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 28/6/2010, 10:58
Mam pytanie jako mało doświadczony. Czy błędem jest redukowanie biegu podczas skręcania i walenie w gaz zanim się z niego wyjdzie na tym mniejszym ? Nie wiem czy zrozumiale napisałem
Może przedstawię to tak:
1. Wjeżdżam w zakręt i dohamowuję (mam jakiś strach przed zakrętami, może wina tego że moto wysoko środek ciężkości ma).
2. Hamuje do tych 40-50
3. W połowie zakrętu redukuję z np. 4 do 3
4. W tym momencie gdy bieg zmieniÄ™ dajÄ™ w rurÄ™.

Może przedstawię to tak:
1. Wjeżdżam w zakręt i dohamowuję (mam jakiś strach przed zakrętami, może wina tego że moto wysoko środek ciężkości ma).
2. Hamuje do tych 40-50
3. W połowie zakrętu redukuję z np. 4 do 3
4. W tym momencie gdy bieg zmieniÄ™ dajÄ™ w rurÄ™.
- Bezem
- Świeżak
- Posty: 63
- Dołączył(a): 19/9/2010, 13:15
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość