Zobacz wątek - Jak brać zakręty? Pomocy!
NAS Analytics TAG

Jak brać zakręty? Pomocy!

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Jak brać zakręty? Pomocy!

Postprzez marcintzr » 19/9/2010, 20:06

Witam być może juz jest taki temat lecz mam pytanie jak brac zakręty np.
z przyspieszeniem czy na luzie albo na równych obrotach??
Prosze o pomoc gdyż niedawno o włos nie zaliczyłem szlifu;/
Zapierdlać trzeba!:D
marcintzr
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 26/7/2010, 14:30


Postprzez madcap » 19/9/2010, 20:23

motocyklista doskonały w sklepie jest do nabycia
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez ZICOq » 19/9/2010, 20:25

Również polecam książkę "Motocyklista doskonały". W rozdziale 2 jest wszystko ładnie opisane. Odnośnie Twojego pytania (w ogromnym skrócie) należy odpowiednio dohamować przed zakrętem, pochylić moto i zakręt pokonywać delikatnie dodając gazu (z uwagi na lepsze rozłożenie masy, geometrię moto i budowę samych opon). Pozdro
ZICOq
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 28/6/2010, 10:58

Postprzez rossavu » 19/9/2010, 21:03

A na jakim moto latasz?
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez arktan » 19/9/2010, 21:35

mniemajmy, ze yamahą tzr :D
arktan
Bywalec
 
Posty: 630
Dołączył(a): 31/8/2008, 18:30
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez abc » 19/9/2010, 22:27

Yamaha tzr + szerokosc opon (a moze i typ, wiek oponek) + wpis w stopce autora - zadne rady nie pomoga :lol:
abc
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 11/11/2008, 20:58

Postprzez Pat123 » 19/9/2010, 22:48

ZICOq napisał(a):Odnośnie Twojego pytania (w ogromnym skrócie) należy odpowiednio dohamować przed zakrętem


1. Dlaczego dohamowac ?

ZICOq napisał(a):delikatnie dodając gazu (z uwagi na lepsze rozłożenie masy, geometrię moto i budowę samych opon).


Radzilbym sam poczytac ze zrozumieniem bo poprzez pisanie nazwijmy to takich dyrdymalow mozesz kogos do grobu doprowadzic !

To poprzez dodawanie gazu geometria motocykla i budowa samych opon bedzie lepsza / inna / zmieni sie cos ? Zechcesz sie wypowiedziec jak zmieni sie rozlozenie masy i co to da ? :wink:
Ostatnio edytowano 20/9/2010, 09:56 przez Pat123, łącznie edytowano 1 raz
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez pan_wiewiorka » 20/9/2010, 09:00

Pat123 napisał(a):1. Dlaczego dohamowac ?

Wychodzimy z założenia, że jedziesz maksymalną prędkością do początku winkla. Najczęściej jest tak, że trzeba dohamować. Oczywiście zdarza się tak, że nie jest to konieczne. Jeśli masz odpowiednią prędkość można spokojnie się złożyć ale to rzadkie przypadki. Nawet na torze, który znasz już po którymś przejeździe, masz ustawione tor jazdy i prędkość na każdy winkiel, i tak dohamowujesz. Nie chodzi przeciez o samo pokonanie winkla ale o pokonanie go płynnie i szybko.

To poiprzez dodawanie gazu geometria motocykla i budowa samych opon bedzie lepsza / inna / zmieni sie cos ? Zechcesz sie wypowiedziec jak zmieni sie rozlozenie masy i co to da ? :wink:

W momencie kiedy dodajesz gazu zmienia się rozłożenie masy oraz środka ciężkości ponieważ przód idzie w górę a tył jest dociążany. Poprzez nachylenie dodatkowo zmienia się niejako geometria (nie mówimy tutaj o geometrii ramy) i zaczyna działać siła odśrodkowa.
pan_wiewiorka
 

Postprzez Pat123 » 20/9/2010, 09:56

Fajnie, ze zadales sobie trud odpisania na moje pytania. Moj blad, ze nie napisalem, ze prosze o odpowiedz tylko i wylacznie ZICOq.

Dlatego poczekam, moze sie pofatyguje, kto wie.

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez pan_wiewiorka » 20/9/2010, 10:00

Pat123 napisał(a):Fajnie, ze zadales sobie trud odpisania na moje pytania. Moj blad, ze nie napisalem, ze prosze o odpowiedz tylko i wylacznie ZICOq.

Dlatego poczekam, moze sie pofatyguje, kto wie.

:wink:

To jest forum. Piszesz "publicznie" a nie na PW, to odpowiadam :roll:
pan_wiewiorka
 

Postprzez ZICOq » 20/9/2010, 10:07

Nie chce mi się fatygować, bo pan_wiewiórka wszystko już wyjaśnił tak jak Bóg przykazał. :wink:

Aha, rozwinę jeszcze tylko kwestię dodawania gazu w zakręcie. Zaokrąglony profil opony motocykla powoduje, że powierzchnia styku opony z asfaltem w złożeniu przesuwa się w bok. Średnica opony jest mniejsza na bokach niż po środku, dlatego też niejako kompensuje się to poprzez dodanie gazu, by teoretycznie utrzymać tę samą prędkość co przed złożeniem motocykla.
ZICOq
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 28/6/2010, 10:58

Postprzez Bezem » 20/9/2010, 11:12

Mam pytanie jako mało doświadczony. Czy błędem jest redukowanie biegu podczas skręcania i walenie w gaz zanim się z niego wyjdzie na tym mniejszym ? Nie wiem czy zrozumiale napisałem :)

Może przedstawię to tak:
1. Wjeżdżam w zakręt i dohamowuję (mam jakiś strach przed zakrętami, może wina tego że moto wysoko środek ciężkości ma).
2. Hamuje do tych 40-50
3. W połowie zakrętu redukuję z np. 4 do 3
4. W tym momencie gdy bieg zmienię daję w rurę.
Bezem
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19/9/2010, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pan_wiewiorka » 20/9/2010, 11:47

Bezem napisał(a):3. W połowie zakrętu redukuję z np. 4 do 3

Zrób tak przy prędkości 120 km/h to pójdziesz do Bozi.

Wejdź w winkiel z już zredukowanym biegiem i stopniowo odkręcaj. Jak masz elastyczny silnik, to lepiej już wejdź z wyższym biegiem (ale wiesz, nie 40 km/h z zapiętą szóstką).
pan_wiewiorka
 

Postprzez Leg1oN » 20/9/2010, 12:42

temat wielokrotnie poruszany.. opisywany.. nie trzeba nawet szukac.. tematy pokrewne znajduja sie nawet na pierwszej stronie tego dzialu..
zamykam
Avatar użytkownika
Leg1oN
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2531
Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań



Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr