Turystyk vs Enduro
Posty: 34
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Turystyk vs Enduro
Witam mam problem niedawno pisałem kilka tematów lecz dalej mnie to gnębi, moje wymagania są zróżnicowane
-lubię jeździć po lasach (lekki teren)
-po asfalcie (dłuższe wycieczki)
i tu problem jaki motocykl i jak pogodzić takie zainteresowania. Najważniejsze dla mnie jest ekonomiczność i bezawaryjność ponieważ wracam ze szkoły koło 18 i będę miał mało czasu na naprawę. Chciałbym aby motocykl był w miarę mocny aby mi się nie znudził po miesiącu, a także dość wygodny (na weekendowe wycieczki z kobietą). Wolałbym aby motocykl miał pojemność 400+ ponieważ będę go mniej męczył niż 250. Na ten cel mam do wydania około 5 tyś nie licząc ubioru na to osobno i bardzo podobają mi się motory z silnikiem V ale rzędówka też fajna.
Na tÄ… chwilÄ™ podobajÄ… mi siÄ™ takie modele jak:
- Honda nx Dominator ( ale chłodzenie powietrzem więc na korki się nie nada za bardzo)
-Suzuki SV 650 ( ale na dobry egzemplarz za mało funduszy)
-Honda NTV 650 (ale ta bez kufrów)
-Husqvarna TE 600 (lecz to czyste enduro)
-Honda Transalp 600 (to mi najbardziej odpowiada)
-Suzuki dr 650 (fajna maszynka i tak samo jak poprzednia (tylko z tą całościową czachą))
Prosił bym o doradzenie ewentualnie zaproponować jaki motocykl jeszcze mógłbym obejrzeć (tylko nie np. GS500 GPZ i inne tym podobne które są polecane na początek).
-lubię jeździć po lasach (lekki teren)
-po asfalcie (dłuższe wycieczki)
i tu problem jaki motocykl i jak pogodzić takie zainteresowania. Najważniejsze dla mnie jest ekonomiczność i bezawaryjność ponieważ wracam ze szkoły koło 18 i będę miał mało czasu na naprawę. Chciałbym aby motocykl był w miarę mocny aby mi się nie znudził po miesiącu, a także dość wygodny (na weekendowe wycieczki z kobietą). Wolałbym aby motocykl miał pojemność 400+ ponieważ będę go mniej męczył niż 250. Na ten cel mam do wydania około 5 tyś nie licząc ubioru na to osobno i bardzo podobają mi się motory z silnikiem V ale rzędówka też fajna.
Na tÄ… chwilÄ™ podobajÄ… mi siÄ™ takie modele jak:
- Honda nx Dominator ( ale chłodzenie powietrzem więc na korki się nie nada za bardzo)
-Suzuki SV 650 ( ale na dobry egzemplarz za mało funduszy)
-Honda NTV 650 (ale ta bez kufrów)
-Husqvarna TE 600 (lecz to czyste enduro)
-Honda Transalp 600 (to mi najbardziej odpowiada)
-Suzuki dr 650 (fajna maszynka i tak samo jak poprzednia (tylko z tą całościową czachą))
Prosił bym o doradzenie ewentualnie zaproponować jaki motocykl jeszcze mógłbym obejrzeć (tylko nie np. GS500 GPZ i inne tym podobne które są polecane na początek).
- Medolowil
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 4/9/2010, 19:35
Spory dylemat masz chłopie. Bardzo ciężko połączyć asfalt z terenem i dodać do tego pasażera.
Husqę TE 610 odpuść- za mało tego i gdy robiłem o nich rozeznanie, to byłem przerażony dostępem do części.
SVka w teren to pomyłka, no i kasy ni ma.
NTV- na szosę i turystykę dalszą jak najbardziej, w las już nie.
Trampek to bardzo dobry pomysł, jeżeli chcesz jeździć turystycznie z pasażerem i czasem zapuścić się w lekkie krzaki. Polecam forum trampka.
DR 650, to taki bardziej terenowy trampek- też nie do zarąbania, ale ciężko pojechać tym we 2. dalej niż 50 km. Jakkolwiek w teren o wiele fajniejsze niż trampek- różnica 40 kg w wadze robi różnicę. Szukaj wersji SE, RSE - miały owiewki.
Dominator też ciekawy pomysł, ja bym się nie bał tego silnika chłodzonego powietrzem- w korku zawsze jakoś tam jedziesz, będzie dobrze. Postawiłbym Domiego pomiędzy trampkiem a DRką jeżeli idzie o jazdę z pasażerem i w terenie.
Do listy możesz dołożyć DR 750/800 BIG oraz Yamahę Tenere, ewentualnie, z dużą dozą ostrożności Yamahę TDM 850.
Niestety, na żadnym z tych motocykli nie poczujesz ani co to prawdziwa zabawa w terenie, ani komfortowa jazda po asfalcie z plecaczkiem. Jakkolwiek na początek, na jeden sezon są jak znalazł.
Polecam fora advrider (pl i com), forum drki, trampka, afryki twin, i tdm zone.
Husqę TE 610 odpuść- za mało tego i gdy robiłem o nich rozeznanie, to byłem przerażony dostępem do części.
SVka w teren to pomyłka, no i kasy ni ma.
NTV- na szosę i turystykę dalszą jak najbardziej, w las już nie.
Trampek to bardzo dobry pomysł, jeżeli chcesz jeździć turystycznie z pasażerem i czasem zapuścić się w lekkie krzaki. Polecam forum trampka.
DR 650, to taki bardziej terenowy trampek- też nie do zarąbania, ale ciężko pojechać tym we 2. dalej niż 50 km. Jakkolwiek w teren o wiele fajniejsze niż trampek- różnica 40 kg w wadze robi różnicę. Szukaj wersji SE, RSE - miały owiewki.
Dominator też ciekawy pomysł, ja bym się nie bał tego silnika chłodzonego powietrzem- w korku zawsze jakoś tam jedziesz, będzie dobrze. Postawiłbym Domiego pomiędzy trampkiem a DRką jeżeli idzie o jazdę z pasażerem i w terenie.
Do listy możesz dołożyć DR 750/800 BIG oraz Yamahę Tenere, ewentualnie, z dużą dozą ostrożności Yamahę TDM 850.
Niestety, na żadnym z tych motocykli nie poczujesz ani co to prawdziwa zabawa w terenie, ani komfortowa jazda po asfalcie z plecaczkiem. Jakkolwiek na początek, na jeden sezon są jak znalazł.
Polecam fora advrider (pl i com), forum drki, trampka, afryki twin, i tdm zone.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Z tych motocykli które zostały wymienione wyróżniłem tylko 2 mianowicie Honde NX dominator i Yamahe TDM 850 i tu kolejne pytanie czy na obu motocyklach da się spokojnie przejechać przez błoto (jakieś 20cm), na którym będzie wygodniej dla plecaczka, który będzie lepszy na weekendowe wypady (np pod namioty z ekipą) i który będzie lepszy (lżejszy zwrotniejszy) na leśne ścieżki.
- Medolowil
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 4/9/2010, 19:35
Do 18.00 masz szkole, to raczej sobie turystycznie nei pojezdzisz. Na weekend to juz co innego. Zaden z wymienionych nie nadaje sie wlasciwie na to co opisales.
Proponuje od razu kupic dwa rozne i po problemie. Dr 650 bylby chyba najlepszy, ale ten na las czy teren i tak bedzie za ciezki 200 kg robia swoje.

Proponuje od razu kupic dwa rozne i po problemie. Dr 650 bylby chyba najlepszy, ale ten na las czy teren i tak bedzie za ciezki 200 kg robia swoje.

- Pat123
- Świeżak
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11
Z tego co wymieniles jedynie transalp.Ewentualnie obczaj aprilie pegaso 650.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
Jak chcesz motocykl w teren, to potrzebujesz:
-niskiej masy
-prześwitu i skoku zawieszeń
-jak najmniejszej ilości plastików
-koła 21" i 18/17" z założonymi kostkami
moto w trasÄ™ i na asfalt:
-masa nie ma tak dużego znaczenia i pozwala na zwiększenie ładowności motocykla
-zawieszenie dające komfort w jeździe
-kółka raczej 19/17" i 17" z gumami na asfalt
-owiewka chroniąca przed pędem powietrza
Musisz zadać sobie takie pytania:
-ile czasu spędzę w terenie, a ile na asfalcie
-jaki to będzie teren (szutry/piachy/błoto/trawa) i jaki asfalt (drogi lokalne, gminne, czy wojewódzkie lub autostrady)- jaką prędkość chcesz na nich utrzymywać?
-jak często będziesz jeździł z plecaczkiem, jak często z kumplami pod namiot itd -> jakiego komfortu oczekujesz od motocykla
-ile bagażu chcesz ze sobą zabierać- czy potrzebujesz kufrów, czy wystarczą Ci worki
jeżeli miałbym poukładać te motocykle w kolejności od najbardziej przyjaznych do wycieczkowej jazdy po asfalcie z plecaczkiem i kuframi, do najlepiej dających sobie radę w terenie, to wyglądałoby to tak:
TDM850, Pegaso, Transalp, Tenera, Big, Dominator, DR 650
Choć Tenerę i Biga ciężko porównać do dominatora- duże różnice w masie i mocy silnika. Natomiast w cięższym terenie to tylko na DRce jakoś pośmigasz, choć też w bólach.
Najlepiej przejedź się tymi moto i znajdź to co Tobie najbardziej odpowiada.
Pamiętaj też, że jednym problemem jest wybór motocykla, natomiast potem pojawiają się zagadnienia typu- jakie gumy na niego założyć, jak ustawić zawiasy, no i wreszcie co ile czasu są czynności serwisowe jak wymiana oleju, filtra, itd. W singlach są niestety dość częste.
-niskiej masy
-prześwitu i skoku zawieszeń
-jak najmniejszej ilości plastików
-koła 21" i 18/17" z założonymi kostkami
moto w trasÄ™ i na asfalt:
-masa nie ma tak dużego znaczenia i pozwala na zwiększenie ładowności motocykla
-zawieszenie dające komfort w jeździe
-kółka raczej 19/17" i 17" z gumami na asfalt
-owiewka chroniąca przed pędem powietrza
Musisz zadać sobie takie pytania:
-ile czasu spędzę w terenie, a ile na asfalcie
-jaki to będzie teren (szutry/piachy/błoto/trawa) i jaki asfalt (drogi lokalne, gminne, czy wojewódzkie lub autostrady)- jaką prędkość chcesz na nich utrzymywać?
-jak często będziesz jeździł z plecaczkiem, jak często z kumplami pod namiot itd -> jakiego komfortu oczekujesz od motocykla
-ile bagażu chcesz ze sobą zabierać- czy potrzebujesz kufrów, czy wystarczą Ci worki
jeżeli miałbym poukładać te motocykle w kolejności od najbardziej przyjaznych do wycieczkowej jazdy po asfalcie z plecaczkiem i kuframi, do najlepiej dających sobie radę w terenie, to wyglądałoby to tak:
TDM850, Pegaso, Transalp, Tenera, Big, Dominator, DR 650
Choć Tenerę i Biga ciężko porównać do dominatora- duże różnice w masie i mocy silnika. Natomiast w cięższym terenie to tylko na DRce jakoś pośmigasz, choć też w bólach.
Najlepiej przejedź się tymi moto i znajdź to co Tobie najbardziej odpowiada.
Pamiętaj też, że jednym problemem jest wybór motocykla, natomiast potem pojawiają się zagadnienia typu- jakie gumy na niego założyć, jak ustawić zawiasy, no i wreszcie co ile czasu są czynności serwisowe jak wymiana oleju, filtra, itd. W singlach są niestety dość częste.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
W terenie raczej raz na jakiś czas (np raz na tydzień) a na asfalcie dość często (co dziennie). Jaki to będzie teren raczej trawa, szutry, piaski a błotko dość rzadko jak się zdarzy na trasie to trzeba będzie je pokonać a asfalt to raczej wszystkie oprócz autostrad. Pod namiot raczej 2/3 razy w roku a z plecaczkiem 3/4 razy w tygodniu. Komfort raczej aby nic nie bolało po dłuższej teasie. Myślę że dużo bagażu nie będę zabierał ale kufry wskazane (czasem się przydarzą jak się komuś coś sypnie na trasie).
- Medolowil
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 4/9/2010, 19:35
KLX to ta sama klasa co DRka. Co innego KLE- warto poczytać.
Jeżeli 3-4 razy w tygodniu, czyli połowę czasu będziesz jeździł z plecaczkiem, to szukałbym czegoś mocniejszego i dającego komfort jazdy po asfalcie- wybór między TDMą, trampkiem i pegaso/f650. Poczytaj rozważania na advrider - jest sporo tego typu pytań.
Jeżeli 3-4 razy w tygodniu, czyli połowę czasu będziesz jeździł z plecaczkiem, to szukałbym czegoś mocniejszego i dającego komfort jazdy po asfalcie- wybór między TDMą, trampkiem i pegaso/f650. Poczytaj rozważania na advrider - jest sporo tego typu pytań.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
No tak, polecacie motocykle ktore maja powiezdmy od 60 - ciu pare KM wzwyz a zapominacie o tym, ze kolega jest poczatkujacym !
O ile na asfalt polowa proponowanych sprzetow przejdzie w tloku to w terenie nie przejdzie zaden z wymienionych ! Kumpel zafundowal sobie " mala " Tenere waga cos powyzej 200 kg i sprzedal ja szybciej niz kupil. Dlaczego ? Dlatego, ze silowo sie dal rady. O ile na Trans Alp, Tenere, Pegaso, TDM ( smiech miesiaca ) czy nawef F 650 GS da sie bezproblemowo zjechac na polna droge i pokonac jakis pagorek to przy pierwszym manewrowaniu w terenie swierzak zalica glebe !

O ile na asfalt polowa proponowanych sprzetow przejdzie w tloku to w terenie nie przejdzie zaden z wymienionych ! Kumpel zafundowal sobie " mala " Tenere waga cos powyzej 200 kg i sprzedal ja szybciej niz kupil. Dlaczego ? Dlatego, ze silowo sie dal rady. O ile na Trans Alp, Tenere, Pegaso, TDM ( smiech miesiaca ) czy nawef F 650 GS da sie bezproblemowo zjechac na polna droge i pokonac jakis pagorek to przy pierwszym manewrowaniu w terenie swierzak zalica glebe !

- Pat123
- Świeżak
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11
Początkującym jestem to fakt ale jeździłem trochę na podobnych sprzętach i chyba najlepszym rozwiązaniem mojego problemu będzie zakup Transalpa bo silnik V i powinien dobrze ciągnąć od dołu a to w motocyklach lubię, jak nie będzie dawał rady w terenie to nie będę go katował i sobie odpuszczę. A może pomyśleć muszę nad jakimś fajnym turystykiem typu bandit bo kumple nie mają sprzętów przystosowanych do jazdy po lekkim terenie. I znów muszę pomyśleć nad swoim wyborem, co możecie mi zaproponować (oprócz GPZ, GS, ER5 bo jest ich za dużo w mojej okolicy) do jazdy po szutrach i drogach utwardzonych nie asfaltowych i oczywiście asfalcie. Motocykl najlepiej jak by nie przekroczył 5 tyś zł bo akurat tyle mam na taki wydatek i aby to był turystyk lub naked.
- Medolowil
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 4/9/2010, 19:35
poza trampkiem nic lepszego chyba nie znajdziesz do takiej turystyki,bynajmiej w tej kasie.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
No cóż, nikt nie mówi że będzie lekko, choć z tego co zrozumiałem to idzie głównie o jazdę szutrową, jakkolwiek gleba w terenie przy manewrowaniu w 90% przypadków jest niczym wobec tego samego na asfalcie.
Co do śmiechu z TDMy polecam advrider- goście potrafią ją nieźle ogarnąć, co więcej wersja 3VD była chyba najbardziej nastawiona na teren w porównaniu do kolejnych odsłon -4TX i 5PS.
Waga- 10kg więcej niż trampek, ale moc dostateczna do komfortowej turystyki z pasażerem.
Ad Medolowil- po wszystkim da się motocyklem przejechać- kwestia 1.jeźdźca 2.opon 3.sensu takiej operacji.
Zastanów się po czym w jakich proporcjach będziesz jeździł, w jakim odsetku przypadków z pasażerem, jakie osiągi są Ci potrzebne na asfalcie- jak określisz warunki brzegowe to może coś sensownego da się polecić.
Co do śmiechu z TDMy polecam advrider- goście potrafią ją nieźle ogarnąć, co więcej wersja 3VD była chyba najbardziej nastawiona na teren w porównaniu do kolejnych odsłon -4TX i 5PS.
Waga- 10kg więcej niż trampek, ale moc dostateczna do komfortowej turystyki z pasażerem.
Ad Medolowil- po wszystkim da się motocyklem przejechać- kwestia 1.jeźdźca 2.opon 3.sensu takiej operacji.
Zastanów się po czym w jakich proporcjach będziesz jeździł, w jakim odsetku przypadków z pasażerem, jakie osiągi są Ci potrzebne na asfalcie- jak określisz warunki brzegowe to może coś sensownego da się polecić.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Z pasażerem jakieś 5% a osiągi na asfalcie koło 160 by się przydały bo jak zaśpię do szkoły to będę musiał się spieszyć trochę i wolał bym aby motocykl był dość łatwy w utrzymaniu powyżej 100km\h i w teren taki typowy nie będę wjeżdżał tylko takie typowe szutrowe drogi nic poważniejszego i czasem trawa.
- Medolowil
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 4/9/2010, 19:35
Posty: 34
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości