Zmiana biegów w motocyklu pytanie.
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Zmiana biegów w motocyklu pytanie.
Siema nie mam jeszcze motocykla i chcialbym sie dowiedziec jak sie zmienia biegi w jakimkolwiek?
Czy to jest tak ze ta stopke od biegów sie daje na maxa do góry żeby dac wyzszy bieg o jeden, i zeby dac nastepny to trzeba dac spowrotem na dół i dopiero mozna do góry na max? czy trzeba tak lekko zeby byla dwójka i nawet mozna od razu na sama góre co wrzuci 6? jak to jest
Czy to jest tak ze ta stopke od biegów sie daje na maxa do góry żeby dac wyzszy bieg o jeden, i zeby dac nastepny to trzeba dac spowrotem na dół i dopiero mozna do góry na max? czy trzeba tak lekko zeby byla dwójka i nawet mozna od razu na sama góre co wrzuci 6? jak to jest
Niedlugo kupie motor
- kankuro
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 19/7/2010, 18:44
- Lokalizacja: zewszÄ…d
wsiadasz na motocykl, powiedzmy, że masz już luz (bieg neutralny), wciskasz sprzęgło i lewym butem dźwignię w dół na maxa i wskoczyła jedynka
jak chcesz dwójkę to podobnie, ale dźwignię na maxa w górę, jak chcesz trójkę to znowu na maxa w górę (ona sama powraca na środek), a redukcja to dźwignia na maxa w dół.
A jak chcesz luz to delikatnie w dół lub w górę tzn. do połowy tak i kontrolka się zaświeci (N)
idź na kurs
biegi masz tak:
5
4
3
2
neutralny
1
i dźwignia, albo w dół z piątki do jedynki, albo w górę z jedynki do piątki i tak dalej (tylko nie rób tak, że masz jedynkę, ruszasz i wrzucisz od razu dwa biegi (2x w górę) bo ci pewnie zgaśnie, po każdym biegu daj gazu troszkę, wystarczy sekunda)
jak chcesz dwójkę to podobnie, ale dźwignię na maxa w górę, jak chcesz trójkę to znowu na maxa w górę (ona sama powraca na środek), a redukcja to dźwignia na maxa w dół.
A jak chcesz luz to delikatnie w dół lub w górę tzn. do połowy tak i kontrolka się zaświeci (N)
idź na kurs
biegi masz tak:
5
4
3
2
neutralny
1
i dźwignia, albo w dół z piątki do jedynki, albo w górę z jedynki do piątki i tak dalej (tylko nie rób tak, że masz jedynkę, ruszasz i wrzucisz od razu dwa biegi (2x w górę) bo ci pewnie zgaśnie, po każdym biegu daj gazu troszkę, wystarczy sekunda)
- dark_messiah
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 7/9/2010, 13:55
Najlepiej niech Ci to jakiś kumpel wytłumaczy i nauczy na swoim simsonie... W necie to i tak nie załapiesz i będziesz co raz to o co innego pytał. Ja się nauczyłem w 30s, jakoś podświadomie zmienialem biegi w jeździe, a po 5 min zmiana zajmowała mi mniej niż 0,5 s 

GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
btw. jak pierwszy raz na coś wsiądziesz to rusz pierwszy raz bez gazu, na samym sprzęgle, pojedź sobie kawałek i zatrzymaj się, najlepiej tylnym hamulcem (chodzi o to żebyś gazu za dużo nie dał i później panikował, że pierwszy raz na moto i nie wiesz co robić i wtedy w panice wciskasz ręką na maxa przedni hamulec, do tego skręcasz kierownicę i gleba) xD
naucz też się skręcać, na początek szeroko i tak coraz ciaśniej, a później pobaw się biegami, w sumie ogarniesz je bez problemu błyskawicznie (no może przy redukcji się zdziwisz dlaczego ci "nagle" zwolnił dość mocno).
Ruszanie pod górkę też wyczaisz sam, pewnie nawet jak pierwszy raz będziesz ruszał to ruszysz (noga na hamulec, gaz, sprzęgło i zwalniasz hamulec i jedziesz).
Kierunkowskazy, nie zapominaj ich wyłączać.
Na skrzyżowaniach jak skręcasz itd to zwolnij PRZED skrzyżowaniem.
naucz też się skręcać, na początek szeroko i tak coraz ciaśniej, a później pobaw się biegami, w sumie ogarniesz je bez problemu błyskawicznie (no może przy redukcji się zdziwisz dlaczego ci "nagle" zwolnił dość mocno).
Ruszanie pod górkę też wyczaisz sam, pewnie nawet jak pierwszy raz będziesz ruszał to ruszysz (noga na hamulec, gaz, sprzęgło i zwalniasz hamulec i jedziesz).
Kierunkowskazy, nie zapominaj ich wyłączać.
Na skrzyżowaniach jak skręcasz itd to zwolnij PRZED skrzyżowaniem.
- dark_messiah
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 7/9/2010, 13:55
dark_messiah napisał(a):wsiadasz na motocykl, powiedzmy, że masz już luz (bieg neutralny), wciskasz sprzęgło i lewym butem dźwignię w dół na maxa i wskoczyła jedynka
jak chcesz dwójkę to podobnie, ale dźwignię na maxa w górę, jak chcesz trójkę to znowu na maxa w górę (ona sama powraca na środek), a redukcja to dźwignia na maxa w dół.
A jak chcesz luz to delikatnie w dół lub w górę tzn. do połowy tak i kontrolka się zaświeci (N)
idź na kurs
biegi masz tak:
5
4
3
2
neutralny
1
i dźwignia, albo w dół z piątki do jedynki, albo w górę z jedynki do piątki i tak dalej (tylko nie rób tak, że masz jedynkę, ruszasz i wrzucisz od razu dwa biegi (2x w górę) bo ci pewnie zgaśnie, po każdym biegu daj gazu troszkę, wystarczy sekunda)
dzieki wlasnie taka odpowiedz szukalem, ze jak bieg zmienic to trzeba na MAX dać
Niedlugo kupie motor
- kankuro
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 19/7/2010, 18:44
- Lokalizacja: zewszÄ…d
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości