Zobacz wątek - Honda VTR - na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Honda VTR - na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Honda VTR - na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Postprzez Tomboss » 13/9/2010, 17:25

Panowie, noszę się z zamiarem kupna Hondy VTR od roku 2003. Na co należy zwrócić szczególna uwagę przy zakupie tego motocykla?
Tomboss
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 31/8/2008, 17:50


Postprzez arktan » 13/9/2010, 20:03

zacytuje z innego forum.

,, Na co patrzec przy kupnie motocykla

Latarka i ogólna wiedza o modelu !!!
Czy silnik zimny !!!

1. Ogólne sprawdzenie stanu wizualnego(czystość wycieki)
2. Symetryczność elementów stronami (lusterka plastiki podnóżki tarcze hamulcowe) Czy jedna strona nie jest nowa
3. Stan dźwigni hamulca sprzegła ciężarków kierownicy
4. stan dekli silnika tłumika
5. spasowanie poszczególnych elementów owiewek
6. czy śruby nie są porozwieracne pod wyścigi
7. czy nie ma śladów gumy na tylnim błotniku od wewnątrz od palenia opon
8. Sprawdzanie działania amortyzatora przód/tył (bez luzów przód/tył widelca na centralnej nóżce, czy obraca się płynnie lewo prawo)
9. zawieszenie przód – kilka rayz nacisnąc, zobaczyć czy nie ma rys, wycieków, rdzy, czy działa cicho
10. Hamulce – działanie poszczególnych układów(bez pisków płynna praca klamki, odbijanie, kolor płynu)
11. czy przy obrocie koła czy szorują klocki
12. przy zaciśnietym hamulcu czy siada zawieszenie
13. stan klocków (grubość) stan tarcz(luzy wyżłobienia)
14. wycieki na zaciskach
15. ustawienia linki sprzęgła (wbić 1 i na wciśniętej klamca potoczyc Moto powinien jechac jak na luzie)
16. praca klamki i linki czy płynna
17. stan zbiornika paliwa, czy nie ma rdzy w środku, czy metalowy czy plastik
18. kolor paliwa
19. siedzenie- stan obicia, czy nie nasiąknięte wodą, kluczyk do stacyjki czy pasuje, czy niewysiedziane
20. opony – stan opon, produkcja opon
21. działanie kontrolek klaksonu świateł (krótkich, długich, hamulce, pozycji, podświetlenie tablicy)
22. działanie stacyjki, blokada kierownicy
23. działanie czujnika biegu jałowego – czy gaśnie silnik
24. stan akumulatora – jak odpala
25. przygasanie świateł w zależności od obrotów
26. koła – uszkodzenia boczne felg (przód/tył, lewo/prawo)
27. działanie licznika km, obrotomierza, prędkościomierza
28. łańcuch – naciąg na całej długości, odciągnąć na tylniej zębatce (max do połowy zeba zębatki) czy krecą się rolki
29. zęby na zębatkach czy symetryczne
30. stan oleju, kiedy wymieniany, jaka marka/rodzaj, kolor
31. stan chłodnicy, cieczy, wentylatora, stan i kolor płynu
32. sprawdzić czy nie kopci po odpaleniu
33. sprawdzić VIN i nr silnika


Ja miałem taka checkliste oglądajć sprzety Wiekszośc sprzedających było pod wrazeniem przygotowania i nawet nie wciskali mi żadnego kitu

"
Prosz.
arktan
Bywalec
 
Posty: 630
Dołączył(a): 31/8/2008, 18:30
Lokalizacja: Kluczbork

Re: Honda VTR - na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Postprzez lukasino » 16/9/2010, 11:54

Tomboss napisał(a):Panowie, noszę się z zamiarem kupna Hondy VTR od roku 2003. Na co należy zwrócić szczególna uwagę przy zakupie tego motocykla?


Mam VTR :) w tych modelach padają regulatory napięcia z przegrzania i napinacze są głośne (nie przerażaj się tym, wymiana nie jest taka kosztowna). Oprócz tego wszystkiego co już arktan napisał sprawdź łożysko główki ramy, sprzęt można niechcący na koło postawić, ale zużyte łożysko=częste gumowanie tylni cylinder ostro w tyłek wtedy dostaje. Ostatnio z czech wracałem z kolegami z forum mają VTR z oryginalną kierownicą i narzekają na bóle ramion i nadgarstków ja mam turystyczną i takich problemów nie mam. Silnik raczej niezniszczalny i pamiętaj że wszystkie stacje benzynowe Twoje :D to nie żart
Avatar użytkownika
lukasino
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 11/5/2010, 20:33
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Postprzez Raczek_6 » 17/9/2010, 22:15

Model od 2001 z nowym zegarem ma już większy o 3-4 litry zbiornik paliwa.
Dzięki czemu przejeżdża się więcej km do zapalenia kontrolki rezerwy.

Pierwsze modele miały problem z napinaczami, w modelu od 2001 wymianę napinaczy zaleca się co 30kkm.

Po za tym całkiem sympatyczny motocykl.

Na temat VTR sporo jest na:
http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=412
od użytkowników i nie tylko.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Kohelet » 18/9/2010, 19:42

O który model chodzi?
V rulez.
Avatar użytkownika
Kohelet
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 27/4/2010, 08:32
Lokalizacja: SP1 / wrocek



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr