smar miedziany ???
Posty: 7
• Strona 1 z 1
smar miedziany ???
witam!
mam pytanie co do smaru miedzianego... co sądzicie o nim i czy jakiś konkretny polecacie?... mam nie za nowy sprzęt więc co za tym idzie odkręcenie śrubek nieraz graniczy z cudem a po użyciu tego specyfiku następnym powinno być chyba lepiej
...
mam pytanie co do smaru miedzianego... co sądzicie o nim i czy jakiś konkretny polecacie?... mam nie za nowy sprzęt więc co za tym idzie odkręcenie śrubek nieraz graniczy z cudem a po użyciu tego specyfiku następnym powinno być chyba lepiej

CR 250 / '96
- kamol_lubin
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 5/7/2010, 07:23
ja piersze słyszę;d
ale nie można dawac smaru na srubki gdyż będą się odkręcały od wibracji
polecam takie cudo jak anticorid lub wd40
ale nie można dawac smaru na srubki gdyż będą się odkręcały od wibracji
polecam takie cudo jak anticorid lub wd40

Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
a nie lepiej kupic klej do gwintów ?
wtedy nie trzeba mocno dokrecac np plastików a ni jak sie nie odkreca. kluczem wystarczy zerwac klej i dalej łądnie idzie.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
chyba nie tak do końca... bo jak się śruba zapiecze np: od ciężkiego koła (miałem tak w swoim pikupie) to ledwo ją odkręciliśmy specjalnym mocnym pneumatykiem nie chcę myśleć jakbym miał jeszcze dołożyć kilka Nm do zerwania kleju... ,to już chyba by stal nie wytrzymała
... a po wysmarowaniu smarem miedzianym nawet po dłuższym czasie i pracy w ciężkim terenie śruby w kołach ładnie się odkręciły... ale nie puszczały same tylko fajnie były wysmarowane a smar się nie wypłukał i nie "zapiekł"... stąd moje przemyślenia że może niektóre śruby w moto by "liznął" a co do kleju to fakty fajny patent z plastikami... kupuję... dzięki. 


CR 250 / '96
- kamol_lubin
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 5/7/2010, 07:23
Pasta miedziana świetnie sprawdza się w przypadku tłoczków w zaciskach hamulcowych. Smaruje i zabezpiecza je przed syfem. Bardzo często stosowana w motocyklach off-roadowych. W zasadzie, to wszyscy posiadacze takich sprzętów powinni tą czynność wykonać przy każdej, lub co drugiej wymianie klocków (z racji na wyjątkowo ekstremalne warunki w jakich pracują)
Co do kleju, to jest on dobry również przy skręcaniu elementów ze stopów aluminium. Nawet przy niewielkiej sile dokręcenia scala kartery silnika i przeciwdziała drganiom. Być może ktoś z Was spotkał się z efektem "betonowania" śrub w aluminiowych korpusach i wie czym to grozi - z reguły zerwaniem śruby, tudzież gwintu. Równie ciekawe zastosowanie z plastikami.
Co do kleju, to jest on dobry również przy skręcaniu elementów ze stopów aluminium. Nawet przy niewielkiej sile dokręcenia scala kartery silnika i przeciwdziała drganiom. Być może ktoś z Was spotkał się z efektem "betonowania" śrub w aluminiowych korpusach i wie czym to grozi - z reguły zerwaniem śruby, tudzież gwintu. Równie ciekawe zastosowanie z plastikami.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Co do tego "betonowania" to właśnie smar miedziany bardzo na to pomaga.
Aluminium koroduje zwiększając swoją objętość i tak jak mówisz, śruby się po dłuższym czasie nie da odkręcić. Szczególnie na łączeniach Al ze stalowymi śrubami - aluminium szybciej reaguje z otoczeniem niż drugi element i mamy piękne połączenie na amen.
A wystarczy tylko przesmarować takim smarem i jest ok.
Miałem taki przypadek w puszce - aluminiowy zacisk hamulcowy zrobił sobie zimny spaw ze stalową tuleją w której miał chodzić - efekt - zacisk do wywalenia. Nowy już przesmarowałem
Aluminium koroduje zwiększając swoją objętość i tak jak mówisz, śruby się po dłuższym czasie nie da odkręcić. Szczególnie na łączeniach Al ze stalowymi śrubami - aluminium szybciej reaguje z otoczeniem niż drugi element i mamy piękne połączenie na amen.
A wystarczy tylko przesmarować takim smarem i jest ok.
Miałem taki przypadek w puszce - aluminiowy zacisk hamulcowy zrobił sobie zimny spaw ze stalową tuleją w której miał chodzić - efekt - zacisk do wywalenia. Nowy już przesmarowałem

- LukaB
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 19/7/2010, 18:17
- Lokalizacja: Lesko/Kraków
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości