Zobacz wÄ…tek - smar miedziany ???
NAS Analytics TAG

smar miedziany ???

Enduro, Cross
_________

smar miedziany ???

Postprzez kamol_lubin » 1/9/2010, 07:20

witam!
mam pytanie co do smaru miedzianego... co sądzicie o nim i czy jakiś konkretny polecacie?... mam nie za nowy sprzęt więc co za tym idzie odkręcenie śrubek nieraz graniczy z cudem a po użyciu tego specyfiku następnym powinno być chyba lepiej ;)...
CR 250 / '96
kamol_lubin
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5/7/2010, 07:23


Postprzez Bostorn » 1/9/2010, 15:06

ja piersze słyszę;d

ale nie można dawac smaru na srubki gdyż będą się odkręcały od wibracji

polecam takie cudo jak anticorid lub wd40 :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez barek253 » 1/9/2010, 15:37

kolega stosowal paste do szpilek od felg
podobno pomagalo
a w cale sie nie popuszczalo
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 1/9/2010, 19:05

a nie lepiej kupic klej do gwintów ? :P wtedy nie trzeba mocno dokrecac np plastików a ni jak sie nie odkreca. kluczem wystarczy zerwac klej i dalej łądnie idzie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kamol_lubin » 2/9/2010, 09:39

chyba nie tak do końca... bo jak się śruba zapiecze np: od ciężkiego koła (miałem tak w swoim pikupie) to ledwo ją odkręciliśmy specjalnym mocnym pneumatykiem nie chcę myśleć jakbym miał jeszcze dołożyć kilka Nm do zerwania kleju... ,to już chyba by stal nie wytrzymała :)... a po wysmarowaniu smarem miedzianym nawet po dłuższym czasie i pracy w ciężkim terenie śruby w kołach ładnie się odkręciły... ale nie puszczały same tylko fajnie były wysmarowane a smar się nie wypłukał i nie "zapiekł"... stąd moje przemyślenia że może niektóre śruby w moto by "liznął" a co do kleju to fakty fajny patent z plastikami... kupuję... dzięki. :D
CR 250 / '96
kamol_lubin
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5/7/2010, 07:23

Postprzez Manhatan » 2/9/2010, 10:42

Pasta miedziana świetnie sprawdza się w przypadku tłoczków w zaciskach hamulcowych. Smaruje i zabezpiecza je przed syfem. Bardzo często stosowana w motocyklach off-roadowych. W zasadzie, to wszyscy posiadacze takich sprzętów powinni tą czynność wykonać przy każdej, lub co drugiej wymianie klocków (z racji na wyjątkowo ekstremalne warunki w jakich pracują)

Co do kleju, to jest on dobry również przy skręcaniu elementów ze stopów aluminium. Nawet przy niewielkiej sile dokręcenia scala kartery silnika i przeciwdziała drganiom. Być może ktoś z Was spotkał się z efektem "betonowania" śrub w aluminiowych korpusach i wie czym to grozi - z reguły zerwaniem śruby, tudzież gwintu. Równie ciekawe zastosowanie z plastikami.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez LukaB » 2/9/2010, 11:06

Co do tego "betonowania" to właśnie smar miedziany bardzo na to pomaga.

Aluminium koroduje zwiększając swoją objętość i tak jak mówisz, śruby się po dłuższym czasie nie da odkręcić. Szczególnie na łączeniach Al ze stalowymi śrubami - aluminium szybciej reaguje z otoczeniem niż drugi element i mamy piękne połączenie na amen.

A wystarczy tylko przesmarować takim smarem i jest ok.

Miałem taki przypadek w puszce - aluminiowy zacisk hamulcowy zrobił sobie zimny spaw ze stalową tuleją w której miał chodzić - efekt - zacisk do wywalenia. Nowy już przesmarowałem :wink:
LukaB
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 19/7/2010, 18:17
Lokalizacja: Lesko/Kraków



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê