Zobacz wÄ…tek - Jaki scigacz 125 w cenie 7-8tys?
NAS Analytics TAG

Jaki scigacz 125 w cenie 7-8tys?

i inne małe pojemności
_________

Jaki scigacz 125 w cenie 7-8tys?

Postprzez arak107 » 29/8/2010, 15:39

Witam!
Na wstepie chce zaznaczyc ze zakladam ten temat poniewaz zaden ninny ktory znalazlem nie daje odpowiedzi na moje pytanie.

Tak wiec, chce kupic "scigacza" pojemnosci 125ccm, mam na ten cel ok. 7-8tys. Co mozecie mi polecic w tej cenie? Zalezy mi zeby motocykl sie nie sypal i generalnie nie sprawial klopotow.
Chce rowniez dowiedziec sie przy jakim przebiegu silnika 4T i 2T o pojemnosci 125 trzeba zaczynac myslec o naprawie? (nie znam sie zbyt na takich sprzetach) :oops:
arak107
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1/3/2009, 13:29
Lokalizacja: Radziejowice


Postprzez maciek.046 » 29/8/2010, 15:52

osobiscie polecam derbi gpr 125 (2t) silnik wytrzymaly ale za to nie tak silny jak w rs

polecam przeczytac te trzy tematy
viewtopic.php?t=18199&postdays=0&postorder=asc&start=0

post-232483.html

post-59697.html&highlight=

pozdro

remontow w 4t raczej nie musisz sie obawiac a w 2t trzeba wymieniac tlok przy 15-20 tys km. Zalezy kto jak jezdzil i jaki olej lal...
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28


Postprzez arak107 » 29/8/2010, 16:14

Dzieki za szybka odpowiedz. A w przypadku silnika 4T jaki przebieg powinien on wytrzymac przy normalnej jezdzie?
arak107
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1/3/2009, 13:29
Lokalizacja: Radziejowice

Postprzez maciek.046 » 29/8/2010, 18:20

trudno powiedziec ale na pewno 50 tys przy wymianach oleju, filtrow, sprawdzaniu i regulowaniu luzow zaworowych itd jak zaleca serwisowka...

w 2t koszt zmiany tloka to 350zl plus uszczelki pod warunkiem ze zrobimy to zanim sie zatrze i bedzie nicasil. wtedy bez zadnych szlifow i wstawiania tuleji, mierzymy cylinder, ogladamy czy nie ma rys i wstawiamy odpowiednia selekcje tloka
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez arak107 » 29/8/2010, 18:32

Dzieki za info;) Szczerze zastanawiam sie nad yzf 125r bo mozna juz kupic za ok. 8tys z przebiegiem 10-14tys.. Czyli jezeli 4t wytrzyma ok.50tys to mozna spokojnie brac?:)
arak107
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1/3/2009, 13:29
Lokalizacja: Radziejowice

Postprzez swirus2007 » 29/8/2010, 19:16

tak
ale wiesz
osiągi 4t sa słabsze od 2t z racji działania/konstrukcji silnika
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez arak107 » 29/8/2010, 19:57

Wiem, i szczerze troche boje sie tego ze kupujac np. NSR czy RS za ostro bym szalal... A drogi w okolicy gdzie mieszkam sa dosyc ruchliwe i chyba wole odpuscic moc motocykla i chodzic o wlasnych silach.. (Nie chodzi mi tu o to ze jestem przeciwko 2T, bo tak nie jest, tylko moje obawy wynikaja z niedoswiadczenia)
arak107
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1/3/2009, 13:29
Lokalizacja: Radziejowice

Postprzez mefju » 29/8/2010, 22:20

Skoro tak to bierz jakiegoś 4T, będziesz miał z głowy remonty, tłoki, spalanie dużej ilości paliwa itp. No i nie będzie takiej mocy jak 2T.
easy rider..
Avatar użytkownika
mefju
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 11/5/2009, 18:16
Lokalizacja: podkarpackie

Postprzez maciek.046 » 29/8/2010, 23:23

arak107 napisał(a):Wiem, i szczerze troche boje sie tego ze kupujac np. NSR czy RS za ostro bym szalal... A drogi w okolicy gdzie mieszkam sa dosyc ruchliwe i chyba wole odpuscic moc motocykla i chodzic o wlasnych silach.. (Nie chodzi mi tu o to ze jestem przeciwko 2T, bo tak nie jest, tylko moje obawy wynikaja z niedoswiadczenia)


nie chce Cie namawiac ale mozna zawsze blokade zalozyc albo kupic zablokowany i w miare nabierania doswiadczenia odblokowywac.
Mysle, ze to jest lepsze rozwiazanie bo wielu osobom bardzo szybko zaczyna brakowac mocy w 4T, a wyprzedzic cos nie raz trzeba. :wink:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez swirus2007 » 29/8/2010, 23:49

ja juz wiele razy opowiadalem ze ojciec mo w 1 moto (125 2t) załozył kilka nakretek nad przepustnica i nie moglem odkrecic tyle manetki co normalnie (moglem odkrecic okolo 1/3 manetki)

to jest taki domowy sposób ale zawsze mozna wymienic moduł zapłonowy na zablokowany
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez maciek.046 » 30/8/2010, 00:12

w 125 wystarczy odloczyc silniczek od zaworu i moto nie wkreca sie powyzej 7 tys. obr/min zamiast wymieniac modul...

Ewentualnie tak jak mowilem kupno zablokowanego moto. W niemczech z tego co sie orientuje blokuja predkosc do 80km/h lub 120km/h
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez Zen916 » 30/8/2010, 07:25

W niemcowni zakładany jest tzw. blackbox, ktory blokuje obroty do 8 tys. I nie pozwala osiągnąc więcej niz 80 km/h. Odłączanie silniczka zaworu, czy w ogole wyjmowania i zaslepianie tego, to będzi g, a nie wkręcanie się na obroty. 4t będziesz miał wielki problem zeby wyprzedzic cokolwiek poza terenem zabudowannnym. Koncowa osiągow to 120, a ile to trwa zeby sie rozpędzic. Na przelocie to jeszcze jakos brzmi, na serii yzf chinski skuterek. Na pewno awaryjnosc i spalanie to mega + dla wszystkich 4t. Trafienie na dobry egzeplarz tez nieporownywalnie większe niz w przypadku 2T. Musisz ocenic co dla ciebie wazniejsze i po prostu podjąc wybor. ;)
Zen916
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25/8/2010, 11:11
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Postprzez arak107 » 30/8/2010, 09:01

No wlasnie.. Trafic sprawna sztuke 2T, tu moge miec problem;/ A jezeli mowicie ze frajda z jazdy 2T wieksza to na pewno tak jest..
Jakis czas temu spotkalem sie z kilkoma opiniami na temat yzf r125 ze po dotarciu v-max to 130km/h, ale po jakims tam tuningu w serwisie Yamahy (podobno zmiana jakiejs pompy czy cos, nie pamietam dokladnie) v-max wzrasta do 160km/h.. Mozliwe? Prosze sie nie smiac z mojego pytania :wink:
arak107
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1/3/2009, 13:29
Lokalizacja: Radziejowice

Postprzez mefju » 30/8/2010, 11:48

Wątpię, poza tym zanim się rozbuja do tej prędkości to droga się skończy 10x. Musisz sobie po prostu postawić pytanie: czy chcę motocykl praktycznie bezawaryjny, mało palący, ładnie brzmiący, ale dla którego prędkości ponad 100 to już jakieś tam wyzwanie itp. czy motocykl przy którym częściej trzeba będzie grzebać, przy ostrej jeździe spalanie od 6L w górę oraz głos jak z mojej kosiarki żyłkowej, ale za to setka w 6-7s., gabaryty jak w 600tce i duża przyjemność z jazdy. No i tak jak piszesz - znaleźć 2t w dobrym stanie to też nie lada wyzwanie.. hah co rym :8
easy rider..
Avatar użytkownika
mefju
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 11/5/2009, 18:16
Lokalizacja: podkarpackie

Postprzez arak107 » 30/8/2010, 13:52

A moglibyscie napisac na co zwracac uwage przy zakupie motocykla z silnikiem 2T? :wink:
arak107
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1/3/2009, 13:29
Lokalizacja: Radziejowice

Postprzez Zen916 » 30/8/2010, 14:53

Stan ogólny silnika po zewnątrz, czy nie poci się olejem. Sprawdzić wszystkie wycieki. Olej na jakim był jeżdżony też jest ważny. Kupując moto ok. 15 tyś przebiegu trzeba mieć na uwadze, że zaraz po kupnie remont silnika tj. tłok i zależnie od stanu cylindra, oddanie do honowania, wbijanie tulei, kupno nowego. Za dużej różnicy przy kupnie 2T czy 4T nie ma, trzeba po prostu na wszystko zwracać uwagę, skrzynia, olej w niej, wycieki z amorów, czy prosta rama itp (na to koniecznie trzeba patrzeć szczególnie przy kupnie malowanego). W miarę możliwości załatwić manometr, i zmierzyć kompresje (jak sprzedający nie ma nic do ukrycia powinien się zgodzić, tak samo na zdjęcie bocznych plastików). Kompresja lux tj. Honda NSR 10 bar, Aprilia RS i Cagiva Mito >11, Yamaha TZR ok. 10. Na kompresji 8 we wszystkich tych motocyklach jakoś dałoby się przelatać jeden sezon.
Zen916
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25/8/2010, 11:11
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Postprzez arak107 » 30/8/2010, 20:53

Dzieki wszytskim za pomoc. Jutro jade zobaczyc kilka maszyn, jesli sie na cos zdecyduje na pewno sie pochwale :wink:
arak107
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1/3/2009, 13:29
Lokalizacja: Radziejowice

Postprzez swirus2007 » 30/8/2010, 21:21

Zen916 napisał(a):Kupując moto ok. 15 tyś przebiegu trzeba mieć na uwadze, że zaraz po kupnie remont silnika

Wow to nawet w mito co 20k km sie robi wiec nie tak zaraz jak był dobry tłok włozony
w nsr pewnie 25-30k km mozna zrobic bo silnik nie jest wyzyłowany
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez arak107 » 31/8/2010, 16:22

Zdecydowalem sie na YZF R125 z 2009r, przebieg 7000km.. wracalem nim do domu 300km i jestem bardzo zadowolony, otrzymalem w tym motocyklu wszytsko to czego oczekiwalem: swietny wyglad (na postojach nie bylo osoby ktora by sie nie obejrzala za "erka" :) ), ladny dzwiek silnika i niskie spalanie (na tej trasie 300km, motorek spalil ok. 7l paliwa)
Dziekuje wszytskim za pomoc i poswiecony czas :wink:
arak107
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1/3/2009, 13:29
Lokalizacja: Radziejowice

Postprzez Geralt71 » 31/8/2010, 18:07

Brawo :wink: i gratulacje zakupu
Avatar użytkownika
Geralt71
Świeżak
 
Posty: 167
Dołączył(a): 27/5/2010, 17:24



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê