Jaki scigacz 125 w cenie 7-8tys?
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Jaki scigacz 125 w cenie 7-8tys?
Witam!
Na wstepie chce zaznaczyc ze zakladam ten temat poniewaz zaden ninny ktory znalazlem nie daje odpowiedzi na moje pytanie.
Tak wiec, chce kupic "scigacza" pojemnosci 125ccm, mam na ten cel ok. 7-8tys. Co mozecie mi polecic w tej cenie? Zalezy mi zeby motocykl sie nie sypal i generalnie nie sprawial klopotow.
Chce rowniez dowiedziec sie przy jakim przebiegu silnika 4T i 2T o pojemnosci 125 trzeba zaczynac myslec o naprawie? (nie znam sie zbyt na takich sprzetach)
Na wstepie chce zaznaczyc ze zakladam ten temat poniewaz zaden ninny ktory znalazlem nie daje odpowiedzi na moje pytanie.
Tak wiec, chce kupic "scigacza" pojemnosci 125ccm, mam na ten cel ok. 7-8tys. Co mozecie mi polecic w tej cenie? Zalezy mi zeby motocykl sie nie sypal i generalnie nie sprawial klopotow.
Chce rowniez dowiedziec sie przy jakim przebiegu silnika 4T i 2T o pojemnosci 125 trzeba zaczynac myslec o naprawie? (nie znam sie zbyt na takich sprzetach)

- arak107
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 1/3/2009, 13:29
- Lokalizacja: Radziejowice
osobiscie polecam derbi gpr 125 (2t) silnik wytrzymaly ale za to nie tak silny jak w rs
polecam przeczytac te trzy tematy
viewtopic.php?t=18199&postdays=0&postorder=asc&start=0
post-232483.html
post-59697.html&highlight=
pozdro
remontow w 4t raczej nie musisz sie obawiac a w 2t trzeba wymieniac tlok przy 15-20 tys km. Zalezy kto jak jezdzil i jaki olej lal...
polecam przeczytac te trzy tematy
viewtopic.php?t=18199&postdays=0&postorder=asc&start=0
post-232483.html
post-59697.html&highlight=
pozdro
remontow w 4t raczej nie musisz sie obawiac a w 2t trzeba wymieniac tlok przy 15-20 tys km. Zalezy kto jak jezdzil i jaki olej lal...
-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
trudno powiedziec ale na pewno 50 tys przy wymianach oleju, filtrow, sprawdzaniu i regulowaniu luzow zaworowych itd jak zaleca serwisowka...
w 2t koszt zmiany tloka to 350zl plus uszczelki pod warunkiem ze zrobimy to zanim sie zatrze i bedzie nicasil. wtedy bez zadnych szlifow i wstawiania tuleji, mierzymy cylinder, ogladamy czy nie ma rys i wstawiamy odpowiednia selekcje tloka
w 2t koszt zmiany tloka to 350zl plus uszczelki pod warunkiem ze zrobimy to zanim sie zatrze i bedzie nicasil. wtedy bez zadnych szlifow i wstawiania tuleji, mierzymy cylinder, ogladamy czy nie ma rys i wstawiamy odpowiednia selekcje tloka
limit20znaków:evil:
-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
tak
ale wiesz
osiągi 4t sa słabsze od 2t z racji działania/konstrukcji silnika
ale wiesz
osiągi 4t sa słabsze od 2t z racji działania/konstrukcji silnika
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
Wiem, i szczerze troche boje sie tego ze kupujac np. NSR czy RS za ostro bym szalal... A drogi w okolicy gdzie mieszkam sa dosyc ruchliwe i chyba wole odpuscic moc motocykla i chodzic o wlasnych silach.. (Nie chodzi mi tu o to ze jestem przeciwko 2T, bo tak nie jest, tylko moje obawy wynikaja z niedoswiadczenia)
- arak107
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 1/3/2009, 13:29
- Lokalizacja: Radziejowice
arak107 napisał(a):Wiem, i szczerze troche boje sie tego ze kupujac np. NSR czy RS za ostro bym szalal... A drogi w okolicy gdzie mieszkam sa dosyc ruchliwe i chyba wole odpuscic moc motocykla i chodzic o wlasnych silach.. (Nie chodzi mi tu o to ze jestem przeciwko 2T, bo tak nie jest, tylko moje obawy wynikaja z niedoswiadczenia)
nie chce Cie namawiac ale mozna zawsze blokade zalozyc albo kupic zablokowany i w miare nabierania doswiadczenia odblokowywac.
Mysle, ze to jest lepsze rozwiazanie bo wielu osobom bardzo szybko zaczyna brakowac mocy w 4T, a wyprzedzic cos nie raz trzeba.

-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
ja juz wiele razy opowiadalem ze ojciec mo w 1 moto (125 2t) załozył kilka nakretek nad przepustnica i nie moglem odkrecic tyle manetki co normalnie (moglem odkrecic okolo 1/3 manetki)
to jest taki domowy sposób ale zawsze mozna wymienic moduł zapłonowy na zablokowany
to jest taki domowy sposób ale zawsze mozna wymienic moduł zapłonowy na zablokowany
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
w 125 wystarczy odloczyc silniczek od zaworu i moto nie wkreca sie powyzej 7 tys. obr/min zamiast wymieniac modul...
Ewentualnie tak jak mowilem kupno zablokowanego moto. W niemczech z tego co sie orientuje blokuja predkosc do 80km/h lub 120km/h
Ewentualnie tak jak mowilem kupno zablokowanego moto. W niemczech z tego co sie orientuje blokuja predkosc do 80km/h lub 120km/h
limit20znaków:evil:
-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
W niemcowni zakładany jest tzw. blackbox, ktory blokuje obroty do 8 tys. I nie pozwala osiągnąc więcej niz 80 km/h. Odłączanie silniczka zaworu, czy w ogole wyjmowania i zaslepianie tego, to będzi g, a nie wkręcanie się na obroty. 4t będziesz miał wielki problem zeby wyprzedzic cokolwiek poza terenem zabudowannnym. Koncowa osiągow to 120, a ile to trwa zeby sie rozpędzic. Na przelocie to jeszcze jakos brzmi, na serii yzf chinski skuterek. Na pewno awaryjnosc i spalanie to mega + dla wszystkich 4t. Trafienie na dobry egzeplarz tez nieporownywalnie większe niz w przypadku 2T. Musisz ocenic co dla ciebie wazniejsze i po prostu podjąc wybor. 

- Zen916
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 25/8/2010, 11:11
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
No wlasnie.. Trafic sprawna sztuke 2T, tu moge miec problem;/ A jezeli mowicie ze frajda z jazdy 2T wieksza to na pewno tak jest..
Jakis czas temu spotkalem sie z kilkoma opiniami na temat yzf r125 ze po dotarciu v-max to 130km/h, ale po jakims tam tuningu w serwisie Yamahy (podobno zmiana jakiejs pompy czy cos, nie pamietam dokladnie) v-max wzrasta do 160km/h.. Mozliwe? Prosze sie nie smiac z mojego pytania
Jakis czas temu spotkalem sie z kilkoma opiniami na temat yzf r125 ze po dotarciu v-max to 130km/h, ale po jakims tam tuningu w serwisie Yamahy (podobno zmiana jakiejs pompy czy cos, nie pamietam dokladnie) v-max wzrasta do 160km/h.. Mozliwe? Prosze sie nie smiac z mojego pytania

- arak107
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 1/3/2009, 13:29
- Lokalizacja: Radziejowice
Wątpię, poza tym zanim się rozbuja do tej prędkości to droga się skończy 10x. Musisz sobie po prostu postawić pytanie: czy chcę motocykl praktycznie bezawaryjny, mało palący, ładnie brzmiący, ale dla którego prędkości ponad 100 to już jakieś tam wyzwanie itp. czy motocykl przy którym częściej trzeba będzie grzebać, przy ostrej jeździe spalanie od 6L w górę oraz głos jak z mojej kosiarki żyłkowej, ale za to setka w 6-7s., gabaryty jak w 600tce i duża przyjemność z jazdy. No i tak jak piszesz - znaleźć 2t w dobrym stanie to też nie lada wyzwanie.. hah co rym :8
easy rider..
-
mefju - Świeżak
- Posty: 125
- Dołączył(a): 11/5/2009, 18:16
- Lokalizacja: podkarpackie
Stan ogólny silnika po zewnątrz, czy nie poci się olejem. Sprawdzić wszystkie wycieki. Olej na jakim był jeżdżony też jest ważny. Kupując moto ok. 15 tyś przebiegu trzeba mieć na uwadze, że zaraz po kupnie remont silnika tj. tłok i zależnie od stanu cylindra, oddanie do honowania, wbijanie tulei, kupno nowego. Za dużej różnicy przy kupnie 2T czy 4T nie ma, trzeba po prostu na wszystko zwracać uwagę, skrzynia, olej w niej, wycieki z amorów, czy prosta rama itp (na to koniecznie trzeba patrzeć szczególnie przy kupnie malowanego). W miarę możliwości załatwić manometr, i zmierzyć kompresje (jak sprzedający nie ma nic do ukrycia powinien się zgodzić, tak samo na zdjęcie bocznych plastików). Kompresja lux tj. Honda NSR 10 bar, Aprilia RS i Cagiva Mito >11, Yamaha TZR ok. 10. Na kompresji 8 we wszystkich tych motocyklach jakoś dałoby się przelatać jeden sezon.
- Zen916
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 25/8/2010, 11:11
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Zen916 napisał(a):Kupując moto ok. 15 tyś przebiegu trzeba mieć na uwadze, że zaraz po kupnie remont silnika
Wow to nawet w mito co 20k km sie robi wiec nie tak zaraz jak był dobry tłok włozony
w nsr pewnie 25-30k km mozna zrobic bo silnik nie jest wyzyłowany
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
Zdecydowalem sie na YZF R125 z 2009r, przebieg 7000km.. wracalem nim do domu 300km i jestem bardzo zadowolony, otrzymalem w tym motocyklu wszytsko to czego oczekiwalem: swietny wyglad (na postojach nie bylo osoby ktora by sie nie obejrzala za "erka"
), ladny dzwiek silnika i niskie spalanie (na tej trasie 300km, motorek spalil ok. 7l paliwa)
Dziekuje wszytskim za pomoc i poswiecony czas

Dziekuje wszytskim za pomoc i poswiecony czas

- arak107
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 1/3/2009, 13:29
- Lokalizacja: Radziejowice
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości