Zobacz wątek - Proszę o pomoc w wyborze wyczynów ki 250 2t czy 250 4t

Proszę o pomoc w wyborze wyczynów ki 250 2t czy 250 4t

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Proszę o pomoc w wyborze wyczynów ki 250 2t czy 250 4t

Postprzez czax5 » 26/8/2010, 12:18

Od roku mam yamahę wr 450 z 2005 i nie jestem zbytnio z niej zadowolony ponieważ za dużo waży. Potrzebuje motocykla wyłącznie do jazdy po lesie i po torze, najlepiej żeby był tani w eksploatacji i tu pojawia się problem jaki motocykl wybrać czy 250 4t czy 250 2t. Proszę o podpowiedzi co wybrać i z których lat max fundusze to 11tys. zależy mi na tym by motor był leki i się nie psuł(pomijając wymiany tłoka w 2t).
mz etz 150
mz etz 250
honda varadero
czax5
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29/5/2008, 09:51


Postprzez zbyho222 » 26/8/2010, 12:24

Hmm Ciezka sprawa kolego jest duzo takich moto ale ja bym ci polecił honde cr 250 2t wazy ok 80 kg i bardzo łanie sie skacze i na gumie mozna bardzo bardzo daleko jezdzic
Honda Cr 250 2007
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez maverick99 » 26/8/2010, 14:26

jak pogrzebiesz na forum to znajdziesz trylion postów o podobnym temacie.

Generalnie to musisz się zdecydować w jakiej klasie chcesz moto bo 250 4t to jest tyle samo co 125 2t a jeżeli chodzi o 250 2t to jest podobna moc tylko inaczej oddawana jak w 450 4t.

sam długo się zastanawiałem przy moim moto co to ma być, generalnie moja opinia jest taka:

- chcesz sobie raz na jakiś czas popyrkać po lesie w niedziele i jest to dla ciebie fajny sposób na relaks bierz 250 4T

- masz zajawe chcesz naprawdę nauczyć się konkretnie ogarniać moto w terenie, nie boisz się wyzwań bierz 2T sponiewiera cię ale też nauczy bardzo wiele

dodatkowa rada ustaw się z kimś na polatanie kto ma 250 2T pośmigaj - przetestuj sobie dla porównania 4T i wtedy podejmij decyzje
maverick99
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24/10/2008, 12:30

Postprzez henio12323 » 26/8/2010, 19:45

haha cr 80 kg ? chyba bez silnika :P 100 kg wazy bez paliwka. maverick chyba wszystko opisał jak ma byc.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez czax5 » 27/8/2010, 09:50

wczoraj obdzwoniłem kolegów i jeździłem kx 250 4t crf250 4t yz 250 2t i rm 250 2t z tym ze wszystkie jazdy odbywały się po drodze asfaltowej tak wiec ciężko powiedzieć jak by się tym jeździło w terenie.Postanowiłem ze wybieram 2t. Teraz mam pytanie czy np. kopić yz 250 z 2001 za około 6.3tys. czy dac 9.3tys i kopić 2005 czy dołożyć jeszcze i coś młodszego wybrać nie wiem jakie zmiany są w silnikach i z których lat mało awaryjne bo strasznie mało w internecie o tym. Także piszcie jaki model i z którego roku najlepszy i dlaczego. max granica to 11 tys.
mz etz 150
mz etz 250
honda varadero
czax5
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29/5/2008, 09:51

Postprzez maverick99 » 27/8/2010, 16:20

bez urazy ale powiem jedno:

powodzenia jak ty na asfalcie crossy testujesz
maverick99
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24/10/2008, 12:30

Postprzez arti16 » 27/8/2010, 16:40

Jesli yz i cie stac to najlepiej od 2005r bo wtedy aluminiowa rama weszla.
Ale ja proponuje KTM exc 250. Troszke mniejsz koszty utrzymanai nic yz a powera raczej ci nie braknie :D
arti16
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04

Postprzez Apollo11 » 27/8/2010, 17:55

mavercik99 czytaj temat, a nie pisz bezmyslnie, chociaz przczytal bys co pisalo w poscie wyzej...(ze zrozumieniem)
testowal na asfalcie, ale napisal ze nie wie jak sie bedzie sprawowalo w terenie, wiec pomysl troche ze jak by mial gdzie sie przejechac w terenie to by to zrobil...
Jak juz bys bral yz to tak rocznik 05/06, potem od razu do mechanika niech rozkreci i obejzycie co do wymiany (prawie wymienisz co bedzie trzeba za kaske co zostala z zakupu)
Apollo11
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 31/7/2010, 21:14
Lokalizacja: apollo

Postprzez maverick99 » 27/8/2010, 18:52

czytam ze zrozumieniem - nie jestem małolatem pieniaczem który wyżywa się anonimowo na forum.
więc nie chce mi się specjalnie wdawać w słowne przepychanki.

natomiast nie rozumiem sposobu rozumowania kolegi.
pomijam fakt że tematów 2T/4T jest milion na wszystkich forach - w dobrej intencji wydaje mi się że krótko i na temat udzieliłem odpowiedzi (chociaż 10min + google i możesz mieć głowę pełną info w temacie).
Zakup motocykla to poważna sprawa i wydatek (przynajmniej dla mnie i wielu ludzi) dlatego jak czytam że latał po asfalcie to ...... to tak jak byś się na poligonie umówił z kolegą żeby na GSXerze polatać.
Szkoda czasu na takie testy. Sam naprawdę bardzo długo i wnikliwie rozkminiałem co zakupić.
Sory jak ktoś poczuł się urażony czax5.
maverick99
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24/10/2008, 12:30

Postprzez henio12323 » 27/8/2010, 19:24

co do motocykla im wiecej dasz tym bedziesz miał lepszy. wiadomo ze sie opłaca dac wiecej za nowszego. ale tak mozna lepszy lepszy az wyjdzie ci moto z salonu :) wydaj tyle ile chcesz przeznaczyc i szukaj łądnego okazu. bo nie ma co brac niby okazje za mała kase a nowy bo pewnie ostro padniety jest. co do rozbierania silnika - bez sensu rozbierac silnik. jak chodzi to chodzi. jak rozbierzesz to znowu tłok bedzie musiał sie układac. lepiej dac do dobrego mechanika zeby na słuch poznał co i jak. a tłok mozesz przez wydech obczaic :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez czax5 » 31/8/2010, 12:02

Ostatnio dostałem propozycje zamiany za yz 250 2t z 2001 roku, mam pytanie co da awaryjności tego moto. Jeszcze jedno pytanie co to może być ze jak wciskam sprzęgło zbijam do 1 i daje troszeczkę gazy to jest coś takiego jak szarpniecie do przodu a patem jak dodaje gaz już nic takiego nie występuje. właściciel tłumaczył się tym ze motor stoi nie używany i olej gęsty.
mz etz 150
mz etz 250
honda varadero
czax5
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29/5/2008, 09:51

Postprzez barek253 » 31/8/2010, 12:51

ale w jezdzie czy na postoju?
jak na postoju to sarpniecie zawsze jest jak nie rozgrzany moto
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 31/8/2010, 19:14

co do awaryjnosci to full cross. poczytaj sobie o fullach ;)

co do sprzegła - zapewne to bajeczka ze olej gesty. rozgrzej moto i zobacz czy wtedy sprzegło dobrze pracuje. nawet na starszym oleju i rozgrzanym sprzegło powinno pracowac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 31/8/2010, 19:20

polecam 250 w 2t 250 w 4t to maszyny wykastrowane ile tylko się dało ;d

koszty utrzymania wysokie a jak dorwiesz w dobrym stanie 250 w 2t to bd jeździł i jeździł

szarpniecie jest, moze tylko i wyłącznie występowac kiedy motor stoi i oleju nie ma tyle ile trzeba na trybach

to jest norma, jednak jeżeli robi to tak na każdym biegu lub pod czas jazdy to są 2 rozwiązania

albo za mało oleju w skrzyni

albo sprzegło trzeba naciągnąc tzn linke

albo skrzynia jest zajeżdzona, lub okłądziny do wymiany
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr