Proszę o pomoc w wyborze wyczynów ki 250 2t czy 250 4t
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Proszę o pomoc w wyborze wyczynów ki 250 2t czy 250 4t
Od roku mam yamahę wr 450 z 2005 i nie jestem zbytnio z niej zadowolony ponieważ za dużo waży. Potrzebuje motocykla wyłącznie do jazdy po lesie i po torze, najlepiej żeby był tani w eksploatacji i tu pojawia się problem jaki motocykl wybrać czy 250 4t czy 250 2t. Proszę o podpowiedzi co wybrać i z których lat max fundusze to 11tys. zależy mi na tym by motor był leki i się nie psuł(pomijając wymiany tłoka w 2t).
mz etz 150
mz etz 250
honda varadero
mz etz 250
honda varadero
- czax5
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 29/5/2008, 09:51
jak pogrzebiesz na forum to znajdziesz trylion postów o podobnym temacie.
Generalnie to musisz się zdecydować w jakiej klasie chcesz moto bo 250 4t to jest tyle samo co 125 2t a jeżeli chodzi o 250 2t to jest podobna moc tylko inaczej oddawana jak w 450 4t.
sam długo się zastanawiałem przy moim moto co to ma być, generalnie moja opinia jest taka:
- chcesz sobie raz na jakiś czas popyrkać po lesie w niedziele i jest to dla ciebie fajny sposób na relaks bierz 250 4T
- masz zajawe chcesz naprawdę nauczyć się konkretnie ogarniać moto w terenie, nie boisz się wyzwań bierz 2T sponiewiera cię ale też nauczy bardzo wiele
dodatkowa rada ustaw się z kimś na polatanie kto ma 250 2T pośmigaj - przetestuj sobie dla porównania 4T i wtedy podejmij decyzje
Generalnie to musisz się zdecydować w jakiej klasie chcesz moto bo 250 4t to jest tyle samo co 125 2t a jeżeli chodzi o 250 2t to jest podobna moc tylko inaczej oddawana jak w 450 4t.
sam długo się zastanawiałem przy moim moto co to ma być, generalnie moja opinia jest taka:
- chcesz sobie raz na jakiś czas popyrkać po lesie w niedziele i jest to dla ciebie fajny sposób na relaks bierz 250 4T
- masz zajawe chcesz naprawdę nauczyć się konkretnie ogarniać moto w terenie, nie boisz się wyzwań bierz 2T sponiewiera cię ale też nauczy bardzo wiele
dodatkowa rada ustaw się z kimś na polatanie kto ma 250 2T pośmigaj - przetestuj sobie dla porównania 4T i wtedy podejmij decyzje
- maverick99
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 24/10/2008, 12:30
haha cr 80 kg ? chyba bez silnika
100 kg wazy bez paliwka. maverick chyba wszystko opisał jak ma byc.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
wczoraj obdzwoniłem kolegów i jeździłem kx 250 4t crf250 4t yz 250 2t i rm 250 2t z tym ze wszystkie jazdy odbywały się po drodze asfaltowej tak wiec ciężko powiedzieć jak by się tym jeździło w terenie.Postanowiłem ze wybieram 2t. Teraz mam pytanie czy np. kopić yz 250 z 2001 za około 6.3tys. czy dac 9.3tys i kopić 2005 czy dołożyć jeszcze i coś młodszego wybrać nie wiem jakie zmiany są w silnikach i z których lat mało awaryjne bo strasznie mało w internecie o tym. Także piszcie jaki model i z którego roku najlepszy i dlaczego. max granica to 11 tys.
mz etz 150
mz etz 250
honda varadero
mz etz 250
honda varadero
- czax5
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 29/5/2008, 09:51
- maverick99
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 24/10/2008, 12:30
mavercik99 czytaj temat, a nie pisz bezmyslnie, chociaz przczytal bys co pisalo w poscie wyzej...(ze zrozumieniem)
testowal na asfalcie, ale napisal ze nie wie jak sie bedzie sprawowalo w terenie, wiec pomysl troche ze jak by mial gdzie sie przejechac w terenie to by to zrobil...
Jak juz bys bral yz to tak rocznik 05/06, potem od razu do mechanika niech rozkreci i obejzycie co do wymiany (prawie wymienisz co bedzie trzeba za kaske co zostala z zakupu)
testowal na asfalcie, ale napisal ze nie wie jak sie bedzie sprawowalo w terenie, wiec pomysl troche ze jak by mial gdzie sie przejechac w terenie to by to zrobil...
Jak juz bys bral yz to tak rocznik 05/06, potem od razu do mechanika niech rozkreci i obejzycie co do wymiany (prawie wymienisz co bedzie trzeba za kaske co zostala z zakupu)
- Apollo11
- Świeżak
- Posty: 101
- Dołączył(a): 31/7/2010, 21:14
- Lokalizacja: apollo
czytam ze zrozumieniem - nie jestem małolatem pieniaczem który wyżywa się anonimowo na forum.
więc nie chce mi się specjalnie wdawać w słowne przepychanki.
natomiast nie rozumiem sposobu rozumowania kolegi.
pomijam fakt że tematów 2T/4T jest milion na wszystkich forach - w dobrej intencji wydaje mi się że krótko i na temat udzieliłem odpowiedzi (chociaż 10min + google i możesz mieć głowę pełną info w temacie).
Zakup motocykla to poważna sprawa i wydatek (przynajmniej dla mnie i wielu ludzi) dlatego jak czytam że latał po asfalcie to ...... to tak jak byś się na poligonie umówił z kolegą żeby na GSXerze polatać.
Szkoda czasu na takie testy. Sam naprawdę bardzo długo i wnikliwie rozkminiałem co zakupić.
Sory jak ktoś poczuł się urażony czax5.
więc nie chce mi się specjalnie wdawać w słowne przepychanki.
natomiast nie rozumiem sposobu rozumowania kolegi.
pomijam fakt że tematów 2T/4T jest milion na wszystkich forach - w dobrej intencji wydaje mi się że krótko i na temat udzieliłem odpowiedzi (chociaż 10min + google i możesz mieć głowę pełną info w temacie).
Zakup motocykla to poważna sprawa i wydatek (przynajmniej dla mnie i wielu ludzi) dlatego jak czytam że latał po asfalcie to ...... to tak jak byś się na poligonie umówił z kolegą żeby na GSXerze polatać.
Szkoda czasu na takie testy. Sam naprawdę bardzo długo i wnikliwie rozkminiałem co zakupić.
Sory jak ktoś poczuł się urażony czax5.
- maverick99
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 24/10/2008, 12:30
co do motocykla im wiecej dasz tym bedziesz miał lepszy. wiadomo ze sie opłaca dac wiecej za nowszego. ale tak mozna lepszy lepszy az wyjdzie ci moto z salonu
wydaj tyle ile chcesz przeznaczyc i szukaj łądnego okazu. bo nie ma co brac niby okazje za mała kase a nowy bo pewnie ostro padniety jest. co do rozbierania silnika - bez sensu rozbierac silnik. jak chodzi to chodzi. jak rozbierzesz to znowu tłok bedzie musiał sie układac. lepiej dac do dobrego mechanika zeby na słuch poznał co i jak. a tłok mozesz przez wydech obczaic 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ostatnio dostałem propozycje zamiany za yz 250 2t z 2001 roku, mam pytanie co da awaryjności tego moto. Jeszcze jedno pytanie co to może być ze jak wciskam sprzęgło zbijam do 1 i daje troszeczkę gazy to jest coś takiego jak szarpniecie do przodu a patem jak dodaje gaz już nic takiego nie występuje. właściciel tłumaczył się tym ze motor stoi nie używany i olej gęsty.
mz etz 150
mz etz 250
honda varadero
mz etz 250
honda varadero
- czax5
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 29/5/2008, 09:51
co do awaryjnosci to full cross. poczytaj sobie o fullach
co do sprzegła - zapewne to bajeczka ze olej gesty. rozgrzej moto i zobacz czy wtedy sprzegło dobrze pracuje. nawet na starszym oleju i rozgrzanym sprzegło powinno pracowac.

co do sprzegła - zapewne to bajeczka ze olej gesty. rozgrzej moto i zobacz czy wtedy sprzegło dobrze pracuje. nawet na starszym oleju i rozgrzanym sprzegło powinno pracowac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
polecam 250 w 2t 250 w 4t to maszyny wykastrowane ile tylko się dało ;d
koszty utrzymania wysokie a jak dorwiesz w dobrym stanie 250 w 2t to bd jeździł i jeździł
szarpniecie jest, moze tylko i wyłącznie występowac kiedy motor stoi i oleju nie ma tyle ile trzeba na trybach
to jest norma, jednak jeżeli robi to tak na każdym biegu lub pod czas jazdy to są 2 rozwiązania
albo za mało oleju w skrzyni
albo sprzegło trzeba naciągnąc tzn linke
albo skrzynia jest zajeżdzona, lub okłądziny do wymiany
koszty utrzymania wysokie a jak dorwiesz w dobrym stanie 250 w 2t to bd jeździł i jeździł
szarpniecie jest, moze tylko i wyłącznie występowac kiedy motor stoi i oleju nie ma tyle ile trzeba na trybach
to jest norma, jednak jeżeli robi to tak na każdym biegu lub pod czas jazdy to są 2 rozwiązania
albo za mało oleju w skrzyni
albo sprzegło trzeba naciągnąc tzn linke
albo skrzynia jest zajeżdzona, lub okłądziny do wymiany
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości