[cbr600 f4i] Wymiana opon i ściąganie moto w prawo
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
[cbr600 f4i] Wymiana opon i ściąganie moto w prawo
Witam
Tak jak w temacie. Wymieniłem oponki na nowe Pilot Road 2CT i po puszczeniu kierownicy motocykl ewidentnie ściąga w prawo, muszę się przechylać w lewo żeby jechał prosto, nie jest to szczególnie odczuwalne podczas normalnej jazdy ale denerwujące jak czasami chce sobie puścić kierownice i dojechać do świateł nie trzymając jej.
Przed wymianą problem ten nie występował, puszczałem kiere i moto jechało prosto.
Jakieś pomysły ?
Tak jak w temacie. Wymieniłem oponki na nowe Pilot Road 2CT i po puszczeniu kierownicy motocykl ewidentnie ściąga w prawo, muszę się przechylać w lewo żeby jechał prosto, nie jest to szczególnie odczuwalne podczas normalnej jazdy ale denerwujące jak czasami chce sobie puścić kierownice i dojechać do świateł nie trzymając jej.
Przed wymianą problem ten nie występował, puszczałem kiere i moto jechało prosto.
Jakieś pomysły ?
-
patryk83 - Bywalec
- Posty: 942
- Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
- Lokalizacja: Wrocław
Wyważone było przy zmianie ogumienia i dostało na dwie strony po ciężarku o wadze 25.
Tak więc sprawdzę ustawienie koła tylnego.
Tak więc sprawdzę ustawienie koła tylnego.
-
patryk83 - Bywalec
- Posty: 942
- Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
- Lokalizacja: Wrocław
Uzyj jakiej dlugiej rowno scheblowane deski i suwmiarki by sprawdzic ustawienie w odniesieniu do przedniego koła. Moze tez byc tak ze ktos poprzednio ustawil krzywo kolo by moto prosto jechalo.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5223
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Jeśli można, dodam od siebie, że powinieneś w miarę szybko wyeliminować ten problem. Im więcej będziesz jeździł(np. z niewspółosiowo założonym kołem) tym bardziej nierównomiernie zdzierasz oponę. Czyli po jakimś czasie będziesz miał tak ściętego kapcia, że przyjemności z jazdy będą naprawdę niewielkie, nie mówiąc już o bezpieczeństwie. A potem to już ratuje Cię tylko następna zmiana opony.
Ostatnio edytowano 19/8/2010, 11:15 przez Stanislav, łącznie edytowano 1 raz
- Stanislav
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 9/8/2009, 08:56
-
patryk83 - Bywalec
- Posty: 942
- Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
- Lokalizacja: Wrocław
Patrząc od tyłu różnica -1mm zmierzony suwmiarką jest na lewej stronie więc ściąganie na prawo może być spowodowane właśnie tym.
-
patryk83 - Bywalec
- Posty: 942
- Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
- Lokalizacja: Wrocław
Ustaw koło równo na znacznikach (oraz na suwmiarkę) i sprawdź.
Jak dalej będzie źle to sprawdź:
ustawienie kierownicy i górnej półki, czy nie jest przypadkiem w którąś stronę przestawiona.
Może coś w zawieszeniu było lekko krzywe i przestawiło się po zdjęciu i założeniu koła.
Jak dalej będzie źle to sprawdź:
ustawienie kierownicy i górnej półki, czy nie jest przypadkiem w którąś stronę przestawiona.
Może coś w zawieszeniu było lekko krzywe i przestawiło się po zdjęciu i założeniu koła.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Ustawiaj tak jak ci raczek mów. Na znaki. Przy skręcaniu co jakiś czas kontroluj znaki, bo mi często się delikatnie przestawiało.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
sprawdz od tylnego koła tak jak radzą koledzy... jak sprawdzisz t najprostsze rzeczy to może cos z lagami... u mojego kumpla bylo tak ze kupil moto..i wszystko ok... po założeniu koła od nowa okazalo sie ze sciaga... nie wiadomo co i jak kombinowanie... a tu laga podkrzywiona i wszystko było tak ustawione by moto prosto jechało... a po zdjeciu już był inny kont.
RSIX
-
Rafal_W_wa - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59
Zmieniłem ustawienia naciągu łańcucha na ten sam znacznik z jednej i drugiej strony i nic to nie dało.
Inna sprawa która przykuła moją uwagę to, dość mocne tarcie klocków o tarcze przy przemieszaniu motocykla bez włączonego silnika.
Podniosłem przednie koło i nie da się nim kręcić tak żeby swobodnie się kręciło chociaż przez chwilę, cały czas jest blokowane tak jak by był bardzo lekko przyciśnięty hamulec.
Czy możliwe jest to, że przy zmianie ogumienia u wulkanizatora źle mi założono przednie koło?
Dodam jeszcze, że po wymianie klocków i płynu klamka łapała hamulec przy lekkim dociśnięciu a (tu nie do końca jestem pewien) po wymianie ogumienia hamulec łapał na tym samym ustawieniu dopiero przy dociśnięciu prawie do manetki.
Zastanawiam się czy nie podjechać do tego wulkanizatora z reklamacją bo coś ewidentnie jest spieprzone.
Inna sprawa która przykuła moją uwagę to, dość mocne tarcie klocków o tarcze przy przemieszaniu motocykla bez włączonego silnika.
Podniosłem przednie koło i nie da się nim kręcić tak żeby swobodnie się kręciło chociaż przez chwilę, cały czas jest blokowane tak jak by był bardzo lekko przyciśnięty hamulec.
Czy możliwe jest to, że przy zmianie ogumienia u wulkanizatora źle mi założono przednie koło?
Dodam jeszcze, że po wymianie klocków i płynu klamka łapała hamulec przy lekkim dociśnięciu a (tu nie do końca jestem pewien) po wymianie ogumienia hamulec łapał na tym samym ustawieniu dopiero przy dociśnięciu prawie do manetki.
Zastanawiam się czy nie podjechać do tego wulkanizatora z reklamacją bo coś ewidentnie jest spieprzone.
-
patryk83 - Bywalec
- Posty: 942
- Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
- Lokalizacja: Wrocław
po tym co piszesz może być problem w lagach ... ciężko jest źle założyć przednie koło. Tam tak naprawdę nie ma co spie... ć.
Może zacisk źle założył, może coś wypadło jakaś podkładka czy coś ...
Może zacisk źle założył, może coś wypadło jakaś podkładka czy coś ...
RSIX
-
Rafal_W_wa - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59
Opony nowe kupiles? Moze lezak nie przekladany i sie odksztalcil od lezenia. A tak nawiasem mowiac sprawdz czy zaciski sie nie zapiekly przesmaruj tloczki ewentualnie do wymiany cylinderki i uszczelki. Sprawdz tarcze na bicie jak Ci tak sie blokuje. Moze przednia poloska krzywa. i przednie kolo zle ustawione. Moze lozyska przedniego kola sie posypaly. Zdejmij zaciski z przodu i zobacz jak kolo sie kreci.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5223
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Kurde opony nowe z marca tego roku.
Zaciski działały ze starymi klockami a wymieniłem klocki tydzień temu we wtorek czy jakoś tak.
Zaraz zdejmę zaciski i zobaczę jak sprawuje się koło bez nich.
Zaciski działały ze starymi klockami a wymieniłem klocki tydzień temu we wtorek czy jakoś tak.
Zaraz zdejmę zaciski i zobaczę jak sprawuje się koło bez nich.
-
patryk83 - Bywalec
- Posty: 942
- Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
- Lokalizacja: Wrocław
Jeżeli koło cięzko Ci chodzi to nie ma bata tam musi lezeć przyczyna. Ocierać moze ale nie aż tak bardzo żeby kolem nie mozna było zakręcić.
Piszesz, że zdejmiesz zaciski w celu sprawdzenia czy chodzi lzej, jeśli faktycznie tak będzie to szukaj przyczyny w:
-zapowietrzony układ
-zapieczone prowadnice zacisków
-istnieje równiez możliwość, że przy montazu koła pozamieniali Ci stronami tulejki przy ośce. Z tego co się orientuje one są chyba różnej grubości (od strony nakrętki jest chyba cieńsza). Przez to całe kolo może być przesunięte poprzecznie i efekt jest taki jakbyś jeźdźił z przestawioną ramą. No i to tłumaczyłoby również tarcie w kole, bo jak koło przesunięte to tarcze hamulcowe również przesunięte w którąś strone, natomiast zaciski stoja w miejscu. Ale to wszystko musisz sprawdzić/pomierzyć bo z Cebrami akurat nie miałem styczności, być może tam są tulejki symetryczne i wszystko powyższe wtedy bierze w łeb.
Piszesz, że zdejmiesz zaciski w celu sprawdzenia czy chodzi lzej, jeśli faktycznie tak będzie to szukaj przyczyny w:
-zapowietrzony układ
-zapieczone prowadnice zacisków
-istnieje równiez możliwość, że przy montazu koła pozamieniali Ci stronami tulejki przy ośce. Z tego co się orientuje one są chyba różnej grubości (od strony nakrętki jest chyba cieńsza). Przez to całe kolo może być przesunięte poprzecznie i efekt jest taki jakbyś jeźdźił z przestawioną ramą. No i to tłumaczyłoby również tarcie w kole, bo jak koło przesunięte to tarcze hamulcowe również przesunięte w którąś strone, natomiast zaciski stoja w miejscu. Ale to wszystko musisz sprawdzić/pomierzyć bo z Cebrami akurat nie miałem styczności, być może tam są tulejki symetryczne i wszystko powyższe wtedy bierze w łeb.
2 x ZX6R
-
Repsol - Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19
Raczek_6 napisał(a):W Hondzie można źle ustawić ośkę, od lewej strony.
Poszukaj manuala - tam masz opisane jak powinno być prawidłowo.
Mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź ?:)
Manuala mam ale nie wiem czego szukać.
Zaciski będę rozbierał pod koniec tygodnia bo teraz nie mam możliwości ani smaru do zacisków.
-
patryk83 - Bywalec
- Posty: 942
- Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
- Lokalizacja: Wrocław
Z lewej strony na ośce masz nacięcie, które jest ustawiane na początku goleni (po skręceniu widać to nacięcie) wtedy tarcza jest w jednym i drugim zacisku ustawiona idealnie po środku.
Przesunięcie ośki powoduje zmianę ustawienia lewego zacisku (jarzma) i może prowadzić do obcierania tarczy o jarzmo zacisku.
Przesunięcie ośki powoduje zmianę ustawienia lewego zacisku (jarzma) i może prowadzić do obcierania tarczy o jarzmo zacisku.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości