Zobacz wątek - problem z kawa 636 - shimmy

problem z kawa 636 - shimmy

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

problem z kawa 636 - shimmy

Postprzez Topic » 15/8/2010, 23:29

witam. mam spory problem. dzisiaj bylem z kolesiami w krzywej na malym lotnisku z plyt betonowych. odbywaly sie tam wyscigi aut i moto. na starcie stanelo nas 4. przy kazdym przejezdzie lapalem shimmy i musialem odpuszczac. poczatkowo myslalem, ze jade jakims kiepskim torem jazdy az do konkretnej telepawki. przy okolo 220 km/h kiera zaczela skakac jak durna i ledwo ja utrzymalem. cale zycie przelecialo mi miedzy oczami. juz widzialem siebie na tym betonie. momentalnie zniknely przednie heble. zasmierdzialo plynem a wajcha poszla do samego konca. wyciekow nie bylo a po okolo 2 minutach hamulce takie jak wczesniej. dodam ze mam kawe 636 z roku 2004 nigdy nie bita ani nie miala nawet szlifa. obok mnie jechalo r1 2002, buell 2004 i vtr 98. zadne z tych moto nie ma amora skretu tak jak i ja a mimo to normalnie przejezdzali te zafajdane plyty. lożysko w głowce ramy chyba ok, bo przy hamowaniu nie czuc zadnych stuków i luzów. opona wymieniana na poczatku sezonu i jeszcze ma 70% bieznika. odwazniki tez sa. felga wydaje sie prosta. nie wiem dlaczego tak sie dzieje. pytam, zeby w przyszlosci uniknac takich niespodzianek. teraz albo jestem przewrazliwiony albo wydaje mi sie ze przy okolo 100 jak puszcze kiere to lekko skacze na boki. moze ktos wie co to moze byc? mile widziane jakies sugestie. pozdrawiam
ogar 205 --> simson skuter --> wsk 125 i 175 --> gilera XR2 125 --> CBR f4 99 --> 636 04
Avatar użytkownika
Topic
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 1/5/2007, 07:00
Lokalizacja: Jelenia Góra


Postprzez Invi » 16/8/2010, 00:10

lożysko w głowce ramy chyba ok, bo przy hamowaniu nie czuc zadnych stuków i luzów.


To nie jest najlepsza metoda sprawdzania główki ramy ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez przemko27vr4 » 16/8/2010, 07:51

Moim zdaniem przy takim problemie juz bylbym w jakims warsztacie aby zdiagnozowali co jest,bo taki problem moze skonczyc sie gleba,a sezon w pelni i mozesz tak diagnozowac dosyc dlugo
Avatar użytkownika
przemko27vr4
Świeżak
 
Posty: 260
Dołączył(a): 26/8/2008, 08:11

Postprzez Seba_ER5 » 16/8/2010, 10:57

Ciśnienie w oponach, łożysko główki ram,y łożyska w kołach. Płyn hamulcowy do wymiany przegrzałeś (kiedy ostatnio był wymieniany. DOT jest hydroskopijny chłonie wodę wymień to nie jest drogie, sprawdź tarcze na bicie i grubość tarczy). Zawias może być źle ustawiony.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Topic » 16/8/2010, 21:03

cisnienie w oponach ok, bo niedawno byla wyminiana i mam nadziej dobrze nadymali, w glowce ramy nie wyczulem luzow ale mam stojaki wiec podniose przod i obadam dokladnie, co do lozysk w kolach to nie specjalnie wiem jak je sprawdzic bo raczej nie szumia a jesli chodzi o plyn to ja sprzeta mam drugi sezon i osobiscie go nie wymienialem ( nie wiem jak poprzedni wlasciciel) wiec faktycznie nadaje sie do wymiany. tarcze wydaja sie grube ale na wszelki wypadek sprawdze suwmiarka. jaka powinna byc minimalna grubosc tarcz tak poza tematem? a zawias jest ustawiony tak jak w poprzednim sezonie bo nic w nim nie ruszalem a bylo ok. nie kapuje tez dlaczego przez moment nie bylo hamulcow :( martwi mnie to troche. widzialem filmy na youtube z podobnej akcji i konczyly sie przewaznie gleba wiec mam wiele szczescia, ze udalo mi sie utrzymac kierownice, tylko przyczyna nie jasna. czy to mozliwe, zeby przez te trzepanie kiery ( a bylo naprawde pozadne) plyn na ta chwile podniosl sie do pojemnika? stan jest ok. twardosc wajchy jak wczesniej czyli ok. zadnego wycieku. czy poprostu 636 tak ma bo jest lekka ??? mial ktos tak? pojade na kolejne wywazanie bo cos mi sie wydaje, ze moze felga byc krzywa a na oko tego nie widac albo cos z opona jest nie tak.
ogar 205 --> simson skuter --> wsk 125 i 175 --> gilera XR2 125 --> CBR f4 99 --> 636 04
Avatar użytkownika
Topic
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 1/5/2007, 07:00
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Seba_ER5 » 16/8/2010, 22:43

jaka powinna byc minimalna grubosc tarcz tak poza tematem?


Na tarczy jest napisane 5,5 chyba mm.

Sprawdz czy nie cieknie z lag i ewentualnie zmien plyn i uszczelniacze. Może krzywo koło Ci założono.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Invi » 17/8/2010, 11:08

Topic napisał(a):cisnienie w oponach ok, bo niedawno byla wyminiana i mam nadziej dobrze nadymali,


:shock: Tak ciężko co jakiś czas podjechać na stację paliw i za darmo sprawdzić i ustawić ciśnienie? Minuta roboty.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Topic » 17/8/2010, 18:41

co do wyciekow to susza. ani z lag ani z zaciskow. plyn wyminie bo juz na niego czas a cisnienie w kolach jest ok - i na oko i w dotyku. a stacje benzynowe na mojej wiosce maja uszkodzone kompresory :) skocze na warsztat i przy okazji sprawdze lozyska i jeszcze raz wywaze kolko.
ogar 205 --> simson skuter --> wsk 125 i 175 --> gilera XR2 125 --> CBR f4 99 --> 636 04
Avatar użytkownika
Topic
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 1/5/2007, 07:00
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez melvin » 17/8/2010, 18:58

albo 636 swoją geometrią doprowadza do łapania shimmy na takiej nawierzchni, albo jest za lekka albo masz coś z felgą/opona (wystarczy że ktoś wjechał motocyklem w dziurę)
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Konio » 17/8/2010, 23:02

Swoja droga skad masz pewnosc ze moto jest bezwypadkowe?

Co do wpadniecia klamki podczas hamowania to nie tylko mysl nad zmiana plynu ale rowniez nad zmiana przewodow na stalowy oplot
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez Rafal_W_wa » 18/8/2010, 10:06

No jak Ty na oko i na dotyk sprawdzasz ciśnienie w ogumieniu to pogratulować

Masz motor od nowości że jesteś pewien o jego bezwypadkowości ??
Może jest przebrany dobrze a ktoś naopowiadał jaki to ideał.
Nikt nie pomoże Ci przez internet... może Ci tylko dać wskazówki .. a jak Ty nawet nie możesz kupić manometru i sprawdzić cisnienia albo podjechac gdzies poza wioske i sprawdzić to Ci się na nic nie przydadzą te wskazówki.
Podjedz do jakiegoś serwisu nie musi być ASO i niech CI wszystko sprawdzą.
OD tego zależy Twoje Zycie i zdrowie... a ty sobie sprawdzasz chałupniczo ciśnienie na oko i łozysko głowki hamując ...

Może być coś z oponą mimo że jest prawie nowa, może być felga krzywa, zle wyważona, krzywa laga...
RSIX
Avatar użytkownika
Rafal_W_wa
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59

Postprzez pan_wiewiorka » 18/8/2010, 11:56

Jak masz pewność co do bezwypadkowości a i wcześniej się tak nie zachowywał, to sprawdź łożysko główki ramy, ciśnienie w oponach a może coś tak prozaicznego jak nierówny bieżnik (oponki do wymiany).
pan_wiewiorka
 

Postprzez Topic » 22/8/2010, 09:44

od tamtej pory jeszcze nie ruszalem sie nigdzie. dzieki za wszystkie podpowiedzi. mam nadzieje ze jak podjade do serwisu to wszystko mi sprawdza. faktycznie na oko nie wiele mozna sprawdzic. co do wypadkowosci moto nigdy pewnosci nie ma, jednak kupilem go w idealnym stanie i od turysty wiec ryzyko dzwona jest male. pewnie zaraz ktos napisze, ze nowe maszyny tez sa idealnie skladane po wypadkach i ma racje. dam znac po powrocie z warsztatu co bylo nie tak.
ogar 205 --> simson skuter --> wsk 125 i 175 --> gilera XR2 125 --> CBR f4 99 --> 636 04
Avatar użytkownika
Topic
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 1/5/2007, 07:00
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez wasil1993p » 22/8/2010, 10:18

"...kupiłem go w idealnym stanie od turysty..."
a jaki turysta do turystyki kupuje 636?????
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
Avatar użytkownika
wasil1993p
Bywalec
 
Posty: 765
Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Konio » 22/8/2010, 18:39

Taki sam jak ten co kupuje goldwinga do stuntu :lol:
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez Topic » 23/8/2010, 21:22

o rety - gusta sa rozne. ja kiedys kupilem f4 z kufrem na zadupku :). tak czy siak w czwartek jestem ustawiony na wizyte u mechaniora i zobaczymy co z tego wyjdzie.

a tak po za tematem to jakiej firmy amor polecacie? i czy oplaca sie kupowac uzywke czy to nie ma sensu?
ogar 205 --> simson skuter --> wsk 125 i 175 --> gilera XR2 125 --> CBR f4 99 --> 636 04
Avatar użytkownika
Topic
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 1/5/2007, 07:00
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Seba_ER5 » 24/8/2010, 09:47

Ja mam scotta. Na ebay.co.uk są sprezyny do przedniej zawiechy WP za 200zł. Dobrą opcją jest poprawne ustawienie zawieszenie. Ja jak daje w ciry 636 to przy zaminei biegu kiera potrafi zatanczyc.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr