Zobacz wątek - Po dłuższej trasie motor nie nadaje sie do jazdy.. Pomocy!
NAS Analytics TAG

Po dłuższej trasie motor nie nadaje sie do jazdy.. Pomocy!

i inne małe pojemności
_________

Po dłuższej trasie motor nie nadaje sie do jazdy.. Pomocy!

Postprzez manson6666 » 15/8/2010, 09:14

Witam!

Posiadam Skuter 4t o pojemności 80ccm.. Podczas ostatniego wyjazdu z kolegą na trasę około 80km.. spotkał mnie następujący problem:
po przejechaniu około 60 km bez żadnych awarii, motor zaczął mieć muła na starcie, tzn czułem jak by go coś trzymało.. :( po kilku kilometrach w ogóle przestał reagować na gaz, zaczął strzelać, kichać, wszystko dosłownie i tocząc się tempem około 40km/h dotarłem do domu.. rozebrałem wtedy wszystko został goły silnik.. Oglądając Cylinder, tłok, pierścienie są w idealnym stanie, ale założyłem w tedy stary cylinder (oryginalny) i problem nie znikną, czyli winę cylindra wykluczyłem.. wymieniłem sprzęgło, pasek, rolki, wyczyściłem gaźnik, ustawiłem zawory i problem nadal ten sam..

Zwracam się o pomoc bo nie wiem co to może być?? zaglądałem do wszystkiego i nie mam już pomysłu na to..
Z góry dziękuje! :)
Ostatnio edytowano 18/8/2010, 19:03 przez manson6666, łącznie edytowano 1 raz
manson6666
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/8/2010, 09:02
Lokalizacja: Leżajsk


Postprzez swirus2007 » 15/8/2010, 09:25

hahhah
dobry zawodnik jestes

wymien swiece bo dostala przebicia i zobaczysz ze wróci do normy a jak nie to bedziemy dalej myslec co moglo pasc

sprawdz swiece
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~


Postprzez wasil1993p » 15/8/2010, 09:27

jest to chiński 4t chłodzony powietrzem? jeśli tak to one mają tendencję do przegrzewania się.
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
Avatar użytkownika
wasil1993p
Bywalec
 
Posty: 765
Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez manson6666 » 15/8/2010, 10:41

:D
Ostatnio edytowano 15/8/2010, 10:43 przez manson6666, łącznie edytowano 1 raz
manson6666
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/8/2010, 09:02
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez manson6666 » 15/8/2010, 10:42

Oki zmieniłem świece już.. i niestety nic to nie pomogło, podkreślę że wymieniłem nawet moduł na nowy :D he he i ni hu hu ;/ tak ten skuter to chiński chłodzony powietrzem, ale gdy założyłem oryginalny dobry cylinder z tłokiem to też tak chodzi ;/;/ i w tym momencie ręce i cycki opadają ;/ :D

A słuchajcie, może to wina przepalonych zaworów ??
manson6666
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/8/2010, 09:02
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez Sojusznik » 15/8/2010, 12:56

No to masz problem jak siÄ™ patrzy...
Ja bym dał rękę uciąć, że to tłok po nagrzaniu puchnie i dlatego jest tak a nie inaczej...
Ale skoro cylinder i tłok zmieniłeś na nowy (mam nadzieje że dotarłeś go przez kilka godzin nie jeżdżąc nim, tylko po prostu zapalony sobie stał i chodził), to mi też ręce opadają...
Sprawdź jeszcze te zawory ewentualnie, może jakaś poprawa nastąpi
pozdro
Avatar użytkownika
Sojusznik
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 27/7/2010, 16:27
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez manson6666 » 15/8/2010, 13:11

postaram się.. ale wiesz tłok po tej całej usterce jak go wyciągnołem to jak nowy, bez smug, błyszczący, pierścienie w jego rowkach luźno chodzą i sprężynują w nim wiec to odpada a tym bardziej ze potem założyłem oryginalny dobry cylek i chodził tak samo i teraz właśnie sam już nie wiem bo próbowałem wszystkiego.. a i jeszcze jedno jak wyciągam świece to cała okopcona na czarno jest ;/ wiec to nie wiem.. sprawdzałem wał i symeringi wszystko ok.. kupiłem nowy moduł i nic nie dało, ale zaobserwowałem, że strasznie się grzeje ;/ ogromnie zaraz po odpaleniu to nie można się go dotknąć tak jest nagrzany..
manson6666
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/8/2010, 09:02
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez manson6666 » 16/8/2010, 09:20

pomoże mi ktoś ?
manson6666
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/8/2010, 09:02
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez balchan1 » 16/8/2010, 10:37

Jak wygląda głowica? Zobacz gniazda zaworowe, czy nie są powypalane albo czy nie osiadł na nich nagar. Przegrzewanie się moze byc objawem złej regulacji gaźnika- sprawdź go, może membrana strzeliła lub cos się zatkało/ przestawiło/ zepsuło. Powodzenia.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez manson6666 » 16/8/2010, 11:07

oki już sprawdzilem głowica okopcona cała czarna jest i wydaje mi si ze jeden uszczelniacz jest walnięty, tylko pytanie czy przez to sie tak robi ? :D
że jest walnięty uszczelniacz :D
manson6666
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/8/2010, 09:02
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez balchan1 » 16/8/2010, 13:33

Uszczelniacz jest walnięte sam przez się, wynika to z Twojego pecha albo jego niskiej jakości/ wady fabrycznej. Pewnie wszystkiego po trochu. Głowica jest okopcona, więc sprawdź szczelność zaworów (odwracasz głowice do góry nogami, nalewasz odrobine denaturatu w zagłębienia zaworów, naokoło gniazd i patrzysz czy denaturat bedzie zwiewał do kanałów). Jeżeli tak to głowica nie trzyma, musisz ją dać do jakiegos zakładu w którym potrą Ci zawory, ewentualnie mozesz zrobić to sam, wystarczy pasta do docierania i wiertara. No chyba że głowica się przegrzała i odkształciła, wtedy niezbędne będzie jej splanowanie lub w ogóle wymiana. Przy cenie głowicy w okolicy 100zł, chyba taniej będzie ją wymienić niz dawać do jakiegoś zakładu.

P.S. - powodem okopcenia głowicy może być właśnie ten uszkodzony uszczelniacz lub nieszczelne pierścienie zgarniające. To jednak temat na inną opowieść przy ognisku :)
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez manson6666 » 18/8/2010, 08:35

najlepiej przy ognisku bo tu dużo pisania :) ale tak naseroi to nie mam pojecia co to moze byc.. próbowałem już wszystkiego i nie mam pomysłu już.. chyba na śmieci się nadaje ten motor ;/ może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły w związku z tym incydentem ?? ;>
manson6666
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/8/2010, 09:02
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez balchan1 » 18/8/2010, 10:48

Sprawdziłeś szczelność głowicy tak jak opisałem?
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez manson6666 » 18/8/2010, 18:56

jasne że tak :D ale już doszedłem co mi padło :D to gaźnik mi sie rozklekotał.. nie da sie go ustawić, a pozatym elektrozawór ssania padł i jednym słowem dupencja ;/ musze zainwestować w nowy.. :D

Podam tu dwa linki z gaźnikami i powiedzcie mi który wziąść :) ? :



[b]1

http://moto.allegro.pl/item1179808335_g ... dysza.html[/

[b]2

http://moto.allegro.pl/item1187875838_g ... 19_mm.html

doradźcie mi :) da to coś jeśli bedzie miał 19mm niż 18mm ?
manson6666
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/8/2010, 09:02
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez balchan1 » 18/8/2010, 19:25

Da to przyrost mocy w zakresie 1/10 konia mechanicznego więc raczej nic :)To który wybierzesz zależy od Ciebie, jak dla mnie ten Walbro wydaje się lepszy.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez manson6666 » 18/8/2010, 19:30

to moze zamiast tego 1 mm lepiej kupic ten Walbro ? dużej róznicy nie odczuje a lepiej mieć coś lepszego :) co o tym myśłisz ? a ty jak byś miał brac to który ??
manson6666
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/8/2010, 09:02
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez balchan1 » 18/8/2010, 22:09

Walbro- może to nie firma, ale skoro gaźnik już jest firmowy a nie jakiś no name to może posłuży lepiej niż ten drugi. Do tego wygląda lepiej, solidniej od tego drugiego. Jeżeli chcesz inwestować, to te 15zł Cię nie zbawi.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez manson6666 » 19/8/2010, 07:39

masz rację :) czyli biore Walbro :D wielkie dzięki za pomoc :D Temat uważam za zamknięty :)

Siemka!
manson6666
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/8/2010, 09:02
Lokalizacja: Leżajsk



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê