Zobacz wątek - czym sie kierowac przy kupnie motoru? na co zwrocic uwage

czym sie kierowac przy kupnie motoru? na co zwrocic uwage

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

czym sie kierowac przy kupnie motoru? na co zwrocic uwage

Postprzez Loczek16 » 12/8/2010, 12:13

Witam motocyklistów, właśnie jestem na etapie zakupu kolejnego motocyklu, jeździłem już wieloma motorami zaczynając na MZ 150,251, jawa 350 KTM 125 itp teraz chce się przesiąść na coś większego byłem oglądać Cagive E500 enduro ale wydawało mi sie ze rama duża mam 178cm wzrostu i 16lat, rama duza a silnik słabo jechał, co sadzicie o KAWASAKI KLR 650? na co mam zwracać uwagę na takim czymś, jakieś wskazówki przy kupnie ? niby znam podstawy jakieś tam, ale o kawasaki nigdy nie myślałem a teraz mnie przygoniła okazja do kupna kawasaki:)
Ostatnio edytowano 14/8/2010, 13:18 przez Loczek16, łącznie edytowano 1 raz
Loczek16
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1/7/2010, 21:43
Lokalizacja: daleko


Postprzez Petroholic » 12/8/2010, 19:59

a jestes pewny, ze okielznasz 650 w wieku 16 lat?

wiesz 125 a 650 to spora roznica zarowno w wadze moto jak i mocy :)

Nie to ze sie nabijam czy cos po prostu pytam...
Avatar użytkownika
Petroholic
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7/8/2010, 19:48
Lokalizacja: Looblyn

Postprzez Loczek16 » 13/8/2010, 00:57

rozumiem te zdziwienie, ogarnać 650 hm, jeździłem cagiva E500 i muszę powiedzieć ze zakatowana nie byla ale rewelacji tez nie było, kolega ma suzuki DR 650 trochę mnie potargała, i chciał bym taki motor:) masę itp daje rade, a moc można zablokować granica rozsądku, mam 2 starszych braci gdzie tez chcą pojeździć a dla nich tak jak i dla mnie 250 to trochę mało żeby wyjechać z podwórka,

jako ze to mój 1 większy moto chciałbym coś takiego
http://otomoto.pl/kawasaki-klr-tengai-650-M2131268.html

czym mam się kierować, co sprawdzić jak będę oglądał, jak się przejadę itp? co w tych modelach jest nie tak?
Loczek16
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1/7/2010, 21:43
Lokalizacja: daleko

Postprzez Petroholic » 14/8/2010, 10:53

Jezeli jestes rozsadny to dasz rade z 650 pewnie :)

Jedyna rada ode mnie przy doborze moto:
Badz w stanie go podniesc z ziemi jak sie wylozy. Jezeli podniesiesz mozesz jezdzic.

Co do moto:
1. Na fotkach dosc ladnie wyglada.
2. Przede wszystkim sprawdzasz najpierw numery ramy i dokumenty:)
3. Nastepnie jako, ze jest to motor w teren sprawdzasz luzy w zawieszeniu przod i tyl...
4. Jezeli lagi maja neopreny obowiazkowo zagladasz pod spod !
5. Slady wyciekow z silnika i skrzyni oraz kultura pracy silnika, skrzyni i sprzegla...
6. Przy ostrych glebach w tych moto lubia sie urywac/nadrywac mocowania zbiornika paliwa - pekniecie swiadczy o mocnej glebie w historii...
7. Stan zespolu napedowego - zebatki, lancuch, slizgi...
8. Stan chlodnic i skutecznosc ukladu chlodzenia...
9. Obejrzyj dokladnie cylinder i glowice pod wzgledem sladow wycieku plynu chlodniczego - czasem sie zdaza w Kawach...
10. Generalnie ogolny oblook motocykla czy sa jakies pierdolki do zrobienia...

Wiadomo, nie jest to motor nowy ani mlody wiec w idealnym stanie nie bedzie - nie nastawiaj sie ze kupisz perelke...

Moto przede wszystkim ma byc sprawne - a ze bedzie podrapane, czy lekko poobijane to juz niestety uroda jazdy po lesie :)

Generalnie polecam wziecie ze soba kolegi mechanika, ktory pewnie lepiej niz ty oceni stan mechaniki bo ewentualne inne usterki sa latwiejsze i tansze do usuniecia :)

Powodzenia... :)
Avatar użytkownika
Petroholic
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7/8/2010, 19:48
Lokalizacja: Looblyn

Postprzez Loczek16 » 14/8/2010, 11:33

Petroholic napisał(a):Jezeli jestes rozsadny to dasz rade z 650 pewnie :)

Jedyna rada ode mnie przy doborze moto:
Badz w stanie go podniesc z ziemi jak sie wylozy. Jezeli podniesiesz mozesz jezdzic.

Co do moto:
1. Na fotkach dosc ladnie wyglada.
2. Przede wszystkim sprawdzasz najpierw numery ramy i dokumenty:)
3. Nastepnie jako, ze jest to motor w teren sprawdzasz luzy w zawieszeniu przod i tyl...
4. Jezeli lagi maja neopreny obowiazkowo zagladasz pod spod !
5. Slady wyciekow z silnika i skrzyni oraz kultura pracy silnika, skrzyni i sprzegla...
6. Przy ostrych glebach w tych moto lubia sie urywac/nadrywac mocowania zbiornika paliwa - pekniecie swiadczy o mocnej glebie w historii...
7. Stan zespolu napedowego - zebatki, lancuch, slizgi...
8. Stan chlodnic i skutecznosc ukladu chlodzenia...
9. Obejrzyj dokladnie cylinder i glowice pod wzgledem sladow wycieku plynu chlodniczego - czasem sie zdaza w Kawach...
10. Generalnie ogolny oblook motocykla czy sa jakies pierdolki do zrobienia...

Wiadomo, nie jest to motor nowy ani mlody wiec w idealnym stanie nie bedzie - nie nastawiaj sie ze kupisz perelke...

Moto przede wszystkim ma byc sprawne - a ze bedzie podrapane, czy lekko poobijane to juz niestety uroda jazdy po lesie :)

Generalnie polecam wziecie ze soba kolegi mechanika, ktory pewnie lepiej niz ty oceni stan mechaniki bo ewentualne inne usterki sa latwiejsze i tansze do usuniecia :)

Powodzenia... :)



dzięki serdecznie kolego, co do wyłożenia się, tak dam rade podnieść motor, sprawdzałem już, zawsze można zabrać kolegę z tyłu w razie czego[zarcik hehe] co do kolegi mechanika, ocenić silnik jedzie mój brat z ojcem, siedzą w motorach od kilku dobrych lat, jak kupie to sie odezwe:)
Loczek16
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1/7/2010, 21:43
Lokalizacja: daleko

Postprzez Loczek16 » 29/8/2010, 21:17

koledzy odswierzam temat:)

nie kupilem Kawasaki za duza buda i male przyrypanie:)


co sadzicie co " GILERA DAKOTA 500' jak z czesciami? ogladalem to i rama dosc lekka i o wiele mniejsza niz w tamtych,? motorem bede jezdzil gora 2 razy w tygodniu po 2h, albo raz w niedziele na 2-3h i nic wiecej:)
Loczek16
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1/7/2010, 21:43
Lokalizacja: daleko

Postprzez Petroholic » 10/9/2010, 09:03

uuu trafiles w model ktorego jeszcze nigdy nie rzezbilem :(

wg mnie jakis mocny wynalazek...
poszukalbym raczej czegos bardziej popularnego bo moze byc z czesciami lipa...
Avatar użytkownika
Petroholic
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7/8/2010, 19:48
Lokalizacja: Looblyn

Postprzez Kacpus » 12/9/2010, 19:58

czy w wieku 15 lat wzrost 177 cm moge sobie kupic enduro 125?
Kacpus
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/9/2010, 18:52

Postprzez gruby19 » 12/9/2010, 20:13

nie mozesz poniewaz nie masz prawa jazdy kategorii A1. dziekuje.
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez madcap » 12/9/2010, 20:25

kupić możesz
ale nie masz prawa poruszać się po drogach publicznych
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Petroholic » 13/9/2010, 12:02

kupic zawsze mozesz tyle ze tylko do lasu badz na tor :)

bo przeciez bez prawka nikt nie jezdzi po drogach publicznych ;)
Avatar użytkownika
Petroholic
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7/8/2010, 19:48
Lokalizacja: Looblyn

Postprzez Loczek16 » 13/9/2010, 15:56

bez sensu;p ja mam 16 i jestem w trakcie kupna 650cc i to prawdopodobnie ściąganej z krajów zachodnich bez prawa rejestracji, i pytanie źle sformułowane, bo koledze zapewne chodziło czy 'ogarnie' 125cc w wieku 15lat:)

PS. 125cc na 15lat trochę mały :) proponuje 250cc , kupisz i za pól roku będziesz zmieniać, chyba ze 'nigdy' nie jeździłeś motorem to wtedy polecam 50;d
Loczek16
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1/7/2010, 21:43
Lokalizacja: daleko

Postprzez gruby19 » 13/9/2010, 18:50

Loczek16 napisał(a):bez sensu;p ja mam 16 i jestem w trakcie kupna 650cc i to prawdopodobnie ściąganej z krajów zachodnich bez prawa rejestracji, i pytanie źle sformułowane, bo koledze zapewne chodziło czy 'ogarnie' 125cc w wieku 15lat:)

PS. 125cc na 15lat trochę mały :) proponuje 250cc , kupisz i za pól roku będziesz zmieniać, chyba ze 'nigdy' nie jeździłeś motorem to wtedy polecam 50;d

Tylko nie rozumiem po co kupować motocykl bez prawa rejestracji, lub motocykl do którego prowadzenia wymagane jest prawo jazdy kategorii A, skoro nie mam takiego dokumentu. Przecież nie możesz nim wyjechać na ulice, wiec po co Ci motocykl w garażu? żeby wyrywać na niego gimnazjalistki ?
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez Loczek16 » 13/9/2010, 19:03

ha :) to jestem ciekaw gruby gdzie ty jeździsz swoja bryka po asfalcie lub drogach udostępnionych do ruchu, nie rób z siebie tutaj wielkiego kozaka, bo znając życie jeździł nys po zakazanych drogach leśnych i polach, tak jak większość, a po ciul miał bym kupować cross/enduro na szosę? nie poważny jesteś?
Loczek16
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1/7/2010, 21:43
Lokalizacja: daleko

Postprzez Franek » 14/9/2010, 18:02

Powiem tak. Ty jesteś nie poważny loczek. Nie masz prawka na motocykl, nie masz prawa na rejestrację.
Przez takich ludzi psuję się wizerunek Polskich motocyklistów.
Przepraszam ale pewnie reszta się ze mną zgodzi że jesteś gówniarzem który ledwo co może zrobić A1 a rzuca się już na motocykl pojemności 650.
I po co polecasz komuś łamanie prawa ? "A tak od razu 250 kupuj" A nawet nie wiesz jakie ma doświadczenie chłopak.


Pozdrawiam
Franek
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16/8/2007, 18:06
Lokalizacja: koźmin wlkp

Postprzez Loczek16 » 15/9/2010, 19:32

Franek chyba poowiedzialem dokladnie, czytac nie potrafisz? " chyba ze nigdy nie jezdziles motorem to polecam 50"
Loczek16
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1/7/2010, 21:43
Lokalizacja: daleko

Postprzez Loczek16 » 13/11/2010, 22:01

Temat rozwiązany dopiero teraz:) kupiłem SUZUKI DR 350, oprócz braku rozrusznika to motor bardzo zrywny i lekki:)

ps. po 2 dniu jazdy jedynie noga spuchnięta od palenia motoru:)
Loczek16
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1/7/2010, 21:43
Lokalizacja: daleko

Postprzez amahay » 14/11/2010, 18:20

nie kumam trochę twojego toku myślenia.
jestem starszy od ciebie parę lat i zastanawiam się czy 250 w 2t nie będzie za mocna (bo będzie za mocna) i raczej mierzę w 125 2t. przecież to jest zrywne jak jasny H** !! na 125 latają zawodnicy FMX i jeżdżą na zawodach MX. ale 350 w 4t to spoko nie ma wiele koni i jest ciężka ale spoko. powodzenia.
Avatar użytkownika
amahay
Stały bywalec
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 25/3/2010, 16:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Leg1oN » 14/11/2010, 22:04

http://www.scigacz.pl/Zakup,motocykla,u ... ,8710.html

http://www.scigacz.pl/Na,co,zwracac,uwa ... a,277.html

dorzucam cos od siebie.. poza tym temat uważam za wyczerpany więc.. zamykam..
Avatar użytkownika
Leg1oN
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2531
Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr