Opony torowe - czy to dobra opcja?
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Opony torowe - czy to dobra opcja?
Siemka, właśnie muszę w moim fazerku fzs600 wymienić komplet opon, a że chwilowo cienko przędę to wybieram opcje budżetową.
czyli kupić nowe opony, ale taniej marki czyli np duro albo shinko.
lub też kupić opony potorowe, które są z górnej półki, np pirrelli albo dunlopy jak tu http://allegro.pl/item1169528285_opony_ ... corsa.html
lub tez inne uzywane tylko po torze
jezdze turystycznie ale czesto gesto lubie poszalec na zakretach
co radzicie?
pozdr
czyli kupić nowe opony, ale taniej marki czyli np duro albo shinko.
lub też kupić opony potorowe, które są z górnej półki, np pirrelli albo dunlopy jak tu http://allegro.pl/item1169528285_opony_ ... corsa.html
lub tez inne uzywane tylko po torze
jezdze turystycznie ale czesto gesto lubie poszalec na zakretach
co radzicie?
pozdr
- karolek850
- Świeżak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 20/2/2009, 15:11
- Lokalizacja: swazedz
Radze nie kupowac uzywek tylko dolozyc jedyne 250zl i kupic NOWY zestaw dobrych opon np. diablostrada. Starcza na duuuuzo wiecej kilometrow, wiesz co kupujesz i ta kaska ktora dolozysz zwroci sie szybko.
-
hardworker - Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 20/7/2010, 14:56
- Lokalizacja: Wawa i okolice
Proponowałbym opony bardziej "cywilne" - dużo większa liczbę kilometrów przejedziesz niż na torówkach, oszczędzając też w ten sposób kasę a dwa - te opony dużo szybciej się skończą i raczej nie wykorzystasz ich zalet swoją maszyną.
Wybór należy do Ciebie.
Wybór należy do Ciebie.
BMW r1100rs, zx10r
- BMW_Zbyszek
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 11/5/2010, 10:50
- Lokalizacja: Bydgoszcz
ja mam w kawie pierlki diablo supercorsy i powiem tyle że to opony tylko na tor i asfalt, trochę wody na ulicy i się ślizgają, ale ogólnie to oponki miażdżące... na gumę jak stawiam to jeszcze ani razu mi koło nie zabuksowało.
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
FZS 600 ma :
przód 110/70-17
tył 160/60-17
po torowych nie kupisz w tych rozmiarach.
Poszukaj Pirelli Diablo Strada - najtańsze w miarę sensowne opony - kpl. około 700PLN kosztuje.
przód 110/70-17
tył 160/60-17
po torowych nie kupisz w tych rozmiarach.
Poszukaj Pirelli Diablo Strada - najtańsze w miarę sensowne opony - kpl. około 700PLN kosztuje.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
no to najwyzej kupie 120 na przod oraz 180 na tył jesli by nie było.
i dodam ze pytajac o te opony miałem na mysli np pirelli supercorsa albo diablo rosso.
takie które byly uzywane przez 2-3 sesje na torze a nie jakieś slicki typowo na tor.
no ew kupie te shinko nowe za 400-500zł komplet
a tak miałbym za tą samą cene albo i mniejsza komplet opon z gornej polki po paru przejazdach na torze
a co do rozgrzewania opon to chyba kazde trzeba rozgrzac aby dąłe max mozliwosci
i dodam ze pytajac o te opony miałem na mysli np pirelli supercorsa albo diablo rosso.
takie które byly uzywane przez 2-3 sesje na torze a nie jakieś slicki typowo na tor.
no ew kupie te shinko nowe za 400-500zł komplet
a tak miałbym za tą samą cene albo i mniejsza komplet opon z gornej polki po paru przejazdach na torze
a co do rozgrzewania opon to chyba kazde trzeba rozgrzac aby dąłe max mozliwosci

- karolek850
- Świeżak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 20/2/2009, 15:11
- Lokalizacja: swazedz
Nie bierz tego chińskiego badziewia tylko eleganckie potorówki. Tego przytartego obszaru i tak nie będziesz używał na publicznych drogach a po środku są prawie nietknięte i mają praktycznie całe mięcho.
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
-
Czester - Administrator
- Posty: 4657
- Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
- Lokalizacja: Suwałki
Az sie dziwie skad takie glupie myslenie u ludzi. Poczytaj uwaznie wszystko co ci pisza. Kupisz potorowki ktore maja zjechane tylko boki ale wedlug ciebie srodek jest ok, Tylko wes to pod uwage ze gumy torowe sa wykonane z miekkiej mieszanki i nie ma szans aby nawet w polowie zrobily tyle co opony turystyczne. Raczek pisze ci jakie sa rozmiary a ty upierasz sie dalej ze najwyzej wstawisz 180,myslisz ze japonce gdyby wiedzieli ze 180 bedzie lepsza to by ja fabrycznie tam zamontowali a nie wsadzali 160. Z Z Czesterem zgodze sie co do Chinoli.Wywalisz na potorowe 400-500 i bedziesz sie cieszyl przez chwile bo znowu ci sie skoncza i trzeba bedzie znowu kupowac nastepny komplet i tak w kolko macieju.No tak ,ale przeciesz zaoszczedziles 200zl bo nie kupiles nowych Pirelli Diablo Strada za 700 ktore byly by najlepsze dla ciebie i motocykla, smiechu warte. Az sie zapytam z ciekawosci ,po jaka cholere ci Diablo supercorsy lub Rosso czyli super opony na winkle i do sportowej jazdy jak i tak nie wykozystasz tych opon nawet w 10%,lans na miescie ci wzrosnie napewno
-
przemko27vr4 - Świeżak
- Posty: 260
- Dołączył(a): 26/8/2008, 08:11
CzesterTX napisał(a):Tego przytartego obszaru i tak nie będziesz używał na publicznych drogach
Żeby chociaż nie dojąć do tego obszaru to trzeba tamować ruch na szybszych zakrętach

A do takiej jazdy nie lepiej kupić jakiegoś twardego turystyka? Cena wyjdzie podobna, a nie zniknie po pierwszym lepszym paleniu. A zawsze to nowe.
Miałem Continental road attac, turystyk, a dało radę go prawie (te 0.5cm brakowało - ale wtedy lepiej jeździł to i pewnie z pełnym zamknięciem nie było by problemu) zamknąć. Jeżdżę obecnie na potorówce, nie mam nic do zarzucenia, tylko strach przypalić bo jeszcze okaże się że trzeba znowu jechać do wulkanizacji

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Invi - założyciel tematu pisał, że jeździ turystycznie ale lubi też często poszaleć na winklach więc moja rada była właśnie taka a nie inna. O upalaniu nie było mowy, z resztą do tego się opon raczej nie wybiera. Skoro chce sobie ostrzej powinklować to doradzanie mu turystycznego klocka jest nie najlepszym pomysłem. Potorówka z lekko przytartym rantem będzie zdecydowanie lepsza.
Odnośnie palenia miękkich gum to na Sportmaxie (fakt, nieco już zużytym) po wykonaniu jednego cyrkla ukazały się moim oczom sznurki
Odnośnie palenia miękkich gum to na Sportmaxie (fakt, nieco już zużytym) po wykonaniu jednego cyrkla ukazały się moim oczom sznurki

Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
-
Czester - Administrator
- Posty: 4657
- Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
- Lokalizacja: Suwałki
Czester ,czy chcesz przez to powiedziec ,ze ktos sprzedaje potorowe gumy bo sie jeszcze nadaja do latania po winklach??CzesterTX napisał(a):Invi - założyciel tematu pisał, że jeździ turystycznie ale lubi też często poszaleć na winklach więc moja rada była właśnie taka a nie inna. Skoro chce sobie ostrzej powinklować to doradzanie mu turystycznego klocka jest nie najlepszym pomysłem. Potorówka z lekko przytartym rantem będzie zdecydowanie lepsza.
-
przemko27vr4 - Świeżak
- Posty: 260
- Dołączył(a): 26/8/2008, 08:11
Karolek850 stoi przed wyborem albo - albo. Więc jeśli ma kupować nowe chińskie badziewie to lepiej będzie jak za tą, lub mniejszą kasę kupi potorówki w dobrym, podkreślam dobrym stanie.
Potorówki można kupić w różnym stanie. Niektórzy katują je ile wlezie tak, że boków już praktycznie nie ma (po wyścigu jeszcze zaliczają na nich trening) a inni, zapewne z bardziej zasobnym portfelem wymieniają opony po jednym wyścigu. Można kupić na prawdę mało zjechane potorówki za przyzwoitą kasę. Masa ludzi lata i nie narzekają.
Kumpel, który lata już kilka lat po torze w Kownie sam kupuje używki od zawodników po jednym wyścigu i jeszcze starczają jemu na konkretne polatanie.
przemko27vr4 napisał(a):Czester ,czy chcesz przez to powiedziec ,ze ktos sprzedaje potorowe gumy bo sie jeszcze nadaja do latania po winklach??
Potorówki można kupić w różnym stanie. Niektórzy katują je ile wlezie tak, że boków już praktycznie nie ma (po wyścigu jeszcze zaliczają na nich trening) a inni, zapewne z bardziej zasobnym portfelem wymieniają opony po jednym wyścigu. Można kupić na prawdę mało zjechane potorówki za przyzwoitą kasę. Masa ludzi lata i nie narzekają.
Kumpel, który lata już kilka lat po torze w Kownie sam kupuje używki od zawodników po jednym wyścigu i jeszcze starczają jemu na konkretne polatanie.
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
-
Czester - Administrator
- Posty: 4657
- Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
- Lokalizacja: Suwałki
Tak ale nie w rozmiarze do FZS 600.
Szkoda że nie ma u nas jak za granicą - nie oryginalny rozmiar opon = zabrany dowód.
Po za tym w razie kolizji firma ubezpieczeniowa może się czepiać, o nie właściwy rozmiar opon - przecież homologacja jest wydana dla innego.
No i niestety czasami Badania Technicznego nie przejdzie - diagności czasami sprawdzają rozmiar opon (znajomemu tak odrzucili).
Ale moim zdaniem najważniejsze jest własne bezpieczeństwo, 120 na przód tylko na proste, a przy 180 z tyłu to już masakra a nie jazda po winklach.
Montuj to co przewidział producent.
Szkoda że nie ma u nas jak za granicą - nie oryginalny rozmiar opon = zabrany dowód.
Po za tym w razie kolizji firma ubezpieczeniowa może się czepiać, o nie właściwy rozmiar opon - przecież homologacja jest wydana dla innego.
No i niestety czasami Badania Technicznego nie przejdzie - diagności czasami sprawdzają rozmiar opon (znajomemu tak odrzucili).
Ale moim zdaniem najważniejsze jest własne bezpieczeństwo, 120 na przód tylko na proste, a przy 180 z tyłu to już masakra a nie jazda po winklach.
Montuj to co przewidział producent.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Dziwię się ludziom, którzy zakładają INNE opony niż te zalecane przez producenta. Jeśli z tyłu ma być 160, to tak ma być i kropka. To nie jest tak, że ktoś sobie wymyślił, że damy 160 bo tak będzie fajnie. Takie rzeczy bierze się przecież pod uwagę już przy projektowaniu motocykla. Jest jasno napisane tyle i nie więcej/nie mniej.
Sam teraz latam na Diablo Stradach i gdybym miał je jakoś podsumować to chyba w ten sposób: twarde, wolno się zużywają, nawet przy ostrym lataniu na winklach-dobrze się trzymają(co nie znaczy, że rewelacyjnie). Na deszczu spisują się elegancko. Czy wziąłbym je drugi raz? Nie. Dlaczego? Bo podobnie jak kolega napisał "lubię poszaleć w zakrętach" i te oponki ze swoim profilem przystosowanym do jazdy turystycznej nie satysfakcjonują mnie i już. Na chwilę obecną chcę je szybko skończyć i kupić jakieś normalne miękkie fajne sportowe kapcie. Żebyśmy się zrozumieli - nie twierdze że strady są złe - wprost przeciwnie to bardzo dobre oponki, ale do normalnej jazdy.
A teraz najważniejsze. karolek850 wg mnie opony są ostatnim elementem na jakim się powinno oszczędzać. Albo inaczej. Na takich rzeczach się nie oszczędza i już. Albo kupisz normalne porządne opony albo jakieś paści co poskutkuje tym, że na pierwszym lepszym winklu opona Ci puści i wylecisz z zakrętu tak jak dzisiaj mój kolega i dołożysz parę tysi na naprawę moto, jak w ogóle będzie co naprawiać. Weź poczekaj chwilę, odłóż pieniądze i kup coś sensownego.
Dziękuję za uwagę.
PS. Nie brałbym tych opon, do których podałeś link.
Sam teraz latam na Diablo Stradach i gdybym miał je jakoś podsumować to chyba w ten sposób: twarde, wolno się zużywają, nawet przy ostrym lataniu na winklach-dobrze się trzymają(co nie znaczy, że rewelacyjnie). Na deszczu spisują się elegancko. Czy wziąłbym je drugi raz? Nie. Dlaczego? Bo podobnie jak kolega napisał "lubię poszaleć w zakrętach" i te oponki ze swoim profilem przystosowanym do jazdy turystycznej nie satysfakcjonują mnie i już. Na chwilę obecną chcę je szybko skończyć i kupić jakieś normalne miękkie fajne sportowe kapcie. Żebyśmy się zrozumieli - nie twierdze że strady są złe - wprost przeciwnie to bardzo dobre oponki, ale do normalnej jazdy.
A teraz najważniejsze. karolek850 wg mnie opony są ostatnim elementem na jakim się powinno oszczędzać. Albo inaczej. Na takich rzeczach się nie oszczędza i już. Albo kupisz normalne porządne opony albo jakieś paści co poskutkuje tym, że na pierwszym lepszym winklu opona Ci puści i wylecisz z zakrętu tak jak dzisiaj mój kolega i dołożysz parę tysi na naprawę moto, jak w ogóle będzie co naprawiać. Weź poczekaj chwilę, odłóż pieniądze i kup coś sensownego.
Dziękuję za uwagę.
PS. Nie brałbym tych opon, do których podałeś link.
- Stanislav
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 9/8/2009, 08:56
Pirelli Diablo Super Corsa to opony dobre na suchÄ… nawierzchniÄ™, po deszczu jazda to lekka masakra - brak odprowadzenia wody etc.
Miałem Pirelli Dragon Super Corsa i zdecydowanie to mój faworyt.
Ale ostatnio też jeździłem na Pirelli Diablo III i powiem że na ulicę nawet do szybszej jazdy na suchym i po deszczu całkiem przyjemnie się sprawowały.
Niestety tylko 800km przejechałem, w porównaniu z tym co było wcześniej:
przód Michelin Pilot Sport (lekko poniżej 1/2 bieżnika)
tył Pirelli Dragon (1/2 bieznika)
Diablo III sprawowały się dużo dużo lepiej.
Przyczepność + jazda po zakrętach, kształt opony.
Niektóre opony potorowe nie nadają się do stosowania na ulicach pomimo homologacji drogowej.
Miałem Pirelli Dragon Super Corsa i zdecydowanie to mój faworyt.
Ale ostatnio też jeździłem na Pirelli Diablo III i powiem że na ulicę nawet do szybszej jazdy na suchym i po deszczu całkiem przyjemnie się sprawowały.
Niestety tylko 800km przejechałem, w porównaniu z tym co było wcześniej:
przód Michelin Pilot Sport (lekko poniżej 1/2 bieżnika)
tył Pirelli Dragon (1/2 bieznika)
Diablo III sprawowały się dużo dużo lepiej.
Przyczepność + jazda po zakrętach, kształt opony.
Niektóre opony potorowe nie nadają się do stosowania na ulicach pomimo homologacji drogowej.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
a możecie mi wytlumaczyc dlaczego zalozenie szerszych opon zmniejszy wlasciwosci trakcyjne?
przeciez zwieksza sie wtedy szerokosc opony a co za tym idzie jest wiecej opony do zamkniecia i niema obaw ze za bardzo zamnkniemy opony i wylecimy z zakretu
czy może zalożyć inne felgi takie na których szersza opona będzie lepiej leżec?
pozdr
przeciez zwieksza sie wtedy szerokosc opony a co za tym idzie jest wiecej opony do zamkniecia i niema obaw ze za bardzo zamnkniemy opony i wylecimy z zakretu
czy może zalożyć inne felgi takie na których szersza opona będzie lepiej leżec?
pozdr
- karolek850
- Świeżak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 20/2/2009, 15:11
- Lokalizacja: swazedz
skoro japonce tak wymyslili to nie bylo widzimisie ich tylko motocykl najwidoczniej najlepiej sie zachowywal z takimi
- xede
- Świeżak
- Posty: 370
- Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
- Lokalizacja: łódź
Szerokość opon dobiera się w zależności od szerokości felgi.
Jeśli z przodu jest:
- 3" to opona 110
- 3,5" opona 120
podobnie tył.
Montując szerszą oponę na wąską felgę opona źle układa się i o jeździe po zakrętach można zapomnieć,
Czasami na szerszą felgę lepiej zmontować węższą oponę, niż odwrotnie.
Jeśli z przodu jest:
- 3" to opona 110
- 3,5" opona 120
podobnie tył.
Montując szerszą oponę na wąską felgę opona źle układa się i o jeździe po zakrętach można zapomnieć,
Czasami na szerszą felgę lepiej zmontować węższą oponę, niż odwrotnie.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości