Zobacz wÄ…tek - Dylemat nad 600-tkami
NAS Analytics TAG

Dylemat nad 600-tkami

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez warmplace » 4/8/2010, 07:04

Invinciblee napisał(a):
warmplace napisał(a):CBR f3,f4 czy f4i - to czy dasz radę zależy od tego jak masz w głowie poukładane. GSXR... tego bym sobie nie serwowal na pierwszy motocykl. Moze gsxf.


Chyba sobie jaja robisz. Ta ciężki jak dwie krowy w ciąży GSXF lepszy na początek od sporta...


A co on będzie ten motocykl nosił... fakt, że nie jest to jakiś potężny chłop i wybór może też nie za szczęśliwy ale mimo wszystko fka chyba lepsza od Rki na początek... Znam pare osób co tak zaczynało i dali se rade jakoś choć faktycznie jak sie moto zepsuło to zanieść do mechanika nie dało rady :D

Apropos świerszczy to mi dzisaj z rańca siedział na półce lagów.. i nie chciał się odczepić :)
warmplace
Świeżak
 
Posty: 345
Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20


Postprzez Rafal_W_wa » 4/8/2010, 07:59

Ubrać się możesz w rozsądnych pieniądzach , nie musisz mieć od razu shoei xr1100.
Aczkolwiek w rozsądnych czyli też nie kupilbym kasku nowego za 200zł.
Na pewno rękawice i kurtka i spodnie, ewentualnie ochraniacze na spodnie.Wolałbym kupić używane - niż np. samą kurtkę i kask tak jak robią niektórzy gdy nie maja kaski na resztę.

Możesz się ubrać za 1000zł w Nowe rzeczy, może być za 1000 w używane, mogą być nowe za 10 000zł.
Kwestia ile chcesz przeznaczyć.
Buty kupił bym używane a z wyższej półki.
Buty za 300-400zł nowe nie trzymają praktycznie nogi i nie zabezpieczają jej.

Jest wiele tematów na temat ciuchów, poszukaj na forum, sa sprawdzone pozycje które warto wybrać.

Rafal_W_wa napisał(a):Ewentualnie jakiś fazer hornet ...

pan_wiewiorka napisał(a):Na pierwszy motocykl? To może od razu Erszóstkę? :shock:



Jak już cytujesz to cytuj całą wypowiedź a nie tylko kilka słów z kontekstu.

Tak cytujesz jakbym napisał, daj sobie spokój z 400 i innymi słabiakami kup sobie fazera fz1 to się nauczysz :)

Może i R6, znam osoby które zaczynały od R1, w tej chwili mają kilka sezonów za sobą i nie mieli szlifa ( tak jak pisałem - nie jest powiedziane że go nie zaliczą, i nie będzie to wynikać z braku doświadczenia).
Nie ma reguły tak jak pisałem prawdopodobieństwo jest bardzo duże że zaliczy paciaka.
Temat był poruszany wielokrotnie - zależy od człowieka, w wieku 18 lat sam bez doświadczenia bałbym się zaczynać od R6.
My możemy tu pisać i pisać a a chłopak i tak wybierze - jak pisze że chciałbym SS i nie chce jakiegoś słabego GS'a to już lepszym złem będzie fazer czy hornet, zdecydowanie łatwiej się nauczyć techniki niż na SS.
RSIX
Avatar użytkownika
Rafal_W_wa
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59


Postprzez erell » 4/8/2010, 09:52

Pytasz czy dużo wybaczają. Każde moto coś wybacza, z dużą mocą wiąże się wiele niebezpieczeństw. Przy gwałtownym ruszeniu zdarzają się uślizgi (zwłaszcza przy zimnych oponkach), na mokrej trasie często się zdarza uślizg tylnego koła. Wchodząc w zakręty ostrożnie z manetką itd. Ja osobiście Ci powiem, że na 1 moto nie kupiłbym sobie SS zwłaszcza jak pomyślę kiedy miałem 18lat (sprawa indywidualna). Czy nauczysz się na nim techniki jazdy na pewno wolniej niż na słabszym sprzęcie. Ja wiem, że SS wygląda fajnie, ale czy warto ryzykować. Każdy kto już troszkę jeździł wie, że na moto trzeba mieć oczy dookoła głowy zwłaszcza przy szybszej jeździe i do tego trzeba mieć sporo praktyki nie oszukuj się, że będziesz śmigał SS max 120 to jest niewykonalne. Kup sobie coś słabszego i na pewno będziesz bardzo zadowolony jest sporo moto, które się bardziej do tego nadają. Co do ubioru jak już koledzy wspomnieli na tym się nie oszczędza zwłaszcza na kurtce,spodniach, butach,rękawicach i kasku.

Generalnie kupisz i tak co będziesz chciał i to twoja sprawa jeśli kupisz SS to życzę Ci by moto duuużo wybaczało sporo przyczepności i ostrożnej jazdy.
Pozdrawiam
GSX-R 1000
Avatar użytkownika
erell
Świeżak
 
Posty: 80
Dołączył(a): 15/9/2007, 20:34
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk

Postprzez Malina92 » 4/8/2010, 12:33

Kawka Zx4r nawet mi przypadła do gustu z tym "ufo" xD
Gdybym znalazł jakiś ciekawy egzemplarz to czemu nie :D
Tylko że na alledrogo nie ma za bardzo z czego wybierać ,a chciałbym jakiś 2000 rok .
Chyba jeszcze pooglądam trochę te 400tki 8) Spodobała mi się tez honda rvf.
Można chyba powiedzieć że są to małe SS . Coś dla mnie ^^

Z ubraniami to na nie mam około 1500 zł. Ale będę szukać dopiero jak kupie motor.
Ogólnie wasze opinie bardzo mi pomogły. Dzięki za takie zainteresowanie ;]

Btw. Szkoda że nie można tutaj postawić piwka wam xD
Avatar użytkownika
Malina92
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/7/2010, 13:37
Lokalizacja: okolice łodzi

Postprzez C-bool » 4/8/2010, 12:38

Malina92 napisał(a):Z ubraniami to na nie mam około 1500 zł. Ale będę szukać dopiero jak kupie motor.

Coś czuję, że jak będziesz już miał motoCYKL, to nie będzie już czasu na szukanie ubioru i skończy się na jeździe w adidasach i białym t-shircie.
Ubranie najsampierw siÄ™ kupuje.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mmaniakzx6r » 4/8/2010, 14:57

To co ja mam zrobić gdy zx6r tak mi się podoba , że nie mogę patrzeć na inne moto .... <jajko blee>
Jest sens zblokowania go troszkÄ™ ? Jakie sÄ… tego koszty ?
Bo mógłbym jeździć powiedzmy jeden sezon na "pół mocy" xD

Powiem ci tak, ja jestem od Ciebie połtora miecha do przodu z 600-tką. Też kupiłęm sobie 600tkę na pierwsze moto(Ninje 600 z 99r.) i sobie radzę, choć dużo osob też puka się w czoło gdy mówie że to pierwsze moto i pierwszy sezon na własnym sprzęcie.

Nie wiem jaką masz technike jazdy i kierowanie motocyklem i umiejętność przeglądu sytuacji na drodze ale te cechy będą podstawą na drodze, jeżdżąc na wysokoosiągowym motocyklu przy tak małym doświadczeniu, będziesz się szybko musiał uczyć w takim razie. Ja akurat jestem o Ciebię o dwa lata starszy i mam dużo kilometrów za sobą w ruchu drogowym(moto i auto) i byłem pewny siebie pry zakupie, wiedziałem czego chcę.


Co to motocyklu Twojego wyboru, mogę Tobię polecić Ninję bo moto jako tako wybacze małe błedy, wydaję mi się że żaden sport nie będzie wybaczał dużych błedów :o

Co do blokowania mocy nie ma sensu bo zobaczysz że szybko znudzi ci się moto, radę którą mogę ci dać to staraj sie utrzymać jak największą średnia predkość na danym odcinku zamiast starać się być król prostej... :!: :!:

Jak byś chciał więcej info to podbij an gadu :D
Kawasaki ZX6R 99"
Kawasaki 636 06"
mmaniakzx6r
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 26/6/2010, 15:47
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez Invi » 4/8/2010, 15:14

mmaniakzx6r napisał(a):To co ja mam zrobić gdy zx6r tak mi się podoba , że nie mogę patrzeć na inne moto .... <jajko blee>


Ale on przecież brzydki taki jest :D Niby wszystko na swoim miejscu, lampy ok, zadupek ok, plastiki w miarę współczesne, ale jakoś o nie gra. Odwrotnie jak w zx7r i SRAD'ie :P

mmaniakzx6r napisał(a):Jest sens zblokowania go troszkę ? Jakie są tego koszty ?
Bo mógłbym jeździć powiedzmy jeden sezon na "pół mocy" xD


W sumie to co ci da mniej mocy? Starsze sporty prowadzą się świetnie ale trzeba umieć im powiedzieć gdzie mają jechać. Na myśl że supersport którym teraz jeżdżę miał by być moją pierwszą maszyną to śmiać mi się chcę.



Przed obecnym moto jeździłem sezon innym supersportem, wcześniej od gdzieś tak 11 roku życia motorynki, wuseki, mzetki i inne. Przyswajałem mnóstwo teorii A mimo to w maju popełniłem błąd po którym musiałem szorować dupą po asfalcie przy 140kmh :evil:



Ty pewnie nie będziesz nawet wiedział kiedy popełniasz jakiś karygodny, banalny błąd ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez madcap » 4/8/2010, 15:57

gro z nas ma jakieś wspomnienie, które działa jak otrzeźwiacz (przeciesz nie wiesz, że gorące, póki się nie sparzysz, potem już powinieneś pamiętać :lol: )

nie zgodzę się z twierdzeniem, że blokowanie nie ma sensu
imho wręcz przeciwnie
nawet przy zablokowanych (zdławionych) sportach mocy i tak na początku nie brakuje a te kilka (kilkanaście) niutonometrów daje czas na lepsze poznanie i opanowanie maszyny
odblokować zawsze potem można
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Rafal_W_wa » 4/8/2010, 16:58

mmaniakzx6r napisał(a):
Powiem ci tak, ja jestem od Ciebie połtora miecha do przodu z 600-tką. Też kupiłęm sobie 600tkę na pierwsze moto(Ninje 600 z 99r.) i sobie radzę, choć dużo osob też puka się w czoło gdy mówie że to pierwsze moto i pierwszy sezon na własnym sprzęcie.


ok radzisz sobie... ale kazdy jezdzi inaczej... może masz szczęście... a może dar... a moze mało odkręcasz... kupiłeś... masz ale nie polecaj na pierwsze moto 600 ... ! ! !
Tak naprawdę że jedziesz o niczym nie świadczy.. na tym moto dużo trudniej zapanowac i nauczyc sie dorbze technicznie jeździć... to że jedzie i sie nei wywala nie oznacza dobrego wyboru który trzeba szerzyć.
RSIX
Avatar użytkownika
Rafal_W_wa
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59

Postprzez Malina92 » 4/8/2010, 22:24

Szukam i Szukam czegoś o słynnej niegdyś klasie 400 .
Zainteresowałem się tym głębiej i ogólnie myślę że to było dobre rozwiązanie dla mnie :) Jednak ciężko coś dobrego kupić w Polsce.

Hmmm jazda na pół garów , jednak nie wytrzymałbym za długo.

C-bool: Sorrki za "motor" xD

Invinciblee napisał(a):A mimo to w maju popełniłem błąd po którym musiałem szorować dupą po asfalcie przy 140kmh


To co zrobiłeś nie tak ? I przy 140km/h jakie straty miałeś ?

Z tych 400 jedynimy kandydatami byliby Kawa: zzr,zx4r Honda:vfr, cbr
Wiecie może coś więcej o hondzie vfr ??
Avatar użytkownika
Malina92
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/7/2010, 13:37
Lokalizacja: okolice łodzi

Postprzez Invi » 4/8/2010, 23:04

Malina92 napisał(a):
Invinciblee napisał(a):A mimo to w maju popełniłem błąd po którym musiałem szorować dupą po asfalcie przy 140kmh


To co zrobiłeś nie tak ? I przy 140km/h jakie straty miałeś ?


Manetka do końca na dwójce na nierównościach ;) Zapomniałem się...

Wszystkie plastiki (poza tym małym łączeniem dwóch stron zadupka ;) ), pourywane podnóżki, kierunki, lusterka, czasza, szyba, małe wgniecenie w baku, przerysowany dekiel po lewej, spiłowane crashpady, zgięta lewa kierownica, porysowane oba ciężarki z kiery, w jednym miejscu pękła obudowa lampy.

Lagi sprawdzałem i są podobno proste, uszczelniacze nie ciekną po puszczeniu kierownicy moto jedzie prosto i można spokojnie oprzeć ręce na baku i powyżej 20kmh jechać dalej prosto. Cud normalnie :D

A jedyne co moto robiło to sunęło się i przewracało po asfalcie.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez rossavu » 5/8/2010, 16:12

zobacz jeszcze na gpz 500, ew mala ninja - 250ccm3
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez mateuszz55 » 6/8/2010, 15:17

nie jeden sie przeisada z wsk na 600 albo z jawy 350 na np zzr 1100 ;]
jak bedziesz rozsadnie jezdził to jasne ze sie nauczysz jezdzic bez niczego tam. ;] SZEROKOSCI ;]
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym..
Avatar użytkownika
mateuszz55
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 21/12/2007, 00:44
Lokalizacja: okolice Słupcy \ Konin

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości




na górê