Zobacz wątek - Remont silnika Aprilia AF1 50 Futura i poważne problemy :(
NAS Analytics TAG

Remont silnika Aprilia AF1 50 Futura i poważne problemy :(

i inne małe pojemności
_________

Remont silnika Aprilia AF1 50 Futura i poważne problemy :(

Postprzez Kogni » 30/7/2010, 13:13

Witam mam poważny problem z moim moto.Aprilia AF1 50 Fututra(silnik AM3).Mechanik z Bielawy sobie nie poradził z moim moto,ale może ktoś stąd będzie potrafił mi pomóc. Sprawa wygląda tak , że po włożeniu w moto ok 1,7K-2K zł , mechanik stwierdził żebym go zabrał,bo on nie potrafi go naprawić,a kasa poszła w błoto...Od początku...Gdy otrzymałem moto,ledwo jeździł,ledwo wbijał na obroty,ale coś tam jechał,skrzynia biegów była uszkodzona.W moto było wymienione: linka sprzęgła(stara pękła),łańcuch,zębatki,uszczelniacze przedniego zawieszenia+olej,cylinder (aluminiowy TEC 50ccm),pierścienie,tłok,zawór membranowy,naprawił skrzynię biegów. Kazał mi nim pojechać do domu (ok 3km) i za jakiś czas przyjechać z innym gaźnikiem , bo stwierdził , że ten (oryg.14mm) to za mało.Wiec pojechałem,moto jechał ok 10km/h pod lekką górkę na dwójce , na trójce w ogóle nie chciał jechać . Zauważyłem podczas jazdy , że jeśli w czasie jazdy przełączę go na chwile na ssanie i zaraz je wyłączę to motor troszkę bardziej się rozpędza.Pod większą górkę jechał już tylko na jedynce ok 5km/h,po tych 3 km męczarni,zauważyłem , że temp skoczyła do 120 stopni .Odkręciłem korek wlewu płynu chłodnicy i trochę wody wyleciało , chyba się zagotowała . Mówiłem o tym mechanikowi,ale stwierdził , że pewnie nic się nie stało. Motor dale palił i dalej jeździł tak samo,wymieniłem wodę na płyn chłodniczy i było ok. Kupiłem gaźnik Dellorto 21mm(ssanie ręczne) , kruciec , nową świecę (sportową) , dyszę do gaźnika (paliwa) 0,85mm. Zjechałem wczorasj do mechanika w dół , motor się rozpędzał gorzej jak chiński skuter. Po 2 km w ogóle nie mogłem mu gazu dawać na trójcę , bo się dławił paliwem (jazda ok 40km/h),poczekałem chwilę i gaz znowu jakoś chodził o_O Dojechałem do mechanika , a ten dziś dzwoni i mówi , że po założeniu nwego gaźnika,krućca,dyszy,świecy regulacji gaźnika moto w ogóle nie odpala,ani na starter ani na pych...i żebym go zabrał,a kasa poszła w błoto. Dziś go nie zabiorę , bo mam gorączkę , ale może macie jakieś rady,ja mu je przekaże i może w końcu ogarnie mój moto
Dzięki z góry za pomoc chłopaki.
Kogni
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 17/10/2009, 12:22


Postprzez krzysieg » 30/7/2010, 14:05

A ile zapłaciłeś temu pseudo mechanikowi ?
Najważniejsze żeby nie dostał kasy za nic , co z tego że sie narobił jak nic nie naprawił niech oddaje kase za robocizne !!!!
Lepiej jak byś tam wstawił inny silnik i przy okazji lepszy AM6 chyba będzie pasować , za 1000 zł byś miał sprawny w dobrym stanie.
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra


Postprzez Kogni » 30/7/2010, 16:39

Chyba to bez sensu wstawiać nowy silnik,skoro pół tego wymieniłem...Za robociznę łącznie dałem 325zł.
A więc dziś byłem u mechanika , włączyliśmy ssanie i na pycha odpalił,nawet fajnie jechał,po kilu minutach mogłem wyłączyć ssanie i nadal jechał. Zauważyłem 2 rzeczy. Pierwsza :Odpali tylko na pycha i ze ssaniem(przy zimnym silniku,bo przy ciepłym ze startera,nawet bez ssania)
Druga : wkreca sie (tak na sluch,zepsuł się niedawno obrotomierz) do ok 6tys obrotow,potem ma przerwe,pewnie jak bym dluzej trzymal gaz to by sie wkrecil,ale nowy
cylek wiec tego nie zrobie,ale czy to normalne zachowanie takiego moto ? (Na luzie też gdzieś tak do 6-7max)
Acha, wydech mam jakąś samoróbe , może to tu leży wina ?
Kogni
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 17/10/2009, 12:22

Postprzez krzysieg » 30/7/2010, 16:49

Jak to samoruba to możliwe że dlatego jest słaby , nie wiesz czy kiedyś na nim jeździł normalnie ?
Ile km zrobiłeś na tym nowym cylku ?
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Kogni » 31/7/2010, 10:27

Heh dopiero wczoraj zrobiłem moto i miałem mało czasu,zrobiłem ok 5km na nowym cylku. Właśnie nie wiem czy kiedyś normalnie jeździł,będę musiał wymienić ten wydech...
Mój wygląda tak :
http://i29.tinypic.com/v32adf.jpg

Zauważyłem , że moto trochę się grzeje,po 3km ok 80stopni,i czasem skacze sam gaz w górę,muszę ruszyć manetką od gazu to spadnie...Czasem też jak redukuje z 3 na 2 , gaz podskakuje sporo...
Kogni
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 17/10/2009, 12:22

Postprzez mefju » 31/7/2010, 22:17

Zaraz po złożeniu tłoka nie trzeba było jeździć po górkach, wkręcać go na obroty i doprowadzać do temp. 120*C

-Sprawdź jeszcze raz tłok, i cylinder, czy nie porysowane i czy wszystko OK, pasowało by go dotrzeć wpierw a nie od razu tak jeździć, na pewno dobraliście odpowiedni tłok ?
-Wyreguluj gaźnik, ustaw odpowiednią mieszankę, wolne obroty itp. przy okazji wyczyść filtr powietrza
-wymień świece
easy rider..
Avatar użytkownika
mefju
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 11/5/2009, 18:16
Lokalizacja: podkarpackie

Postprzez Kogni » 2/8/2010, 18:25

To nie była górka,to była moja droga do domu (3km) , nie ciagłem go na obrotach , bo on wchodził max na 5-6 tys...
Nie będę sprawdzał , bo kompresja jest na poziomie 9,5 więc jest ok :)
Tłok był wraz z cylindrem (aluminiowym).
Åšwieca jest nowa (B8EG - sportowa wersja B8ES)
Mieszanka chyba ok,odkręciłem powietrze na 2,5 obrotu śrubki od końca,szybko schodzi z obrotów,tą drugą śrubkę trzeba było mocno wkręcić inaczej gasł.
Czasem moto sam podnosi gaz (dosyć sporo) , muszę machnąć kilka razy manetką i dopiero wraca do odpowiednich obrotów.
Kogni
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 17/10/2009, 12:22

Postprzez Kogni » 6/8/2010, 12:13

Hej ,a może wiecie gdzie mogę dostać tanio (najlepiej używany) wydech do mojej Aprilli ? Przypominam , że to Aprillia AF1 1991r. silnik Minarelli AM3/5.
Acha gaźnik mam ten : http://allegro.pl/item1150891421_gaznik ... 21_mm.html
Chciałbym też kupić nowy filtr powietrza,ale niestety nie wiem jaki :( Jestem zielony w moto,czytam rożne tematy,ale nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi...

Same problemy z tym moto...od wczoraj nie działają światła z przodu i z tyłu...
Kogni
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 17/10/2009, 12:22

Postprzez mefju » 9/8/2010, 21:40

Jeśli chodzi o wydech to chyba tylko allegro, szukaj AFek na części i pytaj się kolesi czy nie mają tłumika czasem (najlepiej seryjny) Filtr powietrza też kup najlepiej taki jak jest w oryginale.

Skoro nie działają światła to na początek sprawdź, żarówki, bezpieczniki i przeleć kabelki.
easy rider..
Avatar użytkownika
mefju
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 11/5/2009, 18:16
Lokalizacja: podkarpackie

Postprzez Kogni » 20/8/2010, 19:50

A więc kupiłem wydech stąd : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... c0da127731

Był trochę luźny przy cylindrze , założyłem na końcówkę kawałek dętki od roweru i już jest ok.(ale nie wiem czy tak można,czy guma się nie stopi) Tłumik odstaje jakieś 0,5metra od moto , będę musiał coś pokombinować :/
Nie rozwiązało to problemu,moto chodzi ciszej i nic po za tym...
Chciałbym Was zapytać jak wyregulować gaźnik ? Tzn obroty łatwo wyregulować na słuch , to banał ,ale nie wiem jak ustawić powietrze...Moto po wymianie wydechu mocno kopci Mieszankę ustaliłem na 33ml oleju na litr benzyny.Ale nie wiem co było wcześniej w baku,bo już trochę zalany jak go wziąłem...
Zauważyłem , że moto przed zmianą wszystkich części miał ten sam problem co teraz.Wtedy było tak , że na luzie wkręcał do 6 tyś obrotów potem miał zastój,musiał trzymać gaz na full jakieś 15 sekund i nagle coś jak by się odblokowywało i wkręcał się do 12tyś obrotów szybko. Teraz nie mogę tego sprawdzić , bo jest nowy cyl , ale czuję ,że było by tak samo. Może napiszę co już wymieniłem będzie łatwiej ocenić co i jak...
A więc uszczelniacze,kompletny napęd (zębatki,łańcuch),cylinder (aluminiowy TEC 50ccm),tłok,pierścienie,uszczelki,zawór membranowy,gaźnik dellorto 21mm.kruciec,dysza 85,sportowa świeca B8EG,kompletny wydech,mechanik dorobił też klin do magneta , bo był ścięty. Moto tak jak by nie dostawało tyle paliwa ile potrzebuje... Jest słaby,na prostej jako tako jedzie,ale pod minimalną górkę tragedia...Nawet jak jadę w dół,wkręci się do 6 tyś i nie może dalej...
Ktoś ma jakiś pomysł ? Włożyłem tyle kasy i dalej klapa

PS tak wygląda mój filtr powietrza,obok leży siatka,udało mi się ją zamontować do środka 2 foty : http://img23.imageshack.us/g/dsc00040small.jpg/
Kogni
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 17/10/2009, 12:22

Postprzez swirus2007 » 20/8/2010, 22:15

a sprubuj jak chodzi bez filtra

wiem moze to głupie ale moze brakuje mu powietrza
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez Kogni » 1/9/2010, 19:35

Bez filtru powietrza jest to samo.
Dziś włożyłem nowy filtr powietrz,wymieniłem dyszę na oryginalną z tego gaźnika i wyciągnąłem taką podkładkę pod nią , bo inaczej kapało paliwo z gaźnika(nie domykało się dobrze).Moto nie odpalił na starter,nawet jak wlałem do cylindra paliwo.Odpalił na pycha.Wystarczy,że raz odpali na pycha i pali na starter.Na luzie wkręca się na obroty (W KOŃCU!).Ale nie da się wyregulować gaźnika,śrubka od niskich obrotów w ogóle nie działa,czy kręcę w lewo czy prawo nie ma żadnej reakcji i moto gaśnie.Śrubka nie wkręca się do końca,wziąłem obcęgi i obróciłem nią na siłę o pół obrotu,ale to nic nie dało.Ta śruvka od powietrza chyba też nic nie daje,bo kręce nią,a nie ma różnicy jak wchodzi na obroty.Moto przejechał jakieś 50 ,metrów,powoli zbił z obrotów ,zgasł i już nie odpala...
Zobaczcie na foto,czy ten wężyk wskazany strzałką powinien wisieć w powietrzu i nie być nigdzie podłączony ?
http://img210.imageshack.us/img210/8052/dsc00050cp.jpg
Tu zdjęcia świecy po kilku minutach silnika na chodzie,dymienie z rury i zdjęcie gaźnika z innej strony.
http://img841.imageshack.us/gal.php?g=dsc00063i.jpg
Kogni
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 17/10/2009, 12:22

Postprzez swirus2007 » 1/9/2010, 20:44

to ze kopcila na poczatku to norma, ja jak zapalam moto 2t to tez kopci

popatrz na 1 fotke (ta z gaznikiem)
ta rurka mam byc tak jak jest ale za to
jak popatrzysz na ta fotke to jak masz nóżkę od hamulca to pod nia jest jakie cos (nie wiem jak to nazwac) na co nasuwa się wezyk i to wg mnie powinno byc zatkane bo bierze lewe powietrze bo to jest na węzyk od dozownika
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez Kogni » 2/9/2010, 13:17

A może po prostu wiecie kto by chciał kupić taki złom ? I naprawić go,albo spróbować naprawić ? Części jest trochę nowych...
.a wiec tak:
Cylinder nowy,tlok,pierscienie za 400zl aluminiowy TEC'a
Gaźnik dellorto 21mm za 150zł
Kruciec 50zl
Naped kompletny 200zł
Zawór membranowy TEC Racing 78 zł
Uszczelniacze zawieszenia + wymiana 120zł
sportowa świeca B8EG 24zł
Linka sprzęgła 50zł
Wałek zmiany biegów 60zł
kompletny wydech od TZR z 2005 roku
Klin magneta - grosze
Filtr powietrza stożkowy,gąbkowy 37zł
Naklejki też kupiłem,nowe manetki i pewnie jakieś inne pierdoły,ale już nie pamiętam,rachunki powinienem mieć na wsyzskto,muszę tylko poszukać,nie mam już sił do tego moto,nie mam mechanika żadnegpo tutaj,po prostu trageia
ogolnie w naprawe wlozylem jakies 2kafle
OC ma do lipca 2011
Kogni
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 17/10/2009, 12:22

Postprzez mefju » 2/9/2010, 15:38

Szkoda żebyś już sprzedawał bo włożyłeś w niego 2 kafle a jak go sprzedasz za tyle to będzie dobrze.
Nie wiem jaki jest tam rodzaj zapłonu, ale może da się go regulować jakoś ? zmień może położenie iglicy ? może dostaje jednak za dużo paliwa i się dławi ? Świeca ma jaki kolor ? bo na tym zdjęciu co dałeś to widać bok świecy, a nie elektrody czyli to co najważniejsze. Spróbuj ten wydech jakoś poprawić, uszczelnić, bo w 2t wszystko ma znaczenie. W czymś musi być w końcu przyczyna ; p
easy rider..
Avatar użytkownika
mefju
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 11/5/2009, 18:16
Lokalizacja: podkarpackie

Postprzez swirus2007 » 2/9/2010, 16:00

ja bym polecał ci wziąść i pozatykac gniazda na węzyki w gazniku bo tez mialem ten problem w mtx ze nie szło gaznika wyregulować
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez maciek.046 » 2/9/2010, 16:21

mefju, jest mozliwosc reulacji zaplonu...
swirus2007 napisał(a):ja bym polecał ci wziąść i pozatykac gniazda na węzyki w gazniku bo tez mialem ten problem w mtx ze nie szło gaznika wyregulować


co ma piernik do wiatraka- tlumaczac, co ma przelew do regulacji gaznika?


Kogni, ten mechanik to nie mechanik z tego co piszesz. Co bylo ze skrzynia ze naprawial? rozbieral silnik w pol?

Nie wiem jak mozna wpasc na pomysl zeby przy cylindrze 50ccm(pojemnosc jak oryginal) zmieniac na wiekszy gaznik? z jakiej racji?

Szkoda ze cisnales te moto przez tyle tych km kiedy ewidentnie bylo cos zle... :roll:
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez swirus2007 » 2/9/2010, 18:04

bo mu bierze lewe powiterze prawdopodobnie i dla tego nie moze wyregulowac lub ma za duzy gaznik poprostu
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez Kogni » 21/9/2010, 19:07

A więc kupiłem gaźnik Dellorto 14mm. Ma rozwalone ssanie ale to mi zbędne,był tani , a chciałem sprawdzić czy coś da...A więc odpala jedynie na pych i równie ciężko go wyregulować,wkręciłem śrubkę od obrotów na maxa i ledwo je trzyma,czasem gaśnie.Na luzie wkręca na obroty,lecz gdy wkręce wysoko to strasznie wolno spadają,trzyma je kilka sekund i dopiero opuszcza.Gdy jadę w dół moto wpierw muli na jedynce,potem dostaje kopa i wkręca,niestety na 2 i 3 toczy się)w dół!).Pod górę jak wracałem (to nie góra,tylko ulica o lekkim poziomie w górę),moto ledwo się toczył na 1,jakieś 10km/h i bardzo szybko się grzał,po ok 200 metrach już miał 80stopni Na 2 i 3 w ogóle nie jechał...gaźnik nie ma regulacji powietrza,ma ponoć "automatyczną" (tyle wyczytałem na necie)

I co Wy na to ? Bo ja ma już go dość Tyle kasy,czasu i nic,zero postępu...
Kogni
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 17/10/2009, 12:22



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości




na górê