opony w gsx600f
Posty: 17
• Strona 1 z 1
opony w gsx600f
witam,
przeszukałem całe forum ale nic nie znalazłem na ten temat.
otóż nadszedł czas na wymianę tylnej opony w moim suzi i najprawdopodobniej będzie to opona o wymiarach 150/70/17 (jeżeli jest zła to również proszę się doczepić;) ). Pytania moje to:
1. czy wraz ze zmianą tylnej opony muszę zmieniać też przednią? jakiś konflikt bierzników tudzież inne kosmiczne sprawy? czy w ogóle coś musi być podobnego w oponach tylnej i przedniej (prócz materiału:P )?
2. Na co zwracać uwagę przy zakupie opon
3. czy w ogóle jest sens kupowania używek czy lepiej przeboleć 370zł za nową pirelli i czy takie się nadają
http://moto.allegro.pl/item173516487_ko ... 7_83_.html
z góry rzecz jasna dzięki za odp
przeszukałem całe forum ale nic nie znalazłem na ten temat.
otóż nadszedł czas na wymianę tylnej opony w moim suzi i najprawdopodobniej będzie to opona o wymiarach 150/70/17 (jeżeli jest zła to również proszę się doczepić;) ). Pytania moje to:
1. czy wraz ze zmianą tylnej opony muszę zmieniać też przednią? jakiś konflikt bierzników tudzież inne kosmiczne sprawy? czy w ogóle coś musi być podobnego w oponach tylnej i przedniej (prócz materiału:P )?
2. Na co zwracać uwagę przy zakupie opon
3. czy w ogóle jest sens kupowania używek czy lepiej przeboleć 370zł za nową pirelli i czy takie się nadają
http://moto.allegro.pl/item173516487_ko ... 7_83_.html
z góry rzecz jasna dzięki za odp
- 1noname
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 9/3/2007, 21:59
witam!
Mnie przed sezonem czeka zmiana tylnej opony. Wczesniej mialem rozmiar 160/60/17 i taki tez zaloze teraz, jest oki.
Jesli chodzi o uzywki to ja bym nie kupowal i inni tez tego nie polecaja. ?Nowa to nowa 100% pewnosci i przyjemnosci z jazdy, a przeciez o to chodzi. Moim typem jest nowy METZELER. Mialem kiedys taka i bylem zadowolony.
Jak cos to tu masz linka http://moto.allegro.pl/item173316012_op ... niej_.html
Pozdro!
Mnie przed sezonem czeka zmiana tylnej opony. Wczesniej mialem rozmiar 160/60/17 i taki tez zaloze teraz, jest oki.
Jesli chodzi o uzywki to ja bym nie kupowal i inni tez tego nie polecaja. ?Nowa to nowa 100% pewnosci i przyjemnosci z jazdy, a przeciez o to chodzi. Moim typem jest nowy METZELER. Mialem kiedys taka i bylem zadowolony.
Jak cos to tu masz linka http://moto.allegro.pl/item173316012_op ... niej_.html
Pozdro!
Patrz w lustera, spojrz dwa razy. Motocykle sa wszedzie !
.:: GSX 600 F ::.
.:: GSX 600 F ::.
-
zajfu - Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 1/3/2007, 13:35
- Lokalizacja: ŁDZ - Julianów
Te z allegro wyglądają na stare gumy.
Staraj się unikać sytuacji w której na tyle masz przyczepniejszą gumę. Optymalnie jest zmienić komplet, wtedy mieszanki są optymalnie zbalansowane.
Wszystko zależy od tego jak jeździsz.
Staraj się unikać sytuacji w której na tyle masz przyczepniejszą gumę. Optymalnie jest zmienić komplet, wtedy mieszanki są optymalnie zbalansowane.
Wszystko zależy od tego jak jeździsz.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
w takim razie rzucę się najprawdopodobniej na pirellki http://moto.allegro.pl/item174033033_op ... niej_.html
a teraz jaki rozmiar najlepszy na przód? 120/70/17? może być tak, że na tył 150/70/17 a przód 120/80/17?
a teraz jaki rozmiar najlepszy na przód? 120/70/17? może być tak, że na tył 150/70/17 a przód 120/80/17?
- 1noname
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 9/3/2007, 21:59
1noname napisał(a):w takim razie rzucę się najprawdopodobniej na pirellki http://moto.allegro.pl/item174033033_op ... niej_.html
a teraz jaki rozmiar najlepszy na przód? 120/70/17? może być tak, że na tył 150/70/17 a przód 120/80/17?
Znaczy seryjnie powinno być 120/70?
Jeżeli tak, to kiepski pomysł.
Podniesiesz przód o 12mm. zmienisz geometrie, ale można to naprostować regulacją zawieszenia.
Wyższa opona może być też cięższa, może przycierać o błotnik, lub o coś innego.
Ogólnie rzecz biorąc, kiepski pomysł.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
w moim gsx 600f jest 110\80\17 przod i 140\80\17 tyl kupilem uzywki tzn przod nowka za 200zl i tyl uzywka ale wyglada jak nowa obe za 350 metzeler i jestem zadowolony!!! nie warto przeplacac a przy kupnie uzywek tylko sprawdz zeby wewnetna strona tzn to co ma kontakt z felga zeby nie bylo uszkodzone pozdro
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
co sadzicie o oponach takich firm jak Kenda i HEIDENAU ????
jezdzil ktos moze na takich ??? jakie wrazenia ???
cena przemawia za nimi ale czy wlasciwosci jezdne tez ????
z gory dzieki za madre odpowiedzi
jezdzil ktos moze na takich ??? jakie wrazenia ???
cena przemawia za nimi ale czy wlasciwosci jezdne tez ????
z gory dzieki za madre odpowiedzi

Patrz w lustera, spojrz dwa razy. Motocykle sa wszedzie !
.:: GSX 600 F ::.
.:: GSX 600 F ::.
-
zajfu - Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 1/3/2007, 13:35
- Lokalizacja: ŁDZ - Julianów
z przodu mam opone 110/80/17 a na tyle obecnie 16/60/17 ktora chce juz zmienic ze wzgledu na stan.
Jaka opona na tyl bedzie lepsza ???? 160/60/17 czy 150/70/17 ?????
z gory dzieki za odp !!
Jaka opona na tyl bedzie lepsza ???? 160/60/17 czy 150/70/17 ?????
z gory dzieki za odp !!
Patrz w lustera, spojrz dwa razy. Motocykle sa wszedzie !
.:: GSX 600 F ::.
.:: GSX 600 F ::.
-
zajfu - Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 1/3/2007, 13:35
- Lokalizacja: ŁDZ - Julianów
Witam,
Zmiana rozmiaru ogumienia w przypadku gsx-f 600 to loteria, ja chciałem kupić używaną gumę na przód, ale nie dostałem rozmiaru 110/80/17 wiec założyłem o jeden numer szersza tzn. 120/70/17 (z tyłu mam 140/80/17) i nie dałem rady dojechać do domu bo w zakrętach woziło mną po całej szerokości jezdni, a dzień nie był wietrzny
poprostu zmiana rozmiaru spowodowała zmianę geometrii podwozia, w połowie drogi zawróciłem i kupiłem nową gumę za 450. Teraz planuje zmianę tylnej gumy i chyba też kupie nową , patrząc po cenach na allegro za mtr zapłace 370 czyli 2 razy więcej niz za używana, a wiem że guma jest odpowiednia do moich potrzeb, a na pewno nówka wytrzyma więcej od uzywki. A na oponach nie powinno sie oszczędzać bo to najważniejsza część motocykla( możesz miec problem z silnikiem - będziesz jechał wolniej, mozesz mieć sparciałe przewody - będziesz miał dłuższa drogę hamowania) ale jak masz gumy "nieodpowiednie" to balety na drodze będziesz odstawiał w najmniej przewidzianym momencie. A jeśli już na prawdę nie masz kasy na nówkę albo na oponę torową to przy zakupie głównie patrz na datę produkcji opony dopiero potem na stan i bieżnik, opona starsza niż 5 lat -> na śmietnik albo spalic
. Pozdro.
Zmiana rozmiaru ogumienia w przypadku gsx-f 600 to loteria, ja chciałem kupić używaną gumę na przód, ale nie dostałem rozmiaru 110/80/17 wiec założyłem o jeden numer szersza tzn. 120/70/17 (z tyłu mam 140/80/17) i nie dałem rady dojechać do domu bo w zakrętach woziło mną po całej szerokości jezdni, a dzień nie był wietrzny


- groobaz
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 25/3/2007, 12:48
- Lokalizacja: W-wa
ja drugi sezon mam na tył założony METZ 150/70/17, nie jeździłem na mniejszej... bede zmieniał na ten sam rozmiar.
-
MIK - Świeżak
- Posty: 143
- Dołączył(a): 19/6/2006, 14:21
- Lokalizacja: Gdynia
Ja dzis kupilem 2 używki,przod: 110/70/17 Dunlop Sportmax d208 z 2005 roku.
No i tył 150/70/17 METZELER MeZ2 z 2003 roku,obydwie bieznik ok 4mm.
Ciekawy jestem jak sie na tym bedzie jezdzilo,bo obydwie maja nizszy profil o 10 niz zaleca producent,musze poszukac jakiegos wulkanizatora w Opolu,zeby od razu wywazyl te koła.
Wreszcie wyrzuce ta przykre Macadamy
No i tył 150/70/17 METZELER MeZ2 z 2003 roku,obydwie bieznik ok 4mm.
Ciekawy jestem jak sie na tym bedzie jezdzilo,bo obydwie maja nizszy profil o 10 niz zaleca producent,musze poszukac jakiegos wulkanizatora w Opolu,zeby od razu wywazyl te koła.
Wreszcie wyrzuce ta przykre Macadamy

-
mlody - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1350
- Dołączył(a): 10/5/2006, 20:55
- Lokalizacja: opo
kupilem nowa Pirelli 150/70/17 i zobaczymy jak sie bedzie jezdzilo
Z przodu mam oponke juz dlugo ale bierznik jest spory, wiec sie zastanawiam czy powinienem zmienc na nowszy ??, czy moze dotrzec ta co mam ??

Z przodu mam oponke juz dlugo ale bierznik jest spory, wiec sie zastanawiam czy powinienem zmienc na nowszy ??, czy moze dotrzec ta co mam ??

Patrz w lustera, spojrz dwa razy. Motocykle sa wszedzie !
.:: GSX 600 F ::.
.:: GSX 600 F ::.
-
zajfu - Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 1/3/2007, 13:35
- Lokalizacja: ŁDZ - Julianów
sluchajcie, a ja mam pytanko.
Jaka jest STANDARDOWA opona na tyl do Yamahy FZR 600 ?? 90 r. ??
wiem ze teraz jest zalozona 135/70R18 ale w opisach byly podawane inne rozmiary...
no i czy ew. mozecie polecic jakis odpowiedni sklep ??
Jaka jest STANDARDOWA opona na tyl do Yamahy FZR 600 ?? 90 r. ??
wiem ze teraz jest zalozona 135/70R18 ale w opisach byly podawane inne rozmiary...
no i czy ew. mozecie polecic jakis odpowiedni sklep ??

- Mincek
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 4/1/2007, 07:53
- Lokalizacja: Elbląg
W świecie motocykli znalazłem artykuł z którego wynika ze Yamaha FZR 600 powinna mieć 110/70/VR17 z przodu i 130/60/VR18 z tyłu - to są na pewno rozmiary do tej wersji z 2 okrągłymi reflektorami.
A jeśli chcesz kupić nowe oponki to ja znalazłem coś ciekawego, Koreańska firma SHINKO produkuje opony motocyklowe, oglądałem je w salonie suzuki i gadałem z mechanikiem i wszystko wskazuje na to że to dobre i tanie gumy. Podobno kiedyś SHINKO robiło gumy dla Continental'a, mechanik chwalił sobie te oponki. Ceny tez mają "ludzkie" np. tylna guma kosztuje już od 280 do 400 czyli o połowę taniej niż europejskie firmy. Jeśli zaś chodzi o sklepy to na pewno te gumy dostaniesz w Warszawie w serwisie Suzuki na "Prymasa Tysiąclecia" i w motomotion na Połczyńskiej. Przy czym w suzuki założenie kosztuje 50 a na połczyńskiej 30.
A jeśli chcesz kupić nowe oponki to ja znalazłem coś ciekawego, Koreańska firma SHINKO produkuje opony motocyklowe, oglądałem je w salonie suzuki i gadałem z mechanikiem i wszystko wskazuje na to że to dobre i tanie gumy. Podobno kiedyś SHINKO robiło gumy dla Continental'a, mechanik chwalił sobie te oponki. Ceny tez mają "ludzkie" np. tylna guma kosztuje już od 280 do 400 czyli o połowę taniej niż europejskie firmy. Jeśli zaś chodzi o sklepy to na pewno te gumy dostaniesz w Warszawie w serwisie Suzuki na "Prymasa Tysiąclecia" i w motomotion na Połczyńskiej. Przy czym w suzuki założenie kosztuje 50 a na połczyńskiej 30.
- groobaz
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 25/3/2007, 12:48
- Lokalizacja: W-wa
oj zle napisalem, w tej chwili zalozona jest 130/70R18, czyli teoretycznie nie zgadzalaby sie tylko wysokosc.... czym to moze wszystko grozic ??
co do zakupu oczywiscie sie dowiem i dziekuje.
Moze ktos jeszcze ma cos do napisania ??
co do zakupu oczywiscie sie dowiem i dziekuje.
Moze ktos jeszcze ma cos do napisania ??

- Mincek
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 4/1/2007, 07:53
- Lokalizacja: Elbląg
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości