Zobacz wątek - Enduro po GS 500

Enduro po GS 500

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Enduro po GS 500

Postprzez bolo8 » 26/7/2010, 08:32

Witam serdecznie!

Przelatałem już na swoim GS 500 ok 10kkm. Trochę mnie ciągnie żeby zjechać z asfaltu. Tylko jest jedno ale. Raczej 60% asfalt 40% offroad. Czy motocykl enduro na oponkach uniwersalnych będzie odpowiedni? Czy albo asfalt albo offroad?

Myślałem o sprzetach takich jak DR 650 itp. Tylko boję się trochę że nie będzie szału po GS. Oczywiście nie planuję szlifować podnóżków po asfalcie, po prostu boję się że w mieście i na trasie się nie spisze.

Co możecie polecieć do max 10 tysi? Sprzęt ma być w zrywny. Fajnie miał elektryczny starter, choć nie jest to konieczne.
Proszę o propozycje i ewentualnie jakieś sugestie.

Dodam jeszcze że mam 185cm wzrostu i 100kg wagi.
bolo8
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21/4/2010, 17:51


Postprzez Kamusial » 26/7/2010, 09:28

Jeszcze pytanie ile masz kasy. No i polecam fora enduro-adventure, advrider.pl, advrider.com

Offroad to złożona kwestia- pytanie czy lekki- szutry, lekkie piachy, może trochę zielonego, czy też ciężkie przeprawy, lub podjazdy.

Weź też poprawkę na to, że jeżeli kupisz coś z owiewką i zaczniesz uczyć się jeździć na szutrach, to możesz szybko tejże się pozbyć.

Zastanów się też jaka dynamika jest Ci potrzebna na asfalcie- jaki v-max i jakie opcje na wyprzedzanie.

Musisz też pogodzić się z tym, że moto 60% asfalt 40% off, to też opony 60% asfalt i 40% off, które mogą średnio sprawować się w każdym z tych środowisk...
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez henio12323 » 26/7/2010, 09:33

po 1 kolego to po GS najlepszy jest regulamin forum :)

nie ma dobrego moto dla ciebie. DR 650 mysle że byłą by najodpowiedniejsza. na szutry jest ok i na ulicy sie nie męczy. mysle że DR jest zrywniejsza od GSa. ale do 10 tysi mozna kupic tez np DR-Z 400 albo ktm exc 450 albo 520 albo lc4 . DR-Z raczej w teren sie nadaje z kolei ktmy 450 tez raczej teren 520 da rade na ulicy moze nie długie trasy, z tym że te 3 moto w terenie sie spisują fantastycznie. no a lc4 jest dobra i tu i tu tylko że nie wiem czy wyrwiesz cos fajnego za tą kase - musiał bys juz sie rozejrzec sam
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez bolo8 » 26/7/2010, 10:45

Liczę się z tym że nie ma motocykla do wszystkiego.
Chcę spróbować offroadu, a nie mam warunków na crossa bez rejestracji bo mieszkam w centrum miasta.

Myślę że moto raczej na szutry jakiś piach itp. bez skoków po 30 metrów i przepraw przez rzeki :)
Nie zamierzam robić 500km tras ani bić rekordów prędkości na autostradzie. Moto ma po prostu nie męczyć się na ulicy tzn prędkość 100-110 bez 10tyś obr.

Czyli w tygodniu czasami wypad do sklepu, do znajomych czy coś załatwić na mieście, a w weekend wypad poza miasto polatać trochę po terenie.

Te ktmy wyglądają interesująco, ciekawe jak z przełożeniami i v-maxem.

Także już wiecie do czego będzie wykorzystywany :)
Wiem, że każdy motocykl ma swoje przeznaczenie ale może jest jakiś złoty środek :) Może właśnie któryś z tych KTM/Suzuki z mniej agresywnymi oponami był by ok?
bolo8
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21/4/2010, 17:51

Postprzez henio12323 » 26/7/2010, 11:16

sam mam 525 v max to 160 ale 100 jedziesz i nawet silnika nie słychac :P mysle ze albo ktm albo własnie suzi były by ok. bo nie są wyżyłowane jak fulle albo inne hard enduraki (np ktm 450 on wymaga czestrzych remontów) i na ulice sie nadają suzuku tez v max koło 150 nie wiem ile dokładnie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez bolo8 » 26/7/2010, 12:03

No dobra, to teraz powiedzcie jak wygląda trwałość tych motocykli. I który konkretnie do 10 tysi najlepiej kupić. Jak KTM to który konkretnie? Bo już nie wiem czy rozglądać się za 450/520/LC4.. Który będzie najbardziej żywotny i nie będzie wymagał remontów co sezon?
bolo8
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21/4/2010, 17:51

Postprzez Kamusial » 26/7/2010, 12:30

na forum motox masz fajny topic o exc różnej maści- tricki myki... Jak już exc 4t, to 400, max 450, mocniejsze Tobą pozamiatają. Jakkolwiek musisz się liczyć z serwisem w postaci co 1000 km olej, filtr, reg. zaworów. (oczywiście tłok po pewnym czasie też, ale to zależy od sposobu użytkowania) Jeżeli jesteś w stanie zrobić to sam, to jest to maszyna dla Ciebie, jeżeli nie, i nie masz kasy/znajomego żeby to robić, to szukaj DRZ 400 w wersji S, albo z większych np Suzuki DR650 SE, Yamaha TTR, KTM LC4, Honda XR650L
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Bostorn » 26/7/2010, 15:35

jest dobry motor dla Ciebie
yamaha xtx 660
nie jest to potwór ale przyjemny motor do jazdy asfaltowej i lekkiego terenu typu lasy łąki itp

jeżeli szukasz bardziej hardcorowego enduro to TTR

nie polecam innych jak exc czy wr

za dobrą xtx jakies 12k bys mysiał dac ale mozesz kupic i starszą, to dobre i łatwe w obsłudze maszyny

oto i owy motocykl
http://www.youtube.com/watch?v=_9e0vGXn2NI
http://www.youtube.com/watch?v=DIevKcSTaLc
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez arti16 » 26/7/2010, 17:24

Moje typy dla ciebie to wlasnie ta xt 660, a jesli chcesz miec wiecej fanu to szukaj lc4 albo xr.

Sory, ale na szybkiego pisalem i tak dziwnie wyszlo :D
Ostatnio edytowano 26/7/2010, 19:05 przez arti16, łącznie edytowano 1 raz
arti16
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04

Postprzez henio12323 » 26/7/2010, 17:33

zobacz co napisałęs :P lc4 dla ciebie chyba ze chcesz wiecej fanu to lc4 :P a ja ci polecam ktma. jakiego to juz twoja decyzja. lc4 wymaga najmniej remontów ale jest najcięzsza i najsłabsza chyba. 520 wymaga mniej remontów niz 450 a mocowo wygląda sprawa podobnie tylko że ma troche wiecej nm i lepiej z dołu ciągnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr