Enduro po GS 500
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Enduro po GS 500
Witam serdecznie!
Przelatałem już na swoim GS 500 ok 10kkm. Trochę mnie ciągnie żeby zjechać z asfaltu. Tylko jest jedno ale. Raczej 60% asfalt 40% offroad. Czy motocykl enduro na oponkach uniwersalnych będzie odpowiedni? Czy albo asfalt albo offroad?
Myślałem o sprzetach takich jak DR 650 itp. Tylko boję się trochę że nie będzie szału po GS. Oczywiście nie planuję szlifować podnóżków po asfalcie, po prostu boję się że w mieście i na trasie się nie spisze.
Co możecie polecieć do max 10 tysi? Sprzęt ma być w zrywny. Fajnie miał elektryczny starter, choć nie jest to konieczne.
ProszÄ™ o propozycje i ewentualnie jakieÅ› sugestie.
Dodam jeszcze że mam 185cm wzrostu i 100kg wagi.
Przelatałem już na swoim GS 500 ok 10kkm. Trochę mnie ciągnie żeby zjechać z asfaltu. Tylko jest jedno ale. Raczej 60% asfalt 40% offroad. Czy motocykl enduro na oponkach uniwersalnych będzie odpowiedni? Czy albo asfalt albo offroad?
Myślałem o sprzetach takich jak DR 650 itp. Tylko boję się trochę że nie będzie szału po GS. Oczywiście nie planuję szlifować podnóżków po asfalcie, po prostu boję się że w mieście i na trasie się nie spisze.
Co możecie polecieć do max 10 tysi? Sprzęt ma być w zrywny. Fajnie miał elektryczny starter, choć nie jest to konieczne.
ProszÄ™ o propozycje i ewentualnie jakieÅ› sugestie.
Dodam jeszcze że mam 185cm wzrostu i 100kg wagi.
- bolo8
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 21/4/2010, 17:51
Jeszcze pytanie ile masz kasy. No i polecam fora enduro-adventure, advrider.pl, advrider.com
Offroad to złożona kwestia- pytanie czy lekki- szutry, lekkie piachy, może trochę zielonego, czy też ciężkie przeprawy, lub podjazdy.
Weź też poprawkę na to, że jeżeli kupisz coś z owiewką i zaczniesz uczyć się jeździć na szutrach, to możesz szybko tejże się pozbyć.
Zastanów się też jaka dynamika jest Ci potrzebna na asfalcie- jaki v-max i jakie opcje na wyprzedzanie.
Musisz też pogodzić się z tym, że moto 60% asfalt 40% off, to też opony 60% asfalt i 40% off, które mogą średnio sprawować się w każdym z tych środowisk...
Offroad to złożona kwestia- pytanie czy lekki- szutry, lekkie piachy, może trochę zielonego, czy też ciężkie przeprawy, lub podjazdy.
Weź też poprawkę na to, że jeżeli kupisz coś z owiewką i zaczniesz uczyć się jeździć na szutrach, to możesz szybko tejże się pozbyć.
Zastanów się też jaka dynamika jest Ci potrzebna na asfalcie- jaki v-max i jakie opcje na wyprzedzanie.
Musisz też pogodzić się z tym, że moto 60% asfalt 40% off, to też opony 60% asfalt i 40% off, które mogą średnio sprawować się w każdym z tych środowisk...
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
po 1 kolego to po GS najlepszy jest regulamin forum
nie ma dobrego moto dla ciebie. DR 650 mysle że byłą by najodpowiedniejsza. na szutry jest ok i na ulicy sie nie męczy. mysle że DR jest zrywniejsza od GSa. ale do 10 tysi mozna kupic tez np DR-Z 400 albo ktm exc 450 albo 520 albo lc4 . DR-Z raczej w teren sie nadaje z kolei ktmy 450 tez raczej teren 520 da rade na ulicy moze nie długie trasy, z tym że te 3 moto w terenie sie spisują fantastycznie. no a lc4 jest dobra i tu i tu tylko że nie wiem czy wyrwiesz cos fajnego za tą kase - musiał bys juz sie rozejrzec sam

nie ma dobrego moto dla ciebie. DR 650 mysle że byłą by najodpowiedniejsza. na szutry jest ok i na ulicy sie nie męczy. mysle że DR jest zrywniejsza od GSa. ale do 10 tysi mozna kupic tez np DR-Z 400 albo ktm exc 450 albo 520 albo lc4 . DR-Z raczej w teren sie nadaje z kolei ktmy 450 tez raczej teren 520 da rade na ulicy moze nie długie trasy, z tym że te 3 moto w terenie sie spisują fantastycznie. no a lc4 jest dobra i tu i tu tylko że nie wiem czy wyrwiesz cos fajnego za tą kase - musiał bys juz sie rozejrzec sam
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Liczę się z tym że nie ma motocykla do wszystkiego.
Chcę spróbować offroadu, a nie mam warunków na crossa bez rejestracji bo mieszkam w centrum miasta.
Myślę że moto raczej na szutry jakiś piach itp. bez skoków po 30 metrów i przepraw przez rzeki
Nie zamierzam robić 500km tras ani bić rekordów prędkości na autostradzie. Moto ma po prostu nie męczyć się na ulicy tzn prędkość 100-110 bez 10tyś obr.
Czyli w tygodniu czasami wypad do sklepu, do znajomych czy coś załatwić na mieście, a w weekend wypad poza miasto polatać trochę po terenie.
Te ktmy wyglądają interesująco, ciekawe jak z przełożeniami i v-maxem.
Także już wiecie do czego będzie wykorzystywany
Wiem, że każdy motocykl ma swoje przeznaczenie ale może jest jakiś złoty środek
Może właśnie któryś z tych KTM/Suzuki z mniej agresywnymi oponami był by ok?
Chcę spróbować offroadu, a nie mam warunków na crossa bez rejestracji bo mieszkam w centrum miasta.
Myślę że moto raczej na szutry jakiś piach itp. bez skoków po 30 metrów i przepraw przez rzeki

Nie zamierzam robić 500km tras ani bić rekordów prędkości na autostradzie. Moto ma po prostu nie męczyć się na ulicy tzn prędkość 100-110 bez 10tyś obr.
Czyli w tygodniu czasami wypad do sklepu, do znajomych czy coś załatwić na mieście, a w weekend wypad poza miasto polatać trochę po terenie.
Te ktmy wyglądają interesująco, ciekawe jak z przełożeniami i v-maxem.
Także już wiecie do czego będzie wykorzystywany

Wiem, że każdy motocykl ma swoje przeznaczenie ale może jest jakiś złoty środek

- bolo8
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 21/4/2010, 17:51
sam mam 525 v max to 160 ale 100 jedziesz i nawet silnika nie słychac
mysle ze albo ktm albo własnie suzi były by ok. bo nie są wyżyłowane jak fulle albo inne hard enduraki (np ktm 450 on wymaga czestrzych remontów) i na ulice sie nadają suzuku tez v max koło 150 nie wiem ile dokładnie.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No dobra, to teraz powiedzcie jak wygląda trwałość tych motocykli. I który konkretnie do 10 tysi najlepiej kupić. Jak KTM to który konkretnie? Bo już nie wiem czy rozglądać się za 450/520/LC4.. Który będzie najbardziej żywotny i nie będzie wymagał remontów co sezon?
- bolo8
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 21/4/2010, 17:51
na forum motox masz fajny topic o exc różnej maści- tricki myki... Jak już exc 4t, to 400, max 450, mocniejsze Tobą pozamiatają. Jakkolwiek musisz się liczyć z serwisem w postaci co 1000 km olej, filtr, reg. zaworów. (oczywiście tłok po pewnym czasie też, ale to zależy od sposobu użytkowania) Jeżeli jesteś w stanie zrobić to sam, to jest to maszyna dla Ciebie, jeżeli nie, i nie masz kasy/znajomego żeby to robić, to szukaj DRZ 400 w wersji S, albo z większych np Suzuki DR650 SE, Yamaha TTR, KTM LC4, Honda XR650L
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
jest dobry motor dla Ciebie
yamaha xtx 660
nie jest to potwór ale przyjemny motor do jazdy asfaltowej i lekkiego terenu typu lasy łąki itp
jeżeli szukasz bardziej hardcorowego enduro to TTR
nie polecam innych jak exc czy wr
za dobrą xtx jakies 12k bys mysiał dac ale mozesz kupic i starszą, to dobre i łatwe w obsłudze maszyny
oto i owy motocykl
http://www.youtube.com/watch?v=_9e0vGXn2NI
http://www.youtube.com/watch?v=DIevKcSTaLc
yamaha xtx 660
nie jest to potwór ale przyjemny motor do jazdy asfaltowej i lekkiego terenu typu lasy łąki itp
jeżeli szukasz bardziej hardcorowego enduro to TTR
nie polecam innych jak exc czy wr
za dobrą xtx jakies 12k bys mysiał dac ale mozesz kupic i starszą, to dobre i łatwe w obsłudze maszyny
oto i owy motocykl
http://www.youtube.com/watch?v=_9e0vGXn2NI
http://www.youtube.com/watch?v=DIevKcSTaLc
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
zobacz co napisałęs
lc4 dla ciebie chyba ze chcesz wiecej fanu to lc4
a ja ci polecam ktma. jakiego to juz twoja decyzja. lc4 wymaga najmniej remontów ale jest najcięzsza i najsłabsza chyba. 520 wymaga mniej remontów niz 450 a mocowo wygląda sprawa podobnie tylko że ma troche wiecej nm i lepiej z dołu ciągnie


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości