Zobacz wątek - problem ze sprzeglem honda cr

problem ze sprzeglem honda cr

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

problem ze sprzeglem honda cr

Postprzez barek253 » 25/7/2010, 07:12

honda cr 125 2001
nie wiem czy tak ma byc ale pytam gdy wrzucam 1 bieg to motor tak lekko zrywa i jak jest nierozgrzany to gasnie czy moze to sprawa wyregulowania sprzegla czy moze cos innego?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez henio12323 » 25/7/2010, 13:15

mogłes to pytanie zadac w szybkie pytania krótkie odpowiedzi albo uzyc opcji szukaj bo to było.

ale juz na szybko ci odpowiem. moze byc kilka przyczyn -
stare tarcze sprzęgła, stary albo zły olej, a najprędzej rozwalony koszyk sprzęgłowy w którym porobiły sie wżery - ząbki tam sie tarcze klinują i nie wysprzęgla. jak motor nie rozgrzany zawsze gasnie bo sprzęgło musi pracowac w rzadkim oleju. motorem bez rozgrzania nie mozna jechac nawet :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 25/7/2010, 13:32

to co moge zrobic z tym?
wymieniac kosz?

czyli jesli rozgrzeje motor i wtedy wloze 1 jak nie gasnie a szarpie to tez sprzeglo?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 25/7/2010, 17:26

to w takim razie albo olej albo tarcze bo jak bys miał zepsuty kosz to nigdy bys nie mógł wysprzęglac czy na ciepłym czy zimnym. wiec najpierw zmien olej. a potem jak to nie ustąpi to tarcze do wymiany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 25/7/2010, 18:05

wymienic nawet jak olej byl 2 miechy temu wymieniany?
aha a jak w momencie wkladania jedynki dodaje gazu na zimnym i mi nie gasnie to chyba nie zalatwia sprawy no nie?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Bostorn » 25/7/2010, 19:01

szarpnięcie zawsze będzie się pojawiało pod czas ruszania jeżeli motor nie bd albo rozgrzany albo nie umiejętnie się nim rusza, byc może masz za luźną linkę sprzęgła, albo za szybko je puszczasz i nie dodajesz jak sie należy gazu
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez barek253 » 25/7/2010, 19:11

ale mi szarpie nie jak ruszam, ale gdy wkladam 1 bieg
z linka mam ok
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 25/7/2010, 21:13

no i to oznacza że sprzęgło nie wysprzęgla albo mozna podkręcic linke albo zmien olej na odpowiedni. moze masz za gęsty
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 26/7/2010, 09:06

czyli to kosz sprzeglowy czy tarcze?

a jakbym wymienial olej to full syntetyk czy jaki?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 26/7/2010, 09:29

motul transoil np taki. nie wiem co to jest skad mam wiedziec ? albo tarcze albo kosz. i tak i tak musiałbys rozbierac. i wtedy zobaczysz czy tarcze czy kosz czy to i to. ale najpierw zmien olej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 26/7/2010, 12:19

a jakbymm chcial rozebrac to caly silnik trzeba wyciagac?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Bostorn » 26/7/2010, 15:37

tak, trzeba cały silnik wyjąc, w ktmie mogłem wymienic okładziny bez wyjmowania silnika, byc moze w crce jest tak samo, ale co do kosza to juz trzeba rozbierac
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 26/7/2010, 17:36

co ty gadasz? po co silnik wyciągac ? w CR masz 2 pokrywki sprzegła jedno całe pompa wody itp itd. a drugi mały dekielek jest pod dzwignia hamulca. jak to odkręcisz to masz cały kosz na wierzchu i zmieniasz tarcze. po to ten dekielek żeby na szybko tarcze zmieniac. zresztą cały kosz też tamtędy powinno sie dac wyciągnąc. przynajmniej u mnie w CR spokojniutko mozna było go wykręcic. a mozna tez cały dekielk od sprzęgła razem z tym małym dekielkiem to bys sobie od razu luzy posprawdzał. ale na pewnie nie trzeba wyciagac silnika z ramy. jedynie co to połozyc go na boku (nawet nie trzeba oleju spuszczac :) ) wykręcic dzwignie hamulca i jak cały dekiel to przewód od pompy wody odkręcic i tyle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 27/7/2010, 09:47

a mozna z tym jezdzic czy jak najszybciej to trzeba wymienic?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 27/7/2010, 14:55

mozna w sumie. jak sprzęgło zepsute to i tak i tak nic z niego nie uratujesz. gorzej skrzynia ale w crossach i tak sporo ludzi wogóle nie uzywa sprzęgła. ważne aby biegi gładko wskakiwały bo jak wskakują z oporem albo lekkim zgrzytem to lepiej od razu sie za to zabrac. samo zdiagnozowanie to 3 minuty roboty. (1 z wkrętarką) odkręcasz hamulec z 8 śrubek dekielka i wszystko widzisz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 29/7/2010, 20:22

heniuś nie wiem jak cr wygląda więc mówiłem byc moze i podałem że nie wiem jak jest ale podałem przykład ktma ;d

sorki za błąd
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 29/7/2010, 21:43

haha tak myslałem :P wiec w ktmie dziwnie że trzeba silnik wyciągac. w sumie np na zawodach czasem to norma że trzeba na szybko sprzęgło zmienic. w CR to moment roboty CR na bok kilkanascie śrubek i gotowe :D nie tzreba spuszczac oleju babrac sie w małych uszczelkach (tam taka spora gumowa jest :D ) hah tak samo widze w moim EXC niektóre rzeczy na wierzchu np filtr powietrza sie rozbiera bez żadnych kluczy. pokrywka na zatrzaski sam filtr na drucie takim :D ale z kolei żeby dostac sie do swiecy to musze pół moto rozebrac :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr