Zobacz wątek - Husqvarna wr 125

Husqvarna wr 125

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Husqvarna wr 125

Postprzez niuniek909 » 21/7/2010, 22:41

Witam co myślicie o tym enduro. Rocznik 95. Potrzebował bym jej wady i zalety, awaryjność, spalanie, koszty remontu ( najlepsze części np. tłok Wossner, napęd D.I.D) i koszty eksploatacji. Motorkiem będę jeździł codziennie jakieś 3/4 godzinki ( będę wracał koło 16 do domu ze szkoły) a weekendy jakieś 10 godzin z kumplami. Teren to głównie lasy, wały, górki i mała rzeczka.
Za wszystkie opinie wielkie dzięki.
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki


Postprzez piciasek » 21/7/2010, 23:55

Na początku chcialbym powiedzieć, że husqi są średnie poniżej bodajże 2001 roku. O wadach i zaletach nie moge za dużo powiedzieć jest to hard enduro podobne jak np exc i będą się psuć tak samo i jeździć tak samo, z awaryjnością wiadomo zależy od stylu jazdy i też widzę że to napisaleś że dosyć często będziesz jeździl, myślę raz na sezon tlok, nie ma co oszczędzać "od czego one są, od czego są one" ;P. Spalanie w granicach 7-10l, koszty remontu generalnego raczej tak jak u reszty czyli myślę ok. 1000zl.
Avatar użytkownika
piciasek
Świeżak
 
Posty: 255
Dołączył(a): 11/5/2008, 17:23

Postprzez niuniek909 » 22/7/2010, 09:49

to nie tak źle, a jak ze świecą, czy warto zapodać irydową???? czy to coś w ogóle da????
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez zarkanis96 » 22/7/2010, 14:20

ja slyszalem ze w tych starych husqach to byly problemy ze skrzynia tzn. cieszko bylo znalesc luz itp. ale w tych nowszych tego problemu juz nie bylo, wes poczytaj gdzies w necie o tej skrzyni.
Avatar użytkownika
zarkanis96
Świeżak
 
Posty: 327
Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
Lokalizacja: Jesteś?

Postprzez niuniek909 » 22/7/2010, 17:22

A jakie radzili byście mi oponki do niej???
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez niuniek909 » 23/7/2010, 11:15

mam jeszcze jedno pytanie czy warto kupić tą oto Husqwvarne http://moto.allegro.pl/item1155491425_h ... r_125.html
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez henio12323 » 23/7/2010, 11:39

edytuj posty na przyszłosc

a oponki to zalezy od ciebie gdzie chcesz jeździc.
a to padło jakies uszczelka pod głowicą poszła. jeżeli ktos nie zabezpieczył walu i tłoczka to w tydzien ci stanie wał. a jak nawet zabezpieczył to w tym sezonie musiał bys robic mu generalny remont. bo jak tłok sie rozgrzeje i pójdzie na niego woda to całkiem sie rozhartowuje i potem pada jak głupi. a wał jeszcze gorzej ma ;P potrafi w kilka godzin podrdzewiec. a jak łozysko strzeli to tzreba silnik rozpoławiac. no chyba ze kupisz i od razu generalke zrobisz to moze i okazja :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez niuniek909 » 23/7/2010, 16:29

na przyszłość będę edytował a co myślicie o tej http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1930265 słyszałem że jest tam mały problem ze skrzynią czy to prawda???
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez henio12323 » 23/7/2010, 16:52

tu po fotkach duzo nie widac. zresztą nigdy nie widac. musisz jechc i oglądac bo tu moze wyglądac ale nie zobaczysz czy nie ma luzów lub czy w silniku wszystko jest ok. wiec bezsensowne jest wysyłanie linków z prośbą o komentarz. bo sam widzisz. motor jak motor jak wiele husek :P ale jak jest w środku to ci juz fotka ani super opis nie powie ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez niuniek909 » 23/7/2010, 18:10

to wiem ale za taką cenę to się raczej można pofatygować ale 306 km w jedną stronę to trochę za wiele więc poczekam może jakaś bliżej mnie się znajdzie za rozsądną cene
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez niuniek909 » 24/7/2010, 11:07

Witam was ponownie.
(Przepraszam że nie edytuje ale tak będzie widać nowy post w tym temacie)
Napotkały mnie niespodziewane wydatki i prosił bym was o pomoc.
Rozmyślałem nad kupnem Husqi takiej jak w temacie, lecz po kilku godzinnym rozmyślania i konsultacją z wujem i tatą doszedłem do wniosku iż nie będzie mnie stać na utrzymanie hard enduro nie z powodu części lecz z powodu spalania, 8-10l/100km to jak na mnie za dużo. Znalazłem inny motorek mianowicie Kawasaki KMX 125 z 2001r i tu mam pytanie.
1. Co jaki czas czeka mnie wymiana tłoka, korby, napędu i innych potrzebnych rzeczy których nie wymieniłem?
2. Drugie moje pytanie to jest spalanie, ile takie enduro lubi wypić przy jeździe po lesie a ile po asfalcie?
3. Trzecie pytanie to jakie taki motorek ma zawieszenie (miękkie, twarde, czy nada się na zjazdy z górek i skoki z niewielkich wysokości)?
Za wszystkie dotąd odpowiedzi bardzo dziękuje a za późniejsze podziękuje z osobna.
Ostatnio edytowano 24/7/2010, 11:17 przez niuniek909, łącznie edytowano 2 razy
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez henio12323 » 24/7/2010, 11:15

1) tłok co jakies 15 tys km korba co 2 tłoki napęd zależy jaki kupisz i jak bedziesz dbał. to raczej tyle z wymian
2) spalanie od 4 do 7 pewnie ale przy ostrej jeździe moooze i kapke więcej
3) zawieszenie ma raczej na ulice. to nie to samo co w WR ale poskakac sie da na początek spoko. kumpel ma yamahe DT 125 tam jest pewnie gorsze zawieszenie i spoko skacze. nie wiem jak w kmx ale powinna byc jakas regulacja wiec cos by sie dopasowało.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez niuniek909 » 24/7/2010, 11:18

Mam następne pytanie. Ile ma owe enduro mocy i jak z przyspieszeniem?
Jakie oleje i płyny stosować ( oczywiście Motul lecz chodzi o rodzaje jakie będę musiał mieć( hamulce chłodnica silnik mieszanka zawieszenie twarde i inne)) jaki rozmiar kół ma kmx 125 bo nie mogę znaleźć
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez arti16 » 24/7/2010, 13:29

kola to 21 i 18 a moc to cos pod 30 KM.
I jesli chodzi o zawieszenie to nie wiem czy to prawda ale juz kilka razy slyszalem jak porownoja je do zawieszenia w simsonie. Czyli nie za ciekawie. Ale za to silnik troszke mocniejszy od dt :D
arti16
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04

Postprzez henio12323 » 24/7/2010, 13:32

a oleje do chłodnicy jaki kupisz aby dobry, hamulcowy tez jaki kupisz, do silnika motul transoil do mieszanki z benzyną najlepiej castrol power 2T. ale wiem że do słabych enduro leją zwykły orlenowski czerwony olej i moto po kilka lat jeździ. ale to juz od ciebie zalezy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez niuniek909 » 24/7/2010, 13:42

chce jeździć na dobrych olejach aby mieć pewność że się nic nie zatrze z powodu olei i dbać o motorek a jak ze smarami np łańcuch linki itp
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez henio12323 » 24/7/2010, 14:02

no to napisalem ci jaki jest dobry a jaki średni :)
smary do lancuchów filtrów powietrza itp itd to juz twój wybrór im droższe tym generalnie lepsze. no i dobrze jakby wszystko było firmowe. smary do łancucha występują w 100 odmianach i tez zalezy jaki masz łąncuch w jakim terenie jeździsz. najlepiej wpisz sobie w allegro i szukaj co tobie pasuje albo idz do serwisu powiedz jaki masz łancuch gdzie jeździsz to ci dadzą jakis smar. linek sie nie smaruje jak ciezko pracuje to albo czyszczenie albo wymiana. płyn do filtrów powietrza obojętnie jaki ale najlepiej w płynie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez niuniek909 » 24/7/2010, 14:11

a wiecie może gdzie jest najbliższy serwis Kawasaki województwo wielkopolskie okolice Trzcianki
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez henio12323 » 24/7/2010, 14:20

raczej serwisowanie takiego starego motocykla w autoryzowanym serwisie nie bedzie tanie :P wg mnie lepiej było by oddac po prostu do serwisu motocyklowego. bo ASO okropnie sie ceni za byle rzecz. fakt robią to na pewno dobrze ale jak serwis motocyklowy dobry i taniej to po co przepłacac :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez niuniek909 » 24/7/2010, 14:26

dokładnie o tym nie pomyślałem poszukam w okolicy serwisu motocyklowego i się zapytam może będą wiedzieli dokładne dane kawy kmx 125 z 2001r. a dokładniej chodzi mi o tą http://moto.allegro.pl/item1152905097_k ... x_yzf.html
malowanie jest nieuniknione
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość




na gr