Buzer Dainese - czy mozna jezdzic bez kurtki?
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Buzer Dainese - czy mozna jezdzic bez kurtki?
Witajcie,
kupilem ostatnio buzer Dainese:
http://www.dainese.com/us_en/motorbike/ ... -neck.html
Poczytalem wczesniej opinie i wiekszosc jest zdecydowanie pozytywnych.
Jednak interesuje mnie czy buzer Dainesa (nie zaden inny tylko dokladnie ten) wytrzyma szlif, jesli nie ma na nim zadnej kurtki. Rozmawialem z producentem, ktory zapewnial ze byly robione testy i ze buzer mozna stosowac bez polaczenia z kurtka i ze podczas wypadku nic sie nie dzieje, czyli siatka pozostaje cala, nie ma zadnych przetarc ani przemieszczenia sie ochraniaczy.
Poniewaz jestem nieufny, mam pytanie: czy ktos mial przygody bedac ubrany w w/w zbroje i jakie byly wasze doswiadczenia z tym sprzetem i ewentualne konsekwencje. Glownie chodzi mi o szlify na asfalcie.
Z gory dziekuje za informacje.
kupilem ostatnio buzer Dainese:
http://www.dainese.com/us_en/motorbike/ ... -neck.html
Poczytalem wczesniej opinie i wiekszosc jest zdecydowanie pozytywnych.
Jednak interesuje mnie czy buzer Dainesa (nie zaden inny tylko dokladnie ten) wytrzyma szlif, jesli nie ma na nim zadnej kurtki. Rozmawialem z producentem, ktory zapewnial ze byly robione testy i ze buzer mozna stosowac bez polaczenia z kurtka i ze podczas wypadku nic sie nie dzieje, czyli siatka pozostaje cala, nie ma zadnych przetarc ani przemieszczenia sie ochraniaczy.
Poniewaz jestem nieufny, mam pytanie: czy ktos mial przygody bedac ubrany w w/w zbroje i jakie byly wasze doswiadczenia z tym sprzetem i ewentualne konsekwencje. Glownie chodzi mi o szlify na asfalcie.
Z gory dziekuje za informacje.
-
hardworker - Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 20/7/2010, 14:56
- Lokalizacja: Wawa i okolice
witaj
też jestem na etapie zakupu takowej zbroi i ja planuje w niej śmigać bez żadnej kurki bo też mnie zapewniano że nie jest potrzebna no i sam na własne oczy widziałem jak wiele osób śmiga w samych zbrojach mając pod nią bądź na niej jedynie jakąś zwykłą podkoszulkę. Ja jednakże planuje do jazdy w jakąś niepewną pogodę dokupić zwykłą kurkę tekstylną tak aby uchroniła mnie ona od deszczu bądź mocnego wiatru na dłuższa trasę tyle z mojej strony w tym temacie.
Ps. sądzę iż nie znajdzie się nikt kto ci opowie o swoich doznaniach z żółwiem i asfaltem bo raczej mało takich ludzi.
Pamiętam kogoś z tego forum kto kupił jakąś zbroję i za jakiś czas miał w niej wypadek, nie chciał zdradzać szczegółów tylko powtarzał iż zbroja uratowała mu życie i żeby nie oszczędzać kasy na zbroje nigdy jeśli zbieramy się do kupna.
też jestem na etapie zakupu takowej zbroi i ja planuje w niej śmigać bez żadnej kurki bo też mnie zapewniano że nie jest potrzebna no i sam na własne oczy widziałem jak wiele osób śmiga w samych zbrojach mając pod nią bądź na niej jedynie jakąś zwykłą podkoszulkę. Ja jednakże planuje do jazdy w jakąś niepewną pogodę dokupić zwykłą kurkę tekstylną tak aby uchroniła mnie ona od deszczu bądź mocnego wiatru na dłuższa trasę tyle z mojej strony w tym temacie.
Ps. sądzę iż nie znajdzie się nikt kto ci opowie o swoich doznaniach z żółwiem i asfaltem bo raczej mało takich ludzi.
Pamiętam kogoś z tego forum kto kupił jakąś zbroję i za jakiś czas miał w niej wypadek, nie chciał zdradzać szczegółów tylko powtarzał iż zbroja uratowała mu życie i żeby nie oszczędzać kasy na zbroje nigdy jeśli zbieramy się do kupna.
- lachos R6
- Świeżak
- Posty: 138
- Dołączył(a): 26/1/2009, 23:25
Ze swojej strony moge powiedziec, ze troche grzebalem w necie i na jednym z forow wypowiadal sie jakis przedstawiciel sklepu i mowil, ze ma u siebie wlasnie ta zbroje po wywrotce i jest cala. Podchodze do tego troszke sceptycznie, bo producent, sprzedawca itp zrobi duzo, zeby namowic klienta do kupna jak najdrozszego sprzetu. Natomiast jesli rzeczywiscie prawda jest taka, ze ta zbroja az tyle znosi, to nie chce dodatkowo zakladac do niej kurtki i sie pocic, tylko chce latac w samym buzerze. Nie watpie, ze w miescie miedzy puszkami dobrze sobie poradzi, ale poza miastem latam z predkosciami duzo wiekszymi i chcialbym miec pewnosc, ze po 20metrowym slizgu sie nie rozleci.
Dzieki za info, czekam na dalsze opinie uzytkownikow, ktorzy maja jakies doswiadczenie, bo mysle, ze ta sprawa nurtuje wielu motocyklistow, jezdzacych w samych buzerach.
Dzieki za info, czekam na dalsze opinie uzytkownikow, ktorzy maja jakies doswiadczenie, bo mysle, ze ta sprawa nurtuje wielu motocyklistow, jezdzacych w samych buzerach.
-
hardworker - Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 20/7/2010, 14:56
- Lokalizacja: Wawa i okolice
Byc moze mowicie o tej samej osobie.
viewtopic.php?t=51245
Wedle zaleceń napisałem do Kosty, dam znać jak to z tym szlifem było jak odpisze i jak będzie to przeznaczone do szerszej wiadomości
viewtopic.php?t=51245
Wedle zaleceń napisałem do Kosty, dam znać jak to z tym szlifem było jak odpisze i jak będzie to przeznaczone do szerszej wiadomości

-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
-
hardworker - Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 20/7/2010, 14:56
- Lokalizacja: Wawa i okolice
Może i buzer wytrzyma szlif po asfalcie. Ale czy producent mówi przy jakiej prędkości lub dystansie? Nie... Buzer się sprawdzi ale przy spacerowych prędkościach (pewnie gdzieś do 50km/h) między samochodami bo wtedy jest większe ryzyko uderzenia w coś niż szlifu kilkunastu/kilkudziesięciu metrów po drodze czego siatka na pewno nie wytrzyma. Jeśli chcecie latać po obwodnicy z prędkościami powyżej 100km/h to nie myślcie że was ochroni. On zapewnia odporność na uderzenia, nie na szlif po asfalcie tak jak skórzane kombi.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Vergon, czytalem i nie ukrywam, ze jest to miod na moje uszy, bo tylko sie utwierdzilem, ze zrobilem dobry zakup
Jedyne co mnie niepokoi to to, ze mam niechroniony caly brzuch (jego przod i boki). Mialem w zyciu 4 dluzsze slizgi ale nie pamietam bym tarl tymi elementami, a jednak nie daje mi to spokoju. Wydaje mi sie, ze najbardziej dostaja po dupie spodnie w odcinku biodrowym + rekawy kurtki (przynajmniej tam mialem slady otarc i rozdarcia). Czyli generalnie sama zbroja + skorzane spodnie i wysokie buty, z ktorych nie jestem w stanie zrezygnowac nawet w gorace dni, powinny zdac egzamin. Jeszcze raz dzieki za cenne informacje.

-
hardworker - Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 20/7/2010, 14:56
- Lokalizacja: Wawa i okolice
Landryss25 napisał(a):Może i buzer wytrzyma szlif po asfalcie. Ale czy producent mówi przy jakiej prędkości lub dystansie? Nie... Buzer się sprawdzi ale przy spacerowych prędkościach (pewnie gdzieś do 50km/h) między samochodami bo wtedy jest większe ryzyko uderzenia w coś niż szlifu kilkunastu/kilkudziesięciu metrów po drodze czego siatka na pewno nie wytrzyma. Jeśli chcecie latać po obwodnicy z prędkościami powyżej 100km/h to nie myślcie że was ochroni. On zapewnia odporność na uderzenia, nie na szlif po asfalcie tak jak skórzane kombi.
dobrze prawi...
ja rowniez nie ufalbym takim deklaracja producenta.. z samej czystej logiki mozna sie domyslec ze nie ma prawa wytrzymac szlifa przy wiekszej predkosci...
btw.
super buzer.. fajny design i jakosc..
-
Leg1oN - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2533
- Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
- Lokalizacja: Kłodawa/Poznań
Ten buzer jest tak skonstrowany, ze jak bede trzec reka, to siatka nie powinna sie porwac bo po prostu nie bedzie miala stycznosci z asfaltem, tylko protektory. To samo sie tyczy plecow i zolwia. Ale wiadomo, ze rzeczywistosc wszystko zweryfikuje. Obym nie musial tego sprawdzac na wlasnej skorze (doslownie
). Jesli jednak cos sie bedzie dzialo, to odswierze temat i podziele sie doswiadczeniami.

-
hardworker - Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 20/7/2010, 14:56
- Lokalizacja: Wawa i okolice
Ja bym ubrał do tego kurtkę wiem, że to fajnie wygląda bez, ale przetarta skóra będzie na bank. Miałem ślizga i nie chciałbym wiedzieć co by było gdybym nie miał osłoniętej całej ręki zwłaszcza po stronie wewnętrznej łokcia, a kurtka tam ostro przedarta była. Pozdrawiam
GSX-R 1000
-
erell - Świeżak
- Posty: 80
- Dołączył(a): 15/9/2007, 20:34
- Lokalizacja: ÅšlÄ…sk
Jestem początkującym motocyklistą i mam pytanie odnośnie zastosowania tej zbroi do jazdy typowo turystycznej pod kurtkę buse. Nie ufam wbudowanym protektorom stąd moje zainteresowanie dodatkową ochroną. Czy moje wątpliwości są uzasadnione i warto zainwestować w zbroję dainese czy może kurtka i jej wbudowane protektory zdadzą egzamin?
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
- lobuz77
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 24/8/2010, 12:00
Kurtka i buzer pod spodem to najlepsze rozwiÄ…zanie.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości