Zobacz wątek - Kilka pytań

Kilka pytań

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Kilka pytań

Postprzez grand123 » 20/7/2010, 10:43

Widzę, że najbardziej odpowiedni dział do zadania kilku pytań.

Witam.

1. Do samego prawka/kursów zostało mi jeszcze kilkanaście dobrych miesięcy. Ile przed ukończeniem 18 lat można zacząć robić prawko? Słyszałem coś, że 3, 4 miesiące ale nie wiem czy to prawda.
2. Znane już pytanie, czyli jaki motor na początek? Czytałem kilkanaście tematów na różnych stronach i wiadomo, że jeden może zaczynać od 250, drugi od 600.
Myślę, że jednak wybrałbym 125/250 na pierwszą maszyne. Do wyboru marki i modelu został ponad dobry rok.
Doświadczenie w motorach mam zerowe, jednak jakoś samemu z czasem bardziej mnie to interesuje. Wolę zacząć od słabego, niż jako słaby driver łamać się na potworach.
3. Jak to jest z przebiegiem w motorach? Kiedy może być już ostro zajechany, a kiedy wiem, że jeszcze mogę na nim dużo wyjeździć?
4. Warto dopasować motor do wagi i wzrostu?
5. Jakie są koszty kombinezonów, kasków, przeglądów (m/w), wymiany płynów?
6. Czy na 125 to np. nie siara jeździć w pełnym umundurowaniu? ;D
7. Jak z tymi waszymi pozdrowieniami, bo coś cytałem tu na forum.


Jeszcze wiele pytań wam pewnie zadam.

Dziękuję i pozdrawiam.
grand123
 


Postprzez radziu88 » 20/7/2010, 12:26

1- tak możesz zacząć wczesniej(3m wczesniej) ale idąc na egzamin musisz mieć juz 18 lat.
2-Na ty forum wszyscy polecaja motocykle klasy 500 na poczatek ale jak czujesz ze nie podołasz to lepiej zacząć od czegoś skromniejszego
3-przebieg motocykla jak i auta nie jest sprawą pierwszożedną ale jego stan techniczny czyli jak był traktowany pzrez poprzedniego właściciela
4-motocykl trzeba dopasowac do wagi/wzrostu bo co ci z motocykla ktorego nie bedziesz w stanie utrzymać czy oprzeć stabilnie nóg.
5-kombinezony od 1000zł w góre, kask wiadomo im lepszy tym droższy jak wszystko ale ok 500zl mozna znaleść coś wmiare. przeglad moto 0k 60zl, ubezp zalezy od ilosci znizek ja za 750 w warcie mam 70zl!oleje ok 150 zl za 4l,
6- sam sobie odpowiedz co jest dla ciebie priorytetem
7- lewa w góre:D!!!
Ostatnio edytowano 20/7/2010, 12:29 przez radziu88, łącznie edytowano 1 raz
radziu88
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 29/4/2010, 20:50
Lokalizacja: białsytok

Postprzez arktan » 20/7/2010, 12:26

1. 3 miesiace przed ukonczeniem 18 roku zycia.
2. generalnie poleca się motocykle do pojemności 500 cm, więc wybór masz całkiem spory.
3. Nie ma reguły, jeden który ma powiedzmy ma ponad 100tys nabite może chodzić super, a inny co ma 20 może być niezłą padaką. Zależy jak kto dba.
4. tak, warto
5. Na dobrym stroju nie warto żałować (min. 2 tys zł) , utrzymanie motocykla też do tanich nie należy.
6. Do czego ma CI służyć moto, do lansu?
7. popularne jest LwG( czyt. lewa w góre).

Edit.
aaa kolega mnie uprzedził :)
arktan
Bywalec
 
Posty: 630
Dołączył(a): 31/8/2008, 18:30
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez BMW_Zbyszek » 20/7/2010, 14:28

1. j.w.
2. Proponowałbym motocykl uniwersalny,nakeda. Pojemność i moc to już twój wybór.
3. Poszukaj kogoś kto się na tym zna i z nim oglądaj motocykle przed kupnem - pamiętaj też że jedni się znają na tym a drudzy to"znafffcy".
4. Przemyśl na spokojnie - ważne żeby był dla Ciebie wygodny, żebyś nie cierpiał po godzinie jazdy z różnych powodów - tego niestety nie będziesz wiedział po przymiarce siedząc na moto dwie minuty.
5. Najtańsze skórzane kombi dwuczęściowe jakie widziałem w sklepie - możliwa przymiarka (nie w necie) to Probiker za ok.850zł, coś tekstylnego w podobnej cenie też pewnie znajdziesz - uważam że lepszy pełny ale tańszy strój niż np. jazda w samej kurtce, co do kasków też wybór masz duży - najlepiej przymierzyć bo każdy z nas ma inny kształt głowy. Wszystko zależy ile masz kasy na strój.
6. Siara jest wtedy jak się przewrócisz na asfalcie w podkoszulce i klapkach - a pełny strój wisi w szafie.
Nawet najtańszy strój ochroni Cię bardziej niż bluza, jeansy i adidasy.
7. j.w.
BMW r1100rs, zx10r
BMW_Zbyszek
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 11/5/2010, 10:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez xede » 20/7/2010, 15:02

mysle ze temat zostal wyczerpany ale dodam cos od siebie apropo
4. kupisz takie moto ktore mozesz utrzymac bo nie raz to sie przyda
6. ani troche siara, to bezpieczenstwo a ze wiekszosc jezdzi w byle czym(tych co widzisz)to inna sprawa, ja np. zawsze staram sie w pelnym "umundurowaniu" jezdzic
xede
Świeżak
 
Posty: 370
Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
Lokalizacja: łódź

Postprzez madcap » 20/7/2010, 16:18

1. w rozwinięciu
masz czas by poszukać dobrego OSK w swojej okolicy.
nie kieruj się reklamami i śpiewkami przypiętymi do strony www osk, tylko popytaj znajomych i niekoniecznie znajomych o ich opinie na temat tego czy tamtego osk w którym się uczyli.
masz też teraz czas by na spokojnie móc skompletować strój.
wkrótce zacznie się okres wyprzedaży więc można zaoszczędzić na różnych częściach garderoby po paredzieścia złotych (wiadomo - nowy sezon to nowe modele), a razem może wyjśc z tego mały bonus w postaci dokupienia z garderoby czegoś jeszcze, np bielizny termoaktywnej, albo dodatkowych ochraniaczy na kolana i piszczele albo coś tam.
nie kupuj też odziezy na wariata, pojeździj po sklepach, poprzymierzaj, porównaj ceny sklepowe z netowymi, czasem dzięki temu można też wyrwać coś taniej (wiem po sobie, bo kupując jako zapasową kurtkę adrenaline zapłaciłem w sklepie tyle co w necie gdy sprzedawcy powiedziałem, że w necie stoją taniej).

2. przeglądaj katalogi i testy - niby oczywiste, ale okazuje się, że często sprzęt mniej znany jest tańszy i lepszy
co do kasków proponuję zaglądać tutaj:
http://sharp.direct.gov.uk/
jak zwrócisz uwagę testy odzwierciedlają to co napisałem, że droższy nie znaczy lepszy

3. masz też teraz czas by zapisać się do jakiejś szkółki off-roadowej i pojeździć, nie będzie to stracony czas i stracone pieniądze.
gleby, wymuszenie nauczenia się odczuwania równowagi oraz jazda po różnych nawierzchniach zaprocentują podczas kursu i późniejszej jazdy w operowaniu rollgazem, sprzęgłem, zmianą biegów itd.

4. pojemność i moc to jedno a kwestia do czego ma być moto przeznaczone to drugie.
odpowiedz sobie do czego chcesz wykorzystywać moto, bo to jednak jest wydatek a ponieważ nas nie stać na zakup trzech róznych moto z reguły, więc albo jest się zapaleńcem albo szuka się czegoś pośredniego również na I-sze moto

5. co do stanu technicznego
lepiej jest kupić moto rok starsze ale za to w lepszym stanie technicznym

6. jadąc po moto nie śliń się na jego widok
poszperaj na ścigaczu, był przynajmniej jeden artykuł na temat zakupu używki na pierwsze moto w formie poradnika

7. czytaj testy, szczególnie w przypadku używek na koniec tekstów często są opisane uwagi i bolączki oraz na co zwracać uwagę przy zakupie
.
chyba tyle
jak coś mi się jeszcze skojarzy to dopiszę
inni też zapewne dopiszą jeszcze do tego co napisałem
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez grand123 » 21/7/2010, 23:20

Dzięki za odpowiedzi! ;)

BMW_Zbyszek napisał(a):2. Proponowałbym motocykl uniwersalny,nakeda.


http://www.scigacz.pl/Yamaha,FZ1,Fazer, ... ,1944.html O to chodzi ?

Co do punktu 4 to oczywiście wiem, że nogi to do ziemi muszą dochodzić no i najlepiej nie same palce, żeby mieć większe panowanie przy podpieraniu, a nie się wywalić np. na światłach :D

Co do wagi to możecie coś więcej powiedzieć ?

Rodzaj moto oczywiście sportowe.

I jeszcze jak z tym utrzymywaniem maszyny. Ile średnio wydajecie miesięcznie m/w ? Zapewne zależy od przejechanych km, więc liczmy bez napełniania.

No i jeszcze jedno pytanie mi przychodzi teraz na myśl, mianowicie - przy zdawaniu prawka jakie dają moto? Od czego to zależy? Chodzi o pojemność silnika. Bo samemu to pewnie nie można sobie wybrać. Oczywiście kat. A, A1 to strata czasu, nawet jeśli na początek biorę 125...

Gdybym miał wybierać na dzień dzisiejszy to:
http://moto.allegro.pl/item1139384787_h ... f_af1.html
http://moto.allegro.pl/item1139348334_y ... garda.html
http://moto.allegro.pl/item1138757257_s ... r_125.html
grand123
 

Postprzez leff » 22/7/2010, 08:04

akurat FZ1 omijaj duzym lukiem, to sprzet dla doswiadczonych kierownikow
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez rico63 » 24/7/2010, 00:14

Tzn. o ten typ chodzi ale nie o lytra!! Co do moto to zależy ile masz kasy (niestety) :) Jak masz około 20 kawałków To Kawa Ninja 250 (ładna zgrabna itd) :) Pozdrawiam
rico63

Aprilia RS50 ---> Cagiva Mito --> ?????
Avatar użytkownika
rico63
Świeżak
 
Posty: 422
Dołączył(a): 30/1/2009, 09:34
Lokalizacja: Kędzierzyn- Koźle

Postprzez Pośpiech » 24/7/2010, 10:18

Siema mam Głupie pytanie ;) jak wygląda ładowanie w motocyklu ? czy jest to jakaś część ? czy to się dzieje jakoś przez akumulator ?, bo ja już kur...a nie wiem czy mam z*** akumulator czy nie mam ładowania w motorze :/. Z góry dzięki za info
YAMAHA TEAM
Pośpiech
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 12/7/2010, 19:59
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez madcap » 24/7/2010, 10:29

1. nie ten dział dla tego pytania - dział mechanika się kłania
2. nie zaśmiecaj tematu
czyli przeczytanie regulaminu się kłania

3. akumulator dla białego pisząc jest to ogniwo (bateria) wielokrotnego ładowania
4. do ładowania akumulatora służy alternator
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr