Zobacz wątek - zlapalem gume - co dalej?
NAS Analytics TAG

zlapalem gume - co dalej?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

zlapalem gume - co dalej?

Postprzez harry89 » 8/3/2007, 11:06

dzisiaj zauwazylem, ze mam z tylu flaka :( moj skuter stoi teraz nieopodal domu, do serwisu mam jakies 2-3 kilometry. co w takiej sytuacji sie robi? trzeba tachac go az do serwisu/wulkanizacji czy nie? slyszalem, ze sa jakies spraye, ktorymi psika sie dziure, pompuje opone i mozna jechac...
Avatar użytkownika
harry89
Bywalec
 
Posty: 647
Dołączył(a): 30/9/2006, 11:34
Lokalizacja: Piotrowice/Lublin


Postprzez mar111cin » 8/3/2007, 11:52

koła nie potrafisz odkręcić ?
jakbyś złapał gume w starze to też byś go "tachał" do serwisu?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)


Postprzez harry89 » 8/3/2007, 11:58

mar111cin napisał(a):koła nie potrafisz odkręcić ?

nie potrafie i nie widze nic nadzwyczajnego w tym, ze nie kazdy zna sie na mechanice :?
Avatar użytkownika
harry89
Bywalec
 
Posty: 647
Dołączył(a): 30/9/2006, 11:34
Lokalizacja: Piotrowice/Lublin

Postprzez mar111cin » 8/3/2007, 12:07

to nie jest mechanika, to jest odkręcenie jednej śrubki, nic więcej. Potem obyś to przykręcił spowrotem, pojedziesz do kogoś kto się "zna" i Ci ustawi koło żeby było prosto.

(Chociaż w skuterkach chyba jest monowahacz, tak że nawet nie będziesz musiał tego ustawiać.)


a co do pianki, jeżeli chcesz wyrzucić koło 30-40zł to jesteś na dobrej drodze. Lepiej dołóż te pieniądze do opony, niż masz potem używki szukać. (to by było najgłupsze z możliwych wyjść, wcisnąć pianke do koła za 40zł pojechać na wulkanizacje i tam kupić używke bo na nową opone zabraknie)
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez kravec » 8/3/2007, 15:53

i czyscic felge z pianki.... ale jezeli nie ma wyjscia to chyba trzeba.... tylko jak to jest duza dziura to pianka nic nie da..... i ja sie wali do kola a nie psika na dziure...
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez XL125 » 8/3/2007, 17:21

W skuterach niejest tak prosto zdjąć koło, zwłaszcza jezeli niema się pojęcia o mechanice. Pierwszy sposób to poprosić kogoś kto się na tym zna i który złoży to spowrotem bez ryzyka że odleci podczas jazdy.. Druga wersja to poprosić kogoś kto ma większy samochód, którym mozna przewieźć skuter do tego serwisu. W ostateczności jezeli dziura jest mała i powietrze nie ucieka szybko to napompuj i ostrozne jedź z postojami w celu kontrolowania czy nie jedziesz już na feldze :) tylko predkość niewielka musi byc bo inaczej nie wyrobisz an którymś zakręcie. Najlepeij żebyś wogóle tego sposo0bu unikał :)
Avatar użytkownika
XL125
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26/2/2007, 16:07
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez mar111cin » 8/3/2007, 17:42

klykam allegro klykam komotyckle dalej skutery, ogladam obrazki.

widze przy skuterkach same monowahacze, mocowane na jedną nakretkę samokontrującą, lub 3 śrubki.

dziwię się ? ? jak to jest ciężkie do zrobienia, to co ma powiedzieć połowa forum która posiada motocykle na dwuramiennym wachaczu, przy którym są dwa napinacze wraz z kreskami do oznaczenia i do tego przy sciaganiu koła spada zębatka z łańcuchem. Przy tym czasami rąk brakuje żeby wszystko sobie przytrzymać.

Naprawde nie wyobrażam sobie żeby było coś prostszego od odkręcenia koła z monowahacza. Ale jeżeli jest tak jak mówisz XL125 to ja się nie dziwię że producenci dają coraz krótsze gwarancje na sprzęt. Jak ja bym coś produkował to bym chyba wogle jej nie dawał przy takich problemach użytkowników.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez pawlak200192 » 8/3/2007, 18:55

opisze ci ten ciężki proces :D
-przygotowujesz klucz nasadkowy (jesli nie masz to kup napewno kiedys sie przyda)
-zabezpieczasz skuterek(powies go jakos albo cos podłóż )
-nakładasz klucz na śrube i kręcisz aż będzie sie dało wyjąc
-wyjmujesz koło i gitara


potem tylko przykręcisz i gotowe :D
pawlak200192
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36

Postprzez mar111cin » 8/3/2007, 21:08

errata do opisu Pawlaka :

kręcisz kluczem w strone przeciwną do ruchu wskazówek zegara. (podczas odkręcania)

przy montażu(jak to pięknie brzmi) kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara.



jak coś to moge jeszcze zamieścić zdjęcie zegara i wykres.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez kravec » 8/3/2007, 21:20

heh... ale zescie mu instrukcje dali..... tak szczerze to w swoim moto bym sie sam za to nie bral.... nie mam co podstawic pod moto jak sie kolo zdejmie itp itd.... wolalbym nie ryzykowac.... moze i lepiej ze sam tego nie chce robic....
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez harry89 » 9/3/2007, 18:51

marcin, naprawde nie wiem dlaczego nie mozesz przyjac do wiadomosci, ze jestem inwalidą jesli chodzi o mechanike motocyklową. jesli zas mam wejsc w szczegoly dot. twojej wypowiedzi, to takie pojecia jak:
- monowahacz,
- napinacz,
- zębatka,
kompletnie nic mi nie mowią. dzieki za zapewne dobre checi, ale nie kazdy ma czas i checi zeby zglebiac tajniki mechaniki motocyklowo-skuterowej ;) (wierze na slowo, ze zmiana opony to bajecznie prosta czynnosc).

XL125 - dzieki za instrukcje, ale boje sie ze gdybym sie za to zabral, to cos bym spieprzyl, wiec wole niczego nie dotykac :D

przechodzac do meritum - jak to jest z tymi piankami? kravec, naprawde "psika" sie je od wewnatrz a nie od zewnatrz? to bez sensu - przeciez jak zlapie gume na trasie (a przeciez do tego zasadniczo sluzy ten produkt) to nie bede na poboczu "rozkladal sie z calym warsztatem" itd. :? zawsze moge zrobic tak, jak napisal XL125 (dopompowac i dotoczyc sie), ale to sobie zostawie na sytuacje, gdy juz innej mozliwosci nie bedzie. w kazdym razie jak to jest z tymi piankami?
Avatar użytkownika
harry89
Bywalec
 
Posty: 647
Dołączył(a): 30/9/2006, 11:34
Lokalizacja: Piotrowice/Lublin

Postprzez mar111cin » 9/3/2007, 21:11

Naprawde uwierz mi że w Twoim przypadku ta pianka to będzie niewypał.
Widziałeś może kiedyś jak wstawiają drzwi albo okna? jest do tego taka specjalna pianka montażowa, ona tak rośnie. To jest właśnie coś w tym stylu. Nie dość że stracisz sporo na tą pianke, to potem jeszcze będziesz musiał czyścić felge tak jak kravec napisał.

Pianka ta działa w ten sposób żę wpompowujesz ją normalnie przez wentyl do opony, tam chyba koło 10min trzeba odczekać dopóki nie będzie twarda.


Ale naprawde nie ma kto Ci tego odkręcić ? kumpel, sąsiad czy ktokolwiek kto ma auto ? bo naprawde zaraz wezne ołówki i zaczne to rysować ; )
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez harry89 » 10/3/2007, 15:23

tzn. w sumie mam takiego znajomego. zobacze, czy bedzie mi mogl pomoc ;)

tyle ze zmiana opony to nie wszystko - trzeba zapewne sprawdzic w jakims profesjonalnym punkcie, czy wszystko gra, zeby potem nie miec przykrej niespodzianki podczas jazdy...
Avatar użytkownika
harry89
Bywalec
 
Posty: 647
Dołączył(a): 30/9/2006, 11:34
Lokalizacja: Piotrowice/Lublin

Postprzez Grubas » 10/3/2007, 15:34

Noo.. to facet: kasa w łape, biegiem do sklepu po browary, browary do lodówy, a jak się schłodzą to na plecy i do znajomego. Z inwalidztwa się wyleczysz. Nie musisz zostać od razu mechanikiem, ale dowiesz cię co to monowahacz, klucz i zębatka.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Brdakus » 10/3/2007, 20:14

wymiana koła w skuterze to jest bajecznie prosta rzecz... jeśłi to jest koło tylnie to poprostu odkręasz jedną śróbke i koło samo wychodzi:) wkładasz spowrotem przykręcasz i jedziesz :) jestm na 100% pewny zę sobie poradzisz:) nie trzeba nic ustawiać napinać kombinować;) tylko zę przy moim skuterku żeby wykręcić koło to musiałem zrzucic tłumik co juz moze być problemem faktycznie dla początkujacego;/ PoZdRo
Brdakus
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24/12/2006, 19:13

Postprzez murunio » 3/7/2008, 22:20

Tylko że w moim skuterze też mam z tyłu kapcia i żeby zdjąć kolo to muszę najpierw tłumik zdjąć a to jest już poważniejsza sprawa :(
murunio
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 3/7/2008, 22:14

Postprzez simonw » 3/7/2008, 23:25

To moze male summary...


Pianka - wkrecamy pojemnik w WENTYL kola (tam gdzie sie pompuje). Uderzamy w pojemnik po czym pianka wypelnia kolo. Rozpreza sie i po pewnym czasie mozna odkrecic pojemnik. Kolo jest uszczelnione. Pianke mozna zapakowac do plecaka, i jechac nie szybciej niz 60km/h , a dystans praktycznie _nie_ ma znaczenia.

Drogie bedzie czyszczenie felgi no i czasem opona juz nie nadaje sie do jazdy, czasem mozna ja odratowac. Takie emergency, jak jestes 500km od domu i nie masz co/jak zrobic.

Tak jak marcin napisal, kolo sie po prostu zdejmuje i NIE robi sie tego w serwisie. Uwierz mi ze 90% kierowcow nie jest mechanikami a jednak producenci samochodow zawsze daja kolo, lewarek i klucz zebys sobie to sam zmienil. Podobnie na kursie prawa jazdy czy to A czy B uczysz sie takich czynnosci jak zmiana kola, gdzie lac olej a gdzie wode itp... to _podstawa_ egzystencji na drogach :)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez martix » 4/7/2008, 16:59

simonw , uwierz na kursie nie mówią jak się koło zmienia. Wiem, bo sam kończyłem 2 kursy (kat. A i B) nie tak dawno. Potem widać kobiety stojące przy drodze z flakiem :)
martix
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 9/5/2007, 14:44

Postprzez Junior59 » 4/7/2008, 18:09

Przyznam wam sie że nie wiem co to jest monowahacz napinacz łańcucha wiem
zębatka wiem
a co to jest ten monowahacz bo w necie nic o tym nie ma?
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
Junior59
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
Lokalizacja: nie wiem

Postprzez Tomek00 » 4/7/2008, 21:03

pchac i płakac :lol:
Avatar użytkownika
Tomek00
Bywalec
 
Posty: 522
Dołączył(a): 4/5/2008, 12:01
Lokalizacja: Łódz

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr