wywazanie kola
Posty: 6
• Strona 1 z 1
wywazanie kola
mam pytanko czy jest jakas roznica w wyważeniu kola z tarczami lub bez? lepiej robic to z tarczami? a jesli tarcza jest krzywa czy to cos stanowi? ogolnie chodzi mi o to ze sciagnalem tarcze i chce wywazac kolo.
kolo juz bylo wywaznone lecz mam drgania od 160 do 220 pozniej juz nie ma tych drgan, to nie wina lag to nie wina cisnienia to nie wina krzywej felgi ani oski bo wszystko juz spradzilem.. teraz to moze byc uszkodzona opona zle wywazona opona badz krzywa tarcza i chce aby moja opone oborocili o kilka stopni na feldze i wywazyli z powrotem.
kolo juz bylo wywaznone lecz mam drgania od 160 do 220 pozniej juz nie ma tych drgan, to nie wina lag to nie wina cisnienia to nie wina krzywej felgi ani oski bo wszystko juz spradzilem.. teraz to moze byc uszkodzona opona zle wywazona opona badz krzywa tarcza i chce aby moja opone oborocili o kilka stopni na feldze i wywazyli z powrotem.
w niczym kobieta nie wyglÄ…da tak dobrze, jak w niczym!
C Z E S C I (otwórz link) - GSX-R SRAD 6oo 75O «««

C Z E S C I (otwórz link) - GSX-R SRAD 6oo 75O «««
-
zzzubek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 579
- Dołączył(a): 11/11/2007, 19:12
- Lokalizacja: tsk
dziwne.. czyli wnioskuje, ze jesli kupie nowe tarcze to kolejny raz bede wywazal kolo? wg mojego prymitywnego rozumowania to chyba nie robi wielkiej roznicy przeciez nowe tarcze musza byc prawie idealnie wywazone chyba dla tego tyle kosztuja.. no i kolejnym moim dziwnym domyslem jest to ze przeciez jesli tarcza bedzie krzywa to automatycznie kolo bedzie pracowac nierowno ale moze sie myle czekam az sie ktos wypowie z sesem, bo odpowiedz wywazac trzeba z tarczami jakos mnie nie satysfakcjonuje.
w niczym kobieta nie wyglÄ…da tak dobrze, jak w niczym!
C Z E S C I (otwórz link) - GSX-R SRAD 6oo 75O «««

C Z E S C I (otwórz link) - GSX-R SRAD 6oo 75O «««
-
zzzubek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 579
- Dołączył(a): 11/11/2007, 19:12
- Lokalizacja: tsk
Koło + tarcze na logike powinno traktować sie jako zestaw, który wspolnie obraca sie wokół wspolnej osi (osi koła) i to cały zestaw musi byc względem siebie wyważony.
Zalozenie tarcz, po wyważeniu kołą, byc moze o róznej wadze, bądź jej różnym rozmieszczeniu dałoby efekt zle wywazonego koła.
Niektórzy producenci akcesoryjnych nakrętek na wentyle zamieszczaja na opakowaniu info o koniecznosci wywazenia koła po założeniu tego ustrojstwa. To o czyms swiadczy.
Nawet jezeli nowe tarcze byłyby idealnie wyważone to pozostaje jeszcze kwestia opony i felgi, które też mają jakas tam tolerancje błędu przy produkcji, albo po prostu felga moze byc minimalnie niewyważona co wynika z uzytkowania, albo opona nierównomiernie zużyta i jak na moje proste rozumowanie dobrze byłoby ten zestaw wyważyć.
Zaznaczam, ze tak podpowiada mi logika i jakies tam pojęcie o dynamicie ciał a nie warsztatowe doświadczenie
Zalozenie tarcz, po wyważeniu kołą, byc moze o róznej wadze, bądź jej różnym rozmieszczeniu dałoby efekt zle wywazonego koła.
Niektórzy producenci akcesoryjnych nakrętek na wentyle zamieszczaja na opakowaniu info o koniecznosci wywazenia koła po założeniu tego ustrojstwa. To o czyms swiadczy.
Nawet jezeli nowe tarcze byłyby idealnie wyważone to pozostaje jeszcze kwestia opony i felgi, które też mają jakas tam tolerancje błędu przy produkcji, albo po prostu felga moze byc minimalnie niewyważona co wynika z uzytkowania, albo opona nierównomiernie zużyta i jak na moje proste rozumowanie dobrze byłoby ten zestaw wyważyć.
Zaznaczam, ze tak podpowiada mi logika i jakies tam pojęcie o dynamicie ciał a nie warsztatowe doświadczenie

-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
ja to wiem ja to rozumiem tylko tarcz nie mam i nie wiem czy czekac na nie i pozniej wywazyc kolo czy zrobic to teraz.. a pytanie powstalo poniewaz zaczalem sie zastanawiac co jesli tarcza jest krzywa i czy wplywa to na wywazanie kola jesli te tarcze sa na feldze podczas wywazania.. dlatego zaczalem sie zastanawiac, ze moze wywaze kolo i jak juz bedzie wywazone i zaloze tarcze to bede wiedzial ze moj problem to tarcze, a nie uszkodzona opona czy zle wywaznone kolo
no nic i tak dojde od czego to bylo/jest bo juz mnie to wkur... wszystko 



w niczym kobieta nie wyglÄ…da tak dobrze, jak w niczym!
C Z E S C I (otwórz link) - GSX-R SRAD 6oo 75O «««

C Z E S C I (otwórz link) - GSX-R SRAD 6oo 75O «««
-
zzzubek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 579
- Dołączył(a): 11/11/2007, 19:12
- Lokalizacja: tsk
Aha, to ja na Twoim miejscu faktycznie bym wywazyl kolo i dopiero zalozyl tarcze, zeby juz ostatecznie bezbłędnie zdiagnozowac problem.
Tarcze mozesz tez sprawdzić zegarowym wskaźnikiem wychyłu co do setnej milimetra.
Tarcze mozesz tez sprawdzić zegarowym wskaźnikiem wychyłu co do setnej milimetra.
-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości