Zobacz wątek - Eksploatacja CBR F3

Eksploatacja CBR F3

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Eksploatacja CBR F3

Postprzez daniel85r » 11/7/2010, 14:08

Witam.... nie wiem czy się przyjmie owy temacik ale nie zauwazyłem takiego wiec mozliwe że TAK :)
Jak sam temat wskazuje , chodzi o eksploatację CBR'ki F3 badz ogolnie CBR'ek bo nie wiem czy jest jakaś istotna wielka roznica pomiedzy F3/2/1 , ale nieważne.

Wiec jak eksploatujecie swoje CBR'ki?? jakies smarowanie, czyszczenie, sprawdzanie, wymiany, regulacje itp.

Sam mam od nie dawna F3 i dobrze byloby dowiedzieć sie czegoś wiecej co i jak...niz uczyc na wlasnych bledach :) jak do tej pory wiem zeby smarowac lancuch co 500km, i lac do zbiornika jak dno widac heh. A tak poważnie to technicznie jak z eksploatacja u was ?
Avatar użytkownika
daniel85r
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
Lokalizacja: Bełchatów


Postprzez lonewolf » 12/7/2010, 12:12

Smarowanie łańcucha jak jest suchy, a nie co 500km... U mnie wypada smarowanie raz w tygodniu przy śmiganiu praktycznie dzień w dzień. Wymiana napędu jak już łańcuszek zbytnio wyciągnięty, jak moto szarpie, jak zębatki wyjechane. Olej sobie sprawdzaj co jakiś czas na początku żeby wiedzić ile mniej więcej Ci spala na np. 1000km. Żeby się nie okazało że śmigasz potem na gumie a w okienku sucho xD Wymiana oleju wraz z filtrem powadają że co 6000km, ja wymieniałem co 8/9 w CBR900. Sprawy hamulcowe typu klocki to wiadomo - się patrzy i ocenia, ew. czuje się że moto już nie hamuje tak jak powinno. Płyn hamulcowy powinno się niby zmieiać co 2 lata o ile dobrze pamiętam. Jak już jest stary/zmętniały to zmien. Mały koszt jest, a o hamulce trzeba dbać ;) Regulacje... sam już nie wiem. Bandita regulował mi serwis i po regulacjach chodził tak samo jak przed, a chodził specyficznie. Ja bym takie rzeczy na koniec sezonu sobie zostawił, chyba że silnik faktycznie już pracuje bardzo nierówno... Warto czasem zajrzeć do filtra powietrza. Jak jest zabrudzony to przedmuchać, ew. kupić nowy. O oponkach nie wspominam bo duża część z nas na drutach śmiga :P
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez Raczek_6 » 12/7/2010, 21:22

Smarowanie łańcucha co 300-500km lub jak słychać (jeżdżąc po deszczu nawet częściej). Regulacja naciągu (kontrola) co około 1000km, od czasu do czasu mycie i smarowanie...

Sprawdzanie ciśnienia w oponach co 2 tygodnie, sprawdzanie poziomu oleju przed jazdą,

Ja tam na drutach nigdy nie jeździłem, zawsze opony miały sporo bieżnika (o to warto dbać).

luzy zaworowe kontrola co 24kkm, świece wymiana co 12kkm, wymiana oleju i filtra co 6kkm, sprawdzenie filtr powietrza co 12kkm, najlepiej poszukaj user lub service manuala.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez daniel85r » 13/7/2010, 17:35

fajnie wszystko tylka jak sie sprawdza luzy zaworowe...i gdzie jest do licha ten filtr powietrza ? rozebralem z plastikow i siodelka i nie widze:x hehe
Avatar użytkownika
daniel85r
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez Invi » 13/7/2010, 18:14

Pod bakiem...
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez mot_mat » 14/7/2010, 13:59

...
mot_mat
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 8/7/2010, 15:25
Lokalizacja: *

Postprzez daniel85r » 14/7/2010, 17:37

pod bakiem :)
no to se nie sprawdze juz flitra powietrza :) szkoda ze w silniku go nie zamontowali :/ dzieki za info
Avatar użytkownika
daniel85r
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez Invi » 14/7/2010, 20:40

Czemu nie? W Gixerze wystarczy odkręcić kilka śrubek. Musisz przywyknąć że czasem dla jakiejś głupoty trzeba rozebrać pół motocykla :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr