Mynia + Motor -Pomocy.
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Mynia + Motor -Pomocy.
Witam chciałem się spytać czy mycie motoru na myjni ręcznej w sensie karcherem z proszkami + woskowanie itd. Czy to aby bezpieczne?
- Filipiasty
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 28/6/2010, 16:56
ogólnie lipa, łańcucha też nie możesz myć pod ciśnieniem. A jak woskiem potraktujesz układ wydechowy ciekawe jak będzie śmierdzieć podczas jazdy.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
W jednym odcinku OCC pokazywali amerykansky:) wynalazek, myjnię automatyczną dla motocykli:) Wyglądało to jak myjnia dla aut tylko mniejsze, najpierw wszystko zalene środkiem myjącym później mycie szczotkami, płukanie i suszenie. I jakoś się nie przejmowali, że wszystko mokre włącznie z siedzeniem, które pewnie schnie przez tydzień. Ale to jest Ameryka i wszystko mają inaczej:)
-
Kurt - Świeżak
- Posty: 387
- Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
- Lokalizacja: Pabianice
całkiem niedawno był taki artykuł na stronie, pewnie się przyda.
http://www.scigacz.pl/Mycie,motocykla,j ... 13041.html
http://www.scigacz.pl/Mycie,motocykla,j ... 13041.html
- unearth
- Świeżak
- Posty: 117
- Dołączył(a): 24/11/2009, 03:19
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
ja jak nie mam czasu na wiadro i gąbkę, to jeżdzę na bezdotyki. intensywnie zraszam moto taką mgiełką z pewnej odległości (podkreślam - zraszam - a nie naparzam na moto karcherem z 10 cm), analogicznie stosuję płyn czyszczący i spłukiwanie wodą zdemineralizowaną. a potem worek szmatek i szmateczek i suszenie. jak dotąd no problemos. do grubszych zabrudzeń podchodzę indywidualnie 

CBR 600 RR7 "niunia"
Dopóki śmierć nas nie rozłączy
Dopóki śmierć nas nie rozłączy
-
b_2 - Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 12/4/2010, 07:16
- Lokalizacja: Wwa
Dlaczego nie wolno myć motocykla narzędziami typu Karcher – wodnymi myjniami ciśnieniowymi?
MY to wiemy. Zaufaj naszemu doświadczeniu.
nie wolno myć kokpitu motoru!
Woda pod ciśnieniem dostaje się do kostek elektrycznych lub przez korek do zbiornika paliwa. Skroplona woda w zbiorniku paliwa może spowodować samoczynne uruchomienie silnika. W kostkach elektrycznych woda powoduje utlenienie styków, co skutkuje zwarciem, bądź utratą kontaktu w układzie elektrycznym;
mycie pod ciśnieniem chłodnicy może powodować poskładanie się blaszek w chłodnicy, efektem czego będzie uszkodzenie motocykla poprzez nieprawidłową pracę chłodnicy;
mycie pod ciśnieniem może uszkodzić czujniki elektroniczne takie jak ABS;
mycie pod ciśnieniem może mieć negatywny wpływ na elementy łożyskowania oraz smarowania.
Dlatego MY myjemy suchą parą o ciśnieniu 10 barów.
100% bezpieczny system czyszczenia.
Doświadczenie oraz jakość jakiej potrzebuje Twój MOTOCYKL
MY to wiemy. Zaufaj naszemu doświadczeniu.
nie wolno myć kokpitu motoru!
Woda pod ciśnieniem dostaje się do kostek elektrycznych lub przez korek do zbiornika paliwa. Skroplona woda w zbiorniku paliwa może spowodować samoczynne uruchomienie silnika. W kostkach elektrycznych woda powoduje utlenienie styków, co skutkuje zwarciem, bądź utratą kontaktu w układzie elektrycznym;
mycie pod ciśnieniem chłodnicy może powodować poskładanie się blaszek w chłodnicy, efektem czego będzie uszkodzenie motocykla poprzez nieprawidłową pracę chłodnicy;
mycie pod ciśnieniem może uszkodzić czujniki elektroniczne takie jak ABS;
mycie pod ciśnieniem może mieć negatywny wpływ na elementy łożyskowania oraz smarowania.
Dlatego MY myjemy suchą parą o ciśnieniu 10 barów.
100% bezpieczny system czyszczenia.
Doświadczenie oraz jakość jakiej potrzebuje Twój MOTOCYKL
- myjniamotocyklowa.pl
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 6/4/2011, 14:29
- Lokalizacja: Warszawa
myjniamotocyklowa.pl napisał(a):Dlaczego nie wolno myć motocykla narzędziami typu Karcher – wodnymi myjniami ciśnieniowymi?
Skroplona woda w zbiorniku paliwa może spowodować samoczynne uruchomienie silnika.
ale reklama... jestem tylko baaaaardzo ciekawy jak woda w zbiorniku ma spowodować samoczynne uruchomienie silnika. Fachowcy za dychę, wyjaśnijcie mi skoro tak się znacie na myciu.
Kawa zx6r, 1998
-
Kaniuszy - Świeżak
- Posty: 364
- Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
- Lokalizacja: Łuków/Warszawa
Szanowny Panie,
chodzi oczywiście o unieruchomienie silnika, czego w konsekwencji może być :
- zatarcie pompy
- zalanie świec
- uszkodzenie wtrysków
chodzi oczywiście o unieruchomienie silnika, czego w konsekwencji może być :
- zatarcie pompy
- zalanie świec
- uszkodzenie wtrysków
- myjniamotocyklowa.pl
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 6/4/2011, 14:29
- Lokalizacja: Warszawa
Nie bede nawet pytal pod jakim cisnieniem woda z deszczu dostaje sie do moich kostek, kokpitu, silnika i zbiornika paliwa podczas jazdy np 160 km/h. Ale honda to honda. Pali, jezdzi na wode i nigdy nie zaobserwowalem problemow z tego powodu.
-
mirekm71 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Podczas szybkiej jazdy motocyklem, natarcie wody deszczowej jest na przód motocykla. Wszelkiego rodzaju owiewki, szybki itp. skutecznie chronią motocykl a w szczególności kokpit. Kostki natomiast są pochowane. Natomiast podczas mycia pod ciśnieniem strumień natarcia wody ustalamy sami. Chcą dostać się do każdego zakamarka możemy / ale oczywiście nie musimy / uszkodzić motocykl. Dlatego jeżeli planujemy umyć nasze "cacko" najlepiej sprawdza się wiaderko z gąbką , bądź myjnia parowa która jest bezpieczna dla motocykla.
- myjniamotocyklowa.pl
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 6/4/2011, 14:29
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości