Zobacz wÄ…tek - Zipp quantum- problem amatorskiego mechanika
NAS Analytics TAG

Zipp quantum- problem amatorskiego mechanika

i inne małe pojemności
_________

Zipp quantum- problem amatorskiego mechanika

Postprzez kamylek95 » 7/7/2010, 11:24

Z powodów zbyt długiego tekstu skracam go do tylko pytań.
1. Czy uszczelka ( metalowe kółeczko) pod dyszą główną może podnieść przepływanie paliwa przez gaźnik? Chodzi o to, że przed czyszczeniem gaźnika miałem możliwość zmniejszenia/ zubogacenia mieszanki a teraz ( po czyszczeniu) skuter chodzi mi tylko na tej mieszance najuboższej( iglica na ostatnim rowku... była o 2 w dół wcześniej) i śruba od mieszanki wkręcona ma full. Dodam, że teraz jest kolor świecy czemny brąz i skuter lekko dławi się na zimnym silniku... dzisiaj np. wyjeżdżając na zimnym po długiej mogłem jechać max 50km/h a po jakiś 2 minutach już te 60 osiągałem( ta sama droga cały czas, prosta więc wiatr itd. odpadają.

2. Co jeszcze mogło spowodować mój problem... dodam, że wyczyściłem filtr powietrza i wszystko grało, za 2 dni wyczyściłem gaźnik i to się właśnie zaczęło dziać.

3. Czy śruba od regulacji składu mieszanki mogła się jakoś popsuć/ zaciąć?? Nie wiem jak było wcześniej o ile obrotów mogłem wykonać ruch śrubokrętem ale teraz jest to naciągane 1,5 obr.

ProszÄ™ o odpowiedzi i pomoce. Kamil
Ostatnio edytowano 8/7/2010, 14:20 przez kamylek95, łącznie edytowano 1 raz
kamylek95
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 5/7/2010, 19:17
Lokalizacja: W-wa


Postprzez maciek.046 » 7/7/2010, 11:41

za duzo napisales... jak masz zaciecie pisarskie to napisz ksiazke a recze ze gdy wiekszosc userow to zobaczy nie bedzie sie chcialo nikomu tego czytac. edytuj swojego posta i napisz normalnie bez zbednych zdan.

nazbieraj sobie na jakas skrzynke kluczy bo w ten sposob rozwalisz kazdy gaznik.
polecalbym kupic gaznik bo czasami jest tak ze skuter nowy i sa problemy z gaznikiem.

co do Twojej regulacji:
1. nie wiem po co liczysz obroty srubki od regulacji obrotow jalowych.
2. wiesz na czym polega regulacja i jak ja sie wykonuje? (polecam przeczytac dobra ksiazke odnosnie gaznikow i ich regulacji)
3. iglice mozna wyjac- wyjmij linke z przepustnicy... wedle potrzeby bedziesz mogl ja dzieki tej "podkladce" ktora jest na iglicy podniesc lub obnizyc
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28


Postprzez kamylek95 » 7/7/2010, 13:44

wszystko mieści się w 1 poście
Ostatnio edytowano 8/7/2010, 14:21 przez kamylek95, łącznie edytowano 1 raz
kamylek95
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 5/7/2010, 19:17
Lokalizacja: W-wa

Postprzez D748SPS » 8/7/2010, 12:51

Boże kolejny referat... kup możę nowy gaźnik i masz święty spokój. nie jest to wydatek który Cie pokosi po kieszeni ;)
Z BenzynÄ… We Krwi ;)
Avatar użytkownika
D748SPS
Świeżak
 
Posty: 479
Dołączył(a): 11/6/2010, 20:04
Lokalizacja: ok. Jarocina

Postprzez kamylek95 » 8/7/2010, 14:14

skoro skuter jeździ, osiąga prędkości podobne jak wcześniej... więc po co od razu nowy gaźnik, jest na najuboższej mieszance na iglicy oraz najuboższej na śrubie regulacji składu mieszanki i świeca ma kolor ciemnego brązu

Pytam się więc i liczę na odpowiedź, trochę przesadziłem z referatem... poprawię teraz tak aby były moje problemy na tacy i może ktoś się skusi o przeczytanie wersji "light" i odpowie mi na ptania...
kamylek95
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 5/7/2010, 19:17
Lokalizacja: W-wa

Re: Zipp quantum- problem amatorskiego mechanika

Postprzez maciek.046 » 8/7/2010, 15:22

kamylek95 napisał(a):zubogacenia

??? chyba jak juz to zubozenia...

pisz normalnie, bo kazdy wie o co kaman a tak to sam sie gubisz...

igilce wez na srodek(zabezpieczenie na iglicy na gorze=mało paliwa, na dole=duzo) zeby bylo jasno... :wink:

wkrec na maksa srubke od skladu mieszanki i wykrec 1.5 obrotu... odpal, zagrzej, ustaw obroty troche wyzsze niz powinny byc... krec srubka od skladu (pomalu i z wyczuciem) na sluch zeby uzyskac najwieksze obroty silnika... srubke zostaw na granicy gdy obroty juz sie nie zwiekszaja... ustaw obroty i zobacz jak pracuje skuter... sprawdz kolor swiecy-jak za ciemna opusc iglice i zacznij od nowa ze srubka zabawe...
ja zawsze tak robie i jest to wg. mnie niezawodna metoda... na reklamacje w serwisie nikt nie przyjezdzal...


swieca ma miec kolor kawy z mlekiem... :lol:
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez kamylek95 » 8/7/2010, 21:07

dzięki Maciek, próbowałem twoją metodą, ogólnie wszystkim co jest w internecie i na logike tak samo... godziny regulacji ale efekt zawsze ten sam...

Sprawa jest dosyć dziwna, lecz gdy tylko wezmę śrubę od mieszanki na np. 0,5 obrotu dalej to skuter się dusi, przerywa... na ssaniu to już nawet nie ma mowy.

Logicznie rzecz biorąc jeśli mam śrubę od mieszanki wkręconą na maksa to wykręcając ją( wzbogacam mieszankę) i ustawienie innych obrotów... odpowiednich dla silnika nie pomoże ustawieniu mieszanki mniej bogatej w paliwo...

Obecnie iglica jest na ząbku najwyższym czyli iglica najniżej, obroty są takie, że nie gaśnie i w miarę wysokie... miałem lekkiego flaka na tyle( 0,8 bara) dopompowałem na prawie 2 bary... przód na 2 bary... efekty są, lekko większe przyśpieszenie i wydaje mi się, że V-max podskoczył o 2-3km/h

Mam tylko dylemat co do tej uszczelki pod dyszą główną, koledzy mówią, że się z czymś takim nie spotkali... czy to może mieć wpływ na to, że tej mieszanki przepływa więcej?

Kolor świecy w obecnym momencie to ciemny brąz, daleko do kawy z mlekiem...


Jeszcze jedno pytanie dość oczywiste ale wolę się zapytać... rzeczą jasną jest, że im wyższe obroty tym większe spalanie, więc moja hipoteza się raczej nie sprawdzi ale czy realne jest to, że gdyby mieszanka była bogatsza na śrubie regulacji mieszanki paliwo/powietrze i obroty ustawione były by na największe jakie się da/ najmniejsze jakie się da to mogło by to sprawić, że moja mieszanka była by mniej bogata w paliwo?


"wkrec na maksa srubke od skladu mieszanki i wykrec 1.5 obrotu... odpal, zagrzej, ustaw"--- mam możliwość wykręcenia jej o 1,5 max i to takie naciągane bo naprawdę 1,25 obrotu dodając, że śrubki nie mogłem wykręcić



Jeszcze dodam, że przejechałem dzisiaj 120km i spaliłem ponad 6l ale przyjmijmy, że 6, bo na regulacji tez sporo wcina.. więc spalanie takie jak przed całą zabawą
kamylek95
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 5/7/2010, 19:17
Lokalizacja: W-wa

Postprzez swirus2007 » 8/7/2010, 21:47

ja podejrzewam ze albo masz zjechany gaznik albo pomyliłes srubki albo(i to janmniej prawdopodobne) jestes kompletnym beztalęciem, który nie umie nic dorze zrobic a tylko potrafi zepsuc...
ale jak podejrzewam ze to gaznik daje po dupie
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez kamylek95 » 9/7/2010, 09:36

Skoro gaźnik był wcześniej dobry, po kąpieli w benzynie ekstrakcyjnej i wydmuchaniu piachu itd... sprężonym powietrze wszystkie kanaliki przedmuchane nie mogło to mu raczej zaszkodzić. Pomylenie śrubek jest nie możliwe w przypadku gaźnika, pływak wiadomo, dysze wiadomo, śrubki wiadomo, więc nic nie wejdzie w nieswoje miejsce. Jedyną rzeczą w której mogłem się pomylić jest ta głupia uszczelka... pasuje tylko pod dyszę główną więc kwestia pomylenia jest minimalna, podobno w żadnym seryjnym skuterze nie dawane są takie metalowe kółeczka pod dyszę główną...

Beztalenciem?... hmm... tak, jestem. Składałem pierwszy raz komputer, kurz na RAMIE i od nowa wszystko rozkładałem, naprawiałem wzmacniacz, źle podpiąłem jedno wejście i od nowa zdejmowanie budy, składałem kartonowy naprawdę hardcorowy samolot... nie poskładałem części kadłuba wcześniej i musiałem się męczyć na zrobionym, czyściłem gaźnik i występuje w nim mały problem, więc czekałem na porady z forum...
Dodam, że na skuterach dopiero zaczynam się znać, ponieważ maszynę posiadam niedługo... lecz na innych sprawach technicznych/ informatycznych znam się bardzo dobrze i na pewno mam lepszy start jeśli chodzi o stronę techniczna skuterów od kogoś kto nigdy nie wykręcał śrubki albo czegoś nie składał... a ten felerny problem z uszczelką jest największym problemem lecz wszystkie są minimalne, ale wolę aby wszystko grało niż... aby jechał i do przodu. Teraz skuter jest w pełni użytku, osiąga prędkości takie jak wcześniej, tylko problem mógł się zacząć już wcześniej tylko tego nie zauważyłem( beztalencie ze mnie ) :twisted: :twisted: :twisted:
kamylek95
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 5/7/2010, 19:17
Lokalizacja: W-wa

Postprzez maciek.046 » 9/7/2010, 23:03

kamylek95 napisał(a):Skoro gaźnik był wcześniej dobry, po kąpieli w benzynie ekstrakcyjnej i wydmuchaniu piachu itd... sprężonym powietrze wszystkie kanaliki przedmuchane nie mogło to mu raczej zaszkodzić.


byl dobry... jesli nie mozesz teraz wykrecic srubki od skladu tzn ze mozna odstawic go na polke...

kamylek95 napisał(a):Kolor świecy w obecnym momencie to ciemny brąz, daleko do kawy z mlekiem...

wlasnie przez ta srubke... odkrecajac dajesz wiecej powietrza... jesli jest go za malo, gdy nagle dodasz gazu jest moment zawachania a nie raz buuuu i gasnie silnik :lol:

wiec wymien gaznik i zrob tak jak Ci mowilem. nie radze jezdzic tak jak teraz bo pewnie nie dlugo swiece ch*j trafi i nagar sie zrobi...

z ta mieszanka zle kombinujesz... mieszanka idealna(stechiometryczna) jaka powinna byc to 14.7kg powietrza na 1kg benzyny... jesli jest wiecej niz 14.7 mieszanka jest uboga, mniej niz 14.7 to mieszanka jest bogata(tak jest w twoim przypadku przez to ze nie masz mozliwosci wykrecic bardziej srubki od skladu)...

jesli mowisz ze na skuterach zaczynasz sie znac to poczytaj ksiazki-budowe i zasade dzialania, regulacje i naprawy...

ps. mam nadzieje ze pomoglem. pozdro :D
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez kamylek95 » 10/7/2010, 09:52

Dzięki, dzięki... gdy wrócę z wypoczynku nad morzem to pokombinuje jeszcze co zrobić z tym fantem...

Zacznę od wykręcenia tej uszczelki spod dyszy jeśli to nie pomorze to zdejmę gaźnik, wykręcę na maksa przytnę piłką do metalu, odkręcę na siłę i może to coś da( często taka gumka uszczelniająca się podwija i wcina, może to jest to) jeśli coś się nie uda to gaźnik kupie nowy... cena nowego w sklepie to około 80zł więc sporo nie zapłacę... tym bardziej, że licząc spalanie na idealnej mieszance to będzie 3-4l a teraz 5-6l to na samym paliwie mi się zwróci... a teraz wcale tanie nie jest:)

Dziękuje, i pozdrawiam. Myślę, że może kogoś zainteresują skutki tego całego dłubania i reakcji na nowy gaźnik( w ostateczności:D) dla mojej mieszanki napisze co z tego wyszło na forum.
kamylek95
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 5/7/2010, 19:17
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê