Zobacz wątek - Sprzeglo antyhoppingowe
NAS Analytics TAG

Sprzeglo antyhoppingowe

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Sprzeglo antyhoppingowe

Postprzez lowlo » 5/3/2007, 15:26

Czy ktos moglby mi wytlumaczyc zasade dzialania tego sprzegla z technicznego punktu widzenia. Dobrzeby bylo z jakimis rysunkami.

Uprzedzajac pierwsze odpowiedzi: wiem po co to jest i jaki jest tego efekt.
Avatar użytkownika
lowlo
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 228
Dołączył(a): 1/8/2006, 14:44
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki


Postprzez evil » 6/3/2007, 08:40

ojej, proste... w momencie blokady koła zostają rozprężone tarcze sprzęgłowe, co zapobiega zblokowaniu. zerknę zaraz do książki serwisowej , spróbuję zeskanować rysunek i zapodam.
evil
 

hm

Postprzez Traperoso » 7/3/2007, 16:35

hmm Sprzeglo antyhoppingowe podzielone jest na dwie czesci, ktore tworza jedna calosc w czasie normalnej pracy, ale gdy moment obrotowy od strony skrzyni jest wiekszy, a to oznaczalo by blokowanie napedzanego kola, wtedy wlasnie sprzeglo dzieli sie na dwie czesci, i kolo sie kreci ;) To tylko jedno rozwiazan pewnie sa jakies inne...
Załączniki
sprzeglo ah.jpg
:)
sprzeglo ah.jpg (32 KiB) Przeglądane 3594 razy
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez evil » 8/3/2007, 08:55

raczej nie, to najczęściej spotykane i wykorzystywane. liczy się prostota układu przy zachowaniu efektywności, jak i nieduża waga.
evil
 

Postprzez maniujr » 9/9/2013, 10:51

czy takie sprzęgło tylko zapobiega blokowaniu tylnego koła ? czy może też sprawia, że jazda V'ką na niskich obrotach jest mniej "nerwowa" ?
KTM RC8 out

KTM 690 SMC-R 2015 in
Avatar użytkownika
maniujr
Świeżak
 
Posty: 168
Dołączył(a): 29/5/2013, 19:12
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr