Zobacz wątek - Aprilia RS 50 ! Kilka pytań
NAS Analytics TAG

Aprilia RS 50 ! Kilka pytań

i inne małe pojemności
_________

Aprilia RS 50 ! Kilka pytań

Postprzez iMaks » 4/7/2010, 14:19

Witam

Od przedwczoraj jestem szczęsliwym posiadaczem owego cuda (poniżej daje zdjęcie)


http://img62.imageshack.us/i/1103828155.jpg/

Jest to 50-tka, a więc troszkę mało! Brzmi pięknie i głośno przez tłumik, który ma założony, lecz jeździ wolno - koło 70-80km/h max.
Tutaj moje pytanie, co można zrobić aby moja RSka nie tylko wyglądała ale i jeździła groźnie?

Nie ukrywam, że mogę nawet wrzucić w nią troszkę pieniędzy, oby jeździła szybko.
Może można wymienić cylinder na 80 albo 70cm3 ?
Ktoś coś wie? Może jakieś rady związane z przerzucaniem biegów?
Przy jakim momencie orotowym najlepiej zmieniać?

Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi, chcę aby leciała ponad 100km/h i miała dobre przyśpieszenie!

PieniÄ…dze w miarÄ™ rozsÄ…dku nie grajÄ… roli.

Chciałem również go pomalować choć trochę.
Żeby i wizualnie również wyglądał imponująco.
Co można wizualnie zmienić?

Czekam na podpowiedzi.
Pozdrawiam
iMaks
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18/5/2010, 20:24


Postprzez mefju » 4/7/2010, 14:36

To jest tylko 50ccm i kokosów nie osiągniesz. 95-100km/h to pewnie max.

- załóż se zębatki na v/max, ale za to będziesz miał kijowe przyśpieszenie
- większe dysze ( i zarazem większe spalanie ;p )
- może masz gdzieś blokadę (tłumik, moduł)
- sprawdź czy komprecha dobra i ogólny stan techniczny, bo jak z tym z dupy to powyższe rzeczy nie pomogą
- może jakiś dobry stożek, naklejki mocy itp.

W takim motorku najlepiej zmieniać po włączeniu zaworu czyli pewnie z 7-8k obrotów, chyba wtedy jest największy moment ale nie jestem pewien, więc nie chce głupot pisać.

Co to malowania i wyglądu to rób tak żeby była najbliżej oryginału, żadnych noeonów, sronów itp.

to chyba wszystko co możesz zrobić. pozdors :}

edit: A i założenie tłumika od 600ccm niewiele tu da bo jest to 2T. Nawet RG 500 co ma mocy w diabli i tak ma charakterystyczne pierdzenie.
easy rider..
Avatar użytkownika
mefju
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 11/5/2009, 18:16
Lokalizacja: podkarpackie


Postprzez iMaks » 4/7/2010, 14:51

Właśnie dziś jadąc zauważyłem, to co wspomniałeś o biegach!
Zawsze zmieniałem przy 5-6k obrotów i nie miał tej mocy, a jak zmieniłem dziś przy 8-9k to on dopiero od 7 do właśnie tych 9 zaczał szarpać do przodu :)

Blokad nie ma w ogóle.
A co myślisz jeżeli chodzi o wygląd po zdjęciu, które dodałem?
iMaks
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18/5/2010, 20:24

Postprzez swirus2007 » 4/7/2010, 15:20

wez i pomaluj wydech na czarno farba na wysokie temperaturki

pokombinuj sobie jakies naklejki
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez D748SPS » 4/7/2010, 15:28

widzialem na allegro oryginalne zestawy naklejek w niedużej cenie...
Z BenzynÄ… We Krwi ;)
Avatar użytkownika
D748SPS
Świeżak
 
Posty: 479
Dołączył(a): 11/6/2010, 20:04
Lokalizacja: ok. Jarocina

Postprzez swirus2007 » 4/7/2010, 15:31

dokladnie
ja mam moto oklejona naklejkami z Gianelli Silencers
Airoh
Kappa Motorcycles
Alpinestar
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez iMaks » 4/7/2010, 15:43

A jakie naklejki by pasowały do mojej aprilki ?
iMaks
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18/5/2010, 20:24

Postprzez swirus2007 » 4/7/2010, 15:52

te które ci sie podobaja
ale jak masz czarnÄ… alke to
-białe
-czerwone
bo beda najbadziej kontrastowac wg mnie
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez iMaks » 4/7/2010, 15:55

Białe byłyby świetne.
Lecz ku mojemu ździwieniu nie mogę żadnych znaleźć prócz oryginalnych naklejek Aprili po 200zł
iMaks
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18/5/2010, 20:24

Postprzez D748SPS » 4/7/2010, 16:14

takie by Ci nie pasowały?

- http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1928743

- http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1928703


a jeśli nie, to obczaj dział TUNING w zakładce Części Motocyklowe na moto.allegro.pl

tam po wejsciu w "naklejki" powinienes znalezc to czego szukasz ;) pozdrawiam ;)

http://moto.allegro.pl/item1112520579_a ... y_kpl.html

http://moto.allegro.pl/item1079770664_n ... ic_rx.html

coś białego :D
Z BenzynÄ… We Krwi ;)
Avatar użytkownika
D748SPS
Świeżak
 
Posty: 479
Dołączył(a): 11/6/2010, 20:04
Lokalizacja: ok. Jarocina

Postprzez kravec » 4/7/2010, 22:58

panowie... ale zapomnieliście o bardzo waznej rzeczy- ŚWIECONCYCH WENTYLACH
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez rico63 » 4/7/2010, 23:10

Dobrze ci radze nie kombinuj nic z powiększaniem cylindra bo potem to tylko problemy, naprawdę. Jeżeli chodzi o osiągi to nie są złe :) Moment obrotowy to wartość (siła x ramię) którą generuje silnik a nie liczba obrotów (silnika) na budziku* Co do biegów to zmieniasz kiedy chcesz :)
rico63

Aprilia RS50 ---> Cagiva Mito --> ?????
Avatar użytkownika
rico63
Świeżak
 
Posty: 422
Dołączył(a): 30/1/2009, 09:34
Lokalizacja: Kędzierzyn- Koźle

Postprzez mefju » 5/7/2010, 17:18

hah @kravec +1 : D

No poza tym zwiększenie cylindra powoduje większy 'nacisk', a co za tym idzie reszta materiałów może się szybciej zużywać aż w końcu po prostu się zużyje, a bardzo możliwe, że w najmniej odpowiednim momencie. Jak dawać cylek 80ccm to trza chyba wzmocnić wał itp. ..więc jest trochę z tym roboty. Ogólnie nie polecam.
easy rider..
Avatar użytkownika
mefju
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 11/5/2009, 18:16
Lokalizacja: podkarpackie

Postprzez krzysieg » 5/7/2010, 23:15

Zmieniając cylinder na 80ccm dobrze jest zmienić układ wydechowy na sportowy pod większą pojemność żeby była wyraźna różnica , wał na wzmocniony bo seryjny się po jakimś czasie rozsypie i raczej gaźnik większej średnicy ...koszta duże .
To nie jest tak że kupujesz zestaw cylinder tłok z allegro za 150 zł i już jest super....

Przy pierwszej kontroli będziesz się musiał ostro tłumaczyć i możesz mieć problemy bo ścigacze i enduro z motorowerową tablicą ostro kontrolują a tak to tylko pokażesz na cylinder na którym jest wybite 49 ccm i policjant przestaje marudzić ...:) ostatnio miałem kontrole ...

Nie kombinuje z żadnym tuningiem bo to nie ma sensu wystarczy że przekracza mi o 30km/h dozwoloną predkość motoroweru ale za to dobre przyśpieszenie i nie muli się pod górke....

Popraw malowanie jak sÄ… rysy , kup okleiny oryginalne lup naklej pare uniwersalnych ....
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê