Zobacz wątek - Pierwszy motor [help]

Pierwszy motor [help]

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Pierwszy motor [help]

Postprzez Raptile » 3/7/2010, 14:33

Witam :)
Planuje kupić pierwszy motor. Jestem już po ukończeniu prawka na A i nie chce właśnie na początek jakiejś bestii co ma powyżej 100km bo to przesada jak na 1 moto. Szukałem bo wygladzie i osiągach i tak myśle czy byłby dobry SUZUKI sv650s . Mam 180 cm waze jakies 65 kg. Jesli mozecie to prosil bym o rady czy warto sv650s czy ma jakies swoje wieksze wady i czy bedzie nadawala sie do mojej sylwetki :D ?

Pozdrawiam
Raptile
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 27/2/2010, 15:34
Lokalizacja: Raj na Ziemi


Postprzez cyferka87 » 3/7/2010, 15:45

moim zdaniem (a sam mialem taki dylemat w maju-sv650s czy standardowo gs500...) sv na drugi moto bedzie lepszy. Musisz sobie uswiadomic ze z elka na plecach jezdzi sie inaczej niz w bez elki:) no chyba ze nauczyles sie np redukcji z 'przegazowka' (przydatna w v2)
podsumowujac jako poczatujacy motocyklista polecam cos spokojniejszego (czytaj gs500, cb500 er5 itd) cos co opanujesz w miare szybko i bedziesz sie cieszyl z jazdy bardziej niz martwil o glebe
Suzuki GS500E :) czerwono-czarne
cyferka87
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 17/2/2010, 15:46
Lokalizacja: Poznań

Postprzez C-bool » 3/7/2010, 15:56

Ja przejeździłem sezon na GS 500 F, a teraz jeżdżę małą SV. Raczej jej nie polecam na pierwsze moto... Nie chcesz czegoś co ma więcej jak 100 KM, ale wiedz, że SV do ok. 120 km/h idzie lepiej niż sportowe 600tki. Poza tym zmiana biegów wymaga wprawy, chodzi mi tutaj o redukcje z międzygazem. Tak samo w zakręty wchodzi się ciągle utrzymując gaz, w GSie można było bez problemu odpuścić gaz w zakręcie (chociaż to niezalecane, ale bez problemu można było tak robić). SV też mocno hamuje silnikiem, co na początku może Ci się nie bardzo podobać.

Ja mam trochę ponad 180 cm wzrostu, ważę 60 kg i jeździ mi się bardzo wygodnie, jak na razie najwięcej w dzień zrobiłem 180 km i plecy ani nadgarstki mnie nie bolały... jedynie lekko szyja.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Raptile » 3/7/2010, 19:42

I jak Ci sie jezdzilo jak na 1 raz tym GS 500 ?? bo tak patrze i tez calkiem spoko jak na poczatek :] Jakie one sa rocznik z tego co widze od 2004 sa
Raptile
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 27/2/2010, 15:34
Lokalizacja: Raj na Ziemi

Postprzez C-bool » 3/7/2010, 23:31

Przed GSem jeździłem na biegowej 70cc 2T, nie było większych problemów z opanowaniem Suzi. Co się będę rozpisywał, moto bardzo fajne... więcej można przeczytać w moich postach ;)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Krmtzzz » 4/7/2010, 16:00

Przegazowke zrobisz pare razy, a pozniej bd robil juz to odruchowo wiec o to bym sie nie martwil. To dobrze ze mocno hamuje silnikiem, szybciej wyhamuje i sie nie zabije ;D Gaz w zakretach - nie ucz sie lepiej go puszczac nawet jesli bralbys gsa. Te okolo 80 koni na poczatek to nie jest kolego duzo. Chyba ze nie czujesz sie na silach ;) ja wyznaje zasade "do odwaznych swiat nalezy". Oczywiscie szacuneczek do predkosci i odkrecania manety ;) gdzie mozna depnac tam mozna, ale z umiarem ;)
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez C-bool » 4/7/2010, 16:22

Krmtzzz napisał(a):"do odwaznych swiat nalezy"

Dokładnie, bierz haye 8)

Tak z ciekawości - Krmtzzz czym jeździsz?
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Krmtzzz » 5/7/2010, 11:18

Hehehhe ja tu nie mowie o prawie 190 konnym motorze kolego tylko o 80... OBecnie viaderkiem 125 bo do uprawnien na wiekszy mi brakuje jeszcze roczek :P tak tak bd mi teraz mowil ze nie mam doswiadczenia z wiekszymi motorami ale mylisz sie ;) gsem i banditem jezdzilem... nei sa bardzo mocne i latwo je opanowac a te kilkanascie koni wiecej na pewno tez nei trudniej ;) podkreslam ze to jest tylko moje zdanie
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez pan_wiewiorka » 5/7/2010, 11:28

Krmtzzz napisał(a):[...]gsem i banditem jezdzilem... nei sa bardzo mocne i latwo je opanowac a te kilkanascie koni wiecej na pewno tez nei trudniej ;)

Pierwsza część wypowiedzi (ta przed wielokropkiem) kompletnie zaprzecza części drugiej. Co więcej, pierwsza część zadania drugiego jest zupełnie niezgodna ze stanem faktycznym (z tak zwaną rzeczywistością) a część druga drugiego zdania świadczyć może wyłącznie o tym, że miałem rację co do twierdzenia o pierwszej części Twojej wypowiedzi.
pan_wiewiorka
 

Postprzez C-bool » 5/7/2010, 12:02

Bandit ma 78 KM, a SV 72 KM. Pomimo tego Bandit to muł do SV'ki... O ile Bandit jeszcze jako tako się nadaje na pierwsze moto dla wysokiej i ciężkiej osoby, to SV nie nadaje się w ogóle. Także GS 500 F będzie dobry.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Krmtzzz » 5/7/2010, 12:39

Kolego jezdze viaderkiem na codzien, a to ze przejchalem sie raz, czy dwa jakims innym motocyklem to mala roznica prawda ?? Pisalem w pierwszej czesci wypowiedzi o poruszaniu sie legalnie po publicznych drogach i o poruszaniu sie wlasnym motocyklem (przynajmniej to mialem na mysli :)). Wybacz bd na drugi raz pisal dokladnie z uwzglednieniem kazdego szczegolu, pasi tato ??

C-bool ja wyrazilem tylko swoja opinie :D moze i owszem lepiej bd jak zacznie od gsa. Kazdy ma inne predyspozycje i umiejetnosci, a jakie ma autor, to nie wiemy.
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez pan_wiewiorka » 5/7/2010, 13:06

Krmtzzz napisał(a):[...] Pisalem w pierwszej czesci wypowiedzi o poruszaniu sie [...]

I to jest sedno, teraz się zgadzam. Wcześniej bajdużyłeś przeniemożebnie ;)
pan_wiewiorka
 

Postprzez Shogun80 » 5/7/2010, 16:10

Krmtzzz jak kiedyś Ci się zdaży że przy redukcji biegu zblokuje Ci się koło, wtedy zrozumiesz co miał C-bool na mśli pisząc że za mocno hamuje silnikiem. W małym wiaderku to ci się naszczęście nie przytrafi!
Shogun80
Świeżak
 
Posty: 222
Dołączył(a): 18/4/2010, 08:42
Lokalizacja: Poznań/Międzyzdroje

Postprzez Przemo_rene » 5/7/2010, 19:38

nie polecam niczego co ma sportowe V2 w rodowodzie na pierwsze moto. To już lepiej CBR 600 F2. Będzie spokojniej jak te V2 w SVce. Albo od razu coś pokroju TLR lub (o zgrozo) TLS - wzbudzisz zachwyt i niedowieżanie jak ktoś Cie na tym zobaczy i wspomnisz, że to na pierwsze moto. Oczywiście jeżeli dojedziesz tym na miasto bez dzwona.

Tak więc albo jakaś 500ta albo starsze 600 ale nie w Vce
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez bryk77 » 6/7/2010, 02:59

Nie wiem czy F2 to taki dobry wybór dla kogoś zielonego w temacie. Raptile, przy Twojej wadze (65kg) na F2 mógłbyś się unieść w powietrze.. Niby moto stare, ale ma kopa. Do 180 km/h bardzo ładnie kręci - potem już widać z jakiej epoki to pochodzi. Jeśli się nie ma wprawy można źle skończyć.

Kup nakeda - są bardziej przystosowane do jazdy miejskiej (czyt. łagodniejsza charakterystyka silnika, wygodna pozycja za kierownicą). Będzie Ci łatwiej opanować podstawowe zasady techniki jazdy.

Niektórzy twierdzą, że 500'tki są za słabe. Ale co to znaczy za słabe? Pamiętam gdy miałem może 16 lat i wsiadłem na kumpla ETZ250. Jaką dla mnie ten motocykl miał wtedy moc..

Reasumując dołącze się tego co napisal Przemo. Aczkolwiek jeśli chodzi o sportowe 600cc (nawet starsze) zastanowiłbym się dwa razy.
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Postprzez Przemo_rene » 6/7/2010, 08:24

500tka w dobrych rękach kopie tyłek 80% ludzi na treningach na torze. Łatwo tym objechać nawet nowe 600RR czy zx6r a i leszczy na R1 czy gsxr k8-k9 750. Nie maszyna lecz technika czyni z ciebie zawodnika - ktoś rzekł. To jest prawda. Tylko trafić prostą i zadbaną 500tkę to jak w totka, bo niestety w większości przypadków to jest brane na 1st moto a co za tym idzie brak umiejetności, nawyków serwisowych czy obsługi katuje sprzeta. Ostatnio ogładałem 2 motocykle. Nowszego 2004 rok fazera 600 w wersji S oraz gpz500 z 94. Oba krzywe i żaden z właścicieli o tym nie wiedział. Tak więc jakby ktoś kupował fazera 600S srebron/czarnego z 2004 roku z Plewisk k. poznania to odpuścić - jest krzywy na ramie.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr